Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak optymalnie przyspieszać ?

Jak optymalnie przyspieszać ?

Data: 2010-06-11 08:26:46
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
No i mam problem.

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ci±gn±łem na niższym biegu do około 4,5 tysi±ca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysi±cach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniaj±c bieg wcze¶niej, niż żyłuj±c na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedział, że jednak powinno się ciagn±ć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe. Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo idzie z wyższych obrotów na czwórce.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.


--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 00:00:38
Autor: Adam Adamaszek
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 11 Cze, 08:26, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:
Powiedział, że jednak powinno się ciagn±ć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu,
wtedy przyspieszenie będzie większe. Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na
obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo idzie z
wyższych obrotów na czwórce.

Znajomy mial racje. W ogromnym skrocie - za wielkosc przyspieszenia
odpowiada moment na kolach, ktory sie wprost przeklada na iloczyn
obrotow i momentu obrotowego na wale silnika (inaczej mowiac, iloczyn
ten to moc silnika). Ergo, przyspieszenie masz najwieksze przy
wysokich obrotach (bo moc wprost proporcjonalnie od nich zalezy).

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne
czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150
może już byc znaczna różnica.

Nie musisz mierzyc, wystarczy zrozumiec teorie. Jesli bardzo chcesz -
GTECH (czy jak to sie tam pisze). Poszukaj na forum streetracing.

pozdro
Adam

Data: 2010-06-11 00:26:24
Autor: Tatanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 11 Cze, 08:26, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:

Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na
obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo idzie z
wyższych obrotów na czwórce.



Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu.
Jesli na III ciagniesz do 6krpm to po zmianie na IV silnik wkreci sie
przy tej predkosci pewnie do jakichs 3,5-4krpm. Przed puszczeniem
sprzegla musisz wcisnac tyle gazu zeby takie obroty jakie beda po
zmianie biegu silnikowi zapewnic. A nawet troche wyzsze, bo spadna pod
obci±żeniem (czyli jak sprzeglo puscisz).

Data: 2010-06-11 09:33:44
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tatanka wrote:

Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu.
Jesli na III ciagniesz do 6krpm to po zmianie na IV silnik wkreci sie
przy tej predkosci pewnie do jakichs 3,5-4krpm. Przed puszczeniem
sprzegla musisz wcisnac tyle gazu zeby takie obroty jakie beda po
zmianie biegu silnikowi zapewnic. A nawet troche wyzsze, bo spadna pod
obci±żeniem (czyli jak sprzeglo puscisz).

Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakie¶ dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 11:37:24
Autor: red
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 09:33:44 +0200, Katanka said:

Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

Powinno być podtrzymanie obrotów. Już w starszych modelach aut (piszę nawet konkretnie o Mondeo ST200 czy Cougarze), był taki efekt, że kręcisz, wciszkasz sprzęgło do zmiany biegu i powinno Ci przez kilka chwil utrzymywać obroty, dzięki temu nie szarpiesz autem, nie niszczysz sprzęgła i w rezultacie efektywniej przyśpieszasz. Z początku jak się nie potrafi jeźdźić z tym, to właśnie takie dziwne wrażenie jest. No chyba, że miałeś na myśli coś z goła innego :)

Data: 2010-06-12 01:05:43
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:

Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakie¶ dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

Raczej po prostu sprzęgło nie potrafi przenie¶ć momentu który występuje przy strzale ze sprzęgła.

U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ¶lizgać, zagrzeje się i zacznie się ¶lizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie.
Już się powoli zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo my¶lałem że to jego koniec), a okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać delikatniej.

Data: 2010-06-11 23:26:05
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tomasz Pyra wrote:

U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli
zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a
okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać
delikatniej.

Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów z międzygazem wychodziła jak trzeba. Może da się włożyć jakieś lepsze sprzęgło albo to co jest przerobić?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-12 01:52:46
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli
zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a
okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać
delikatniej.

Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów z międzygazem wychodziła jak trzeba. Może da się włożyć jakieś lepsze sprzęgło albo to co jest przerobić?

Gdyby bardzo chcieć, to pewnie by się dało. Pytanie o koszty.

Pewnie głównym problemem jest za mała średnica tarcz sprzęgła, a tego się łatwo nie powiększy.

Do tego tam jest chyba dwumasa, więc w ogóle mało miejsca na jakąkolwiek rzeźbę. Można próbować wzmocnić docisk, ale cudów i palenia gumy przy zmianie na 3 bieg bym się nie spodziewał.

Data: 2010-06-11 09:03:38
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pi±, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ci±gn±łem na niższym biegu do około 4,5 tysi±ca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysi±cach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniaj±c bieg wcze¶niej, niż żyłuj±c na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.

Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz
bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie,
to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie
spada... To chyba podstawowe prawa fizyki...

Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz
czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie
zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas...

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 09:23:53
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Brzezi wrote:
pi±, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ci±gn±łem na
niższym biegu do około 4,5 tysi±ca obr. , zmieniałem na wyższy, bo
moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest
odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysi±cach obr. Byłem
przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniaj±c bieg
wcze¶niej, niż żyłuj±c na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak
jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam
biegi.

Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli
zmienisz bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w
maksymalnym momencie, to jednak na kolach drastycznie spada ten
moment, przez co przyspieszenie spada... To chyba podstawowe prawa
fizyki...

Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
momentu/mocy, to ciagnij do samego konca,

Nie ma spadku, a nawet jest znacz±cy wzriost (nagły skok mocy) po chipie przy około 6 tysi±cach.

Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisn±ć maks z auta.

No to teraz trzeba to zmierzyć. Najlepiej kamera umocowana do zagłówka pasażera ze wskazaniem czasu i skierowana na obrotomierz i prędko¶ciowmierz.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 10:26:21
Autor: Arek M
Jak optymalnie przyspieszać ?

Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisn±ć maks z auta.


Nie sugerowalbym sie tym, jak zmienia biegu automat w grze konsolowej :D

BTW: Pamietaj, ze przeł±czaj±c ręcznie biegi w tej samej grze uzykasz lepsze czasy :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-06-11 12:05:35
Autor: Robert_J
Jak optymalnie przyspieszać ?
Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisn±ć maks z auta.

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacz±łby mi w moim aucie narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK ;-)))

Data: 2010-06-11 12:09:33
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Robert_J wrote:
Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
trzeba kręcic do końca jak się chce wycisn±ć maks z auta.

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacz±łby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 11:13:03
Autor: kamil
Jak optymalnie przyspieszać ?


"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hut20r$mln$1inews.gazeta.pl...
Robert_J wrote:
Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
trzeba kręcic do końca jak się chce wycisn±ć maks z auta.

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacz±łby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie od kolegi? :/




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-11 12:16:22
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
kamil wrote:

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacz±łby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może
dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
dowiesz sie od kolegi? :/

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysi±ca, bo z wykresu tak wynika. No to my¶lałem, że tak trzeba.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 11:26:44
Autor: kamil
Jak optymalnie przyspieszać ?


"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hut2dk$o26$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacz±łby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może
dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
dowiesz sie od kolegi? :/

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysi±ca, bo z wykresu tak wynika. No to my¶lałem, że tak trzeba.

Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie wygrywaja na 1/4 mili. :)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-12 01:20:37
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
dowiesz sie od kolegi? :/

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysi±ca, bo z wykresu tak wynika.

Bo poziom wiedzy, którzy reprezentuj± niektórzy "fachowcy" jest powalaj±cy.

Czasami to wygl±da pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do fachowca.

Data: 2010-06-11 23:23:09
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tomasz Pyra wrote:

Czasami to wyglÄ…da pewnie tak, ĹĽe taki fachowiec zdaje sobie sprawÄ™ ĹĽe
mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do
fachowca.

No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-12 01:48:26
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

Czasami to wyglÄ…da pewnie tak, ĹĽe taki fachowiec zdaje sobie sprawÄ™ ĹĽe
mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do
fachowca.

No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

Data: 2010-06-12 00:10:23
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tomasz Pyra wrote:

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

I jak to uzasadniał? ;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-12 07:46:02
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

I jak to uzasadniał? ;)


No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.
A jak powszechnie wiadomo, maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie.
W okolice maksymalnej mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie jeżeli chce się jechać z prędkością maksymalną.

Data: 2010-06-12 10:29:13
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tomasz Pyra wrote:

No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.

:-)

A jak powszechnie wiadomo,
maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie. W okolice maksymalnej
mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie jeżeli chce się
jechać z prędkością maksymalną.

Napisz na jakimĹ› forum, ĹĽe to nieprawda, to CiÄ™ prawie oplujÄ…. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-11 12:31:08
Autor: Robert_J
Jak optymalnie przyspieszać ?
On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

A rozumiesz znaczenie słowa "optymalnie"? Przyspieszania do odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy" ;-))). Swego czasu sporo jeĽdziłem porsche 944 (zreszt± nadal stoi). Tam też można było przyspieszać do odcięcia, co zreszt± nieraz praktykowałem. Tylko ja bym tak± jazdę nazwał raczej "efektywn±" (choć lepiej "efektown±") niż "optymaln±". Auto paliło chyba koło 20 litrów, a nawet więcej, podczas gdy jad±c normalnie dwa razy mniej ;-)))

Data: 2010-06-11 12:53:40
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a):

Przyspieszania do odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 13:01:31
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod ¶wiateł głównie.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 13:07:00
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod ¶wiateł głównie.

No to tak jak ci pisz± - do odcięcia albo prawie do. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 13:20:28
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod ¶wiateł głównie.

No to tak jak ci pisz± - do odcięcia albo prawie do.

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładaj±c, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 14:00:42
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 13:20:28 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:

MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod ¶wiateł głównie.

No to tak jak ci pisz± - do odcięcia albo prawie do.

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładaj±c, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Od takiej jazdy?
Tak, tak samo jak cała reszta.
Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 14:03:36
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Bydlę wrote:

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładaj±c,
ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Od takiej jazdy?
Tak, tak samo jak cała reszta.
Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
;-)

Zreszt± to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 16:48:03
Autor: elmer radi radisson
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

Zreszt± to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)


--

memento lorem ipsum

Data: 2010-06-11 18:51:56
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 16:48:03 +0200, elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> said:

On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

Zreszt± to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)

Niektórzy zrobi± wszystko, by wydłużyć penisa...
;-)






--
Bydlę

Data: 2010-06-11 14:32:03
Autor: kamil
Jak optymalnie przyspieszać ?


"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hut65q$7li$1inews.gazeta.pl...
MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod ¶wiateł głównie.

No to tak jak ci pisz± - do odcięcia albo prawie do.

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładaj±c, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko 500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-11 15:44:10
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
kamil wrote:

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach
zakładaj±c, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko
500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi.
:)

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 15:28:04
Autor: kamil
Jak optymalnie przyspieszać ?


"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hutej8$8rn$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach
zakładaj±c, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko
500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi.
:)

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-12 01:22:07
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
kamil pisze:

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje.

No i po butowaniu turbinę trzeba obowi±zkowo wystudzić, czyli nie gasić szybko silnika, jak parkujesz to poczekaj jaki¶ czas na wolnych obrotach.

Data: 2010-06-11 10:07:02
Autor: Mariusz Chwalba
Jak optymalnie przyspieszać ?
On Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> wrote:

[...]
Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi  calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

W wersji budżetowej GPS Performance na GPS/PDA. Trial też potrafi wykresy
porównawcze zrobić.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-06-11 09:10:59
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:
Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedział, że jednak powinno się ciagn±ć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.

Na 1, 4 i każdym innym również.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem
Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosn±c± moc to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika, bo nie jedzie chociaż powinien (na pocz±tek filtry).

Pewnie to s± dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100

Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

Data: 2010-06-11 09:31:27
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tomasz Pyra wrote:
Katanka pisze:
Wczoraj jednak jechałem ze
znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
Powiedział, że jednak powinno się ciagn±ć obroty do odcięcia na 2 i
3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.

Na 1, 4 i każdym innym również.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem
Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosn±c± moc
to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
bo nie jedzie chociaż powinien (na pocz±tek filtry).

Pewnie to s±
dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100

Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

Auto napęd na przód, wł±czona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.



--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 09:43:29
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie)

Hehe, na fizyce widać spałe¶ :)
42 kilo mniej.
po wizycie w kibelku. (...)
Duzo daje takie zmniejszenie masy.

W aucie może nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale na rowerze bez
wizyty w kibelku jest sporo gorzej :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 09:47:33
Autor: Gabriel'Varius'
Jak optymalnie przyspieszać ?

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-06-11 10:05:39
Autor: Arek M
Jak optymalnie przyspieszać ?

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-06-11 10:08:22
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Arek M wrote:

ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba
tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka
ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z
drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund
szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)

Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 10:21:45
Autor: Arek M
Jak optymalnie przyspieszać ?

Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba
tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka
ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z
drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund
szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)

Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!

Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-06-11 07:16:45
Autor: Dycco
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 11 Cze, 10:21, Arek M <arkadiusz_dot_matus...@gazeta.pl> wrote:

>> A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
>> jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)
> Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!
Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)

Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na
prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego
trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej.

Dycco

Data: 2010-06-12 01:12:21
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dycco pisze:
On 11 Cze, 10:21, Arek M <arkadiusz_dot_matus...@gazeta.pl> wrote:

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)
Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!
Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)

Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na
prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego
trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej.

Też bardzo dziwne i raczej spodziewałbym się jakiego¶ błędu w testowaniu.

Oczywi¶cie s± pewne warunki które należałoby spełnić dodatkowo - np. wybebeszaj±c jaki¶ kratkowóz (z tylnym zawieszeniem obliczonym na bardzo duż± ładowno¶ć), warto też zainteresować się czy po zrobieniu lekkiego tyłu nie będzie sie odbijał jak piłka.

Data: 2010-06-11 09:47:58
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie)

Hehe, na fizyce widać spałe¶ :)

Nie spałem, tylko nie chodziłem ;) No ale 40kg to i tak sporo.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 10:30:52
Autor: Gabriel'Varius'
Jak optymalnie przyspieszać ?

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Nie chialo mi sie tego czytac w calosci ale mniej wiecej w polowie masz copy/paste z innego forum odnosnie odchudzania auta:
http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847&start=0&sid=d7c208699fb51b8c188ca3a137c8102d
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-06-11 17:24:43
Autor: M.H.
Jak optymalnie przyspieszać ?
W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote:
Katanka pisze:
Wczoraj jednak jechałem ze
znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
Powiedział, że jednak powinno się ciagn±ć obroty do odcięcia na 2 i
3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.

Na 1, 4 i każdym innym również.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem
Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosn±c± moc
to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
bo nie jedzie chociaż powinien (na pocz±tek filtry).

Pewnie to s±
dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100

Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

Auto napęd na przód, wł±czona kontrola trakcji + brak buksowania kół
przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy
benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z
niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w
majtkach i po wizycie w kibelku.
Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ...

Wywalam niepotrzebne ogumienie,
dywaniki (10kg mniej).
Te dywaniki to jakie¶ z ołowiu ?
Duzo daje takie zmniejszenie masy.

Łatwo oszacowć:
Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze  m = 100 kg.  Powiedzmy, że masa samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg
Ponieważ siła F = rozpędzaj±ca samochód się nie zmienia, więc

F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu.
Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli jakie¶ 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest
takie ciężkie ;)

Data: 2010-06-11 17:45:02
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:

Auto napęd na przód, wł±czona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

Można z niej wyczytać że warto kręcić do odcięcia.

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Data: 2010-06-11 17:47:46
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-12 00:46:50
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.


No to kloc jaki¶ straszny.
Kiedy¶ w Mondeo (ale to rocznik 98 był) woziłem kratę od podłogi do sufitu i ważyła może 5-7kg.

25kg to waży taka ¶rednio rozbudowana klatka stalowa do niedużego samochodu rajdowego :)

Data: 2010-06-12 18:46:47
Autor: Jurand
Jak optymalnie przyspieszać ?

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hutlr0$2jf$1inews.gazeta.pl...
Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg...

Jurand.

Data: 2010-06-12 22:07:51
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Jurand wrote:
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:hutlr0$2jf$1inews.gazeta.pl...
Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg...

Komplet dywaników + mata do bagaznika + gasnica + trójk±t + klucze + ubranie + obiadek :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-14 11:33:56
Autor: Tomasz Pyra
Jak optymalnie przyspieszać ?
Jurand pisze:

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hutlr0$2jf$1inews.gazeta.pl...
Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg...

No to jako¶ tak jest że we wszystkie wyci±gane czę¶ci wydaj± się ważyć strasznie dużo.

Na cytowanym już forum Citroena u kogo¶ pogobnie:
http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847

Tylna kanapa 60-80kg... Chyba jakie¶ meble gdańskie tam miał z tyłu ;)

Data: 2010-06-12 21:52:03
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka wrote:

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). JadÄ™ w
majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie,
dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.

Pewnie wszyscy będą Ci pisać że to nie ma znaczenia i że jesteś głupi, a ja sprawdziłem kiedyś jaka jest różnica pomiędzy autem z prawie pustym bakiem i pełnym hamując je na drodze bez zmiany parametrów (czyli z wpisaną za każdym razem tą samą masą). Wyszło na to, że 35 kg mniej to dla osiągów mniej więcej tyle, co kilka koni więcej.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-17 16:04:12
Autor: ąćęłńóśźż
Jak optymalnie przyspieszać ?
Z bakiem jest taki kłopot, że paliwo jednak nie jest przymocowane sztywno, a przelewa się.


-- -- -

| Pewnie wszyscy będą Ci pisać że to nie ma znaczenia i że jesteś głupi, a ja sprawdziłem kiedyś jaka jest różnica pomiędzy autem z
prawie pustym bakiem i pełnym hamując je na drodze bez zmiany parametrów.

Data: 2010-06-11 09:38:31
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka wrote:

No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraĽny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ci±gnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza. Jest to wyraĽne bardzo. No ale skoro trzeba kręcic, to będę kręcił ...

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Data: 2010-06-11 10:09:17
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pi±, 11 cze 2010 o 09:38 GMT, Katanka napisał(a):

No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraĽny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ci±gnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza. Jest to wyraĽne bardzo. No ale skoro trzeba kręcic, to będę kręcił ...

Pewnie zalezy od konkretnego przypadku, ale zazwyczaj ten spadek mocy na
koncu zakresow, jest i tak mniejszy, niz spadek po zmianie biegu..., wiec
mimo wszystko warto ciagnac do konca...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 11:32:56
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:

Katanka wrote:

No i pytanie o dizla?

Tak.

 Tak samo jest jak w benzynie?

Nie.

 Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraĽny spadek ciagu

I trzeba przed tym zmienić bieg.


--
Bydlę

Data: 2010-06-11 13:50:11
Autor: .Peeter
Jak optymalnie przyspieszać ?
"Katanka" wrote:
No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraĽny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ci±gnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza.

Jak chcę swojego bociana pocisn±ć, kręcę do około 4300-4400rpm
i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu
jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm),
przy¶pieszenie jest najlepsze.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 14:32:36
Autor: Marek Giżyński
Jak optymalnie przyspieszać ?
Jak chcę swojego bociana pocisn±ć, kręcę do około 4300-4400rpm
i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu
jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm),
przy¶pieszenie jest najlepsze.


Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

m.

Data: 2010-06-11 15:11:00
Autor: .Peeter
Jak optymalnie przyspieszać ?
"Marek Giżyński" wrote:
Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

Max 8,5 ¶rednia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zależy
od intensywno¶ci korka. Na chwilę obecn±, 100km po
tankowaniu, komp twierdzi, że mam spalanie 9,8/100. :-)
Tylko że te ostatnie 100km ciężko było jazd± nazwać.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 15:15:58
Autor: Marek Giżyński
Jak optymalnie przyspieszać ?
..Peeter pisze:
"Marek Giżyński" wrote:
Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

Max 8,5 ¶rednia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zależy
od intensywno¶ci korka. Na chwilę obecn±, 100km po
tankowaniu, komp twierdzi, że mam spalanie 9,8/100. :-)
Tylko że te ostatnie 100km ciężko było jazd± nazwać.


Ja mam srednio 9, czasami praca-dom 12, ale to jest 7km przez 40-50
minut. Thx za info - myslalem, ze nie potrafie jezdzic. :D

P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

m.

Data: 2010-06-11 15:22:19
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 16:31:53
Autor: Marek Giżyński
Jak optymalnie przyspieszać ?
MadMan pisze:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)


Autobusem ponad 1h, normalnie autem 20-30 min. Jak byl u nas Bush to 3h. :-)

Nie ja okreslam kiedy sie miasto zatka.

m.

Data: 2010-06-11 17:01:31
Autor: .Peeter
Jak optymalnie przyspieszać ?
"MadMan" wrote:
I naprawdę warto samochodem? :)

W Gdańsku mamy tak± fantastyczn± komunikację miejsk±, że
popularn± trasę 10km jedzie się samochodem max 25 minut
w godzinach szczytu, a komunikacj± zgodnie z rozkładem
wychodzi około 50 minut. :D

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 18:54:01
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 15:22:19 +0200, MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> said:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

Wiesz - pieszo szedłby pewnie godzinę, więc zysk jest.
:-)



--
Bydlę

Data: 2010-06-11 23:26:45
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
MadMan wrote:

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdÄ™ warto samochodem? :)

MadMan, nudny juĹĽ jesteĹ›.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-11 16:59:55
Autor: .Peeter
Jak optymalnie przyspieszać ?
"Marek Giżyński" wrote:
P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

Mój rekord to 26l/100 według komputera. :D Ustanowiony zim±,
rano, po pierwszych intensywnych opadach ¶niegu. :D Trasę 3km
jechałem ponad godzinę. :D

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 17:11:27
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 16:59:55 +0200, .Peeter napisał(a):

Trasę 3km
jechałem ponad godzinę. :D

Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)
Ale co¶ w tym jest, jak spadnie ¶nieg to wszyscy dostaj± jakie¶ cipicy
czy czego¶ takiego. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 20:14:14
Autor: .Peeter
Jak optymalnie przyspieszać ?
"MadMan" wrote:
Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)

Byłoby, tylko ¶rednio mi się chciało dreptać w tak± pogodę,
w dodatku jeszcze pod spor± górę. :D

Ale co¶ w tym jest, jak spadnie ¶nieg to wszyscy dostaj± jakie¶ cipicy
czy czego¶ takiego.

Masz na my¶li, że nagle zapominaj± jak się prowadzi samochód?
Zauważyłem...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 20:33:49
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisał(a):

Ale co¶ w tym jest, jak spadnie ¶nieg to wszyscy dostaj± jakie¶ cipicy
czy czego¶ takiego.

Masz na my¶li, że nagle zapominaj± jak się prowadzi samochód?

Tak. Aczkolwiek też idealny nie jestem. Tej zimy przesadziłem w drug± stronę.
Na szczę¶cie nic się nie stało :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-12 22:55:34
Autor: .Peeter
Jak optymalnie przyspieszać ?
"MadMan" wrote:
Aczkolwiek też idealny nie jestem.

Nie ma kierowców idealnych. S± tylko tacy, którym się wydaje,
że s± idealni. Ich auta czasami ogl±damy w 'wypadek-przypadek'.

Można nabić milion kilometrów i nadal nie umieć prowadzić
samochodu, na mie¶cie łatwo można zaobserwować takie
przypadki, często oklejone i z kogutem o 4 literowym napisie.

Swoj± drog± też mi się zdarzyło przesadzić i potem jechać
z felg± do prostowania, ale robiłem to na swoim pierwszym
aucie, sztruclo-golfie kupionym za grosze do nauki jazdy.
Czasami mi się wydaje, że jak taki młody kierowca nie
pierdyknie w jaki¶ krawężnik/¶mietnik/cokolwiek innego
twardego, to nie nauczy się respektu do samochodu...

Przykład - stary filmik, kole¶ soczy¶cie przyaktorzył. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-13 06:52:51
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Sat, 12 Jun 2010 22:55:34 +0200, .Peeter napisał(a):

Przykład - stary filmik, kole¶ soczy¶cie przyaktorzył. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38

Aua. Jak to mówi± - co drugi głupi ma szczę¶cie. Ja akurat po ¶wieżych
opadach deszczu ze ¶niegiem przeszacowałem przyczepno¶ć opon, obróciło
mnie na zakręcie o 90 stopni i zatrzymało. Nie uderzyłem w nic. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 10:06:26
Autor: to
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka wrote:

Powiedział,
że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy
przyspieszenie będzie większe.

Podobnie jak na kaĹĽdym innym...

Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu
na obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo
idzie z wyĹĽszych obrotĂłw na czwĂłrce.

W 99% benzyn najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając bieg przy odcięciu. W 95% diesli najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając bieg prawie przy odcięciu. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-11 11:13:47
Autor: J.F.
Jak optymalnie przyspieszać ?
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:huskv5$8si$1inews.gazeta.pl...
Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ci±gn±łem na niższym biegu do około 4,5 tysi±ca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysi±cach obr.

To juz wiesz co znaczy "redukcja i gaz" :-)

Przyspieszanie wymaga tez mocy, wiec obroty musza byc takie zeby byla jak najwieksza.

A moment .. przy nieco wiekszych obrotach niz maksimum bedzie tylko nieco mniejszy, za to nastepny bieg w skrzyni zredukuje go na wyjsciu znaczaco.
Jak to wszytko policzysz to okaze sie ze najlepiej miec tych 6500 :-)

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne

Gtech pro, kolega ktory zmierzy 1/4 mili ..

J.

Data: 2010-06-11 11:28:35
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 08:26:46 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem.



--
Bydlę

Data: 2010-06-11 13:31:26
Autor: KJ Siła Słów
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie, wg mnie jak na to auto wystarcza do porownan.

Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
- albo Cie przeraza,
- albo jest jej za malo.
:-)


KJ

Data: 2010-06-11 14:02:46
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 13:31:26 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> said:

Katanka pisze:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
- albo Cie przeraza,
- albo jest jej za malo.

A to jest prawda. :-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 14:22:02
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pi±, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo, ale jezeli jest
dokladny, to pomiar tez jest dokladny, tak dzialaja GTECHy, a okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach dzieki akcelerometrom

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 18:57:40
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 14:22:02 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

pi±, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim osi±gnie dany dystans.
Bo nawet je¶łi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadaj±.
:-)

 okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Co¶ mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże akcelerometr?
Drogę?



I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper


Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
:-)



--
Bydlę

Data: 2010-06-11 19:30:07
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pi±, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim osi±gnie dany dystans.
Bo nawet je¶łi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadaj±.
:-)

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

 okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Co¶ mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże akcelerometr?

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,
Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper


Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
:-)

Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 22:08:23
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

pi±, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
osi±gnie dany dystans.
Bo nawet je¶łi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadaj±.
:-)

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierz±.
A a nie akcelerometrem.
Więc wracamy do prostego stopera, bo działa brzytwa Ockhama.


okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Co¶ mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
akcelerometr?

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

No wła¶nie - zerow±.


Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

Czyli każdy wynik równy zero.


, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.



Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

I po jednej stroniue masz rzeszę mierz±c± czas, a autorowi w±tku propnujesz skomplikowany pomiar poł±czony ze skomplikowanymi biliczeniami przerastaj±cymi autora.

Więc jednak stoper.

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 22:25:22
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pi±, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierz±.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Co¶ mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
akcelerometr?

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

No wła¶nie - zerow±.

teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w
praktyce...

Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane

Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...
I po jednej stroniue masz rzeszę mierz±c± czas, a autorowi w±tku propnujesz skomplikowany pomiar poł±czony ze skomplikowanymi biliczeniami przerastaj±cymi autora.

Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start,
ruszasz, dostajesz wynik...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 15:04:21
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 22:25:22 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

pi±, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierz±.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

Stoperem. Czyli czym¶, to większo¶ć telefonów ma na pokładzie. :-)


Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie da w wyniku zero (praktyczne).
Zegarek jest  IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam pod wod± (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)



Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha,


I wracamy do brzytwy.
Mam już zegarek i jestem w stanie zmierzyć czas do 100 itd.
Nie potrzebuję kupować czegokolwiek innego, by zmierzyć czas.
:-)

Oczywi¶cie w kontek¶cie pytania autora w±tku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed ¶wiateł w mie¶cie.
:-)))



--
Bydlę

Data: 2010-06-12 15:15:07
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierz±.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

Stoperem. Czyli czym¶, to większo¶ć telefonów ma na pokładzie. :-)

W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie da w wyniku zero (praktyczne).

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Zegarek jest  IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam pod wod± (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"? zeby obliczyc droge, musisz znac predkosc...

Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha,

I wracamy do brzytwy.
Mam już zegarek i jestem w stanie zmierzyć czas do 100 itd.
Nie potrzebuję kupować czegokolwiek innego, by zmierzyć czas.
:-)

Stoperem zmieszysz czas +- 1sek, czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

Oczywi¶cie w kontek¶cie pytania autora w±tku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed ¶wiateł w mie¶cie.
:-)))

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, ktory moze zminic
przyspieszenie wlasnie w okolicach 1sek, czyli bledu pomiaru stoperem,
czyli nic nie zmierzysz wiarygodnie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 15:28:57
Autor: BydlÄ™
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-12 15:15:07 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a):
Stoperem. Czyli czymś, to większość telefonów ma na pokładzie. :-)

W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha

Po co? JuĹĽ tam jest zegarek.
(tzn. rozumiem, że ktoś chce i sobie kupi, ale do pomiaru czasu, by porównać podczas rozmów z koegami wystarczy podać: 5 sekund, 6, 8...)


ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Tak: 5 minut z prędkością 8 węzłów daje drogę.


a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"?


A po co mam to kupować≤ skoro zegarek już mam?
(zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czymś)


Stoperem zmieszysz czas


Tak i to wystarczy.

 +- 1sek,


Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne urządzenia.


 czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

A jakie to ma znaczenie?
Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper wystarczy by zmiuerzxyć czas.
:-)


Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy,

Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu.
Styl jazdy już ma kiepski, bo to wynika z ciągot do ścigania się w mieście.


--
BydlÄ™

Data: 2010-06-12 16:30:57
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
sob, 12 cze 2010 o 15:28 GMT, Bydlę napisał(a):

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Tak: 5 minut z prędko¶ci± 8 węzłów daje drogę.

Ale pisales o dzialaniach ktore daja w wyniku zero, o takie dzialanie
prosilem.

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"?

A po co mam to kupować? skoro zegarek już mam?

po to aby zmierzyc DOKLADNIE, i nie tylko czas 0-100, tylko tez
czas na 1/4 mili, bardziej zaawansowane modele moga nawet aproksymowac moc
i sporo wiecej funkcji...

(zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czym¶)

Bledne wraznie, po prostu mialem okazje tym czym sie pobawic, a Ty chyba
nie widziales nawet tego na oczy

 +- 1sek,

Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne urz±dzenia.

Ale ja pisalem o tym, ze powyzszy blad wynika nie z dokladnosci stopera,
tylko z interfejsu bialkowego, dlaczego nie czytasz dokladnie watku tylko
insynuujesz wymyslone fakty?

 czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

A jakie to ma znaczenie?

ma znaczenie w DOKLADNYCH pomiarach

Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper wystarczy by zmiuerzxyć czas.
:-)

Nie wystarczy do dokladnych pomiarow, wystarczy jedynie do pprzyblizonych

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy,

Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu.

no to pisze o stylu/sposobie jazdy

Styl jazdy już ma kiepski, bo to wynika z ci±got do ¶cigania się w mie¶cie.

To nie styl, tylko kultura...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 22:26:13
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 23:45:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak optymalnie przyspieszać ?
Hello MadMan,

Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przy¶pieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przy¶pieszeń w
samochodzie, zwi±zanych z nierówno¶ciami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-06-12 00:08:06
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pi±, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przy¶pieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przy¶pieszeń w
samochodzie, zwi±zanych z nierówno¶ciami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.

Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 09:11:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak optymalnie przyspieszać ?
Hello Brzezi,

Saturday, June 12, 2010, 12:08:06 AM, you wrote:

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przy¶pieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przy¶pieszeń w
samochodzie, zwi±zanych z nierówno¶ciami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.
Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Ale podawanie łodzi podwodnych jako "dobrego przykładu" jest poważnym
błędem.To nie ta skala i nie ta dokładno¶ć.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-06-12 10:49:30
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
sob, 12 cze 2010 o 09:11 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przy¶pieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przy¶pieszeń w
samochodzie, zwi±zanych z nierówno¶ciami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.
Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Ale podawanie łodzi podwodnych jako "dobrego przykładu" jest poważnym
błędem.To nie ta skala i nie ta dokładno¶ć.

A czytasz w ogole to co napisalem? co ja napisalem wyzej?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 04:21:56
Autor: jacek2v
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 11 Cze, 23:45, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:
Hello MadMan,

Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:

>>> , ale predkosc bedzie >0, to
>>> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
>>> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>> Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
> Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przy¶pieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przy¶pieszeń w
samochodzie, zwi±zanych z nierówno¶ciami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.


Przesadzasz, w przy¶pieszaj±cym samochodzie niewiele więcej niż 1g to
rzadko do¶wiadczysz :)
Przykład: 0-100km/h w 5s => przy¶pieszenie pi razy ok 5,6m/s2 czyli
~0,6g :)

Co innego na zakrętach, ale chyba nie o tym mowa :)

Pzdr.
Jacek

Data: 2010-06-12 15:06:33
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-11 22:26:13 +0200, MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> said:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.



"...tyle i tyle minut z tak± prędko¶ci±..."
St±d u mnie zegarek. :-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-12 15:15:59
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
sob, 12 cze 2010 o 15:06 GMT, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.



"...tyle i tyle minut z tak± prędko¶ci±..."
St±d u mnie zegarek. :-)

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 15:29:36
Autor: Bydlę
Jak optymalnie przyspieszać ?
On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donik±d dopłyn±ć bez drziteka.
;>



--
Bydlę

Data: 2010-06-12 16:31:23
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
sob, 12 cze 2010 o 15:29 GMT, Bydlę napisał(a):

On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donik±d dopłyn±ć bez drziteka.
;>

Czyli zabraklo argumentow?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 09:32:18
Autor: venioo
Jak optymalnie przyspieszać ?
Na padzie caly czas trojkat trzymaj :D


--
venioo

Data: 2010-06-12 20:59:59
Autor: Adam Płaszczyca
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 08:26:46 +0200, Katanka napisał(a):

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiętne czę¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

No to sprawdĽ i się zdziwisz. Albo też, narysuj sobie funkcję momentu na
kołach w zależno¶ci od prędko¶ci jazdy (i biegu).
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Jak optymalnie przyspieszać ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona