Jak optymalnie przyspieszać ?

Data: 2010-06-11 09:03:38
Autor: Brzezi
Jak optymalnie przyspieszać ?
pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysiącach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając bieg wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.

Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz
bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie,
to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie
spada... To chyba podstawowe prawa fizyki...

Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz
czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie
zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas...

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 09:23:53
Autor: Katanka
Brzezi wrote:
[...]

Nie ma spadku, a nawet jest znaczący wzriost (nagły skok mocy) po chipie przy około 6 tysiącach.

Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.

No to teraz trzeba to zmierzyć. Najlepiej kamera umocowana do zagłówka pasażera ze wskazaniem czasu i skierowana na obrotomierz i prędkościowmierz.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-06-11 10:26:21
Autor: Arek M
[...]

Nie sugerowalbym sie tym, jak zmienia biegu automat w grze konsolowej :D

BTW: Pamietaj, ze przełączając ręcznie biegi w tej samej grze uzykasz lepsze czasy :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-06-11 12:05:35
Autor: Robert_J
[...]

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK ;-)))

Data: 2010-06-11 12:09:33
Autor: Katanka
Robert_J wrote:
[...]

;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Data: 2010-06-11 11:13:03
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hut20r$mln$1inews.gazeta.pl...
Robert_J wrote:
[...]

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie od kolegi? :/

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-11 12:16:22
Autor: Katanka
kamil wrote:

[...]

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to myślałem, że tak trzeba.

Data: 2010-06-11 11:26:44
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hut2dk$o26$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

[...]

Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie wygrywaja na 1/4 mili. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-12 01:20:37
Autor: Tomasz Pyra
Katanka pisze:

[...]

Bo poziom wiedzy, którzy reprezentują niektórzy "fachowcy" jest powalający.

Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do fachowca.

Data: 2010-06-11 23:23:09
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

[...]

No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...

Data: 2010-06-12 01:48:26
Autor: Tomasz Pyra
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

[...]

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

Data: 2010-06-12 00:10:23
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

I jak to uzasadniał? ;)

Data: 2010-06-12 07:46:02
Autor: Tomasz Pyra
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

I jak to uzasadniał? ;)

No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.
A jak powszechnie wiadomo, maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie.
W okolice maksymalnej mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie jeżeli chce się jechać z prędkością maksymalną.

Data: 2010-06-12 10:29:13
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.

:-)

A jak powszechnie wiadomo,
maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie. W okolice maksymalnej
mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie jeżeli chce się
jechać z prędkością maksymalną.

Napisz na jakimś forum, że to nieprawda, to Cię prawie oplują. ;-)

Data: 2010-06-11 12:31:08
Autor: Robert_J
Jak optymalnie przyspieszać ?
On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

A rozumiesz znaczenie słowa "optymalnie"? Przyspieszania do odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy" ;-))). Swego czasu sporo jeździłem porsche 944 (zresztą nadal stoi). Tam też można było przyspieszać do odcięcia, co zresztą nieraz praktykowałem. Tylko ja bym taką jazdę nazwał raczej "efektywną" (choć lepiej "efektowną") niż "optymalną". Auto paliło chyba koło 20 litrów, a nawet więcej, podczas gdy jadąc normalnie dwa razy mniej ;-)))

Data: 2010-06-11 12:53:40
Autor: MadMan
Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a):

Przyspieszania do odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 13:01:31
Autor: Katanka
MadMan wrote:
[...]

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

Data: 2010-06-11 13:07:00
Autor: MadMan
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 13:20:28
Autor: Katanka
MadMan wrote:
[...]

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Data: 2010-06-11 14:00:42
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 13:20:28 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:

MadMan wrote:
[...]

Od takiej jazdy?
Tak, tak samo jak cała reszta.
Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 14:03:36
Autor: Katanka
Bydlę wrote:

[...]

Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Data: 2010-06-11 16:48:03
Autor: elmer radi radisson
On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-06-11 18:51:56
Autor: Bydlę

On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)

Niektórzy zrobią wszystko, by wydłużyć penisa...
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 14:32:03
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hut65q$7li$1inews.gazeta.pl...
MadMan wrote:
[...]

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko 500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-11 15:44:10
Autor: Katanka
kamil wrote:

[...]

:)

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

Data: 2010-06-11 15:28:04
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hutej8$8rn$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

[...]

Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-12 01:22:07
Autor: Tomasz Pyra
kamil pisze:

[...]

No i po butowaniu turbinę trzeba obowiązkowo wystudzić, czyli nie gasić szybko silnika, jak parkujesz to poczekaj jakiś czas na wolnych obrotach.

Data: 2010-06-11 10:07:02
Autor: Mariusz Chwalba
Jak optymalnie przyspieszać ?
On Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> wrote:

[...]
Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi  calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

W wersji budżetowej GPS Performance na GPS/PDA. Trial też potrafi wykresy
porównawcze zrobić.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba