Data: 2010-06-11 09:10:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Katanka pisze:
Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe. Na 1, 4 i każdym innym również. Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Stoperem Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika, bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry). Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100 Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s) |
|
Data: 2010-06-11 09:31:27 | |
Autor: Katanka | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Tomasz Pyra wrote:
Katanka pisze: Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje. http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-06-11 09:43:29 | |
Autor: MadMan | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a):
Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie) Hehe, na fizyce widać spałeś :) 42 kilo mniej. po wizycie w kibelku. (...) W aucie może nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale na rowerze bez wizyty w kibelku jest sporo gorzej :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-11 09:47:33 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-06-11 10:05:39 | |
Autor: Arek M | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-) A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-06-11 10:08:22 | |
Autor: Katanka | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Arek M wrote:
ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać! -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-06-11 10:21:45 | |
Autor: Arek M | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-06-11 07:16:45 | |
Autor: Dycco | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
On 11 Cze, 10:21, Arek M <arkadiusz_dot_matus...@gazeta.pl> wrote:
>> A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej. Dycco |
|
Data: 2010-06-12 01:12:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Dycco pisze:
On 11 Cze, 10:21, Arek M <arkadiusz_dot_matus...@gazeta.pl> wrote: Też bardzo dziwne i raczej spodziewałbym się jakiegoś błędu w testowaniu. Oczywiście są pewne warunki które należałoby spełnić dodatkowo - np. wybebeszając jakiś kratkowóz (z tylnym zawieszeniem obliczonym na bardzo dużą ładowność), warto też zainteresować się czy po zrobieniu lekkiego tyłu nie będzie sie odbijał jak piłka. |
|
Data: 2010-06-11 09:47:58 | |
Autor: Katanka | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a): Nie spałem, tylko nie chodziłem ;) No ale 40kg to i tak sporo. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-06-11 10:30:52 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Nie chialo mi sie tego czytac w calosci ale mniej wiecej w polowie masz copy/paste z innego forum odnosnie odchudzania auta: http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847&start=0&sid=d7c208699fb51b8c188ca3a137c8102d pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-06-11 17:24:43 | |
Autor: M.H. | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote:Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ... Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej).Te dywaniki to jakieś z ołowiu ? Duzo daje takie zmniejszenie masy.Łatwo oszacowć: Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze m = 100 kg. Powiedzmy, że masa samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg Ponieważ siła F = rozpędzająca samochód się nie zmienia, więc F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu. Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli jakieś 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest takie ciężkie ;) |
|
Data: 2010-06-11 17:45:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Katanka pisze:
Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje. Można z niej wyczytać że warto kręcić do odcięcia. PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy. Proporcjonalnie do masy samochodu. Tyle że co to za krata co waży 25kg? |
|
Data: 2010-06-11 17:47:46 | |
Autor: Katanka | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Tomasz Pyra wrote:
Proporcjonalnie do masy samochodu. Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-06-12 00:46:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote: No to kloc jakiś straszny. Kiedyś w Mondeo (ale to rocznik 98 był) woziłem kratę od podłogi do sufitu i ważyła może 5-7kg. 25kg to waży taka średnio rozbudowana klatka stalowa do niedużego samochodu rajdowego :) |
|
Data: 2010-06-12 18:46:47 | |
Autor: Jurand | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hutlr0$2jf$1inews.gazeta.pl... Tomasz Pyra wrote: Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg... Jurand. |
|
Data: 2010-06-12 22:07:51 | |
Autor: Katanka | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Jurand wrote:
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości Komplet dywaników + mata do bagaznika + gasnica + trójkąt + klucze + ubranie + obiadek :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl |
|
Data: 2010-06-14 11:33:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Jurand pisze:
No to jakoś tak jest że we wszystkie wyciągane części wydają się ważyć strasznie dużo. Na cytowanym już forum Citroena u kogoś pogobnie: http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847 Tylna kanapa 60-80kg... Chyba jakieś meble gdańskie tam miał z tyłu ;) |
|
Data: 2010-06-12 21:52:03 | |
Autor: to | |
Jak optymalnie przyspieszać ? | |
Katanka wrote:
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratÄ (25kg), wywalam koĹo zapasowe (10kg). Pewnie wszyscy bÄdÄ Ci pisaÄ Ĺźe to nie ma znaczenia i Ĺźe jesteĹ gĹupi, a ja sprawdziĹem kiedyĹ jaka jest róşnica pomiÄdzy autem z prawie pustym bakiem i peĹnym hamujÄ c je na drodze bez zmiany parametrĂłw (czyli z wpisanÄ za kaĹźdym razem tÄ samÄ masÄ ). WyszĹo na to, Ĺźe 35 kg mniej to dla osiÄ gĂłw mniej wiÄcej tyle, co kilka koni wiÄcej. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g |
|
Data: 2010-06-17 16:04:12 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Jak optymalnie przyspieszaÄ ? | |
Z bakiem jest taki kĹopot, Ĺźe paliwo jednak nie jest przymocowane sztywno, a przelewa siÄ.
-- -- - | Pewnie wszyscy bÄdÄ Ci pisaÄ Ĺźe to nie ma znaczenia i Ĺźe jesteĹ gĹupi, a ja sprawdziĹem kiedyĹ jaka jest róşnica pomiÄdzy autem z prawie pustym bakiem i peĹnym hamujÄ c je na drodze bez zmiany parametrĂłw. |
|