Jak optymalnie przyspieszać ?

Data: 2010-06-11 09:38:31
Autor: Katanka
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka wrote:

No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ciągnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza. Jest to wyraźne bardzo. No ale skoro trzeba kręcic, to będę kręcił ...

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-06-11 10:09:17
Autor: Brzezi
pią, 11 cze 2010 o 09:38 GMT, Katanka napisał(a):

[...]

Pewnie zalezy od konkretnego przypadku, ale zazwyczaj ten spadek mocy na
koncu zakresow, jest i tak mniejszy, niz spadek po zmianie biegu..., wiec
mimo wszystko warto ciagnac do konca...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 11:32:56
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:

Katanka wrote:

No i pytanie o dizla?

Tak.

 Tak samo jest jak w benzynie?

Nie.

 Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu

I trzeba przed tym zmienić bieg.

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 13:50:11
Autor: .Peeter
"Katanka" wrote:
[...]

Jak chcę swojego bociana pocisnąć, kręcę do około 4300-4400rpm
i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu
jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm),
przyśpieszenie jest najlepsze.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 14:32:36
Autor: Marek Giżyński
[...]

Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

m.

Data: 2010-06-11 15:11:00
Autor: .Peeter
"Marek Giżyński" wrote:
Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

Max 8,5 średnia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zależy
od intensywności korka. Na chwilę obecną, 100km po
tankowaniu, komp twierdzi, że mam spalanie 9,8/100. :-)
Tylko że te ostatnie 100km ciężko było jazdą nazwać.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 15:15:58
Autor: Marek Giżyński
..Peeter pisze:
"Marek Giżyński" wrote:
[...]

Ja mam srednio 9, czasami praca-dom 12, ale to jest 7km przez 40-50
minut. Thx za info - myslalem, ze nie potrafie jezdzic. :D

P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

m.

Data: 2010-06-11 15:22:19
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 16:31:53
Autor: Marek Giżyński
MadMan pisze:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

Autobusem ponad 1h, normalnie autem 20-30 min. Jak byl u nas Bush to 3h. :-)

Nie ja okreslam kiedy sie miasto zatka.

m.

Data: 2010-06-11 17:01:31
Autor: .Peeter
"MadMan" wrote:
I naprawdę warto samochodem? :)

W Gdańsku mamy taką fantastyczną komunikację miejską, że
popularną trasę 10km jedzie się samochodem max 25 minut
w godzinach szczytu, a komunikacją zgodnie z rozkładem
wychodzi około 50 minut. :D

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 18:54:01
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 15:22:19 +0200, MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> said:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

Wiesz - pieszo szedłby pewnie godzinę, więc zysk jest.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 23:26:45
Autor: to
MadMan wrote:

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

MadMan, nudny już jesteś.

Data: 2010-06-11 16:59:55
Autor: .Peeter
"Marek Giżyński" wrote:
P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

Mój rekord to 26l/100 według komputera. :D Ustanowiony zimą,
rano, po pierwszych intensywnych opadach śniegu. :D Trasę 3km
jechałem ponad godzinę. :D

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 17:11:27
Autor: MadMan
Jak optymalnie przyspieszać ?
Dnia Fri, 11 Jun 2010 16:59:55 +0200, .Peeter napisał(a):

Trasę 3km
jechałem ponad godzinę. :D

Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)
Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
czy czegoś takiego. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 20:14:14
Autor: .Peeter
"MadMan" wrote:
Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)

Byłoby, tylko średnio mi się chciało dreptać w taką pogodę,
w dodatku jeszcze pod sporą górę. :D

Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
czy czegoś takiego.

Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?
Zauważyłem...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-11 20:33:49
Autor: MadMan
Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisał(a):

Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
czy czegoś takiego.

Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?

Tak. Aczkolwiek też idealny nie jestem. Tej zimy przesadziłem w drugą stronę.
Na szczęście nic się nie stało :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-12 22:55:34
Autor: .Peeter
"MadMan" wrote:
Aczkolwiek też idealny nie jestem.

Nie ma kierowców idealnych. Są tylko tacy, którym się wydaje,
że są idealni. Ich auta czasami oglądamy w 'wypadek-przypadek'.

Można nabić milion kilometrów i nadal nie umieć prowadzić
samochodu, na mieście łatwo można zaobserwować takie
przypadki, często oklejone i z kogutem o 4 literowym napisie.

Swoją drogą też mi się zdarzyło przesadzić i potem jechać
z felgą do prostowania, ale robiłem to na swoim pierwszym
aucie, sztruclo-golfie kupionym za grosze do nauki jazdy.
Czasami mi się wydaje, że jak taki młody kierowca nie
pierdyknie w jakiś krawężnik/śmietnik/cokolwiek innego
twardego, to nie nauczy się respektu do samochodu...

Przykład - stary filmik, koleś soczyście przyaktorzył. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-06-13 06:52:51
Autor: MadMan
Dnia Sat, 12 Jun 2010 22:55:34 +0200, .Peeter napisał(a):

Przykład - stary filmik, koleś soczyście przyaktorzył. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38

Aua. Jak to mówią - co drugi głupi ma szczęście. Ja akurat po świeżych
opadach deszczu ze śniegiem przeszacowałem przyczepność opon, obróciło
mnie na zakręcie o 90 stopni i zatrzymało. Nie uderzyłem w nic. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Jak optymalnie przyspieszać ?