Jak optymalnie przyspieszać ?

Data: 2010-06-11 13:31:26
Autor: KJ Siła Słów
Jak optymalnie przyspieszać ?
Katanka pisze:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie, wg mnie jak na to auto wystarcza do porownan.

Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
- albo Cie przeraza,
- albo jest jej za malo.
:-)

KJ

Data: 2010-06-11 14:02:46
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 13:31:26 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> said:

Katanka pisze:

[...]

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
- albo Cie przeraza,
- albo jest jej za malo.

A to jest prawda. :-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 14:22:02
Autor: Brzezi
pią, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo, ale jezeli jest
dokladny, to pomiar tez jest dokladny, tak dzialaja GTECHy, a okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach dzieki akcelerometrom

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 18:57:40
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 14:22:02 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

[...]

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim osiągnie dany dystans.
Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadają.
:-)

 okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże akcelerometr?
Drogę?

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper

Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 19:30:07
Autor: Brzezi
pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):

[...]

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

[...]

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,
Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper

Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
:-)

Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 22:08:23
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

[...]

Gdy sobie stoperem zmierzą.
A a nie akcelerometrem.
Więc wracamy do prostego stopera, bo działa brzytwa Ockhama.

[...]

No właśnie - zerową.

Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

Czyli każdy wynik równy zero.

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi biliczeniami przerastającymi autora.

Więc jednak stoper.

--
Bydlę

Data: 2010-06-11 22:25:22
Autor: Brzezi
pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierzą.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

[...]

teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w
praktyce...

Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane

[...]

Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start,
ruszasz, dostajesz wynik...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 15:04:21
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 22:25:22 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

[...]

Stoperem. Czyli czymś, to większość telefonów ma na pokładzie. :-)

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie da w wyniku zero (praktyczne).
Zegarek jest  IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam pod wodą (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)

Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha,

I wracamy do brzytwy.
Mam już zegarek i jestem w stanie zmierzyć czas do 100 itd.
Nie potrzebuję kupować czegokolwiek innego, by zmierzyć czas.
:-)

Oczywiście w kontekście pytania autora wątku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed świateł w mieście.
:-)))

--
Bydlę

Data: 2010-06-12 15:15:07
Autor: Brzezi
sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a):

[...]

W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie da w wyniku zero (praktyczne).

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Zegarek jest  IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam pod wodą (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"? zeby obliczyc droge, musisz znac predkosc...

[...]

Stoperem zmieszysz czas +- 1sek, czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

Oczywiście w kontekście pytania autora wątku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed świateł w mieście.
:-)))

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, ktory moze zminic
przyspieszenie wlasnie w okolicach 1sek, czyli bledu pomiaru stoperem,
czyli nic nie zmierzysz wiarygodnie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 15:28:57
Autor: Bydlę
On 2010-06-12 15:15:07 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a):
Stoperem. Czyli czymś, to większość telefonów ma na pokładzie. :-)

W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha

Po co? JuĹź tam jest zegarek.
(tzn. rozumiem, że ktoś chce i sobie kupi, ale do pomiaru czasu, by porównać podczas rozmów z koegami wystarczy podać: 5 sekund, 6, 8...)

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Tak: 5 minut z prędkością 8 węzłów daje drogę.

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"?

A po co mam to kupować≤ skoro zegarek już mam?
(zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czymś)

Stoperem zmieszysz czas

Tak i to wystarczy.

 +- 1sek,

Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne urządzenia.

 czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

A jakie to ma znaczenie?
Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper wystarczy by zmiuerzxyć czas.
:-)

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy,

Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu.
Styl jazdy już ma kiepski, bo to wynika z ciągot do ścigania się w mieście.

--
Bydlę

Data: 2010-06-12 16:30:57
Autor: Brzezi
sob, 12 cze 2010 o 15:28 GMT, Bydlę napisał(a):

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Tak: 5 minut z prędkością 8 węzłów daje drogę.

Ale pisales o dzialaniach ktore daja w wyniku zero, o takie dzialanie
prosilem.

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"?

A po co mam to kupować? skoro zegarek już mam?

po to aby zmierzyc DOKLADNIE, i nie tylko czas 0-100, tylko tez
czas na 1/4 mili, bardziej zaawansowane modele moga nawet aproksymowac moc
i sporo wiecej funkcji...

(zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czymś)

Bledne wraznie, po prostu mialem okazje tym czym sie pobawic, a Ty chyba
nie widziales nawet tego na oczy

 +- 1sek,

Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne urządzenia.

Ale ja pisalem o tym, ze powyzszy blad wynika nie z dokladnosci stopera,
tylko z interfejsu bialkowego, dlaczego nie czytasz dokladnie watku tylko
insynuujesz wymyslone fakty?

 czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

A jakie to ma znaczenie?

ma znaczenie w DOKLADNYCH pomiarach

Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper wystarczy by zmiuerzxyć czas.
:-)

Nie wystarczy do dokladnych pomiarow, wystarczy jedynie do pprzyblizonych

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy,

Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu.

no to pisze o stylu/sposobie jazdy

Styl jazdy już ma kiepski, bo to wynika z ciągot do ścigania się w mieście.

To nie styl, tylko kultura...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-11 22:26:13
Autor: MadMan
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-11 23:45:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak optymalnie przyspieszać ?
Hello MadMan,

Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:

[...]

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.

--
Best regards,

Data: 2010-06-12 00:08:06
Autor: Brzezi
pią, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 09:11:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak optymalnie przyspieszać ?
Hello Brzezi,

Saturday, June 12, 2010, 12:08:06 AM, you wrote:

[...]

Ale podawanie łodzi podwodnych jako "dobrego przykładu" jest poważnym
błędem.To nie ta skala i nie ta dokładność.

--
Best regards,

Data: 2010-06-12 10:49:30
Autor: Brzezi
sob, 12 cze 2010 o 09:11 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

A czytasz w ogole to co napisalem? co ja napisalem wyzej?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 04:21:56
Autor: jacek2v
On 11 Cze, 23:45, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:

> [...]

ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z

Przesadzasz, w przyśpieszającym samochodzie niewiele więcej niż 1g to
rzadko doświadczysz :)
Przykład: 0-100km/h w 5s => przyśpieszenie pi razy ok 5,6m/s2 czyli
~0,6g :)

Co innego na zakrętach, ale chyba nie o tym mowa :)

Pzdr.
Jacek

Data: 2010-06-12 15:06:33
Autor: Bydlę
On 2010-06-11 22:26:13 +0200, MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> said:

[...]

"...tyle i tyle minut z taką prędkością..."
Stąd u mnie zegarek. :-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-12 15:15:59
Autor: Brzezi
sob, 12 cze 2010 o 15:06 GMT, Bydlę napisał(a):

[...]

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-12 15:29:36
Autor: Bydlę
On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donikąd dopłynąć bez drziteka.
;>

--
Bydlę

Data: 2010-06-12 16:31:23
Autor: Brzezi

On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi <brzezi@gmail.com> said:

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donikąd dopłynąć bez drziteka.
;>

Czyli zabraklo argumentow?

Pozdrawiam
Brzezi