Jak oszukac AF w analogowej małpce, czyli aparat pokładowy

Data: 2009-04-26 15:43:50
Autor: J.
Jak oszukac AF w analogowej małpce, czyli aparat pokładowy
Witam!
 Próbowałem troche googlac grupę, ale nie obejdzie sie bez pytania.
 Chodzi mi o wykorzystanie kompaktu na klisze jako aparatu pokładowego w jakims małym latadle typu balon, latawiec itp. Sterowanie z zewnatrz plus ingerencja w działanie musi byc ograniczona do minimum, stąd takie zagadnienie: jak oszukac AF w komapkcie z AF, aby ustawił na nieskonczoność?  Wiem oczywiście o istnieniu trybu krajobrazowego, problem w tym,że większość małpek analogowych [inaczej niz cyfrowe] ustawia funkcje i tryby do wyboru dopiero po włączeniu przez wielokrotne wciskanie tego samego przycisku i nie zapamiętuje tych ustawień, zgłaszajac się zawsze w trybie auto [tak ma m. in. mój stary,zakurzony Premier]. Niektóre mają chyba możliwość ręcznego wyłączenia lampy [to kolejny problem do obejścia] i włączane są przez ręczne odsuniecie zakrywki obiektywu [tu też nadzieja na uniknięcie kłopotu z oszczedzaczem baterii, wyłączajacym notorycznie sprzęt]. Sa też aparaty free/fixed focus, ale te odpadają z racji ciemnego obiektywu no i jednak dalekie plany beda miały gorszą ostrość. Przyszło mi do głowy zasłonięcie czujników aktywnego AF w aparacie -to w końcu rodzaj aktywnego dalmierza na podczerwień. Czy automatyka brak sygnału AF zinterpretuje tak,że cel jest w nieskończoności? Jesli na grupie jest ktoś obeznany z konstrukcją i działaniem tych aparatów, prosiłbym o wypowiedź.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2009-04-26 17:05:41
Autor: Michal Krogulec
Jak oszukac AF w analogowej małpce, czyli aparat po kładowy
On Sun, 26 Apr 2009 15:43:50 +0200, "J." <jarwpawWYTNIJTO@interia.pl> wrote:
(...)
Przyszło mi do głowy zasłonięcie czujników aktywnego AF w aparacie

Mało miałem do czynienia z takimi aparatami. Zdaje się, że te czujniki nie mają
nic wspólnego z pomiarem świała? Jeśli tak, to je po prostu zaklej. NIe próbowałem nigdy czegoś takiego, to po prostu moje luźne przemyślenia.
Zakładam, że taki aparat, kiedy AF nie może złapać ostrości, ustawia ją na
nieskończoność. Zasłoń i sprawdź, czy obiektyw cofa się przy robieniu zdjęcia do skrajnej tylnej
pozycji - wtedy ostrzy na nieskończoność. Mam na myśli oczywiście typowy
obiektyw stałoogniskowy. Chociaż w małpce ocena na oko może nie dać pewnego
rezultatu, i może konieczny będzie test z oceną wywołanego filmu. Powodzenia - mam nadzieję, że nie namieszałem.
Michał

--
w adresie "N0$PAM" zamień na "mkrog"

Data: 2009-04-26 17:16:20
Autor: Krzysztof Wilk
Michal Krogulec pisze:
[...]

W niektórych małpkach na pewno tak jest, nawet w instrukcji zalecają ten sposób
przy robieniu zdjęć przez np szybę samochodu.
Nikon One Touch na pewno tak miał.

Krzysztof

Data: 2009-04-27 16:23:11
Autor: JasiekS

Użytkownik "J." <jarwpawWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości
[...]

Nie oszukuj, bo to nieładnie.

A tak naprawdę - czy kiedykolwiek widziałeś skalę odległości na typowym
obiektywie (standard, dowolny producent)? Na ogół nieskończoność jest
tuż za 20m. Nie sądzę, żebyś latał poniżej 20m. Małpka sama ustawi się
na nieskończoność jeżeli nie będzie miała w polu widzenia np. elementów
konstrukcji latadła.

--
JasiekS

Jak oszukac AF w analogowej małpce, czyli aparat pokładowy