Jak oznaczyć kołpaki?

Data: 2012-10-24 14:54:21
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
Znowu skradziono mi kołpaki.
Nie chcę ich oznaczać w sposób szpecący,
a z drugiej strony podejrzewam, że dyskretne
oznaczenie nic nie daje, bo złodziej wpierw
kradnie i ucieka, a potem ogląda to co ukradł.
Ponadto dyskretne oznaczenie wymaga pracy.

Myślę więc, że kradzieży nie uniknę, ale mogę
przynajmniej nie dać złodziejowi zarobić.
Wymyśliłem żeby od wewnętrznej strony
zachlapać nowe kołpaki czymś niezmywalnym.
Nie wiem tylko czym. Chodzi mi o prosty środek.

Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

Pozdr.
Zenek

Data: 2012-10-24 12:57:50
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:

[...]

Może kupą?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 15:03:40
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?

Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości news:5087e5ce$0$26691$65785112news.neostrada.pl...
Zenek wrote:

[...]

Rozumiem, że Twoja kupa jest niezmywalna. Gratuluję.
Dla otoczenia trochę gorzej.

Data: 2012-10-24 13:06:02
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:

[...]

Nie wiem, bo nigdy nie smarowałem nią kołpaków. Ale może Ty posmarujesz swoje własną i sprawdzisz, czy jest zmywalna? Jeśli okaże się, że tak, to możesz spróbować kupę czymś zaimpregnować. Nie wiem tylko czym, jednak liczę tutaj na kreatywność innych grupowiczów.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 15:22:12
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]

Ja liczę na kreatywność grupowiczów, ale w podawaniu skutecznych
rozwiązań, a nie w kontynuowaniu Twojego durnego i chamskiego
pomysłu. Jeśli wydaje Ci się, że jesteś dowcipny, to tylko Tobie
tak się wydaje, ewentualnie innym na podobnym co Ty poziomie.

Data: 2012-10-24 13:38:36
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:

[...]

Myślę, że trollujesz, bo nikt normalny nie zadałby poważnie pytania "czym ochlapać od wewnątrz kołpaki". Dlatego odpowiedziałem Ci na poziomie zadanego pytania.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 15:00:59
Autor: dddddd
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 14:54, Zenek pisze:
Znowu skradziono mi kołpaki.
Nie chcę ich oznaczać w sposób szpecący,
a z drugiej strony podejrzewam, Ĺźe dyskretne
[...]

wydrap śrubokrętem czy czymkolwiek wewnątrz swój numer, najlepiej napisz: kradzione, nr do właściciela ...
:)

Lukasz

Data: 2012-10-24 15:22:47
Autor: Myjk
Jak oznaczyć kołpaki?
Wed, 24 Oct 2012 14:54:21 +0200, Zenek
Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

Wygraweruj z frontu: "TE KOŁPAKI SĄ KRADZIONE". To tak pół żartem. ;)
Najlepiej jednak będzie wygrawerować numer rejestracyjny. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-24 15:36:43
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
Najlepiej jednak będzie wygrawerować numer rejestracyjny. :P

Widziałem u kogoś napisany czymś niezmywalnym numer rejestracyjny
na każdym kołpaku. Wyglądało to koszmarnie.
Natomiast zrobienie "porządnego" napisu, który nie będzie szpecił,
a spowoduje niemożność odsprzedaży wymagałoby dużo pracy.
Nie mam na to czasu. Chcę się ograniczyć do zrobienia niezmywalnego
napisu po stronie wewnętrznej.

Pozdr.
Zenek

Data: 2012-10-24 13:39:35
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:

Nie mam na to czasu. Chcę się ograniczyć do zrobienia niezmywalnego
napisu po stronie wewnętrznej.

Nie trolluj już, dobrze wiesz, że nie ma takiej możliwości, wszystko prawie da się zmyć, a jak się nie da, to można zeszlifować.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 15:52:06
Autor: Myjk
Jak oznaczyć kołpaki?
Wed, 24 Oct 2012 15:36:43 +0200, Zenek
Natomiast zrobienie "porządnego" napisu, który nie będzie szpecił,
a spowoduje niemożność odsprzedaży wymagałoby dużo pracy.

Robisz projekt, oddajesz na laser, 10 minut i gotowe.
Frezują na wylot, ani się tego nie zetrze, ani nie zeszlifuje.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-24 19:46:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 15:52, Myjk pisze:
[...]

W wersji "zrób to całkowicie sam" to pozostaje wiertarka z wiertłem 1-1,5mm, szablon i trochę zabawy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-10-24 19:57:07
Autor: Myjk
Jak oznaczyć kołpaki?
Wed, 24 Oct 2012 19:46:34 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
W wersji "zrób to całkowicie sam" to pozostaje wiertarka z wiertłem 1-1,5mm, szablon i trochę zabawy.

Ale gość ewidentnie jest w trybie "chcem, ale mi się nie chcem". To może faktycznie lepiej niech pójdzie "brązowym" śladem "to". ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-24 18:11:12
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Myjk wrote:

Ale gość ewidentnie jest w trybie "chcem, ale mi się nie chcem". To może
faktycznie lepiej niech pójdzie "brązowym" śladem "to". ;)

Przecież on trolluje. :> Swoją drogą całkiem nieźle, jak na średni poziom trollingu na PMSie. ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 20:01:23
Autor: z
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 15:36, Zenek pisze:
[...]

Chce Ci się marnować kasę? Lepiej przypiąć do felgi spinkami albo drutem. Jeśli jakieś wypasione. Zrobić to oczywiście mądrze, nie po wierzchu. :-) Na wybojach nie odpadną a 2 razy do roku chyba dasz radę czynność powtórzyć? :-)

Data: 2012-10-24 21:05:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 20:01, z pisze:
[...]

Jak się za bardzo postara z tym spinaniem, to na bank złapie ze dwa razy kapcia. I to późnym wieczorem, w słabo oświetlonym miejscu, w śniegu na pół metra. Murphy czuwa. :P

Data: 2012-10-25 08:17:42
Autor: z
Jak oznaczyć kołpaki?
Jak się za bardzo postara z tym spinaniem, to na bank złapie ze dwa razy
kapcia. I to późnym wieczorem, w słabo oświetlonym miejscu, w śniegu na
pół metra. Murphy czuwa. :P

Pewnie że czuwa. Lepiej jednak nie zgubić kołpaka późnym wieczorem, w słabo oświetlonym miejscu, w śniegu na pół metra. :-)
Dokładnie tak zgubiłem i kupowałem nowe 4. :-) Mimo że wyglądało że się mocno trzymają. A złodzieje? Jak się uprze to i tak ukradnie.

Data: 2012-10-27 21:59:06
Autor: nazgul
Jak oznaczyć kołpaki?

Jak się za bardzo postara z tym spinaniem, to na bank złapie ze dwa razy
kapcia. I to późnym wieczorem, w słabo oświetlonym miejscu, w śniegu na
pół metra. Murphy czuwa. :P

ponadto nie pomaga na złodziei niestety.

Data: 2012-10-25 08:54:54
Autor: Miroo
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 20:01, z pisze:
[...]

Parę dni temu widziałem jakiegoś hyundaia z kołpakiem poodginanym ze wszystkich stron o 90 stopni. Albo ktoś był bardzo złośliwy, albo złodziej był tak pijany, że nie zauważył, że kołpaki były przykręcone śrubami razem z kołem. Stawiam na złodzieja, bo nie było tablic rejestracyjnych i tylko jeden kołpak uszkodzony.
Tak więc świętego spokoju niestety nic nie gwarantuje (oprócz nieposiadania samochodu/kołpaków/...).

Pozdrawiam

Data: 2012-10-25 10:53:39
Autor: masti
Jak oznaczyć kołpaki?
Dnia pięknego Wed, 24 Oct 2012 15:36:43 +0200 osobnik zwany Zenek napisał:

[...]

i co to da? Że złodziej je wyrzuci po tym jak ukradnie i obejrzy w domu?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-10-26 00:34:08
Autor: PiteR
Jak oznaczyć kołpaki?
na  ** p.m.s **  Zenek pisze tak:

Widziałem u kogoś napisany czymś niezmywalnym numer rejestracyjny
na każdym kołpaku. Wyglądało to koszmarnie.

Widziałem numery na okularkach przeciwslonecznych :)

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2012-10-24 15:24:17
Autor: Iglo
Jak oznaczyć kołpaki?
Dnia Wed, 24 Oct 2012 14:54:21 +0200, Zenek napisał(a):

[...]

Buras, który kupuje kradzione rzeczy nie zniechęci się paćkami czegoś na
niewidocznej stronie kołpaków. Ale jak się upierasz to wyczyść, odtłuść i
butaprenem możesz popaćkać. My ukradli dekielki od markowych alufelg,
kupiłem drugie i miałem zamiar nawiercić w nich malutkie dziurki, żeby
choćby rozpoznać na portalu aukcyjnym, ale doszedłem do wniosku, że jak już
się schyli i zobaczy to i tak ukradnie a jak nie sprzeda to w krzaki
wywali, a nawet jak zobaczę gdzieś to jak udowodnię że moje. Zbędny trud.

Data: 2012-10-24 13:32:34
Autor: AZ
Jak oznaczyć kołpaki?
On 2012-10-24, Iglo <iglo77@o2.pl> wrote:

[...]
Przynajmniej mozesz kupic, wziac szwagra i pojechac odebrac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-27 22:01:15
Autor: nazgul
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 15:24, Iglo pisze:
[...]

ciekawe czy na 100% drugie czy te same?

Data: 2012-10-24 15:25:17
Autor: Lewis
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]

Nic nie zrobisz, kołpaki zazwyczaj kradnie gównażeria która ma gdzieś czy je oznaczyłeś czy nie. Skroją, zobaczą że coś z nimi nie tak to znajdą odpowiednią osobę, która to odkupi albo wywalą na śmietnik i ukradną 3 inne komplety.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-10-24 15:30:52
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]
Nie zakładałem, że w ten sposób uniknę kradzieży, zresztą pisałem o tym.
Natomiast wydaje mi się, że jednak ze sprzedażą złodziej będzie miał
kłopot. Gdyby wszyscy oznaczali swoje kołpaki może z czasem złodzieje
straciliby zapał.

Pozdr.
Zenek

Data: 2012-10-24 13:36:41
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:

[...]

Jak zauważy zaraz po zdjęciu to Ci ze złości porysuje auto i taki tylko będzie tego efekt.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 15:44:14
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
Jak zauważy zaraz po zdjęciu to Ci ze złości porysuje auto i taki tylko
będzie tego efekt.

Rozumiem zatem, że zostawiasz swoje auto otwarte, bo jak złodziej
się zdenerwuje, że musi sforsować drzwi, to ze złości porysuje Ci auto.

Data: 2012-10-24 18:58:00
Autor: tÎż
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:

[...]

Lepiej mieć porysowane auto niż ukradzione, ale lepiej mieć ukradzione kołpaki niż porysowane auto.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 15:34:50
Autor: Lewis
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 15:30, Zenek pisze:
[...]

Ja od dawna nie używam kołpaków i rzadko obserwuję żeby ktoś używał.
Ktoś kto kupuje kołpaki z odzysku i widzi że osoba sprzedająca to młody gnojek, który oferuje emblematy, kołpaki, dekielki i inne duperele doskonale wie z czym ma do czynienia i robi to z premedytacja. Nic w ten sposób nikomu nie utrudnisz.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-10-26 00:54:22
Autor: PiteR
Jak oznaczyć kołpaki?
na  ** p.m.s **  Lewis pisze tak:

Ja od dawna nie używam kołpaków

Pamiętam jak dziś pressing na kołpaki po kupnie  passata.

-a kołpaków nie było w komplecie?
-były
-to dlaczego nie założysz?
-bo kołpaki są dla starych capów po 40 z blokowisk,
kojarza mi się z różową narzutką na kibel i nie widzę sensu, co miałyby dawać na kołach (chyba że szarpanie się co odkręcanie śrub i wymazanie sie pyłem z klocków)

-a kołpaków nie zakładasz?
-nie
-dlaczego?
-bo najbardziej podobają mi się czarne stalowe felgi

-a kołpaków nie zakładasz?
-nie
-dlaczego?
-bo pogrubiają optycznie koło i wygląda wtedy jak od melexa

-a kołpaków nie zakładasz?
-nie
-som fajne w Realu
-nom widziałem

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2012-10-27 22:43:58
Autor: Artur Maśląg
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 15:34, Lewis pisze:
(...)
Ja od dawna nie używam kołpaków

Ty może tak.

i rzadko obserwuję żeby ktoś używał.

Może czas na jakąś wycieczkę w miejsce bardziej zaludnione niż "twoje
elytarne" okolice? Śmiem twierdzić, że większość samochodów ma
założone kołpaki, jakaś tam część ma felgi ze "stopów lekkich" i jakiś
tam odsetek kołpaków na stalówkach nie posiada - z różnych przyczyn.

[...]

No, ale to jakby coś zgoła innego niż twoje "przekonanie" o tym, że
rzadko ktoś kołpaków używa.

Data: 2012-10-24 15:48:34
Autor: Jacek
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 14:54, Zenek pisze:
Znowu skradziono mi kołpaki.
Nie chcę ich oznaczać w sposób s
Kup moduły GPS i przyklej dyskretnie na kołpakach.
Czytałem niedawno o gościu, który oznaczył w ten sposób znicze na cmentarzu, bo miał dość kradzieży. Policja chętnie poszła za tropem, bo ma tu 100% szans na wykrycie, a złapany złodziej miał pecha, bo znicz + moduł GPS to więcej, jak 250 zł czyli nie wykroczenie a przestępstwo.
Jacek

Data: 2012-10-24 16:44:18
Autor: neoniusz
Jak oznaczyć kołpaki?
On 24.10.2012 14:54, Zenek wrote:
Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

http://i49.tinypic.com/16axqwz.jpg

niemazaco

Data: 2012-10-24 16:49:32
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

http://i49.tinypic.com/16axqwz.jpg

Masz na myśli te opaski? Właśnie takie miałem.
Nie chronią przed złodziejem.
Zresztą należało się tego spodziewać, bo nie sądzę
żeby jakikolwiek złodziej wybrał się na łowy bez noża.

Pozdr.
Zenek

Data: 2012-10-24 17:01:14
Autor: neoniusz
Jak oznaczyć kołpaki?
On 24.10.2012 16:49, Zenek wrote:
[...]

Ile ich miales? Jakby bylo 8 albo 16 na kole to jakos nie mysle zeby ktos mial ochote sie za to zabrac.

Data: 2012-10-24 17:14:45
Autor: Zenek
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]

Po 2 na każdym. Kołpaki były oryginalne, krótko używane,
więc myślę, że nawet 16 na każdym opłacałoby się przeciąć.

Zgadzam się z Lewisem, że wielu kierowców bez zahamowań
kupuje różne rzeczy od ewidentnych złodziei. Ale oczywiście
złodziejami gardzi.

To trochę tak, jak z prostytutkami. Każdy nimi pogardza, ale
przecież nie istniałby ten najstarszy zawód, gdyby mężczyźni
z tego nie korzystali.

Pozdr.
Zenek

Data: 2012-10-24 18:07:21
Autor: neoniusz
Jak oznaczyć kołpaki?
On 24.10.2012 17:14, Zenek wrote:
[...]

Wiesz, mnie 2 lata temu gowniarz zajebal znaczek z lexusa i odnalazlem go na allegro - udalo mi sie go odzyskac, nawet byl tutaj spory temat. Wiec jak sie chce to sie swoje uda odnalezc ;)

Data: 2012-10-24 18:30:23
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 18:07, neoniusz pisze:
[...]

No Panie! Ale znaczków do Lexusa jest na allegro nieco mniej niż kołpaków np. do Daewoo ;-)

Seco

Data: 2012-10-26 19:23:37
Autor: Paweł Muszyński
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 17:14, Zenek pisze:
[...]

Kup kołpaki nieoryginalne po 20 zł/sz - nit się nie skusi.

P.

Data: 2012-11-02 10:22:36
Autor: jerzu
Jak oznaczyć kołpaki?
On Fri, 26 Oct 2012 19:23:37 +0200, Paweł Muszyński
<"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org> wrote:

Kup kołpaki nieoryginalne po 20 zł/sz - nit się nie skusi.

W Lidlu są po 49 zł. za komplet :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-02 10:21:43
Autor: jerzu
Jak oznaczyć kołpaki?
On Wed, 24 Oct 2012 17:01:14 +0200, neoniusz <neon@joemonster.org>
wrote:

Ile ich miales? Jakby bylo 8 albo 16 na kole to jakos nie mysle zeby ktos mial ochote sie za to zabrac.

Może zamiast kopaków na same stalówki nazakładać trytytek? 16 na
koło...

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-25 00:07:00
Autor: Mari@
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 16:49, Zenek pisze:
[...]

*** http://imageshack.us/f/339/p1100152w.jpg/
Trzystopniowo :)

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2012-10-25 09:13:17
Autor: Filip
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-25 00:07, Mari@ pisze:
[...]

Albo na obejmę, złodziej może mieć nóż ale wkrętak niekoniecznie :P

Data: 2012-10-25 15:21:25
Autor: Bydlę
Jak oznaczyć kołpaki?
On 2012-10-25 07:13:17 +0000, Filip <bmw@m5.pl> said:

[...]

Obejrzyj to zdjęcie...

--
Bydlę

Data: 2012-10-25 15:26:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]

Jeśli dobrze widzę, że to kołpaki przykręcane śrubami razem z kołem, to chyba czterostopniowo. :)

Data: 2012-10-25 15:45:45
Autor: Mari@
Jak oznaczyć kołpaki?

*** http://imageshack.us/f/339/p1100152w.jpg/
Trzystopniowo :)

Jeśli dobrze widzę, że to kołpaki przykręcane śrubami razem z kołem, to
chyba czterostopniowo. :)
*** To jest ściema, wytłoczenie na kołpaku.

Data: 2012-10-24 21:52:39
Autor: Marek Dyjor
Jak oznaczyć kołpaki?
Zenek wrote:
[...]

maźnąć farbą po wierzchu, albo nożem poharatać.

Data: 2012-10-25 08:48:55
Autor: Miroo
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]

Ja miałem dekielki z wytłaczanym logiem producenta na środku. Zamalowałem farbą olejną (?) tło loga (kółko na środku kołpaka). Nawet pasowało, kołpaki z daleka były znaczne, a zmycie farby zapewne uszkodziłoby powierzchnię. No i to fajowe logo było zaj*cie dobrze widoczne :>
Uwaga: W wielu przypadkach może to wyglądać obciachowo :)

Pozdrawiam

Data: 2012-10-25 09:16:32
Autor: Maciek
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-24 14:54, Zenek pisze:
Czy ktoś może coś podpowiedzieć?
Poza wspomnianymi prze innych jest jeszcze kilka sposobów:
1. Pojeździć trochę po krawężnikach - stracą wartość w oczach złodziei :->
2. Parkować blisko ściany budynku (2 będą bezpieczne) :->
3. Poszukać do swojego modelu takich, które mocowane są razem z felgą
(np. na jedną śrubę)

Maciek

Data: 2012-10-25 13:04:00
Autor: megrims
Jak oznaczyć kołpaki?
[...]

Kiedyś w Merivie jak zajebali kołpaki za 4 razem kupiłem
alusy. Stalówki były na zimę bez kołpaków. Biorąc pod uwagę
koszt przekładania opon z felgi na felgę i fakt, że przestali
zapierdalać kołpaki - taniej wyszło.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-10-26 21:25:46
Autor: Andrzej Lawa
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 24.10.2012 14:54, Zenek pisze:

Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

Naklej na oknach "pojazd pod stałym nadzorem kamer" ;)

Data: 2012-10-27 23:00:48
Autor: R2r
Jak oznaczyć kołpaki?
W dniu 2012-10-26 21:25, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 24.10.2012 14:54, Zenek pisze:

Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

Naklej na oknach "pojazd pod stałym nadzorem kamer" ;)

Andrzeju... uważasz, że złodziej kołpaków to będzie czytał co na szybach samochodu jest napisane? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2012-10-28 14:50:15
Autor: Deflegmator

[...]