Jak po nowemu dodać sieć WiFi?

Data: 2018-01-02 22:04:55
Autor: Marek S
Jak po nowemu dodać sieć WiFi?
Witam,

Do tej pory było tak, że po znalezieniu sieci w okolicy wybierałem sobie jakąś z listy kliknięciem, podawałem hasło i działa.

Teraz próbując uzyskać dostęp przez własny router używany od lat, dostaję coś takiego:

https://drive.google.com/file/d/1Fxl_bjFC5iU_LpFbJObVOoXQf1EPP0bg/view?usp=sharing

po rozwinięciu pierwszej od góry listy:

https://drive.google.com/file/d/1lPj-9j0kHIyOU2S3bUNZcM2xIkXhvJSi/view?usp=sharing

WTF?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-03 13:10:19
Autor: Adam
W dniu 2018-01-02 o 22:04, Marek S pisze:
[...]

Typowe metody uwierzytelnienia. Może wybrałeś któreś z enterprise?
Wyłącz zaawansowane ustawienia sieci, to będziesz miał tylko podstawowe metody.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-01-03 21:08:52
Autor: Marek S
W dniu 03-01-2018 o 13:10, Adam pisze:

Typowe metody uwierzytelnienia. Może wybrałeś któreś z enterprise?
Wyłącz zaawansowane ustawienia sieci, to będziesz miał tylko podstawowe metody.

Ale te zaawansowane są schowane - widać na dole screenshotów. Nie wiem co to jest enterprise. :-(

Zwykle niczego nie da się wybrać. Przynajmniej tak to pamiętam. Otwierasz router z listy, pytany jesteś o hasło i załatwione. Nigdy nie widziałem żadnych opcji w stylu enterprise więc nie było można nawet przypadkiem niczego kliknąć.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-03 19:26:05
Autor: Pszemol
"Marek S" <precz@spamowi.com> wrote in message news:p2jd8o$1np$1node2.news.atman.pl...
[...]

Kup sobie iPhone :-)

Data: 2018-01-04 15:13:49
Autor: Marek S
Jak po nowemu dodać sieć WiFi?
W dniu 04-01-2018 o 02:26, Pszemol pisze:

Kup sobie iPhone :-)

:P

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-07 17:43:41
Autor: Filip454
Dnia Tue, 2 Jan 2018 22:04:55 +0100, Marek S napisał(a):

[...]

Logujesz się pewnie do jakiejś sieci firmowej z zabezpieczeniami i wymaga
ona podania nazwy użytkownika i hasła oraz metody uwierzytelniania.

Nic w tym dziwnego. Podejdź do jakiejś pizzeri z darmowym wifi to połączysz
się bez problemu. Możliwe, że admini się skapnęli, że im ciągniesz jakieś
pakiety i zablokowali :)
--
Filip454

Data: 2018-01-07 18:01:03
Autor: Marek S
W dniu 07-01-2018 o 17:43, Filip454 pisze:

> [...]
> się bez problemu. Możliwe, że admini się skapnęli, że im ciągniesz jakieś

Do jakiej firmowej sieci? :-D
Przecież napisałem, że to mój stary TP-Link. To ja jestem jego administratorem i od lat w nim niczego nie zmieniałem. Pełni rolę repeatera. On jest tylko po to abym mógł w całej chacie korzystać z WiFi. Połączenie skonfigurowane kiedyś na innym telefonie działa. Aż boję się je usunąć bo z powrotem pewnie nie będę mógł go zestawić.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-07 19:43:21
Autor: Filip454
Dnia Sun, 7 Jan 2018 18:01:03 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]

Przecież napisałem, że to mój stary TP-Link. To ja jestem jego administratorem i od lat w nim niczego nie zmieniałem. Pełni rolę repeatera. On jest tylko po to abym mógł w całej chacie korzystać z WiFi. Połączenie skonfigurowane kiedyś na innym telefonie działa. Aż boję się je usunąć bo z powrotem pewnie nie będę mógł go zestawić.

Jej, bardzo sorry, przeczytałem na szybciocha pierwszy akapit, pomijając
drugi :D

Ja bym się po prostu zalogował do panelu tego routera i sprawdził metodę
uwierzytelniania używaną przez urządzenie. Z tego co widać to jest
rozszerzone uwierzytelnianie.

Jaki to w ogóle model routera?

Data: 2018-01-07 19:45:55
Autor: Filip454
Dnia Sun, 7 Jan 2018 19:43:21 +0100, Filip454 napisał(a):

> [...]

Ja bym się po prostu zalogował do panelu tego routera i sprawdził metodę
uwierzytelniania używaną przez urządzenie. Z tego co widać to jest

A dlaczego poprzednie urządzenie się połączyło? Powód jest prosty - pewnie
jest zapisane w pamięci routera i już automatycznie się uwierzytelnia.

Data: 2018-01-07 22:10:51
Autor: Marek S
W dniu 07-01-2018 o 19:45, Filip454 pisze:

A dlaczego poprzednie urządzenie się połączyło? Powód jest prosty - pewnie
jest zapisane w pamięci routera i już automatycznie się uwierzytelnia.

Ale wiesz co? Ciekawa rzecz. Jak wspomniałem ten drugi pracuje jako repeater. Telefon mam tak ustawiony by łączył się z jedną z obu sieci. Gdy zniknie słabsza, łączy się z drugą. Zaryzykowałem i wywaliłem połączenie z routerem nazwijmy go: bazowym. Spróbowałem nawiązać z nim połączenie ... i wszystko jest po staremu. Podaję tylko hasło. Nic więcej.

To również TP-link WR1043 v2. To inny router zewnętrznie i funkcjonalnie mimo podobnej nazwy.

Sprawdziłem zdalnie reapeater - ustawienia ma ok. Nic mu się nie poprzestawiało. Nic z tego nie rozumiem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-07 22:02:45
Autor: Marek S
W dniu 07-01-2018 o 19:43, Filip454 pisze:

Jej, bardzo sorry, przeczytałem na szybciocha pierwszy akapit, pomijając
drugi :D

Zauważyłem :-D

Ja bym się po prostu zalogował do panelu tego routera i sprawdził metodę
uwierzytelniania używaną przez urządzenie. Z tego co widać to jest
rozszerzone uwierzytelnianie.

Sęk w tym, że nie dotykałem go.

Jaki to w ogóle model routera?

Prosty: WR1043ND