Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?

Data: 2010-11-16 17:35:50
Autor: rageofhonor
Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?
Mam płytę GIGABYTE GA-MA69G-S3H i nie ma ona wejścia na joystick. Czy jest możliwość podłączenia go mimo tego?

Jest to "Magnum 6" z 15 pinową wtyczką męską.

Data: 2010-11-16 17:43:10
Autor: Vituniu
Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?
Mam płytę GIGABYTE GA-MA69G-S3H i nie ma ona
wejścia na joystick. Czy jest możliwość podłączenia go
mimo tego? Jest to "Magnum 6" z 15 pinową wtyczką męską.

Jakakolwiek (obslugiwana przez Twoj system) karta
muzyczna z portem MIDI/Joystick.

Dodatkowy plus z tego taki, ze "gratis" dostaniesz drugie
urzadzenie audio na potrzeby np. Skype'a ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-16 18:27:16
Autor: rageofhonor

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4ce2b4bb$0$27032$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A czy jest jakaś przejściówka USB? Nie chciałbym dodawać kolejnej karty. Nie potrzebuję dodatkowej karty muzycznej bo mam zintegrowaną i nie chcę nic mieszać w steronikach muzycznych.

Data: 2010-11-16 19:26:39
Autor: Vituniu
Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?
A czy jest jakaś przejściówka USB?

Jest. Googlaj za atapterem gameport - usb.
Koszt okolo 40,-
Czyli ze 4x tyle co jakis uzywany strucel stereo na PCI ;)

I nie pytaj mnie, czy to bedzie dzialac, bo nie wiem.
Aczkolwiek po bojach z chinskimi przejsciowkami
USB - PS/2 kijem tego dotykac nie chce.

Nie chciałbym dodawać kolejnej karty.

Kup joy'a na USB zatem.

Nie potrzebuję dodatkowej karty muzycznej

Rozumiem. Proponowalem, bo to IMHO po
prostu najtansze i najpewniejsze zarazem rozwiazanie.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-16 21:29:43
Autor: maX

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ce2be78$0$27032$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4ce2b4bb$0$27032$65785112news.neostrada.pl...
Mam płytę GIGABYTE GA-MA69G-S3H i nie ma ona
wejścia na joystick.

Czasem jest, ale nie wyprowadzony na tylny panel, tylko same szpilki do podłączenia śledzia. Ale jak widzę u ciebie już tego nie ma (też mam płytę AM2, rok starszego Asrocka i jeszcze ma szpilki do Game Header).

Jakakolwiek (obslugiwana przez Twoj system) karta
muzyczna z portem MIDI/Joystick.

Dodatkowy plus z tego taki, ze "gratis" dostaniesz drugie
urzadzenie audio na potrzeby np. Skype'a ;)

Sterowniki Realteka umożliwiają softwarowe rozdzielenie sygnału integry 7.1ch na dwa niezależne kanały 5.1ch + 2ch (np. w w/w Asrocku, widziane są przez windows jako dwie oddzielne karty dźwiękowe). Właśnie do Skype'a.

i nie chcę nic mieszać w steronikach muzycznych.

Nic nie musiałbyś mieszać. Port gier na karcie jest niezależny od samej karty, więc po jej podłączeniu możesz w menadżerze urządzeń wyłączyć kartę i zostanie wtedy sam port gier.

Data: 2010-11-17 08:51:34
Autor: PesTYcyD
Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?
A nie prościej wywalić ten zabytek i kupić joya na USB? Po co kombinować z portami sterownikami i problemami z obsługą przez gameport, który jest rozwiązaniem przedpotopowym.

Data: 2010-11-22 13:47:40
Autor: rageofhonor

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ce2b26b$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
Mam płytę GIGABYTE GA-MA69G-S3H i nie ma ona wejścia na joystick. Czy jest możliwość podłączenia go mimo tego?

Jest to "Magnum 6" z 15 pinową wtyczką męską.

Czy  można też zastosować przejściówkę Gameport > USB?
Będzie to chodziło?

http://www.nokaut.pl/kable-komputerowe/adapter-gameport-usb.html

Data: 2010-11-22 14:11:50
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-11-22 13:47, rageofhonor pisze:

[...]

Wątpię Joy i tak nie będzie wykryty. Kup sobie joystick na USB i problem z głowy.

Data: 2010-11-22 14:20:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?
Dnia 2010-11-22, o godz. 13:47:40
"rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Czy jest możliwość podłączenia go mimo tego?
>
> Jest to "Magnum 6" z 15 pinową wtyczką męską.

Czy  można też zastosować przejściówkę Gameport > USB?

Zastosować można. Ale nie ma gwarancji że będzie działać - zwłaszcza
jakieś dodatkowe funkcje.

Zdrówko

Jak podłączyć Joystick do płyty bez wejścia na joystick?