Jak podlaczyc TV + SAT + Radio + Zwrotka ?

Data: 2011-11-19 14:56:04
Autor: Fantom
Jak podlaczyc TV + SAT + Radio + Zwrotka ?
Witam
Mam taka instalacje : na dachu antena sat + tv naziemnej. Satka wpieta jest w multiswitch. W wejscie anteny naziemnej wpiety jest rozgaleznik. w jedno wejscie podana jest antena naziemna a w drugie zwrotka z pokoju (jakbym chcial w innych pomiezszczeniach ogladac cos z dekodera itp). No i to ogolnie jest ok. Ale chcialem dodoac antene radiowa w ten zestaw. i tak sie troche pogubilem.
1) Czy w to co wchodzi zwrotka i antena naziemna to powinien byc sumator czy rozgaleznik (nie wiem czym to sie rozni) ?
2) Czy teraz w ten sumator/rozgaleznik mam wpiac (zamiast anteny naziemnej) kolejny sumator/rozgaleznik/zwrotnice (no wladnie - co ??) i do tego podlaczyc antene naziemna i antene radiowa ?

Fantom

Data: 2011-11-19 20:11:28
Autor: yabba
Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ja8chl$emt$1news.onet.pl...
[...]

Praktycznie niczym się nie różnią.

2) Czy teraz w ten sumator/rozgaleznik mam wpiac (zamiast anteny naziemnej) kolejny sumator/rozgaleznik/zwrotnice (no wladnie - co ??) i do tego podlaczyc antene naziemna i antene radiowa ?

Najlepiej wymienić sumator na taki z 3 lub z 4 wejściami. Na wejście anteny radiowej dać filtr przepuszczający tylko zakres UKF, a na wejście anteny TV dać filtr, który blokuje kanał na jakim chciałbyś puszczać sygnał na zwrotce, aby sygnały z anteny nie zakłócały Ci sygnau z dekodera.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-11-20 12:12:58
Autor: Fantom
[...]

Dzieki za info. Czy ta zwrotnica moze byc VHF-UHF-UHF i na pierwszym dam ten filtr na radio, a na drugim filtr na ten kanal zwrotki a na trzeci normalnie antene do naziemnej ?

Fantom

Data: 2011-11-20 16:11:16
Autor: yabba
Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jaanbv$dgt$1news.onet.pl...
[...]

Jeśli zwrotkę puszczasz na UHF i wszystkie programy naziemne masz na UHF to możesz tak zrobić.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-11-20 15:39:53
Autor: Wmak
Jak podlaczyc TV + SAT + Radio + Zwrotka ?
Fantom <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał(a):

Wystarczy w wejście "naziemne" multiswitcha włączyć jedno pudełko - zwrotnicę, która ma wewnątrz komplet filtrów i sumatorów:

http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_antenowa_za_1_1-12-6-12-21-69-21-69-
75_C0315.htm albo, gdyby połamało link: http://tinyurl.com/n236lu Do wejścia 1-12 antena radiowa, do 6-12 telewizyjna VHF, do jednego 21-69 telewizyjna UHF a do drugiego 21-69 twoja "Zwrotna".

Można też wybrać http://tinyurl.com/np49g8 plus na wejściu 21-69 zwykły sumator.
Przy takiej zwrotnicy sygnały telewizyjne złapane przez antenę radiową nie będą przeszkadzać tym odebranym przez właściwe anteny TV.

Poszukaj, może ktoś oferuje zwrotnice czterowejściowe: 1-5/6-12/21-69/21/69
- taka byłaby najlepsza.

Data: 2011-11-20 18:29:37
Autor: Fantom
Jak podlaczyc TV + SAT + Radio + Zwrotka ?

Poszukaj, może ktoś oferuje zwrotnice czterowejściowe: 1-5/6-12/21-69/21/69
- taka byłaby najlepsza.

No wlasnie nei udalo mi sie znalezc zwrotnicy 1-5/6-12/21-69/21/69
ale znalazlem 1-12/21-69/21/69 - bedzie ok chyba
http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_mm-307_uhf-uhf-vhf-fm_na_zlaczach_f_alcad_R902042.htm

Fantom

Data: 2011-11-20 20:50:47
Autor: Wmak
> [...]

No wlasnie nei udalo mi sie znalezc zwrotnicy 1-5/6-12/21-69/21/69
ale znalazlem 1-12/21-69/21/69 - bedzie ok chyba

Jeśli rezygnujesz z analogowej telewizji na VHF to dla radia FM i DVB-T i "zwrotnej" ta zwrotnica będzie  dobra.

Data: 2011-11-21 15:18:24
Autor: Fantom
[...]

No w sumie chcialem zrezygnowac z TV analogowje. A co tam lata wiecej w powietrzy niz odbieram na dwoch MUXach ?

Fantom

Jak podlaczyc TV + SAT + Radio + Zwrotka ?