Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wyjścia słuchawkowego?

Data: 2009-05-05 08:02:41
Autor: Ania Liska
Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wyjścia słuchawkowego?
Cześć :)

Prawie rok temu rodzice kupili mi telewizor do pokoju :) Nic specjalnego, taki prosty LCD firmy LG 37 calowych (model LG 37LG2000). Bez wodotrysków, ale do oglądania z kumpelami wystarczy :)

Ostatnio chciałam pooglądać i posłuchać dokładniej programów w języku obcym żeby lepiej rozumieć i chciałam kupić słuchawki, żeby można było podłączyć do telewizora. Niestety nic z tego :( W telewizorze, w tym modelu nie ma wyjścia słuchawkowego.

I stąd moje pytanie. Czy można jakoś inaczej "na około" podłączyć słuchawki do tego telewizora? Z tyłu jest mnóstwo "wtyczek" w tym cyfrowe wyjście audio (optyczne), Gniazda Euroscart (AV1/AV2), Gniazdo PCMCIA i oczywiście HDMI. Bardzo mi zależy na podłączeniu tych słuchawek. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak to zrobić o ile w ogóle się da? Będę naprawdę wdzięczna.

Pozdrawiam,
Ania Liska --

Data: 2009-05-05 10:10:23
Autor: Jingiel
Jak podłączyć słuchawki do tele wizora bez wyjścia słuchawkowego?

Bardzo mi zależy na podłączeniu tych słuchawek. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak to zrobić o ile w ogóle się da? Będę naprawdę wdzięczna.

Ma wyjscie sluchawkowe, tylko jest pewnie z przodu.

Jingiel

Data: 2009-05-05 10:36:29
Autor: K.K.
[...]
Podpowiedz przynajmniej gdzie dokładnie trzeba dziurę zrobić, by się do tego gniazda dostać.

Data: 2009-05-05 10:39:08
Autor: Kucing
Dnia Tue, 05 May 2009 10:10:23 +0200, Jingiel napisał(a):

[...]

Bzdury gadasz chłopcze. Zajrzyj do instrukcji tego modelu w necie. Mi to
zajęło niecałe 2 minuty łącznie z uruchomieniem Google. I co? Nie ma
wyjścia słuchawkowego ten model! Pytanie Pani Ani jest bardzo na miejscu.
Być może uda się to zrobić przez wyjście optyczne...

--
- Kucing -

Data: 2009-05-05 11:01:57
Autor: MF[PL]
Kucing pisze:
[...]

Najlepiej wyprowadzić sygnał ze scart1 lub scart2.
Tutaj masz opisy wyprowadzeń:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SCART
Możesz wykorzystać piny 1, 3 i 4. Słuchawki z regulacją głośności się przydarzą.

--
maciek

Data: 2009-05-05 11:04:31
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik MF[PL] napisał:
Najlepiej wyprowadzić sygnał ze scart1 lub scart2.

A czy SCART "uciągnie" słuchawki?
Teoretycznie przydałby się jakiś wzmacniacz słuchawkowy...

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-05 11:15:53
Autor: K.K.
Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wy jścia słuchawkowego?
A czy SCART "uciągnie" słuchawki?
Różne podczepiałem, także bezprzewodowe i zawsze było za cicho.

Data: 2009-05-05 12:46:00
Autor: adresss
Jak podłšczyć słuchawki do telewizora bez wyjœcia słuchawkowego?
On Tue, 5 May 2009 11:15:53 +0200, "K.K."
<zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> wrote:

A czy SCART "uciągnie" słuchawki?
Różne podczepiałem, także bezprzewodowe i zawsze było za cicho.

widzialem ostatnio sluchawki bezprzewodowe, ktore oprocz wejscia
sluchawkowego, mialy wejscia audio (cinch) i z tego wnioskuje, ze
musialy miec maly wzmacniacz audio. Poza tym ten sposob podlaczenia ma te zalete, ze nie powoduje
wylaczenia glosnika i regulacja glosnosci tylko w sluchawkach (z
regulacja). Przy podlaczaniu do gniazda sluchawkowego, glosniki w tv
sie wylacza i regulacja za pomoca pilota od tv.

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-05 13:06:07
Autor: K.K.
Jak podłšczyć słuchawki do telewizora bez wy j?cia słuchawkowego?
[...]

Każde bezprzewodowe mają, ale z tych co miałem, także z RCA, okazały się jednak z za słabym wzmocnieniem. Może to jednak komuś wystarczy, ale ja szukałem dla kogoś niedosłyszącego, by z TV nie robił 'wyjca'.

Data: 2009-05-05 19:27:47
Autor: jerzu
On Tue, 05 May 2009 12:46:00 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

Przy podlaczaniu do gniazda sluchawkowego, glosniki w tv
sie wylacza i regulacja za pomoca pilota od tv.

Nie wiem jak seria LG2000, seria LG3000 ma możliwość wyłączenia
głośników TV w menu.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-05-05 11:02:01
Autor: Gienek
Jak podłączyć słuchawki do tele wizora bez wyjścia słuchawkowego?
Być może uda się to zrobić przez wyjście optyczne...

Bezpośrednio przez wyjście optyczne to na pewno nie da się.

Data: 2009-05-05 11:22:25
Autor: Gienek
Jak podłączyć słuchawki do tele wizora bez wyjścia słuchawkowego?
1. Kupujesz sobie kabelek scart > gniazdo jack (koniecznie stereo) na przykład taki http://www.ast-anteny.com.pl/p,pl,4601,kabel+euro+wtyk++euro+gniazdo+21pinjack+3-5+gniazdo+0-15m+kbv131.html
2. Kupujesz najtańsze głośniki komputerowe na przykład takie http://www.komputronik.pl/Peryferia/Genius_SP_S110_czarne/pelny,id,67837/

Wszystko łączysz. Do głośników komputerowych włączasz słuchawki i po wszystkim

Data: 2009-05-05 11:59:11
Autor: Kucing
Dnia Tue, 05 May 2009 11:22:25 +0200, Gienek napisał(a):

[...]

Bardzo dobry pomysł. Trzeba dodać tylko jedno zastrzeżenie do Twojego opisu. Głośniki komputerowe MUSZĄ mieć wyjście na słuchawki (nie wszystkie, zwłaszcza te najtańsze mają). Swoją drogą ciekaw jestem czy dźwięk przez słuchawki będzie wtedy odpowiednio głośny i nie będzie problemów o jakich pisali inni, gdy podłączali słuchawki przez scart. W tym schemacie droga jest bardziej okrężna: przez kabel scart-mały jack łączysz głośniki a słuchawki łączysz z głośnikami (mogą być nawet bezprzewodowe). Głośniki pełnią rolę jakby "wzmacniacza" - chociaż niedokładnie. Szkoda, że nie da się zastosować tego wyjścia optycznego do słuchawek. Można by mieć dobry dźwięk na kanałach, które go puszczają.

--
- Kucing -

Data: 2009-05-05 12:16:14
Autor: Uncle Pete
Jak podłączyć słuchawki do tele wizora bez wyjścia słuchawkowego?
głośnikami (mogą być nawet bezprzewodowe). Głośniki pełnią rolę jakby "wzmacniacza" - chociaż niedokładnie.

Jak najbardziej dokładnie - głośniki komputerowe mają wbudowany wzmacniacz. Przynajmniej o takie chodziło przedpiszcy :)

Piotr

Data: 2009-05-05 12:42:24
Autor: Gienek
Kucing pisze:
[...]

Osobiście bałbym się podłączać słuchawek pod SCART, żeby nie spowodować uszkodzenia telewizora. Spójrz na linki które dołączyłem. Te głośniki są tanie i posiadają wyjście słuchawkowe. Co do problemu z cichym dźwiękiem to głośniki komputerowe posiadają wzmacniacz więc ten problem nie powinien występować.

[...]

Czemu nie dokładnie. Właśnie, że dokładnie pełnią rolę wzmacniacza.

Szkoda, że nie da się zastosować tego wyjścia optycznego do słuchawek. Można by mieć dobry dźwięk na kanałach, które go puszczają.

Jak najbardziej można zastosować wyjście optyczne tylko, że koszt byłby znacznie większy, ponieważ wtedy nie dałoby się jako wzmacniacza zastosować tanich głośników komputerowych ponieważ nie posiadają wejścia optycznego.

Data: 2009-05-05 14:27:48
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 05-05-2009 o 11:59:11 Kucing <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):

[...]

Zdarzyć się może jedno małe 'ale' - na przykład moje głośniki (Logitech  S-200) mają wyjście słuchawkowe, ale _nie_wzmacniane_!
Idzie na nie sygnał bezpośrednio z karty dźwiękowej - i głośność reguluję  w komputerze (lub potencjometrem w słuchawkach).
Tak, że lepiej sprawdzić przed kupnem.
--
Brak sygnaturki.

Data: 2009-05-05 15:04:08
Autor: Kucing
Dnia Tue, 05 May 2009 14:27:48 +0200, Sławek Maculewicz napisał(a):

[...]

Celna uwaga. Tylko czy którykolwiek sprzedawca na Allegro, w sklepie
internetowym lub w zwykłym sklepiej ze sprzetem będzie _potrafił_
odpowiedzieć na pytanie "czy wyjście słuchawkowe w tych głośnikach jest
wzmacniane"? Czy można to gdzieś sprawdzić w instrukcji, w parametrach
"najtańszych głośników"? W jaki sposób dziewczyna ma się o to pytać?
Zobaczcie ile dodatkowych problemów wychodzi przy, wydawałoby się, prostym
problemie.

--
- Kucing -

Data: 2009-05-06 12:33:14
Autor: Gienek
> [...]
> lub w zwykłym sklepiej ze sprzetem będzie _potrafił_
odpowiedzieć na pytanie "czy wyjście słuchawkowe w tych głośnikach jest

W zwykłym sklepie to można to stwierdzić bez najmniejszych problemów. Wystarczy wziąć ze sobą słuchawki i sprawdzić jak one chodzą z głośnikami. W końcu te 30zł to też piechoto nie chodzi bo mniej więcej tyle kosztują głośniki z dolnej półki cenowej.
Prawdę powiedziawszy widziałem sporo różnych głośników komputerowych i wszystkie miały słuchawki podłączane pod wzmacniacz wewnętrzny bo regulacja głośności odbywała się normalnie potencjometrem w głośnikach. Myślę, że raczej ciężko spotkać głośniki w których byłoby inaczej.

Data: 2009-05-06 14:02:12
Autor: adresss
Jak podłšczyć słuchawki do telewizora bez wyjœcia słuchawkowego?
On Wed, 06 May 2009 12:33:14 +0200, Gienek <gienek@simplusnet.pl>
wrote:

[...]

ja mam takie glosniki Technika kupione w Tesco - bardzo porzadnie
graja, trwala obudowa, pewny potencjometr, wyjscie sluchawkowe i
wejscie mikrofonowe. Jedyny mankament, to, ze wyjscie na sluchawki nie
przechodzi przez wzmacniacz wbudowany. Jeszcze ich nie rozbieralem,
ale pewnie da sie to zmienic (chwila z lutownica).

A wracajac do tematu, to kiedys pod tv podlaczylem radiomagentofonCD,
ktory mial wejscie AUX i stamtad dopiero sluchawki.

Mysle, ze pytajaca dziewczyna juz bedzie wiedziala z czym to sie je.
Najproscie sluchawki bezprzewodowe co mialyby wbudowany wzmacniacz
audio (a maja pewnie te, ktore oprocz wejscia sluchawkowego, maja
takze wejscie audio na cinch). Ale oczywiscie trzeba to sprawdzic w
dzialaniu.

A jezeli nie bezprzewodowe, to sluchawki na kabelku z regulacja
glosnosci, podlaczone do wyjscia audio (na eurozlaczu). Ja za maly
sygnal, to potrzebny przedwzmacniacz audio na 1 scalaku (kit avt lub
jakis uczynny kolega z tej grupy by polutowal).

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-06 14:10:02
Autor: Kucing
Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wyjœcia słuchawkowego? (was: Jak podłšczyć słuchawki do telewizora bez wyjœcia słuchawkowego?)

wrote:

(kit avt lub jakis uczynny kolega z tej grupy by polutowal).

To akurat racja, zapewne niejeden kolega wcisnąłby kit i chętnie polutował.
MSPANC

--
- Kucing -

Data: 2009-05-07 07:46:21
Autor: NOM-rana
Gienek <gienek@simplusnet.pl> napisał(a):
1. Kupujesz sobie kabelek scart - gniazdo jack (koniecznie stereo) na przykład taki http://www.ast-anteny.com.pl/p,pl,4601,kabel+euro+
wtyk++euro+gniazdo+21pinjack+ 3-5+gniazdo+0-15m+kbv131.html

To ja też mam pytanie. Ten kabel jest dziwny: Scart-Scart+jack. Czyli obraz i dźwięk rozdzielony na obraz przez scart i dźwięk przez jacka. Tego towaru w tym sklepiej akurat już nie ma a takich kabli praktycznie nie da się kupić. A może wystarczy najprostszy kabel: Scart-SVIDEO+jack jakich pełno jest wszędzie i które można już kupić za 3 zł na Allegro. Czy koniecznie musi być Scart-Scart+jack czy wystarczy Scart-SVIDEO+jack?

Wszystko łączysz. Do głośników komputerowych włączasz słuchawki i po wszystkim

Mam ten model telewizora i chyba trzeba będzie pilotem wyłączyć dźwięk w ustawieniach. Żeby zaczął być transmitowany przez słuchawki. A najlepiej podłączyć pod ten układ słuchawki bezprzewodowe (dodatkowy wzmacniacz).

NOM-rana

Data: 2009-05-07 10:08:40
Autor: Gienek
[...]

Może być dowolny kabel z jack lub chinch lub czymś tam jeszcze. Ważne jest żeby można było ten kabelek bez jakichkolwiek problemów połączyć z posiadanym wzmacniaczem, lub głośnikami komputerowymi, lub słuchawkami z wbudowanym wzmacniaczem. Podobno trzeba uważać na głośniki komputerowe ponieważ nie wszystkie mają wyjście słuchawkowe podłączone pod wewnętrzny wzmacniacz. U mnie akurat mają.

Data: 2009-05-05 14:44:24
Autor: Ormianin
Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wyjścia słuchawkowego?
Tue, 5 May 2009 08:02:41 +0000 (UTC), na pl.rec.telewizja, Ania Liska
napisał(a):

[...]

najlepiej kupic tani wzmaczniacz, jakis unitra diora z allegro, do niego
podlaczyc sluchawki, kupic przejsciowke scart- audio (dwa czincze) - takim
kablem podlaczyc pod wzmaczniacz i sluchac przez sluchawki

Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wyjścia słuchawkowego?