Jak pojąć giełdę?

Data: 2009-04-08 12:35:58
Autor: Amber
Jak pojąć giełdę?
Witam.
Chciałbym pojąć zasady i zrozumieć zasady inwestowania na GPW, a może w
przyszłości coś zainwestować;)

Możecie mi polecić jakieś konkretne i sprawdzone strony www lub/i jakieś książki, gdzie będzie to rzetelnie przedstawione.

Po tegorocznym kryzysie zafascynowało mnie jak wielu ludzi traciło fortunę w
kilka chwil i chciałbym zrozumieć zasady inwestowania na giełdzie. Moja
obecna wiedza jest znikoma. Skończyłem co prawda studia ekonomiczne ale
bardziej kręciła mnie wtedy rachunkowość niż giełda - a to za dużo wspólnego
nie ma!
Staram się oglądać w TV programy biznesowe ("Plus minus" itp.) lecz i tak z tego niewiele jeszcze rozumiem ;))

Data: 2009-04-08 03:38:11
Autor: kezzlock
Jak pojąć giełdę?
chcesz pożyć dłużej? nie dotykaj się tego ;-)

Data: 2009-04-08 12:44:03
Autor: Fidelio
Jak pojąć giełdę?
Użytkownik "Amber" <amber.fish@wp.pl> napisał w wiadomości news:1239186878.844715d1.icnet...
Witam.
Chciałbym pojąć zasady i zrozumieć zasady inwestowania na GPW, a może w
przyszłości coś zainwestować;)

Panowie, chyba zbliża się hossa, dawcy kapitału na horyzoncie ;-)

Data: 2009-04-08 12:53:38
Autor: Amber
Jak pojąć giełdę?

Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:grhv5g$qrl$1news.task.gda.pl...
Użytkownik "Amber" <amber.fish@wp.pl> napisał w wiadomości

Panowie, chyba zbliża się hossa, dawcy kapitału na horyzoncie ;-)

To bardzo daleka przyszłość - chyba poczekam na kolejny "wielki" kryzys ;)

Narazie chciałbym chociaż trochę pojąć podstawy i zrozumieć o co w tym chodzi.

Data: 2009-04-08 12:59:18
Autor: Fidelio
Jak pojąć giełdę?
Użytkownik "Amber" <amber.fish@wp.pl> napisał w wiadomości news:1239187939.501000d1.icnet...

[...]

Aha, patrząc na obecne wzrosty mogę zadać to samo pytanie: o co tu chodzi ;-)?

Data: 2009-04-08 13:17:09
Autor: DJ
Jak pojąć giełdę?
Narazie chciałbym chociaż trochę pojąć podstawy i zrozumieć o co w tym chodzi.

Ja jak zaczynalem gre na gieldzie to wiedzialem tylko, ze chodzi w tym o to, zeby kupic taniej i sprzedac drozej (akcje). Potem sie jeszcze dowiedzialem, ze mozna w druga strone tzn. sprzedac drozej i kupic taniej (kontrakty i waluty). I jak do tej pory taka wiedza mi w zupelnosci wystarcza ;)

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-04-08 22:49:40
Autor: mt
Jak pojąć giełdę?
Amber pisze:
[...]

W wiekszosci przypadkow chodzi o dojenie frajerow, normalny czlowiek kupuje akcje po to zeby zyc z dywidendy ale w rumunlandii malo ktora firma wyplaca cos takiego.

Data: 2009-04-09 09:52:03
Autor: Jan Werbiński
Jak pojąć giełdę?
Użytkownik "mt" <mt@magicbox.pl> napisał w wiadomości news:49dd0ddf$1news.home.net.pl...
W wiekszosci przypadkow chodzi o dojenie frajerow, normalny czlowiek kupuje akcje po to zeby zyc z dywidendy ale w rumunlandii malo ktora firma wyplaca cos takiego.

Dlatego tutaj wszyscy się umawiają że na raz kupujemy i windujemy ceny do granic absurdu. Kto ostatni kupuje ten frajer.
Tak samo, jak weselna zabawa w krzesło.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-08 12:52:17
Autor: DJ \(stopazwrotu.pl\)
Jak pojąć giełdę?
Kup sobie na allegro książkę "Sztuka spekulacji" Zenona Komara

Wywal wszystkie syfy typu Parkiet, Puls Biznesu, TVNCNBC.
DJ

Data: 2009-04-08 14:21:32
Autor: Fidelio
Jak pojąć giełdę?

[...]

Jedną radę mam jednak dla Ciebie, obserwuj dzisiejszą sesję, niezła nauka ;-)

Data: 2009-04-08 17:21:22
Autor: Łukasz
Jak pojąć giełdę?
Na początek odłoż sobie 2000 PLN i tym graj, kupuj, sprzedawaj itp.
Pod żadnym warunkiem nie dokładaj do tej puli jakichkolwiek pieniędzy, nawet jak będzie super lub bardzo źle.
Po roku czasu wiele się nauczysz a za 2000 PLN nigdzie nie zdobędziesz większej wiedzy.

Data: 2009-04-09 08:33:30
Autor: Bajbus13
Jak pojąć giełdę?

Po roku czasu wiele się nauczysz a za 2000 PLN nigdzie nie zdobędziesz
większej wiedzy.
Potwierdzam - tez tak zaczynalem.
Dosc szybko wiele mozna sie nauczyc - szczegolnie podejmowania decyzji o wyjsciu.
Ustal sobie tez progi po przekroczeniu których wychodzisz bezwzglednie - tniesz straty.
Jak nie wiesz co zrobic- "dziel i rzadz" tzn. kupuj/sprzedaj polowe tego co planowales pierwotnie.
Jesli pojdzie w dobrym kierunku to zyskasz czesc , jesli w zlym to stracisz czesc.
Pzdr
Bajbus13

Data: 2009-04-09 08:46:40
Autor: iktorn
Jak pojąć giełdę?
Łukasz pisze:
[...]

2000PLN może być trochę mało.

1) prowizje, ciężko dywersyfikować portfel na np 5 spółek i na tym nie stracić (zamiast 2x~0.4% prowizji wyjdzie 2x~1.25%)
2) (być może) to nadal zbyt mały kapitał, żeby odczuć ból z powodu straty 10% kapitału, tym samym człowiek nabierze zbyt dużej tolerancji na ryzyko.

Co nie zmienia faktu, że to najlepszy sposób na naukę.

Data: 2009-04-09 22:50:58
Autor: miszczkierownicy
Jak pojąć giełdę?
iktorn <nospam@example.com> napisał(a):
Łukasz pisze:
> [...]

Co nie zmienia faktu, że to najlepszy sposób na naukę.

otworz gazete na stronie z notowaniami, zamknij oczy, wylosuj kilka spolek
(moze byc 7, to fajna liczba)

wpakuj cala kase jaka masz w te 7 spolek
pod zadnym pozorem nie sprzedawaj nizej niz kupiles
spadlo i nie starcza na pampersy?
dokup jeszcze, przeciez w koncu odbije :)

Data: 2009-04-10 05:17:43
Autor: AldikWr
Jak pojąć giełdę?
On 10 Kwi, 00:50, " miszczkierownicy" <ho...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
iktorn <nos...@example.com> napisał(a):

> [...]

pod zadnym pozorem nie sprzedawaj nizej niz kupiles
spadlo i nie starcza na pampersy?
dokup jeszcze, przeciez w koncu odbije :)

A co hosse mamy :d kiedyś to działało. Gdzieś miałem arkusz excele co
generował z danych historycznych portfel z ze stopą zwrotu, całkiem
porządne liczby wychodziły.

Data: 2009-04-11 00:52:41
Autor: skippy
Jak pojąć giełdę?

Użytkownik "iktorn" <nospam@example.com> napisał w wiadomości news:grk5kb$8kf$1news.task.gda.pl...
Łukasz pisze:
[...]

Jak go stać na 2k i to odłożone, to strata 200zł moze byc bolesniejsza, niz strata 20k dla kogoś, kto ma 200k.
Jak tylko masz jedno zero wiecej, niż miałeś kiedyś, to staje sie to zrozumiałe.
Zainwestowana kwota w oderwaniu od majatku, zdolności kredytowej i płynności nic nie znaczy.

A jak wam tak zalezy na dywersyfikacji - znaczy, że czujecie rynek świetnie, tylko sie boicie ryzyka nietrafienia w papiery oraz prowizji?
Nic prostszego.
Odłóż 20k i kup (ew. sprzedaj) ! JEDEN ! FW.
Idealna dywersyfikacja, minimalna prowizja (2 x 0,035%).
Po co w g. rzeźbic jak mrozu nie ma.
Przeca WIG20 nie zbankrutuje.
A jesli tak, to tylko swinki zakopane w jadrze Ziemii pomogą.
:)))

Obawiam się, ze dajecie mu recepturę na zrobienie 2M z 2k; ale takiej, ogólnej, nie ma.

Data: 2009-04-08 22:18:30
Autor: Zbyszek
Jak pojąć giełdę?
strach, chciwosc, manipilacja. Ale przede wszystkim strach. I tyle zasad.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-04-08 22:40:47
Autor: Fidelio
Jak pojąć giełdę?
Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości news:op.ur2304q2okz3rlzbyszek-pc.zn...
strach, chciwosc, manipilacja. Ale przede wszystkim strach. I tyle zasad.

W pewnym sensie trafiłeś w sedno ;-)

Data: 2009-04-09 06:38:52
Autor: Amber
Jak pojąć giełdę?
Dzięki za wszystkie sugestie - trochę mi się odechciało - bo tak mnie straszycie: ))

Jednak polećcie mi jakąś literaturę: serwisy www lub książki. Chciałbym narazie poczytać o giełdzie, ale coś sensownego!

Data: 2009-04-09 07:49:58
Autor: NKAB -
Jak pojąć giełdę?
Autor: Amber amber.fish@wp.pl
Data: 09-04-2009, 06:38:52
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Dzięki za wszystkie sugestie - trochę mi się odechciało - bo tak mnie straszycie: ))

Jednak polećcie mi jakąś literaturę: serwisy www lub książki. Chciałbym narazie poczytać o giełdzie, ale coś sensownego!

Już ci ktoś polecił dobrą i chyba jedyną taką książkę pana Komara.

Reszta to marnej jakości instrukcje jak to powinno działać,
Niestety bardzo, ale to bardzo odbiegają one od praktyki.

Jedyna szkoła to właśnie praktyka i analiza tego co się właśnie
stało.

Andrzej.

Data: 2009-04-10 07:24:43
Autor: NKAB -
Jak pojąć giełdę?
Jeszcze radziłbym zwracać uwagę na tego typu informacje
(konkretnie od 4 min 23 s).

Tytuł - "Retired people vs. transformation times"
http://www.youtube.com/watch?v=dxcY8FW41b8

Namawiam do obejrzenia całości i również innych kawałków.
Ostrzegam, że materiały zawierają drastyczne treści.

Andrzej.

Data: 2009-04-10 12:09:45
Autor: Jan Werbiński
Jak pojąć giełdę?
Użytkownik "NKAB -" <nkab@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:grms7q$oss$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dobre. W sumie to takie przypadki znam osobiście. :-)

Data: 2009-04-09 14:01:43
Autor: argothiel
Jak pojąć giełdę?
Amber pisze:
Dzięki za wszystkie sugestie - trochę mi się odechciało - bo tak mnie straszycie: ))

Jednak polećcie mi jakąś literaturę: serwisy www lub książki. Chciałbym narazie poczytać o giełdzie, ale coś sensownego!

Cóż, z mniej pesymistycznego podejścia możesz poczytać, jak to działa od
strony technicznej oraz czym kieruje się część ludzi. Możesz zacząć np. od http://bossa.pl/edukacja

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-04-09 13:56:12
Autor: AldikWr
Jak pojąć giełdę?
On 8 Kwi, 12:35, "Amber" <amber.f...@wp.pl> wrote:
[...]

WGPW ma gdzieś na swoich stronach akademię e-learning.

Data: 2009-04-10 21:29:54
Autor: Leszek
Jak pojąć giełdę?
AldikWr pisze:
On 8 Kwi, 12:35, "Amber" <amber.f...@wp.pl> wrote:
Witam.
Chciałbym pojąć zasady i zrozumieć zasady inwestowania na GPW, a może w
przyszłości coś zainwestować;)

http://peb.pl/dokumenty/456526-rapidshare-gielda-ksiazki.html

pozdro :-)

Jak pojąć giełdę?