Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?

Data: 2009-12-31 15:12:50
Autor: Wycior
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
Chciałem zobaczyć jak auto jeździ po śniegu w poslizgu,

RWD czy FWD? Znaczna różnica... Z tytułu można wywnioskować, że przednionapędowy, tak?

I nic, nie daje się go bokiem obrócić, ani rozhuśtać
jak to zrobic ?

Rozpędź się do przodu i skręt w dowolną stronę + ręczny.
Wpadniesz w poślizg nadsterowny, przy którym manipulacja ręcznym i gazem razem z kontrą kierownicą pozwoli pociągnąć auto bokiem. Przy nabraniu wprawy polecam z górki :)

ps. nie przekraczałem 80km/h, bo były duże kawałki śniegu
co mnie zwalniały do max takiej prędkości

Jak masz zimowe opony trudno będzie coś zdziałać na śniegu. A na pewno już nie przyniesie to takiej frajdy jak lód.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2009-12-31 15:00:49
Autor: Michał
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
RWD czy FWD? Znaczna różnica... Z tytułu można wywnioskować, że przednionapędowy, tak?

FWD

> [...]

Wpadniesz w poślizg nadsterowny, przy którym manipulacja ręcznym i gazem razem z kontrą kierownicą pozwoli pociągnąć auto bokiem. Przy nabraniu wprawy polecam z górki :)

Zapomniałem dodać że popsuty (linki przecięte obie).

> ps. nie przekraczałem 80km/h, bo były duże kawałki śniegu
> co mnie zwalniały do max takiej prędkości

Jak masz zimowe opony trudno będzie coś zdziałać na śniegu. A na pewno już nie przyniesie to takiej frajdy jak lód.
 Zimowe niestety, poślizg polega na tym że skręca mniej i leci bardziej prosto.

pozdrawiam.

Data: 2010-01-01 20:49:42
Autor: Ludvigus
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
Some day 2009-12-31 16:00, some human being called * Michał* claimed...
[...]

Bez sprawnego ręcznego nici z zabawy, bo to podstawa do upalania w FWD. Inaczej jest w RWD, tam wystarczy tylko depnąć w gaz by zerwać przyczepność i kontrować, a tutaj trzeba się z wajchą siłować...

Pozdrawiam,

--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2010-01-02 20:30:22
Autor: Yans van Horn
Ludvigus wrote:
[...]

Proponuje najpierw się douczyć, bo do jeżdzenia bokiem FWD hamulec ręczny nie jest niezbędny.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-02 20:58:00
Autor: Brzezi
sob, 02 sty 2010 o 20:30 GMT, Yans van Horn napisał(a):

[...]

Zgadza sie, hamulec (ten zasadniczy) tez nie jest niezbedny do hamowania,
ale o ile latwiej i lepiej sie nim hamuje...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-02 22:11:53
Autor: Yans van Horn
Brzezi wrote:
[...]

Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym i zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-02 22:53:50
Autor: Brzezi
sob, 02 sty 2010 o 22:11 GMT, Yans van Horn napisał(a):

[...]

Zalezy co chcesz robic, czasami reczny jest potrzebny, czasami nie, zalezy
czy mala predkosc, czy duza, czy ciasno, czy nie, czy....

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-02 23:03:43
Autor: Yans van Horn
Brzezi wrote:
[...]

Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1) i między innymi dlatego do zastosowania w szczególnych warunkach, w przeciwieństwie do innych dostępnych kierowcy narzędzi.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-03 00:51:03
Autor: Brzezi
sob, 02 sty 2010 o 23:03 GMT, Yans van Horn napisał(a):

Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1)

chyba Ty powinienes cos doczytac, hamulcem recznym mozna plynnie dozowac
sile hamowania...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-03 10:37:40
Autor: Yans van Horn
Brzezi wrote:
sob, 02 sty 2010 o 23:03 GMT, Yans van Horn napisał(a):

Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1)

chyba Ty powinienes cos doczytac, hamulcem recznym mozna plynnie dozowac
sile hamowania...

Oczywiście, że można :-) A teraz zapytaj kogokolwiek startującego w rajdach czy go tak używa i
dlaczego zamiast linkowej atrapy ma mocny hydrauliczny, którego używa 0-1 :-)

Celem użycia hamulca ręcznego jest zablokowanie kół - widzisz jakieś stany pośrednie ? :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-02 23:59:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterown ym ?
Yans van Horn wydusił z siebie te słowy:

Doczytaj o jeździe sportowej FWD, konkretnie o poślizgu kontrolowanym
i zwróć uwagę czy wspominają tam o ręcznym...
zwłaszcza tym prymitywnym z fabrycznych samochodów.

a Ty doczytaj o dryftingu  i zwróć uwage czy nie wspominają tam o ręcznym..

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2010-01-03 10:48:47
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Drifting:

"Beginner techniques

These techniques do not use weight transition, so are typically the first thing the novice drifter learns.[9] However they are still used by the most experienced drifters, and require skill to execute properly. These techniques aim to induce a loss of traction on the rear wheels, either by locking the wheels (hand brake drift) or using enough power from the engine to break the traction force (power-oversteer and clutch kick)."

Zwracam uwagę na "Beginner techniques" ;-)

Ja natomiast piszę o:

"Weight transition techniques

These techniques employ a further concept of weight transition. When a vehicle has the load towards the front, the back wheels have less grip than the front, causing an oversteer condition that can initiate a drift. Weight transition in a side to side manner will also upset the grip level of the car and if done appropriately will result in over steer, Experienced drivers will often incorporate other drift techniques with this method depending on their desired result."

Pomijając jednak drifting - miałem na myśli oczywiście jazdę na cza (rajdy, jazda na torze :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-03 16:12:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Oki doki.

A widzialeś kiedyś jakikolwiek profesjonalnie przygotowany samochód do friftu z bliska?
Rzuciło Ci sie coś w oczy co należało do ponadstandartowego wyposażenia wnętrza?
Moze jakaś długa i łatwa w użyciu dzwignia nie licząc tej od biegów? :D

ps. zeby nie bylo - ja nie twierdze, ze ręczny jest używany zawsze i wszędzie, jednak ... są sytuacje, kiedy po prostu  ułatwia życie.

Data: 2010-01-03 18:33:20
Autor: Yans van Horn
Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Mam pokazać zdjęcia ? ;-)

Rzuciło Ci sie coś w oczy co należało do ponadstandartowego wyposażenia wnętrza?  Moze jakaś długa i łatwa w użyciu dzwignia nie licząc tej od biegów? :D

O tym właśnie pisałem przecież, cytat:

Ależ oczywiście, zgadzam się zupełnie, dlatego napisałem:

"Hamulec ręczny to narzędzie mało precyzyjne (0-1) i między innymi dlatego do zastosowania w szczególnych warunkach, w przeciwieństwie do innych dostępnych kierowcy narzędzi."

Być może nie zrozumieliśmy się na początku, bo jak widać na myśli mieliśmy to samo :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-03 21:03:55
Autor: Ludvigus
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
Some day 2010-01-02 20:30, some human being called *Yans van Horn* claimed...
Ludvigus wrote:
[...]

Zgoda, można np. wykonać LFB (left foot braking), żeby przenieść masę samochodu na przednie koła, a zarazem unieść deko tył, nie tracąc przy tym mocy, a dodając do tego skręcenie kierownicy, można narzucić w kontrolowany sposób tył i zrobić mały powerslide :-)

hint: http://www.drivingfast.net/car-control/left-foot-braking.htm

ps. a tak to robił Colin http://www.youtube.com/watch?v=4LKAYtaD_t4

Pozdrawiam,

Data: 2010-01-03 00:52:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
  Michał pisze:

Zapomniałem dodać że popsuty (linki przecięte obie).

To go napraw. I nie załatwiaj przeglądu na lewo. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-03 01:00:14
Autor: Michał
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?

> Zapomniałem dodać że popsuty (linki przecięte obie).

To go napraw. I nie załatwiaj przeglądu na lewo. :P

nie znasz mnie ;) ja miewam okazjionalnie aktualne przeglądy :)
i na 100% na lewo nic przy aucie nie załatwiam.

Data: 2011-04-30 07:39:39
Autor: Rafaello

Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhieb1$ilt$1inews.gazeta.pl...
> [...]

nie przyniesie to takiej frajdy jak lód.

Zimowe niestety, poślizg polega na tym że skręca mniej i leci

a może masz jeszcze coś takiego jak kontrolę trakcji? którą to trzeba by było wyłączyć :D
bo też próbowałem Fordem Mondeo 2.0 TDCi z 2007 roku i się nie dało,
nawet jak wyłączyłem mu kontrolę trakcji (może za krótko trzymałem przycisk od kontroli i tylko
częściowo się wyłączyła?) to jechał tak jak piszesz wyżej __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6082 (20110429) __________

Data: 2011-04-30 09:23:00
Autor: Michał
[...]

Oj dawno to było :)
Nie pamiętam czy to się tyczyło modelu 92' czy 97'.

Generalnie się da, i już potrafię :) nie była to sprawa trakcji
jeśli 97' z volvo to moja wersja wyposażenia nie ma "pełnego ESP".
92' były jakieś dziwactwa ala szpery elektroniczne itp.. i inne zabawki
"pre ESP".

Wynika to bardziej z zawieszenia i rozkładu mas oraz opon niż elektroniki.

Przy 80km/h po śniegu faktycznie się po prostu nie da.
Ale na lodzie już można tylko trzeba dobrze wyczuć jak go rozbujać
na boki i się da :) i to da się tym bokiem jechać z 7 sekund
(regulacja gazem), i na drugi bok i tak caaaaaałe lotnisko :)

pozdrawiam.

--

Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?