Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?

Data: 2009-12-31 15:30:02
Autor: marjan
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
  Michał pisze:
Witam,

Chciałem zobaczyć jak auto jeździ po śniegu w poslizgu,
wybrałem się na tą ślizgawke w krakowie jak był śnieg.

Płyta starego lotniska?

I nic, nie daje się go bokiem obrócić, ani rozhuśtać
jak to zrobic ?

http://www.rspw.waw.pl/img/oferta/2004/styczen/m-20-01.jpg

ps. nie przekraczałem 80km/h, bo były duże kawałki śniegu co mnie zwalniały do max takiej prędkości

Spoko, po godzinie zabawy potrafiłem dupskiem Punciaka zamiatać na prawo i lewo przy 50 km/h bez użycia ręcznego ;)

Ogólnie to polecam: http://www.rspw.waw.pl/artykuly.htm

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-12-31 15:05:27
Autor: Michał
Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?
> Chciałem zobaczyć jak auto jeździ po śniegu w poslizgu,
> wybrałem się na tą ślizgawke w krakowie jak był śnieg.

Płyta starego lotniska?

Tak

> [...]

Spoko, po godzinie zabawy potrafiłem dupskiem Punciaka zamiatać na prawo i lewo przy 50 km/h bez użycia ręcznego ;)

poczytam, w tym mi się wachadłem nic nie udało zrobić.

Rok temu miałem podobne auto tylko +200kg więcej i letnie opony
to się dało bokiem pojeździć, jak sie dobrze rozpedziło :)

pozdrawiam.

Data: 2009-12-31 16:28:35
Autor: marjan
  Michał pisze:
[...]

Spokojnie przy 60 km/h da radę zrobić wahadełko nawet na letnich oponach, tylko trzeba wyczuć ten moment w którym trzeba ująć gazu, a potem zaraz go dodać (dokładnie tak jak to opisuje autor). Ewentualnie gdy ujęcie gazu to za mało, to możesz próbować lewą nogą dotknąć hamulec żeby jeszcze mocniej przenieść środek ciężkości na przód dociążając koła skręcające.

A co do samego lotniska to fajnie jest pojechać tam w momencie gdy jesteś całkiem sam, można sobie wtedy pozwolić na szybsze przejazdy bez ryzyka zderzenia z innym samochodem (w tamtym roku w niedziele około 14 trafiłem na moment gdzie był oprócz mnie jeszcze jeden samochód, a w tym roku pojechałem sobie o 3 w nocy i byłem całkiem sam, ryzyko tylko takie że jest ciemno, a tam często ludzie chodzą na skróty na osiedle).

Data: 2009-12-31 16:29:36
Autor: marjan
marjan pisze:

Spokojnie przy 60 km/h da radę zrobić wahadełko nawet na letnich oponach, tylko trzeba wyczuć ten moment w którym trzeba ująć gazu, a

Sorki, mój błąd.
Oczywiście chodziło mi o zimowe opony, które dobrze się trzymają śniegu.

Data: 2010-01-01 11:37:23
Autor: AA
[...]

Przed swietami cwiczyly tam jakies sluzby mundurowe - bodajze sluzba celna. Dwie Skody Octavie - bardzo widowiskowo jezdzili bokami :)

A poza watkiem motoryzacyjnym - mozna tam rowniez spotkac oddzial specjalny cwiczacy zjazdy na linie, bieg i ponowny abordaz na smiglowiec. Szczegolnie w gorace dni robi wrazenie, gdy czlowiek w koszulce a oni w czarnych mundurach, kominiarkach i biegaja.

AA

Jak pojeździć bokiem na śniegu, podsterownym ?