Jak połączyć 2 domowe laptopy?

Data: 2019-09-02 14:12:43
Autor: ąćęłńóśźż
Jak połączyć 2 domowe laptopy?
Zocha, dlaczego się wstydzisz swojego imienia?
I nie jesteś już Adamem?
Co do połączenia dwóch komputerów można to robić na wiele sposobów, ale najlepiej mieć na obydwu konta Windows o takim samym loginie i o takim samym haśle, co ułatwia życie.
Jeżeli masz router, to wystarczy połączenie siecią przez router, nie musi być bezpośrednie pomiędzy komputerami.
Adresy IP komputerów w sieci lokalnej najlepiej narzucić ręcznie (manual) żeby było zawsze takie samo, a nie przyznawane automatycznie przez router.
Z XP były numery, że czasem się robiło coś dokładnie wg recepty, a i tak udostępnianie plików nie działało z przedziwnych powodów (np. wartości Stacks).
Wg mnie w Win 10 powinnaś włączyć obsługę SMB1 dla klienta (nie dla serwera), bo XP może mieć kłopoty z obsługą SMB2, a już na pewno z SMB3.
I teraz się zastanów, czy z Win 10 chcesz widzieć dyski XP, czy raczej z XP widzieć dyski Win 10, na wypadek gdyby widzenie w obie strony nie chciało zadziałać (bo nie i co im zrobisz).
Jakby coś nie szło możesz przerzucić swoje dane do katalogu Shared, który łatwiej udostępnić innemu komputerowi niż "normalny" katalog usera.

-- -- -
Witam ponownie.

Data: 2019-09-02 14:20:40
Autor: z
Jak połączyć 2 domowe laptopy?
Znaczy moje problemy z takim połączeniem to NORMALKA zwłaszcza po kolejnych aktualizacjach W10.
XXI wiek. W mordę ;-)

Data: 2019-09-02 22:27:53
Autor: ąćęłńóśźż
Jak połączyć 2 domowe laptopy?
Zapomniałem napisać oczywistą oczywistość o konieczności ustawienia - we właściwościach sieci - grupy roboczej o nazwie takiej samej na wszystkich obydwu kompach (zresztą domyślnie i w XP i w Win 10 jest WORKGROUP):
System Properties -> Computer Name - Network ID lub Change.

-- -- -
Co do połączenia dwóch komputerów można to robić na wiele sposobów, ale najlepiej mieć na obydwu konta Windows o takim samym loginie i o takim samym haśle, co ułatwia życie.
[...]

Jak połączyć 2 domowe laptopy?