Jak po³±czyæ ogieñ i wodê?

Data: 2014-11-12 21:40:02
Autor: Gabriel Zastawnik
Jak po³±czyæ ogieñ i wodê?
Cze¶æ wszystkim

Szukam porady/propozycji/pomocy w sprawie zbudowania ma³ego, cichego komputera, który jednocze¶nie zapewni mi odpowiedni± moc do pogrania w najnowsze gry. Tyle tylko, ¿e nie wiem, czy to nie zagadnienie z cyklu "takie rzeczy to tylko w Erze" i próba po³±czenia wody z ogniem. No i post d³ugi, wiec mogê siê liczyæ z TLDR;)

Ale po kolei. Mój obecny sprzêt:

procesor: Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz, Sandy Bridge 32nm
RAM: 8,00GB 2-Kana³owy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24), producent Kingston
p³yta g³ówna: MSI Z77A-G43 (MS-7758)
grafika: S1931 (1280x1024@60Hz) 1023MBNVIDIA GeForce GTX 560 Ti (ASUStek Computer Inc)
dyski: 59GB M4-CT064M4SSD1 ATA Device (SSD) oraz 465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-083CA1 ATA Device (SATA)
napêd optyczny: ATAPI iHAS124 A ATA Device
audio: Sound Blaster Z
wszystko pracuje pod kontrol± Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

Wykorzystanie:
- webdeveloping (czêsto u¿ywam Photoshopa, ale wydajno¶æ do tego co robiê jest bezproblemowa)
- net
- programowanie
- gry (nie za czêsto, ale jak ju¿ si±dê to jak w transie - kupujê kilka najnowszych produkcji i gram. Zazwyczaj mocno wymagaj±ce sprzêtowo gry AAA)

Co mi siê zamarzy³o:
- sprzêt w obudowie nie tradycyjny desktop, ale co¶ a'la mini-pc (mam ¶wiadomo¶æ, ¿e takie prawdziwe mini pc to nie mo¿e byæ, ale co¶ mniejszego ni¿ normalny desktop)
- ciche
- ma³opr±d±¿erne :)
- w miarê ³adne (wiem - de gustibus co¶tam)
- mocne

Spodoba³ mi siê Asus Vivo PC GR8
http://www.x-kom.pl/p/214120-desktop-asus-vivopc-gr8-i7-4510u-8gb-1281000-win81-gtx750ti.html

Spe³nia wszystkie warunki oprócz mocy.  W zasadzie podoba mi siê w nim wszystko. Tyle, ¿e zestawienie ze strony http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html pokazuje jasno, ¿e mój stary, bodaj¿e 3 letni procesor jest 2 razy mocniejszy od tego zastosowanego w konstrukcji ASUS-a.

Podobaj± mi siê te¿ ZOTAC-i, ale nie spe³niaj± kryterium odpowiedniej mocy. Tak samo Brixy Gigabyte-a. Odpowiedniej, tzn. co najmniej 1,5-2 razy szybszej ni¿ mam obecnie, bo kolejny komputer znow za 4-5 lat chcê kupiæ.

Na stronie:
http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/desktop-pc/3516863/best-compact-gaming-pcs/

znalaz³em zestawienie kilku fajnych gamingowych maszyn. Z tego zestawienia podoba mi siê tak¿e obudowa z zestawu na 1-ym miejscu, tzn. obudowa Cooler Master Elite 130.
Tak - wiem, ¿e w porownaniu do Asusa, to ca³kiem inny projekt, ale wiem te¿, ¿e do tego co chcê skleciæ potrzebujê jednak trochê miejsca. Ten komputer ma ch³odzenie w postaci Corsair Hydro Series H60 i z tego co wyczyta³em w sieci to fajne rozwi±zanie. Ale nie wiem jak z cisz±. W ka¿dym razie to ch³odzenie zmie¶ci³o siê w tej obudowie.

Znalaz³em te¿ taki przyk³adowy sk³adak:
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/desktop-pc/3496577/chillblast-fusion-probe-gaming-pc-review/

I wygl±da ca³kiem fajnie.

Karta graficzna: http://www.satysfakcja.pl/p/208906-karta-graficzna-pci-e-gigabyte-geforce-gtx970-4096mb-256bit-gaming-g1.html?ceneo_spo=true
Tutaj opieram siê na bardzo pozytywnej recenzji w ostatnim CD-Action. Ta karta mi siê bardzo podoba. Ale nie wiem czy siê zmie¶ci w takim ma³ym pude³ku. Wogóle nie mam pojêcia, czy do takich mini-pc to trzeba zastosowaæ jakie¶ specjalne karty jak do laptopów??

Ram: 16GB

Dysk: 256 SSD na system i 1TB na dane.

Procesor - no chyba na i7 co¶ powinienem sk³adaæ?

No i moje pytanie: da rade co¶ takiego z³o¿yæ? Tzn. ¿eby by³o jak najmniejsze, jak najmniej pr±du ¿ar³o, by³o ciche i wydajne?

Ma kto¶ jakie¶ sugestie albo sk³ada³ podobny komputer?

Ograniczenie cenowe - do 6k z³. Mo¿e i du¿o, ale przy zakupie komputera raz na 4-5 lat to wychodzi ko³o tysi±ca z³otych na rok.

Na sprzecie siê nie znam - jak kupujê nowy komputer, to zawsze radzê siê na grupie, bo sam nie mam nawet czasu ¿eby ¶ledziæ pojawiaj±ce siê nowo¶ci.

-- -- Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl
http://www.monitoringkomputera.pl

Data: 2014-11-13 09:37:32
Autor: januszek
Jak połączyć ogień i wodę?
Gabriel Zastawnik napisa?(a):

Szukam porady/propozycji/pomocy w sprawie zbudowania małego, cichego komputera, który jednocześnie zapewni mi odpowiednią moc do pogrania w najnowsze gry.

Określ precyzyjnie ale krótko i zwięźle co konkretnie rozumiesz jako:
- mały
- cichy
- odpowiednia moc do gier (jakich gier, jaka rozdzielczosc)

[...]

-- -- Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl
http://www.monitoringkomputera.pl

Ma być "kreska, kreska, spacja" - co jest sygnałem dla klientów usenetowych, że od tego miejsca wycinamy stopkę. j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-11-13 16:18:43
Autor: Gabriel Zastawnik
Jak połączyć ogień i wodę?
Użytkownik "januszek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:slrnm68uus.2rk2.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Określ precyzyjnie ale krótko i zwięźle co konkretnie rozumiesz jako:

Od razu muszę zaznaczyć, że z precyzyjnością może być trudno, bo w temacie sprzętu jestem laikiem.
Dlatego za to z góry przepraszam. Ale postaram się jak najdokładniej sprecyzować potrzeby.

- mały

Tzn. mieszczÄ…cy siÄ™ w obudowie http://www.coolermaster.com/case/mini-itx-elite-series/elite130/ lub w mniejszej.
Ideał to wspomniany w głównym poście ASUS GR8, gdzie całość "budy" waży około 1,3 kg.
Do tej pory zawsze miałem obudowy midi tower lub większe. A teraz w drugą stronę ma być. Jak najmniejsze żeby było. ZOTAC EN760 to już totalny wypas, ale ten komputer ma za małą moc.
Nigdy nie miałem do czynienia z tego typu obudowami i nie wiem, który ze sprzedawanych modeli byłby jednocześnie w miarę mały, a jednocześnie wygodny pod względem obsługi, montażu części itp.

- cichy
No.. cichy. W sensie żeby układ chłodzący był jak najcichszy. Raczej nie chciałbym chłodzenia wodnego (zatrzymałem się na etapie jak mój sąsiad kilka lat temu podłączał coś takiego do swojego Athlona 2500+ i wode autentycznie z akwarium czerpał i obieg kabelków po całym domu robił. Coś takiego ani chłodzenie azotem nie wchodzi w gre).
Ale wnioskuję (po nazwie), że Corsair Hydro Series H60 ma coś wspólnego z chłodzeniem wodnym. I takie chłodzenie z tego co czytałem mimo obecności wiatraczków jest podobno bardzo ciche. Z drugiej strony może ktoś zaproponuje coś lepszego.

- odpowiednia moc do gier (jakich gier, jaka rozdzielczosc)

Rozdzielczość 1920x1200
Z ostatnio granych: Tomb Raider (ten nowy), Assasins Creed Unity, BF4, Total War Rome
Poza tym jak juz pisałem kupuję komputer raz na kilka lat, wiec chciałbym kupić coś co ma dobry stosunek jakości do ceny i pozwoli za te 3-4 lata grać w minimum średnich detalach (tak wiem że to wróżenie z kuli, ale...)

Ostatnio kiedy kupowałem komputer poradzili mi grupowicze i5 2500K i komputer był/jest super.
Teraz chyba powinno być i7-4770K jako oferujące bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Ale może jest coś lepszego a pozwoli się zmieścić w budżecie.
Płytę główną miałem od MSI i byłem bardzo zadowolony - stabilnie wszystko chodziło. Ale do małego komputerka potrzebny jest mniejszy rozmiar (ITX?) a z tymi płytami nigdy nie miałem nic do czynienia, wiec nie wiem jaką wybrać. Ani na jakim chipsecie.

Ma być "kreska, kreska, spacja" - co jest sygnałem dla klientów
usenetowych, że od tego miejsca wycinamy stopkę.

Było:) Ale mi coś WL wstawił do sygnaturki i nie zauważyłem. Sorki.

p.s. Ja wiem ze to moze być post w stylu "jestem żaba i sie nie rozerwe" tzn. ze mały komputer nie może być mocny a jednoczesnie mało prądożerny. Z drugiej strony jak widzę jakie cudo można upchnąć w Brixie Gigabyte'a albo Zotacu, to chyba jednak realne jest zbudowanie w kwocie do 6kzł sprzętu który pozwala grać w wysokiej rozdzielczości na max detalach, jednoczesnie upchniętego w małą, zgrabną skrzynkę. Ale jesli się nie da, to po prostu powiedzcie:)

Data: 2014-11-13 21:03:15
Autor: januszek
Jak połączyć ogień i wodę?
Gabriel Zastawnik napisa?(a):

[...]

Zerknij: http://www.dobreprogramy.pl/,Lab,58829.html

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-11-14 21:45:20
Autor: Gabriel Zastawnik
Jak po³±czyæ ogieñ i wodê?
U¿ytkownik "januszek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnm6a74k.30rc.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Zerknij: http://www.dobreprogramy.pl/,Lab,58829.html

Dziêki. Troszkê za s³aby sprzêt do grania, ale kilka patentów fajnych.

Data: 2014-11-14 02:01:28
Autor: aL
Jak połączyć ogień i wodę?
W dniu 2014-11-12 21:40, Gabriel Zastawnik pisze:

Co mi się zamarzyło:
- sprzęt w obudowie nie tradycyjny desktop, ale coś a'la mini-pc (mam
świadomość, że takie prawdziwe mini pc to nie może być, ale coś
mniejszego niż normalny desktop)
- ciche
- małoprądążerne :)
- w miarę ładne (wiem - de gustibus cośtam)
- mocne

Nie chce mi sie rozpisywać, ale ciężko złożyć zestaw z mocną
kartą typowo pod gry, który będzie energooszczędny, a do tego
cichy i w  maÅ‚ej obudowie, którÄ… stawia siÄ™ na biurko.
Tutaj masz niezłego gotowca, który może być punktem odniesienia:
http://www.techbuyersguru.com/projectitx.php
Ja składałem dwa podobnego formatu komputery z podobnymi
wymaganiami zamawiających, ale zawsze kończyło się to pewnym
kompromisem najczęściej kosztem generowanego hałasu.
Najważniejsza będzie obudowa i wybór chłodzenia, ale przy założonym
budżecie to raczej nie problem.

Spodobał mi się Asus Vivo PC GR8
http://www.x-kom.pl/p/214120-desktop-asus-vivopc-gr8-i7-4510u-8gb-1281000-win81-gtx750ti.html
Spełnia wszystkie warunki oprócz mocy.

Przy takim upakowaniu nie można oczekiwać mocy, pewnych
rzeczy nie przeskoczysz.

obudowa Cooler Master Elite 130.

Jest jeszcze parÄ™ innych godnych polecenia.

Tutaj opieram siÄ™ na bardzo pozytywnej recenzji w ostatnim CD-Action. Ta
karta mi się bardzo podoba. Ale nie wiem czy się zmieści w takim małym
pudełku. Wogóle nie mam pojęcia, czy do takich mini-pc to trzeba
zastosować jakieś specjalne karty jak do laptopów??

Określ najpierw co rozumiesz pod pojęciem mini-pc, bo w linkach pokazujesz
różnej wielkoÅ›ci obudowy - od ultra cienkich sff  do mikro tower.
Czy to ma być wielkości większego kartonu po butach, czy wielkości tomu
encyklopedii?

Ram: 16GB

Zakładam, że nie będziesz miał zamiaru rozszerzać do 32GB, bo
płyty do takiego sprzętu mają ograniczoną ilość gniazd.

Dysk: 256 SSD na system i 1TB na dane.

Procesor - no chyba na i7 coś powinienem składać?

Jak Cie stać to pewnie.

No i moje pytanie: da rade coś takiego złożyć? Tzn. żeby było jak
najmniejsze, jak najmniej prądu żarło, było ciche i wydajne?

Może być małe, wydajne i w miarę ciche albo bardzo małe, przeciętnie
wydajne, energooszczędne i bardzo ciche.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2014-11-14 21:52:23
Autor: Gabriel Zastawnik
Jak połączyć ogień i wodę?
Użytkownik "aL"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:54655466$0$10396$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

O. Super. Właśnie o tego typu przykłady mi chodziło.

[...]

Gdybyś był z KRK to byśmy się pewnie dogadali cenowo:)

> Spodobał mi się Asus Vivo PC GR8
Przy takim upakowaniu nie można oczekiwać mocy, pewnych
rzeczy nie przeskoczysz.

WÅ‚aÅ›nie wiem. Z drugiej strony zaczÄ…Å‚em siÄ™ zastanawiać, czy mozna  w nim zmienic procesor, karte i zasilacz:)
Gdyby tak bylo, to można by było go kupić jako "podstawę" do stworzenia fajnego komputera.

> obudowa Cooler Master Elite 130.
Jest jeszcze parÄ™ innych godnych polecenia.

Możesz mi podac kilka przykladow? Ja sobie o nich poczytam wtedy.

Określ najpierw co rozumiesz pod pojęciem mini-pc, bo w linkach pokazujesz
różnej wielkoÅ›ci obudowy - od ultra cienkich sff  do mikro tower.

Przepraszam jeśli mieszam. Dla mnie mini-pc to coś, co spokojnie mogę postawić na biurku koło monitora.
Wszystko mniejsze od Cooler Master Elite 130 to juz dla mnie mini-pc.

Czy to ma być wielkości większego kartonu po butach, czy wielkości tomu
encyklopedii?

Im mniejsze tym lepsze, ale z drugiej strony mam świadomość, że musi się ten sprzęt gdzieś w końcu zmieścic.

Zakładam, że nie będziesz miał zamiaru rozszerzać do 32GB, bo
płyty do takiego sprzętu mają ograniczoną ilość gniazd.

Tak. 16 to max.

Może być małe, wydajne i w miarę ciche albo bardzo małe, przeciętnie
wydajne, energooszczędne i bardzo ciche.

I to już mi rozwiało bardzo dużo wątpliwości:)
To u mnie może być małe, wydajne i w miare ciche:)

Dzięki za zabranie głosu!

Data: 2014-11-15 14:36:56
Autor: aL
Jak połączyć ogień i wodę?
W dniu 2014-11-14 21:52, Gabriel Zastawnik pisze:

[...]

Nie jestem z KRK, ale z pewnością na miejscu znajdziesz kogoś, kto
złoży Ci to w całość. Jak już będziesz zdecydowany na konkretne
elementy zestawu, będziesz mógł poszukać lokalnego sklepu, który
ma je w swojej ofercie i z pewnością Ci to złoży w porządny sposób.

WÅ‚aÅ›nie wiem. Z drugiej strony zaczÄ…Å‚em siÄ™ zastanawiać, czy mozna  w
nim zmienic procesor, karte i zasilacz:)

Pewnie można, ale taniej wyjdzie kupienie nowego pudełka
za 3-4 lata. To nie jest sprzęt skierowany do ludzi, którzy myślą o
aktualizowaniu podzespołów.

> obudowa Cooler Master Elite 130.
Jest jeszcze parÄ™ innych godnych polecenia.

Możesz mi podac kilka przykladow? Ja sobie o nich poczytam wtedy.

Sprawdź ofertę firm: Lian Li i SilverStone. Inni producenci też mają
w swojej ofercie 2-3 obudowy pod micro ATX i mini-ITX.
Ja składałem zestawy w SilverStone TJ08-E i Corsair Obsidian Series 250D.
Godne polecenia wydają mi się też:

SilverStone Sugo Series SG05BB-LITE Black
LIAN LI PC-Q08B Black
Cooler Elite 130
Dużo pozytywnych opinii słyszałem o obudowach Fractala i
BitFenix, ale z tymi pierwszymi nie miałem do czynienia.

Im mniejsze tym lepsze, ale z drugiej strony mam świadomość, że musi się
ten sprzęt gdzieś w końcu zmieścic.

Jeśli myślisz o chłodzeniu wodnym procesora najmniejsze obudowy
odpadają. Tutaj masz film, na którym masz obudowę i wodne chłodzenia
Corsaira: https://www.youtube.com/watch?v=MQSEFeq-y8k
Czy takiej wielkości obudowa jest akceptowalna, czy chcesz mniejszą?
Jeśli mniejszą to raczej musisz zrezygnować z chłodzenia wodnego na
rzecz klasycznego chłodzenia powietrzem.

Nie ma za co.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2014-11-16 09:38:43
Autor: Gabriel Zastawnik
Jak połączyć ogień i wodę?
Użytkownik "aL"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:546756f4$0$24237$65785112@news.neostrada.pl...

Nie ma za co.

Jest:)
Masa przydatnych informacji. O właśnie tego typu sugestie czy porady mi chodziło.
Dzięki! Zaraz zabieram się za czytanie, porównywanie, szukanie opinii itp:)

Data: 2014-11-18 06:31:54
Autor: Pszemol
Jak po³±czyæ ogieñ i wodê?
"Gabriel Zastawnik" <zastawka@poczta.fm> wrote in message news:5463c5a4$0$18084$65785112news.neostrada.pl...
Procesor - no chyba na i7 co¶ powinienem sk³adaæ?

Zupe³nie niepotrzebny. i5 ca³kowicie wystarczy.
I to bez podkrêcania ani wodnego ch³odzenia.
Nie daj siê ponie¶æ fantazji: kup dobr± kartê video i i5.
Mikro ATX i bez przesady z jakimi¶ BookPC bo to pora¿ka.

Jak po³±czyæ ogieñ i wodê?