Jak policja kłamie czyli ocena na oko

Data: 2010-12-30 14:06:55
Autor: Liwiusz
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
W dniu 2010-12-30 14:00, Icek pisze:

Sąd Grodzki uniewinnił mnie przy czym zawarł bardzo ważne sformuowanie
"biegły wyraźnie wskazał na rozbieżność zeznań policjantów, których zeznania
nie mogły opisywać zjawiska fizycznego" - policja twierdziała, że jechałem 3
metry na sekunde czyli jakieś 70 km/h ;) (nie wiedzieli, że da się
przeliczyć metry na sekundę na kilometry na godzinę)

   To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie używa biegłego?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-30 14:49:03
Autor: zly
Dnia Thu, 30 Dec 2010 14:06:55 +0100, Liwiusz napisał(a):

jechałem 3
metry na sekunde czyli jakieś 70 km/h ;)
   To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie używa biegłego?

A mimo tego wychodzą im ciekawe wyniki
--
marcin

Data: 2010-12-30 15:22:24
Autor: hrydziu
W dniu 2010-12-30 14:06, Liwiusz pisze:
[...]

A mnie uczyli w szkole, ze 3m/s to 10,8 km/h

Data: 2010-12-30 06:26:32
Autor: Czarek Daniluk
On 30 Gru, 15:22, hrydziu <hrydziu_KA...@poczta.fm> wrote:

A mnie uczyli w szkole, ze 3m/s to 10,8 km/h

Mnie jakoś też tak ;)
Ale to już ładnych parę lat temu było, może coś się w tej materii
zmieniło ?

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-30 16:54:37
Autor: Icek
Jak policja kłamie czyli ocena na oko

> To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie używa
> biegłego?

A mnie uczyli w szkole, ze 3m/s to 10,8 km/h

źle Cię uczyli. To jest "około 50km/h, ale wydawało mi się, że pędził nawet
70km/h". Takimi matematycznymi guru są policjanci Krzysztof Namięta i Łukasz
Ojak. Bandyci i przestępcy w policji. Nie zdziwie się jak kiedyś jeszcze
wywiną jakiś numer komuś.

Icek

Data: 2010-12-30 17:27:56
Autor: Robert_J
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
...Takimi matematycznymi guru są policjanci Krzysztof Namięta i Łukasz
Ojak. Bandyci i przestępcy w policji.

Chyba się trochę zagalopowałeś. Póli co wiemy jedynie o ich cwaniactwie. Od tego do przestępstwa, a już na pewno do bandytyzmu, droga daleka. Nie bronię ich, sam niejeden raz kłóciłem się z policjantami, ale zbyt pochopnie rzucasz mocne słowa.

Nie zdziwie się jak kiedyś jeszcze
wywiną jakiś numer komuś.

A ja bym się nie zdziwił gdyby za powyższe słowa podali Cię do sądu. Bo to nazywa się publiczne pomówienie :-)

Data: 2010-12-30 18:18:30
Autor: Icek
> [...]

bandytyzmu, droga daleka. Nie bronię ich, sam niejeden raz
kłóciłem się z policjantami, ale zbyt pochopnie rzucasz

eeee, nie wydaje mi się. Jak Ci panowie będą mieli coś przeciwko zawsze mogą
mnie pozwać. Moje dane mają ;)

> Nie zdziwie się jak kiedyś jeszcze
> wywiną jakiś numer komuś.

A ja bym się nie zdziwił gdyby za powyższe słowa podali Cię
do sądu. Bo to nazywa się publiczne pomówienie :-)

nie dojdzie do tego. Z chęcią wział bym udział w takim procesie ;) Nie będę
się rozpisywał ale możesz mi dać wiare, że wydział wewnętrzny sam z siebie
nie przesyła zawiadomienia do prokuratury. I gdyby sprawa była
nicnieznacząca to jej "załatwienie" przez prokuraturę nie trwałoby 2 lata. A
celowo najpierw odczekałem proces przed sądem karnym, zawnioskowałem o
pisemne uzasadnienie a następnie bez zbędnego komentarza zakreślone kawałki
pisemnego uzasadnienia posłałem do WW.

Jak się sędzina pokapowała, że mnie wrabiają to wybacz. Miałem przeciwko
zeznania 2 policjantów. I jakoś wyszedłem z tego bez szwanku.

Sprawy błache prokuratura umarza w miesiąc.

Na następny raz bandyta taki jeden z drugim nie powie "widzieliśmy jak
przejechałeś na czerwonym" tylko "właśnie kolega widział jak mi wręczyłeś
banknot 200 złotych za odstąpienie od czynności służbowych". Wtedy 3 miechy
w pierdlu jak w banku.

A dane podałem aby w przyszłości może jak ktoś będzie miał podobny problem z
podanymi Panami to może się odezwie i kogoś wspomogę dokumentacją. Nie
zdziwiłbym się gdyby kogoś jeszcze w przyszłości wrabiali. Więc dla dobra
ludzkości ku pamięci google

Icek

Data: 2010-12-30 20:24:56
Autor: ToMasz
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
Icek pisze:
(...)
Nie zdziwie się jak kiedyś jeszcze
wywiną jakiś numer komuś.
(...)

Rozumiem rozgoryczenie, ale próbuj "walczyć" z niesprawiedliowścią
trzymając sie litery prawa. Tobie i innym polecam kamere na przedniej
szybie auta. koszt - mniejszy niż klepanie po stłuczce. jakbyś
naprzykład nagrał funkcjonariuszy jadących radiowozem bez pasów ( i bez
kogutów) i złożył zeznania-  to mają po stówce.

ToMasz

Data: 2010-12-30 14:13:38
Autor: witek
On 12/30/2010 1:24 PM, ToMasz wrote:
  jakbyś
naprzykład nagrał funkcjonariuszy jadących radiowozem bez pasów ( i bez
kogutów) i złożył zeznania-  to mają po stówce.

a ty masz wówczas przerąbane przez najblizszych 5 lat.

Data: 2010-12-30 20:45:35
Autor: Hades
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
Użytkownik "ToMasz"
(...)
[...]

I zapewne nagranie z takiej kamery bedzie uznane jako dowod w
sprawie / zgloszeniu. Naprawde juz tak sie zmienilo podejscie
sluzb naszego kraju do takich zagadnien?
AM

Data: 2010-12-30 14:15:11
Autor: witek
On 12/30/2010 1:45 PM, Hades wrote:
I zapewne nagranie z takiej kamery bedzie uznane jako dowod w
sprawie / zgloszeniu. Naprawde juz tak sie zmienilo podejscie
sluzb naszego kraju do takich zagadnien?

tak,
pewien gosc nagrał policjantów właśnie taką kamerką.
I sąd uznał, że kamerka nie ma homologacji i może sobie tym filmikiem tyłek podetrzeć. jakos tak to było.

Data: 2010-12-30 21:27:39
Autor: Hades
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
Użytkownik "witek"
[...]

Tak wlasnie myslalem. Taka kamerke mozna sobie w kiblu
powiesc.
AM

Data: 2010-12-30 15:16:10
Autor: witek
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
On 12/30/2010 2:27 PM, Hades wrote:
Użytkownik "witek"
[...]

no niekoniecznie

do mierzenia predkosci to ona sie srednio nadaje  bo to jest zalezne od szybkosci nagrywania i odtwarzania.
Jeśli będę odtwarzał w innym tempie niz nagrywałem to mogę zmierzyć inne szybkosci.

Natomiast do tego kto w kogo wjechał i kto przejechal na czerwonym jak najbardziej.

Data: 2010-12-30 22:21:08
Autor: Hades
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
Użytkownik "witek"
[ciach]

[...]

Czyli to ostatnie jest czy tez nie uznawane jako dowod w sadzie?
AM

Data: 2010-12-30 15:28:00
Autor: witek
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
On 12/30/2010 3:21 PM, Hades wrote:
Użytkownik "witek"
[ciach]

[...]

moze byc uznane.
zalezy od sedziego.
Nawet na amatorskiej kamerze trudno podwazyc, ze ktoś przjechał na czerwonym, co widać gołym okiem w przeciwieństwie do podwazenia obliczeń matematycznych wyliczajacych szybkość

ale  powołany przez obrone ekspert-rzeczoznawca i tak powie, ze w przypadku kamery cyfrowej nie jest w stanie stwierdzić, czy nagranie nie było zmontowane.

Data: 2010-12-30 23:00:01
Autor: Mruk
Jak policja kłamie czyli ocena na oko
W dniu 2010-12-30 20:24, ToMasz pisze:
Icek pisze:
(...)
[...]

Masz taki sprzęt czy tylko piszesz ?

Szukałem takiej kamery. Wymagania dość spore:
- opcja podłączenie gps aby logowała szybkość i lokalizację
- nagrywanie całkiem niemałej jakości (nie mniej jak HD TV)
- samoczynne nagrywanie po włączeniu zapłonu
- samoczynne nagrywanie kilka chwil po wyłączeniu zapłonu
- integracja z lusterkiem lub zamiast lusterka
- nierzucające się w oczy cechy
- nagrywanie na wymiennej karcie pamięci
- opcja: podłączenie innej zewnętrznej kamery

i jakoś nie znalazłem nic porządnego. Praktycznie jeden model a i tak trudno dostępny w polsce.

Data: 2010-12-30 16:06:37
Autor: witek
On 12/30/2010 4:00 PM, Mruk wrote:
W dniu 2010-12-30 20:24, ToMasz pisze:
Icek pisze:
(...)
[...]

podrzuc linka do tego modelu.

Data: 2011-01-01 17:18:49
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Icek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifieks$67l$1@node1.news.atman.pl...

nie dojdzie do tego. Z chęcią wział bym udział w takim procesie ;)

Głupiś i to bardzo.  Ten wątek i za rok będzie istniał i z ich imionami i nazwiskami.  Nie sądzę aby jakikolwiek sąd miał co innego do roboty jak tylko cię skazać. Ale na podstawie twoich wypowiedzi można podejrzewać, że unikniesz kary.
Niepoczytalność sprawcy.........

Data: 2010-12-31 08:57:41
Autor: Piotr
[...]

No nie wiem, jak bym nie liczył to 3 m/s to 10,8 km/h, 5,832 węzła, 6,708 mph. Mogę jeszcze na Machy przeliczyć...
50 km/h to około 13 m/s
70 km/h to prawie 20 m/s

Do mnie też kiedyś milicjant użył określenia "na moje oko...." Stwierdziłem że na oko to chłop w szpitalu wykorkował i grzecznie podzękowałem za światłe przemyślenia. Wygrażał różnie, ale już 25 lat czekam na konsekwencje i nic.

Piotr

Data: 2011-01-01 17:20:38
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Piotr"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifk2os$46t$1@mx1.internetia.pl...
No nie wiem, jak bym nie liczył to 3 m/s to 10,8 km/h, 5,832 węzła, 6,708
mph. Mogę jeszcze na Machy przeliczyć...
50 km/h to około 13 m/s
70 km/h to prawie 20 m/s

Dlatego też sądzę , że wątkotwórca to jakaś popierdułka ;)

Data: 2010-12-31 10:15:14
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-30 16:54, Icek pisze:

[...]

Uważaj, bo teraz publicznie znieważasz. To jest karalne. Jeśli to przeczytają
i są mściwi - możesz mieć problem.

Data: 2010-12-31 18:37:20
Autor: animka
[...]

Ale może jak dobrze udowodni to ci policjanci z roboty wreszcie wylecą?

--
animka

Data: 2011-01-01 17:23:41
Autor: Nostradamus
UĹźytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifl4ct$g0g$1@node1.news.atman.pl...

Uważaj, bo teraz publicznie znieważasz. To jest karalne. Jeśli to przeczytają
i są mściwi - możesz mieć problem.

Ale może jak dobrze udowodni to ci policjanci z roboty wreszcie wylecą?

Już raz, jak pisze, udowadniał. Bezskutecznie. Liczyć jak udowodniono też nie potrafi.

Data: 2011-01-01 17:22:26
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifk6v2$2c56$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Wystarczy, że przeczytają to koledzy, rodzina itp. A wystarczy imię i nazwisko wpisać w google nawet za rok. Chłop już ma przesrane. Tyle, że wiesz. Niepoczytalność......

Data: 2011-01-01 21:04:16
Autor: niusy.pl
Jak policja kłamie czyli ocena na oko

Użytkownik "Nostradamus" <lesiosan@hotmail.com>

[...]

Skąd pewność, że znieważa ? Może prawdę pisze i dlatego właśnie pisze.

Data: 2010-12-30 16:39:55
Autor: Icek
> [...]
> przeliczyć metry na sekundę na kilometry na godzinę)

   To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie

ja to obliczyłęm w pamięci a sędzia jak to usłyszała to powołała biegłęgo
żeby ten ustalił czy mówię prawdę o tych przelicznikach

;)

Icek

Data: 2010-12-30 18:30:03
Autor: qwerty
Użytkownik "Icek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifi8s1$3hr$1@node1.news.atman.pl...
ja to obliczyłęm w pamięci a sędzia jak to usłyszała to powołała biegłęgo
żeby ten ustalił czy mówię prawdę o tych przelicznikach

Gratuluję dobrej głowy. Nie każdy da radę pomnożyć przez 3,6. Jeden będzie umiał pisać, drugi czytać a ty będziesz ich sprawdzał. ;)

Data: 2010-12-31 10:13:45
Autor: Piotr Czyż
Liwiusz pisze:

   To sędzia to takich obliczeń zamiast kalkulatora z swoim iphonie
używa biegłego?

Choćby po to, żeby później ktoś mu nie zarzucił w odwołaniu, że wydał wyrok na podstawie własnych obliczeń nie będąc matematykiem/fizykiem.
Gdyby powiedział, że to proste jak budowa cepa, to adwokat miałby prawo zapytać czy jesteś specjalistą w budowaniu cepów

--
Piotr Czyż

Jak policja kłamie czyli ocena na oko