Jak policzyć Grace Period?

Data: 2010-12-29 14:39:59
Autor: bliippp
Jak policzyć Grace Period?
Sytuacja jest nastepująca:
-karta VISA Classic mBank'u
-limit 12 tys.
-data cyklu rozliczeniowy 28.dzien miesiaca

1. W dniu 28 grudnia mialem laczne zadluzenie 9 tys.
2. W dniu 29 grudnia wybrałem opcje "spałata całkowita", z eKonta zniknęło 8,2 tys. gdyż transakcje wykonane w dniach światecznych zostały na blokadach i zostały zaliczone w poczet nowego okresu rozliczeniowego
3. W danych kartych winideje "zadluzenie całkowite - 0zł", środki dostępne 8,2 tys.

Pytania:

1. W jaki sposób doprowadzić do całkowitej spłaty karty? Czy po prostu nie robić zadnych transakcji przed dniem rozliczenia tj. 28 kazdego miesiaca tak zeby nie było ich w "Blokadach" na nowy cykl rozliczeniowy?

2. I teraz najważniejsze pytanie. Chciałem wyciagnąć z karty 29 grudnia 5 tys. zl
   Jak tego dokonać żeby obowiązywał grace period przez 54 dni w sytuacji gdy mimo spłacenia całej karty w blokadach w dalszym ciągu mam blisko 800zl. Czy Grace Period bedzie obowiazywal tylko dla  5 tys. ktore chce wyplacic dzisiaj, czy za 54 dni od wyplaty mam oddac owe 5 tys i 800zl pochodzacych z blokad od transakcji wykonanych w poprzednim cyklu rozliczeniowym. Prosze o pomoc bo trochę się pogubiłem ze swoja KK ;)

3. Czy Grace period obowiązuje przez 54 dni od daty wypłaty środków z karty bez względu na jej saldo w dniu wypłaty? Tzn czy żeby obowiązywał Grace Period, przed wypłatą saldo karty musi wynosić 0 czy możebyć -800, a na spłatę 5 tys. będę miał 54 dni od ich pobrania?

Data: 2010-12-29 14:49:22
Autor: MarekZ
Jak policzyć Grace Period?
Użytkownik "bliippp" <blipusii@vasa.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d1b3a26$1@news.home.net.pl...
[...]

Coś nas tu chyba oszukujesz. :) Środki dostępne powinny być 11200.

[...]

Karta obecnie jest "całkowicie spłacona", zresztą być może zupełnie niepotrzebnie, mogłeś to zrobić za 24 dni, o ile były to transakcje bezgotówkowe.

[...]

Normalnie, czyli tak jak miałeś zamiar je "wyciągnąć".

[...]

O ile to "wyciągnięcie" nie odbędzie się jako transakcja gotówkowa będzie gp. Tamte 800 zł, o ile były to transakcje bezgotówkowe także będzie w gp łącznie z tym 5k.

[...]

Bez względu na jej saldo w dniu wypłaty, czyli może być np. -800. Tylko nie da się spłacić późniejszych transakcji bez spłacania wcześniejszych. I nie przez 54 dni od daty wypłaty tylko 24 dni od daty generowania wyciągu, w przypadku tej karty.

Data: 2010-12-29 15:00:03
Autor: bliippp
Jak policzyć Grace Period?
Coś nas tu chyba oszukujesz. :) Środki dostępne powinny być 11200.

dokładnie, szybki skrót myślowy bez przepisywania z ekranu ;)

Karta obecnie jest "całkowicie spłacona", zresztą być może zupełnie niepotrzebnie, mogłeś to zrobić za 24 dni, o ile były to transakcje bezgotówkowe.

zasadniczo tak

[...]

bc dwa przelewy po 5 tys.

[...]

super, ale 54 dni od daty transakcji czy od 28 grudnia czyli ostatniego wyciagu?

[...]

ok czyli nie liczy sie data transakcji w tym przypadku
czyli jesli robie tranaksje bezgotowkowa 29 grudnia to okres bezodsetkowy wynosi caly miesiac do dnia wygenerowania nastepnego wyciagu czyli 28 stycznia plus 24 dni. Natomiast jesli transakcja miala miejsce 22 grudnia i zadazyla zostac rozliczona na wyciagu wygenerowanym w dniu 28 grudnia to na okres bezodsetkowy mam 24 dni od 28 grudnia?

Data: 2010-12-29 15:05:29
Autor: MarekZ
Jak policzyć Grace Period?
Użytkownik "bliippp" <blipusii@vasa.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d1b3ed8$1@news.home.net.pl...

[...]

Yes. Liczy się moment rozliczenia transakcji. GP trwa do końca okresu rozliczeniowego, w którym transakcja zostaje rozliczona plus w przypadku tej karty jeszcze minimum 24 dni (dokładnie do daty określonej na wyciągu jako data spłaty). Data faktycznego wykonania transakcji jest bez znaczenia.

Data: 2010-12-29 15:27:17
Autor: bliippp
Jak policzyć Grace Period?
[...]

ok dziekuje za wyjasnienie, niniejszym uznaje watek za zamkniety

Data: 2010-12-29 15:04:01
Autor: Piotr Gałka
Jak policzyć Grace Period?

Użytkownik "bliippp" <blipusii@vasa.net> napisał w wiadomości news:4d1b3a26$1news.home.net.pl...
Prosze o pomoc bo trochę się pogubiłem ze swoja KK ;)

Główne źródło pogubienia: Grace Period nie jest 54 dni tylko "do 54 dni".
Na wyciągu masz termin w którym masz spłacić kwotę podaną na wyciągu. Jak w tym terminie ją całą spłacisz (a nie tyle ile w tym dniu będzie minus na karcie) to zmieściłeś się w Grace Period.
Dla kwot wydanych pierwszego dnia cyklu rozliczeniowego uzyskałeś 30+24=54 dni Grace Period, a dla kwot wydanych ostatniego dnia cyklu uzyskałeś 24 dni Grace Period.
P.G.

Jak policzyć Grace Period?