Jak poprawić akustykę?

Data: 2015-03-14 23:39:48
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w aranĹźacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, Ĺźe jednak coś trzeba. Na razie oczywiście stanęło na tym, Ĺźeby kupić spory dywan.  To chyba najprostsze rozwiązanie, ale moĹźe coś jeszcze mogłoby pomĂłc?
A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

Ewa

Data: 2015-03-14 16:17:34
Autor: kogutek444
Jak poprawić akustykę?
W dniu sobota, 14 marca 2015 23:40:02 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:
Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba. Na razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan.  To chyba najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?
[...]

Mole się ucieszą.

Data: 2015-03-15 13:01:57
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba.

Co znaczy "poprawić akustykę"? Jaki to salon? Na zamku w Wiśniczu jest
kaplica. Ona ma bardzo poprawioną akustykę -- można powiedzieć, że
doprowadzoną do perfekcji. Kaplica jest spora, bo i zamek porządny.
Pan Lubomirski kazał zrobić nad nią paraboliczne sklepienie. Sam pewnie
tego nie wymyślił, podobne pomieszczenia budowano gdzieś tak chyba od
czasów renesansu. Gdy dwie osoby staną tam w rogach po przekątnej, to
choćby najcichszym szeptem mówiły, słyszeć się będą doskonale. Kiedyś
w jednym z rogów stał konfesjonał. Gdy jaśnie pani szła do spowiedzi
jako pierwsza, w tym czasie pan małżonek w najdalszym miejscu kaplicy
skromnie oczekiwał w ciszy i skupieniu na swoją kolej. Można podejrzewać,
że pani Lubomirska była jeszcze większą minimalistką u urządzaniu wnętrz
-- w ogóle się do takich rzeczy nie mieszała.

Na razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?

Kierunek z dywanem wydaje mi się słuszny. Jeśli nawet nie naprawi
akustyki, to nowy nabytek może oddać nieocenione zasługi przy
zamiataniu. Na salonach porządek to podstawa.

A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

Doświadczeń z dywanami od Agnelli nie mam żadnych. Coś bym najwyżej mógł
rzec o tym od Sierpińskiego, choć głównie w teorii. Gdyby też przypadł
Pani do gustu, to mogę się odwdzięczyć za tę świeczkę u Steinhausa -- tym
razem, to ja mam bliżej.

Jarek

--
Przedwojenne trzydniówki Wacia S. we Lwowie -- Banachalia.

Data: 2015-03-15 15:39:34
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Co znaczy "poprawić akustykę"? Jaki to salon? Na zamku w Wiśniczu jest kaplica. Ona ma bardzo poprawioną akustykę -- można powiedzieć, że doprowadzoną do perfekcji. Kaplica jest spora, bo i zamek porządny.

Żadna ze mnie księżniczka, a mniszka tym bardziej.

czasów renesansu. Gdy dwie osoby staną tam w rogach po przekątnej, to choćby najcichszym szeptem mówiły, słyszeć się będą doskonale.

Mnie jednak zależy na przeciwnym efekcie. Chciałabym ograniczyć rozprzestrzenianie się głosów oraz je zmiękczyć.

Kierunek z dywanem wydaje mi się słuszny. Jeśli nawet nie naprawi akustyki, to nowy nabytek może oddać nieocenione zasługi przy zamiataniu. Na salonach porządek to podstawa.

Zamiatania może będzie mniej, ale za to więcej odkurzania, więc to marna pociecha.

[...]

Chociaż taka wieloosiowa symetria na pewno nie jest tym, czego będę w dywanie poszukiwać, to bardzo proszę przy okazji tę świeczkę zapalić. Pamięć o wielkich umysłach trzeba kultywować.

Ewa

Data: 2015-03-15 16:39:04
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Byłem kiedyś na przyjęciu, to była któraś generacja parapetówy,
więc w nowym domu. Dom ładny, świetnie położony i w ogóle same
zalety. Tylko wykonawca wpadł na pomysł, by zamiast wewnętrznych
tynków przyklajstrować płytę kartonowo-gipsową. Ściany z cegły,
a płyta na plackach gipsowych walniętych tu i ówdzie, po uważaniu.
Akustyka była całkiem nieakceptowalna. Płyty rezonowały jak jakaś
gitara, cytra, lutnia, czy wręcz lira korbowa. Mieszkańcy starali
się temu jakoś zaradzić wieszając na ścianach różne miękkie rzeczy,
ale i tak nie wszystko dało się wytłumić. Mam nadzieję, że to nie
jest ten przypadek.

Sufitom częściej niż ścianom się zdarza, że z czegoś rezonującego
zrobione. Wtedy dywan może zrobić dobrze. Ale jeśli dwie równoległe
ściany puste, to w niczym nie pomoże. Przed zakupem kobierca warto
zrobić sumulację -- rozłożyć na podłodze coś miękkiego. Z braku
lepszych pomysłów można choćby rozrzucić liczne części garderoby.

nowy nabytek może oddać nieocenione zasługi przy zamiataniu.
Na salonach porządek to podstawa.

Zamiatania może będzie mniej

Przede wszystkim bliżej -- i tym się trzeba cieszyć.

Jarek

--
Tu przerwał, lecz róg trzymał; wszystkim się zdawało,
Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało.

Data: 2015-03-15 17:05:29
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
[...]

Nie, na pewno nie ten przypadek. Problem chyba w tym, że dół to dość spora przestrzeń dzienna z częścią jadalną i "salonową". A do tego dochodzi jeszcze kuchnia i korytarz - też w sumie nieoddzielone za bardzo. No i schody. Wszystkie dźwięki dość frywolnie się rozchodzą.

Sufitom częściej niż ścianom się zdarza, że z czegoś rezonującego zrobione. Wtedy dywan może zrobić dobrze. Ale jeśli dwie równoległe ściany puste, to w niczym nie pomoże.

Ściany nie są zupełnie puste. Na jednej duży regał z książkami, na przeciwległej okna (z firankami!), na kolejnej źródło dźwięków wszelakich i obrazów. Nie wiem, jak potraktować czwartą, bo częściowo są przy niej schody, a częściowo kredens. I tak to mniej więcej wygląda. Nic miękkiego poza fotelami i kanapą, ale te nie stoją przy ścianach.

Przed zakupem kobierca warto zrobić sumulację -- rozłożyć na podłodze coś miękkiego. Z braku lepszych pomysłów można choćby rozrzucić liczne części garderoby.

W sumie to jestem zdecydowana na ten dywan, nawet jeśli nie miałby poprawić sytuacji akustycznej, to będzie przyjemniej. Pal licho sprzątanie!

Ewa

Data: 2015-03-15 17:56:31
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]
[...]
[...]

Trudno na podstawie samych tylko opisów coś konkretnego powiedzieć.
Wszystko zależy od tego, z czego te schody, z czego podłoga. Geometria
pomieszczeń też oczywiście ważna. Miękkie tłumiki wcale nie muszą stać
pod ścianami -- fotel na środku też zrobi swoje. Dalej, to już eksprymenty.
Jeśli wstawienie tolerowanej liczby miękkich rzeczy nie pomoże, a nawet
wpuszczenie do domu kota nic nie zmieni, to można zacząć zmiękczać ściany.
Bo domyślam się, że tam mur twardy. Jeśli ma pozostać ściana typu ściana,
to jest oklejanie korkiem. Korek można malować tak, że nie widać, że on
korek. Może wystarczyć oklejenie fragmentu.

[...]

Więc to tak! Przejściowo sytuacja akustyczna może się nawet pogorszyć,
jeśli rodzina w domu zacznie na ten dywan wyrzekać, że on nie taki.
Ale to przejściowo -- potem dźwięki ucichną, wszyscy się przyzwyczają
i sytuacja wróci do normy.

Jarek

--
Grunt to ziemia, a ziemia to grunt
Szpunt to korek, a korek to szpunt.

Data: 2015-03-15 20:54:15
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?

Jeśli ma pozostać ściana typu ściana, to jest oklejanie korkiem. Korek można malować tak, że nie widać, że on korek. Może wystarczyć oklejenie fragmentu.

Nie, korek nie podoba mi się. Byłam kiedyś w takim wnętrzu wyłożonym korkiem i czułam się jak w jakiejś piwnicy czy innej norze. Korek ten nie był pomalowany, to inna sprawa.

Więc to tak! Przejściowo sytuacja akustyczna może się nawet pogorszyć,
jeśli rodzina w domu zacznie na ten dywan wyrzekać, że on nie taki.

Dywan zostanie (a właściwie już został) wybrany demokratycznie. Teraz trzeba decyzję zrealizować.

Ewa

Data: 2015-03-15 21:31:54
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Pomalowany może z daleka wyglądać jak każda inna ściana. Z bliska widać
fakturę -- bywa(ł) klejony po prostu po to, by zamaskować nierówności
tynku. Podałem przykład tzw. szlachetnego materiału, by ktoś się na mnie
nie obraził, że jakąś tandetę wciskam. Ale są teraz też różne tapety
ze styropianu czy czegoś podobnego, tak samo nadające się do malowania
i o podobnie głuszących właściwościach. Tu znowu najlepiej zacząć od
eksperymentu -- powiesić w podejrzanym miejscu jaką zasłonę, a jeśli
akustyce zrobi dobrze, to się zastanowić, co tam zamiast niej może być.

Jarek
--
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie,
Co to będzie, co to będzie?

Data: 2015-03-15 21:44:29
Autor: @
Jak poprawić akustykę?

Użytkownik "FEniks" <xxx@poczta.fm> napisał w wiadomości news:5505e368$0$2194$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Pomijajac akustyke, w przypadku dywanu wzielabym pod uwage kwestie alergiczne.
Jezeli nie masz dzieci alergicznych to ok, jezeli masz uczulone np. na kurz, to dywan moze pogorszyc sytuacje, bo trudno pozbyc sie z niego roztoczy. Zwykle odkurzanie, nawet codzienne, niewiele pomaga, trzeba by bylo czyscic dywan systematycznie z uzyciem pary.
Zgodnie z zaleceniami alergologa pozbylam sie dywanu i chodnikow, zostaly gole panele, ktore latwo wymyc - pomoglo. Na wyciszenie odglosow, jakie moje dziecko sprzedaje sasiadom (pilka, pojazdy rozmaitego autoramentu, skakanie i biegi po domu) rowniez, bo juz sie nie skarza. Pod panelami mam folie i podklad, wczesniej mialam tylko plytki PCW.

Pozdrawiam
@

-- -

Data: 2015-03-16 11:57:27
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Sun, 15 Mar 2015 16:39:04 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

[...]

Boszsz, kartongips na cegle - nie ma to jak nowobogackie bezpojęcie...
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 11:59:34
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 11:57:27 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

....brak jeszcze tylko gipsowych lub styropianowych kasetonów na suficie 3-]

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 14:02:57
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
[...]

Ale to wykonawca chyba wpadł na ten pomysł, a nie właściciele/mieszkańcy.
Tak zrozumiałam. Może nie wiedzieli, co kupują? ;)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-16 14:40:42
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

Bardzo dobrze wiedzieli, co kupują. A potem ani chwili tego nie żałowali.
Tam wyścigi były u dewelopera, bo o inne tak dobre miejsce w Warszawie
trudno. Nawet gdyby od razu robić remont, to warto było.

Autor pomysłu został wcześniej wskazany. Każdy, kto ma pojęcie o czytaniu,
zrozumiał to. Natomiast nie każdy musi wiedzieć, że "kartongips na cegle",
to jeszcze nic złego. Ma to swoje zalety, kiedyś nawet dość często tak
robiono. Dzisiaj chyba rzadziej, bo są inne sposoby by to samo osiągnąć.
Ale ten dom już swoje lata ma. Jeśli chodzi o techniki budowlane, minęła
cała epoka od jego postawienia. W opisanym przypadku najbardziej zawinili
wykonawcy najniższego szczebla -- ci, co na budowie z kubłem z zaprawą.
Walili placki gipsowe tu i ówdzie, po uważaniu, a nie tak jak zasady
sztuki budowlanej każą.

Jarek

--
Tutaj się chlapnie gipsem, czy wapnem,
Tu się przybije klinem klin,

Data: 2015-03-16 19:02:00
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 14:40:42 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Autor pomysłu został wcześniej wskazany.

No przecież oczywiste, że to WYKONAWCA dyktuje WŁAŚCICIELOWI, co ma być
zrobione i jak :->

Każdy, kto ma pojęcie o czytaniu,
zrozumiał to.

Jak wyżej.

Natomiast nie każdy musi wiedzieć, że "kartongips na cegle",
to jeszcze nic złego. Ma to swoje zalety,

Tylko i wyłącznie dla wykonawcy. Ale to tylko kiedy właściciel głupi i da
się zbajerować. No niestety kartongips to tandeta, ewentualnie rozwiązane
tymczasowe, awaryjne itp.

kiedyś nawet dość często tak
robiono. Dzisiaj chyba rzadziej, bo są inne sposoby by to samo osiągnąć.
Ale ten dom już swoje lata ma.

Stary dom - tym bardziej należało zbadać i ew. naprawić tynki (pewnie
wapienne), a nie przykrywać stary tynk (może zagrzybiony) kartongipsem.

[...]

Zawinił właściciel - woją głupotą, wierząc, ze wykonawca dba o jego
interes, a nie o swój. Położyć kartongips to byle łachudra potrafi, a
niekumatemu nowobogackiemu radość. Piszę "nowobogackiemu", bo żeby tak się
dać naciąć, to trzeba pierwszy raz w życiu mieć styczność z budowaniem
własnego.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-19 11:27:09
Autor: 666
Jak poprawić akustykę?
A jak chciałbyś przymocować suchy tynk do muru ceglanego?
Zgodnie ze sztuką to ruszt, tylko po co w nowym mieszkaniu?

-- -- -
Walili placki gipsowe tu i ówdzie, po uważaniu, a nie tak jak zasady sztuki budowlanej każą.

Data: 2015-03-19 13:56:07
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Thu, 19 Mar 2015 11:27:09 +0100, 666 napisał(a):

(...)tylko po co w nowym mieszkaniu?

Właśnie temu się nie mogę nadziwić - PO CO.
Przecież do tego nawet obrazka nie da się normalnie przymocować. Pęka toto
na łączeniach, żeby nie wiem jak starannie je zamaskowano. Wygląda toto po
kilku latach, jak wnętrze barakowozu lub budki z piwem.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 18:55:47
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 14:02:57 +0100, Fragi napisał(a):

[...]

A od kiedy wykonawca dyktuje właścicielowi, co FINALNIE ma być zrobione i
jak? 3-)

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 19:33:08
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 18:55:47 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

Może kupili kota w worku ;) Nie trudno dzisiaj o przeróżne fuszerki. Trzeba
być podwójnie ostrożnym. Najlepiej to jakiegoś rzeczoznawcę mieć u boku :)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-16 20:25:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

Nie, nie kupowali kota w worku. Bardzo wyraźnie napisałem, że kupione
od dewelopera. Się idzie, się ogląda, się płaci, się bierze. I się nie
narzeka, bo nie ma na co. Gdy wykonawca wykonywał te swoje gipsopacki,
to właścicielem nieruchomości był deweloper (a może jego bank) -- i to
on dyktował co i jak ma być zrobione.

Trzeba być żywcem wyjętym z lwowskiej kamienicy pani Dulskiej, żeby tak
kompletnie nie rozumieć jak może wyglądać budowa w XXI wieku (tak, ten
dom ma "swoje lata", postawiony został na samym początku tego wieku --
od tego czasu w budownictwie zmieniła się epoka).

Jarek

--
W porządnej kamienicy wypadki się nie trafiają.

Data: 2015-03-16 20:34:45
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 20:25:27 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

[...]

Epoka? - może. Ale nie LUDZIE.
:-D
:-D
:-D
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-18 12:43:58
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?

Fragi pisze:

[...]

No ale kupujący chyba wiedzieli, jakiej technologii użyto i jakich
materiałów? Deweloper takich informacji udziela przecież. Ma obowiązek
udzielić. Samo obejrzenie to jednak kupowanie kota w worku. No chyba że
cała reszta poza wyglądem ich nie obchodziła. Są i tacy klienci. Niektórzy
deweloperzy na nich żerują.

Trzeba być żywcem wyjętym z lwowskiej kamienicy pani Dulskiej, żeby tak
kompletnie nie rozumieć jak może wyglądać budowa w XXI wieku
Doskonale wiem, jak często wygląda budowa w XXI wieku :) I jacy bywają
deweloperzy i wykonawcy. Dlatego też trzeba być podwójnie czujnym.  --
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-18 14:18:33
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

Wszystko wiedzieli, a nawet widzieli, bo kupowali gotowe. Obchodziło
ich wiele rzeczy, a najbardziej, to te istotne. Nie bez przyczyny na
dom mówi się "nieruchomość" -- tego zabrać w inne miejsce się nie da.
A w Warszawie o inne dobre miejsce, gdzie sprzedają domy, nie tak łatwo.
Co mieli robić, gdyby nawet fuszerkę dało się wykryć wcześniej? Żądać
groszowej obniżki ceny? Straszyć, że się pójdzie do konkurencj? Kolejka
chętnych tylko na to czekała. Rozwiązanie ostateczne, czyli zdarcie tych
płyt i położenie nowych porządnie, to nie jest jakaś straszna tragedia.
Gdyby ktoś chciał, to może nawet zrobić to inną techniką, choćby 'wybić
bardzo ciemnym wiśniowym adamaszkiem jedwabnym i obwieść szeroką złotą
lamperią'. W samych płytach kartonowo-gipsowych, jeśli dobrze położone,
nie ma niczego złego. A już zwłaszcza nie mają one niczego wspólnego
z "nowobogactwem" -- używa się ich budując dla biednych i dla bogatych.
Bo są dobre i tanie.

[...]

Różnie *może* wyglądać, a czujnym trzeba być zwłaszcza w stosunku do
tych, którym się wydaje, że zawsze *musi* być tak, jak w XIX wieku.

Jarek

PS
Ja wiem, że nieustanne robienie sobie żartów z czyjejś głupoty, to
może nie jest tak bardzo ładne -- ale czasem trudno mi przemóc chęci
do tej zabawy. Zwłaszcza jeśli głupota jest prowokująca.

--
Widzi dom czerwony,
Nowo zbudowany,

Data: 2015-03-18 16:56:05
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Różnie *może* wyglądać, a czujnym trzeba być zwłaszcza w stosunku do tych, którym się wydaje, że zawsze *musi* być tak, jak w XIX wieku.

Jakieś 10 lat temu z okładem mój teść wymieniał okna na nowe i upierał się, że on w żadne plastiki nie wchodzi, że okna muszą być drewniane, bo tak było zawsze i już. No i wstawił drewniane. Teraz te okna wyglądają marnie - już są lekko wypaczone, farba i uszczelnienia zaczynają pękać. Za tę samą (wtedy) cenę mógłby mieć okna wciąż jak nowe.

Ewa

Data: 2015-03-18 18:20:06
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Dziesięć lat temu jeszcze było tak, że za tę samą cenę? Mam wrażenie
(ale pamięć ma ułomna), że już w ubiegłym wieku wykresy cen się przecięły.
Teraz też da się kupić okna drewniane, ale za cenę znacznie wyższą niż
plastikowe, może nawet kilka razy wyższą. Te co zdarza mi się wydywać,
nie wyglądaja po dziesięciu latach na zniszczone. Znajomi w zeszłym
roku przeprowadzili batalię we wspólnocie mieszkaniowej, żeby na klatce
schodowej okna wymienić na drewniane, a nie na najtańsze plastiki. I ja
ich rozumiem. To zabytkowa kamienica (w sensie stanu faktycznego, a nie
rejestru), warto zachować XIX-wieczny charakter.

Ja bym dzisiaj do współczesnego domu drewnianych okien nie kupił. Szkoda
kasy, lepiej wydać na co innego. Mam plastikowe od 25 lat -- i żadnych
zmian w nich nie widać. Ale jedno mam jakiś rok starsze, z nim się wiąże
ciekawa historia. Kupione na samym początku, jak tylko zaczęło być w handlu
dostępne coś innego niż drewniane okna typu stolbudowskiego. Chodzę ja po
Bartyckiej (w Warszawie to tam się wtedy kupowało takie rzeczy) i patrzę
co kto ma do sprzedania. Wybrałem co mi się podobało i pytam sprzedawców,
co mogą jeszcze dobrego o swoim towarze powiedzieć. A oni od razu, jak to
dobrze trafiłem, bo nikt inny takich okien nie ma. -- Co w nich takiego
wyjątkowego? -- One są bezkadmowe, a wszyscy inni tylko kadmowe sprzedają,
a kadm, to przecież śmierć.

Kupiłem, bo mi pasowały, a nie ze strachu przed białą śmiercią. Później
jeszcze wielokrotnie próbowałem testować strategię marketingową i pytałem
różnych sprzedawców, czy ich okna są bezkadmowe. Zawsze robili wielkie
oczy. Dzisiaj też nie wiem, czy to co teraz można kupić, jest kadmowe,
czy bezkadmowe (ale ktoś tu zapene dobrze to wie). Jakoś okienny marketing
oparł się o inne przymioty.

Jarek

--
Skarpetkami chcą nas, panie, powyzabijać. Ale nie mnie! Te żółte kurduple
za chude są w żółtych uszach. Patrz pan. O, widzisz pan? Kupuję... u tych

Data: 2015-03-18 19:15:33
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 18:20:06 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Pani Ewa napisała:

[...]

A propos okien. Usiłujemy sprzedać mieszkanie. Już gdzieś tak od 2 lat :)
Zgłoszeni jestesmy w kilku agencjach. I za każdym razem majac do czynienia
czy to z agentem, czy z potencjanym kupcem pada oczywiscie pytanie m.in. o
okna. Drewniane są uznawane za atut. Plastiki niestety nie. Podobnie z
podłogą sprawy mają się. Parkiet - atut. Panele - nie.

PS Ja do plastikowych okien się chyba nigdy nie przekonam. --
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-18 20:09:57
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

Takie rozkręcane stolbudowskie, jak za komuny robili, co bez młotka nie
dawały się zmknąć, a mucha przez szparę mogła przelecieć nie zwalniająć
w pędzie, te też są atutem?! Pytam, bo nie wiem -- sam bym chciał poznać
stan umysłowości u ludu. Że parkiet jest, to dość oczywiste. Ale mniej
oczywiste jest dla mnie zwracanie uwagi na szczegóły, które łatwo zmienić
za pieniądze niewielkie w stosunku do ceny zakupu całości.

PS Ja do plastikowych okien się chyba nigdy nie przekonam.

Kto bogatemu zabroni?

Jarek

PS
Teraz mi jeszcze przyszło do głowy, że drewniane okna z czasów komuny
mogą być atutem na zasadzie "panie, to trzeba zaraz wymienić, musimy
zjechać z ceną". Zjechać oczywiście więcej, niż wymiana kosztuje. Jak
są plastikowe, to można się spodziewać, że nie tak dawno właściciel
poniósł jakieś koszty, i być może to pamięta.

--
Jest port: promenada z betonu, rząd tablic, że basen jachtowy
jest tłum -- ludzie, jachty z plastiku, sklep "Ster", cola, frytki, rożen

Data: 2015-03-18 20:27:46
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:09:57 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Fragi pisze:

[...]

O pamiętam takie :) Moje dzieciństwo :) Ale nie takie mam na myśli. Te
nasze na ten przykład wyglądają jak plastikowe. Aniesom:)

Pytam, bo nie wiem -- sam bym chciał poznać
stan umysłowości u ludu.

Też nie wiem :) Nasz budynek jest z 2006 roku, więc komuny jako takiej nie
zaznał ;)

Że parkiet jest, to dość oczywiste. Ale mniej
oczywiste jest dla mnie zwracanie uwagi na szczegóły, które łatwo zmienić
za pieniądze niewielkie w stosunku do ceny zakupu całości.

Pieniądze może i niewielkie, ale (i piszę to tylko z perspektywy kobiety,
która od razu by chciała mieć gotowe podłogi i ściany, by móc zajać się
wystrojem ;)) trochę roboty jest. No ale coś za coś.

[...]

W tym starszym budownictwie to rzeczywiście tak się to może odbywać. Ale
przecież większość np. 'apatamentowcó'/bloków budownych obecnie ma
drweniane okna. Albo może ja miałam okazję tylko z takimi "mieć do
czynienia".

Zjechać oczywiście więcej, niż wymiana kosztuje. Jak
są plastikowe, to można się spodziewać, że nie tak dawno właściciel
poniósł jakieś koszty, i być może to pamięta.

O poniesionych kosztach zawsze się pamięta. I one się raczej nigdy nie
zwracają...

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-18 21:07:47
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:27:46 +0100, Fragi napisał(a):

Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:09:57 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
[...]
Fragi pisze:
[...]
[...]

Jeju, ile literówek! Przepraszam :)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-18 21:30:11
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

No to raczej nie kosztowały tyle, co plastikowe. O wiele więcej. Ale jak
mają wyglądać jak plastikowe, to ja nie wiedze powodu, by przepłacać.

Pytam, bo nie wiem -- sam bym chciał poznać stan umysłowości u ludu.

Też nie wiem :) Nasz budynek jest z 2006 roku, więc komuny jako takiej
nie zaznał ;)

Może to na zasadzie "okien bezkadmowych"? Deweloper mógł to przyjąć jako
sposób promocji -- "u nas okna z drewna". Wtedy już niemal każdy zdawał
sobie sprawę, że droższe (a więc w jego przekonaniu lepsze). A w tamtym
czasie deweloperzy młócili tak ogromną i szybka kasę, że dla nich taka
różnica w cenie była niczym. Żeby tylko szybciej obrócić i budować dalej.

[...]

Jak się jeszcze nie mieszka, to wszystko idzie bardzo szybko.

[...]

Dziwne mi się to wydaje, zwłaszcza biorąc pod uwagę proporcje w produkcji
jednych i drugich okien. I chyba nie mogę tego potwierdzić własnymi
obserwacjami. Ale może one tylko wyglądają na plastikowe. Aniesom.

Zależy od podejścia.

Jarek

--
Mordeczka, telewizor, to nasze okno na świat.

Data: 2015-03-18 20:17:47
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-18 o 19:15, Fragi pisze:

[...]

A prawda jest taka, że najważniejsza jest cena i lokalizacja. Przy tym wszystko inne idzie w cień, bo całą resztę można sobie wymienić, albo od razu, albo z czasem. Pytania są dla pośrednika, żeby miał o czym gadać i czym kusić klienta.
My sprzedaliśmy mieszkanie w cenie naszego obecnego domu (segmentu) - mieszkanie z plastikowymi oknami i panelami, o zgrozo!

Ewa

Data: 2015-03-18 21:03:14
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:17:47 +0100, FEniks napisał(a):

[...]

A to oczywiste. Lokalizację mamy świetną. Cena jednak może się niektórym
nie podobać ;), ale i tak już sporo zeszliśmy.

Przy tym wszystko inne idzie w cień, bo całą resztę można sobie wymienić, albo od razu, albo z czasem. Pytania są dla pośrednika, żeby miał o czym gadać i czym kusić klienta.

Ano właśnie. Agenci są w naszym kraju strasznie niemrawi.

My sprzedaliśmy mieszkanie w cenie naszego obecnego domu (segmentu)

My też chcemy taki właśnie krok zrobić, i myślę, że dom (np. na obrzeżach
Warszawy) kosztowałby nas dużo taniej niż to mieszkanie, w którym obecnie
mieszkamy. Może to nieco odstrasza klientów, gdy słyszą, że w grę
wchodziłaby transakcja wiązana - nie sprzedamy, dopóki nie znajdziemy domu.

- mieszkanie z plastikowymi oknami i panelami, o zgrozo!

Zazdroszczę :) Sprzedania znaczy się :) Już mam szczerze dosyć. --
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-18 21:45:22
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

Przecież kupić dom na obrzeżach Warszawy, to dzisiaj żaden problem.
Można wybierać, przebierać, a jak się coś znajdzie, obgada sprawę,
to małe jest prawdopodobieństwo, że ktoś podkupi. Sprzedawca i tak
będzie szczęśliwy, że ma pewnego kupca, który da kasę zaraz jak sam
coś sprzeda. A wtedy mieszkanie można dać do sprzedaży bezwarunkowej.
Tak może pójść łatwiej. Chyba że nie chodzi o kupno domu, lecz budowę.

Jarek

--
Miał stryjek pod Gródkiem
Chałupę z ogródkiem.

Data: 2015-03-20 18:36:14
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 21:45:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Fragi pisze:

[...]

Jest to jakiś pomysł :) Nawet całkiem dobry :) Pozostaje kwestia trafienia
na takiego życzliwego sprzedającego, który zechce poczekać.
Chodzi o kupno domu. Najlepiej takiego, jaki sobie wymarzyliśmy :) Czyli na
rynku wtórnym jest to raczej nierealne. Najchętnej jednak kupilibyśmy w
stanie do wykończenia, bo jednak mamy swój specyficzny gust, i nie
wyobrażamy sobie życia z np. szaro-betonową łazienką z kanciastymi
sanitariatami. Generalnie nowoczesny styl nam nie odpowiada, a tego chyba
dzisiaj najwięcej.
Budowa nie wchodzi w grę. Wiemy, czym to pachnie ;) Nie mielibyśmy czasu na
nadzór, a nawet szef budowy tego wymaga. Niestety. Trzeba poświęcić się
tylko temu, a ja nie mam ani czasu, ani siły, ani zdrowia na takie hocki
klocki z wykonawcami. Mąż tym bardziej nie ma czasu. Chociaż budowa pewnie
byłaby tańszą zabawą... No i miałby człowiek wpływ na wszystko od a do z.
Ale budowa to jednak duuuży stres. --
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-20 20:19:09
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

Jakie będzie miał inne wyjście? Tylko w mojej najbliższej okolicy jest
kilka domów z tabliczką, że sprzedam i z numerem telefonu. Od kilku lat
tak stoją. A to nie wyjątek, bo wszędzie gdzie pojadę, jest podobnie.
Jest jakieś prawdopodobieństwo, że akurat to co się wybierze, ktoś inny
podkupi, ale prawdopodobieństwo to niewielkie. Co szkodzi spróbować?
Nie ma co czekać, trzeba się brać za oglądanie.

[...]

Kupowanie "młodego domu", to w ogóle chyba dość marny pomysł. Młodego,
czyli takiego, co go względnie niedawno zbudowano, ktoś go urządził po
swojemu, a teraz "płacze jak sprzedaje". Stary dom zawsze fajniej -- ma
jakiś charakter (kupując można wybrać ten z odpowiednim), a jak nie, to
nie żal zrobić szybką dewastację (żeby na przykład w tydzień porządnie
przykleić płyty kartonowogipsowe do wszystkich ścian z cegły).

[...]

Remonty i adaptacje, to również może być stres nielichy. Zwłaszcza jeśli
ktoś lubi się stresować i żadnej okazji po temu nie przepuści. Ale można
też na luzie. Trzeba wybrac wykonawców, ktorzy wykończa dom, a nie jego
właściciela -- i wyżywać się na zakupinej substancji mieszkaniowej.

Z tym "od a do z" w przypadku budowy, to też wymaga uściślenia. Bo z jednej
strony może być na dodatek "od alfa do omega" i jeszcze "od alef do taw" do
tego -- czyli za duży wybór, by się bez bólu głowy zdecydować. Więc stres.
Z drugiej zaś szybka budowa, to naciski czasowe, nie ma kiedy pomyśleć.
Też stres. A do gotowego można wejść, obmieszkać sobie kąty, posiedzieć
trochę na przyzbie, podumać. I dopiero wtedy brać się za pierestrojkę.

Jarek

--
Zyskał wiele-mało,
Dobrze mu się działo,

Data: 2015-03-20 20:46:13
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 20:19:09 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

A do gotowego można wejść, obmieszkać sobie kąty, posiedzieć
trochę na przyzbie, podumać. I dopiero wtedy brać się za pierestrojkę.

Tiaaaa, bo mieszkanie w pieriestrojce to na pewno właśnie to, o czym Fra
wręcz MARZY :->
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-18 21:24:18
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

A nie było to przypadkiem w czasach, o których teraz to pieśni zawodzą frankowicze?

Data: 2015-03-18 21:33:36
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

My sprzedaliśmy mieszkanie w cenie naszego obecnego domu (segmentu) -
mieszkanie z plastikowymi oknami i panelami, o zgrozo!

A nie było to przypadkiem w czasach, o których teraz to pieśni zawodzą frankowicze?

Te osiem lat temu (co je okna z plastiku mają), to był Właściwy Moment.

--
Jarek

Data: 2015-03-18 22:11:59
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-18 o 21:24, Qrczak pisze:
[...]

Znaczy jedno kupione było wtedy, jeszcze na dołku, a drugie sprzedane kilka lat później.

Ewa

Data: 2015-03-22 13:41:32
Autor: 666
Jak poprawić akustykę?
Mam okna plastikowe z 1997 roku i drewnianie wołomińskie g... z 2000 roku.
Plastik (to był jeden z lepszych wówczas profili bodajże KBE) trochę siada na okuciach, bo okna są jednoskrzydłowe 150*150 cm. Dobrze izolują akustycznie.
Podobnie na okuciach siada drewno (meranti) z 2008 r. (wyciagają się wkręty z drewna przy górnych okuciach), wysokie 240 cm skrzydła balkonowe.
Drewniane g... wołomińskie z 2000 roku nie zapewnia żadnej izolacyjności ani cieplnej ani akustycznej.

Wolałbym plastik od drewna malowanego na biało.
Każde okno wymaga kultury uzytkowania, ale z niektórymi trudno cokolwiek sensownego zrobić nawet od nowości.

-- -- -
Znaczy jedno kupione było wtedy, jeszcze na dołku, a drugie sprzedane kilka lat później.

Data: 2015-03-18 20:09:31
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?

[...]

Może zależy jakie? Teść nie kupił żadnego Urzędowskiego ani nic z tych rzeczy. Zwykłe drewniane okna, tyle tylko że już nie rozkręcane, na szczęście.

[...]

A gdzie tam! Zwykły blok z początku lat siedemdziesiątych, żadna tam zabytkowa kamienica. Choć może niedługo, niedługo...

[...]

Ciekawe, pierwsze słyszę o takiej kategorii.
Ja mam jakieś zwykłe plastiki. Deweloper wstawiał, to na pewno nie zaszalał. Jestem zadowolona - nic nie żółknie, nie wypaczają się. Użytkuję je już ósmy rok.

Ewa

Data: 2015-03-18 21:06:34
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Zdawało mi się, że tych "zwykłych" drewnianych już nie da się kupić.
W ogóle trudno mi sobie wyobrazić, że dzisiaj można zrobić okno z drewna
w cenie plastikowego.

[...]

Ta jest zaledwie z końca XIX wieku, więc można i warto zachować jej
pierwotny charakter. Przynajmniej część bloków z lat siedemdziesiątych
też by warto było utrzymać w takim stanie -- w tym przekonaniu utwierdzam
się zwłaszcza wtedy, kiedy czytam o tym, jaki to cud miód był za Gierka.
Powinny zostac dowody materialne, bo inaczej młodsze pokolenie gotowe
jest w te bajki uwierzyć.

Dość regularnie bywam w różnych domach postawionych w okolicach XVI wieku.
Takie, co mają jakąś ścianę z IV wieku, też nie są mi obce. Tam nie ma
czegoś jednego, co by należało zachować. Zresztą nikt by nie chciał tam
mieszkać, gdyby było jak w średniowieczu, czy nawet w renesansie. Nikt
nie ma najmniejszych wątpliwości, że takie rzeczy dzisiaj rewitalizować
należy na miarę XXI wieku. Konserwatorzy zabytków też nie. Stropu z drewna,
to by już nawet nie pozwolili odtworzyć (kolejny raz w historii, bo drewno
tylu wieków nie wytrzymuje) -- więc przeważnie jest żelbet. Karton-gips,
stal nierdzewna, szkło, czasem -- o zgrozo -- coś z plastiku, to wszystko
też ma zastosowanie. Nowobogactwo, panie, pełnom gembom!

[...]

Staram się jak mogę pisać tu o ciekawych rzeczach. To chyba właściwe
miejsce do tego, prawda?

Ja mam jakieś zwykłe plastiki. Deweloper wstawiał, to na pewno nie zaszalał. Jestem zadowolona - nic nie żółknie, nie wypaczają się. Użytkuję je już ósmy rok.

Polska jest największym producentem okien w Europie. Produkty stąd można
spotkać w bardzo dalekich krajach. Podejrzewam, że aby kupić "niezwykłe
plastiki", takie co zaraz zżółkną i się wypaczą, to trzeba nieźle się
nachodzić. A wcale wiele tańsze nie będą.

--
Jarek

Data: 2015-03-18 22:22:03
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

"10 lat temu z okładem" to nie dzisiaj, chociaż chciałoby się, oj chciało...
Nie wiem dokładnie, jaka była cena tych okien, ale znam realia emeryckiego portfela i poszłabym w ślepo o zakład, że kosztowały nawet mniej od naszych plastików, które wstawialiśmy w poprzednim mieszkaniu. Zachodzi też taka ewentualność, że spółdzielnia cośkolwiek do tych okien dopłaciła.

Staram się jak mogę pisać tu o ciekawych rzeczach. To chyba właściwe
miejsce do tego, prawda?

Oczywiście. Ja zawsze chętnie poczytam.

[...]

Cóż zrobić, pechowcy chodzą po świecie. A to wełnę im sprzedadzą brudną, a to garnki trujące, więc i żółte okno się trafić może.

Ewa

Data: 2015-03-18 22:30:20
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

Cóż zrobić, pechowcy chodzą po świecie. A to wełnę im sprzedadzą
brudną, a to garnki trujące, więc i żółte okno się trafić może.

Teraz się okazało, że wszystko przez aerobik. A już najgorsze jest
skakanie na nim.

Jarek

--
Może to bez te nawozy śtucne,
może był w szkole zbyt pilnym uczniem,

Data: 2015-03-18 22:34:18
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Nie pozostało nic innego jak wziąć karabin i sprawy w swoje ręce.

Ewa

Data: 2015-03-19 08:10:33
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-18 o 20:09, FEniks pisze:

Ja mam jakieś zwykłe plastiki. Deweloper wstawiał, to na pewno nie zaszalał.

Hm, właśnie sobie uświadomiłam, że przecież wszystkie połaciowe u mnie są drewniane. A trochę ich mam na piętrze.

Ewa

Data: 2015-03-19 08:30:54
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

Ja mam jakieś zwykłe plastiki. Deweloper wstawiał, to na pewno
nie zaszalał.

Hm, właśnie sobie uświadomiłam, że przecież wszystkie połaciowe
u mnie są drewniane. A trochę ich mam na piętrze.

A są w ogóle plastikowe profile do okien połaciowych? Chyba nie
spotkałem się. Aluminiowe, to i owszem. Takie okno w dachu, to
trochę inna technika -- jeśli ma oś obrotu w środku skrzydła,
to górna i dolna połówka nieco inaczej wygląda. Nie da się tego
tak po prostu urżnąć z metra. Trzeba frezować, kleić, czy cóś.

Jarek

--
Siedzieliśmy jak w kinie
na dachu przy kominie,

Data: 2015-03-19 22:13:54
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Google podpowiadają, że są.
Widocznie technika poszła do przodu.

Ewa

Data: 2015-03-18 18:41:14
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

http://forum.budujemydom.pl/Zolknace-okna-PCV-t5410.html

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-18 19:09:25
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 14:18:33 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Fragi pisze:

[...]

No tak. Dla kazdego co innego jest istotne. Miejsce zamieszkania zmieniałam
wiele razy, i co jak co, ale konstrukcja budynku, użyta technologia i
materiały z czasem zaczęły mieć decydujące znaczenie w podejmowaniu decyzji
o ewentualnym kupnie nieruchomosci. Pewnie się starzeję ;)

Nie bez przyczyny na
dom mówi się "nieruchomość" -- tego zabrać w inne miejsce się nie da.

No co Pan nie powie? :)

A w Warszawie o inne dobre miejsce, gdzie sprzedają domy, nie tak łatwo.

Wiem coś o tym. Aktualnie poszukuję. I sprzedać chcę. Mieszkanie.

Co mieli robić, gdyby nawet fuszerkę dało się wykryć wcześniej? Żądać
groszowej obniżki ceny? Straszyć, że się pójdzie do konkurencj? Kolejka
chętnych tylko na to czekała.
No to rzeczywiście ciężka sytuacja, bo o dom w dobrej lokalzacji w
niezaporowej cenie w Warszawie trudno...

Rozwiązanie ostateczne, czyli zdarcie tych
płyt i położenie nowych porządnie, to nie jest jakaś straszna tragedia.

Oczywiście, że nie tragedia. Można usunąć.

Gdyby ktoś chciał, to może nawet zrobić to inną techniką, choćby 'wybić
bardzo ciemnym wiśniowym adamaszkiem jedwabnym i obwieść szeroką złotą
lamperią'.
I baldaaaachim! Sypialnia mogłaby wyjść całkiem, całkiem ;)

[...]

Są sytuacje, w których są wręcz niezbędne. A poza wszystkim są bardzo
przydatne, chociażby np. do ukrycia przesuwnych drzwi oddzielających
pomieszczenia. Sama bym tak zrobiła u siebie, gdybyśmy zamierzali zostać w
obecnym mieszkaniu. Całkiem otwarta przestrzeń nie zawsze jest pożądana.
Ale inwestować w coś, co chcę sprzedać, nie zamierzam.

[...]

Czujny zawsze ubezpieczony :)

[...]

Czyli 'prowokujący' górą? :) Mają nad Panem władzę? :) A ja jakoś sobie radzę :)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-18 20:03:55
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Fragi pisze:

[...]

  Buduar był urządzony z takim przepychem, że nawet w mieście pełnym
  najwspanialszych mieszkań, takim jak Łódź, mógł jeszcze wyrwać
  okrzyk zdziwienia. Ściany były obciągnięte w żółty, o gorącym tonie
  jedwab, po którym rozrzucone bardzo artystycznie gałęzie bzów
  czerwonofioletowych, nakładanych grubym haftem. Przez całą długość
  jednej ściany stała wielka i szeroka sofa pod baldachimem żółtym
  w zielone pasy, udrapowanym w formie namiotu i podtrzymywanym przez
  złote halabardy.

Ten i poprzedni cytat pochodzi oczywiście z "Ziemi obiecanej". Gdy ktoś
potrzebuje pogłębionego stuium nowobogactwa, tam je z powodzeniem
znajdzie. Ale żeby płyty gipsowe kojarzyć z tym zajwiskiem?! Co jeszcze,
może okna z plastiku?

[...]

No proszę, całe nowobogactwo na wierzch wylazło! Nie dość, że baldachim,
to jeszcze płyta gipsowa!

Ale inwestować w coś, co chcę sprzedać, nie zamierzam.

Podejście mam zgoła odwrotne. I chyba całkiem odmienne rozumienie
słowa "inwestycja".

[...]

Jeśli nie były to pytania retoryczne, to odpowiem. Nie mają. I nie
są (choż jestem przekonany, że w to wierzą). "Prowokująca głupota",
to związek frazeologiczny, który nie musi mieć wiele wspólnego z
powokowaniem. Choćby mnie nie wiem jak korciło, nie będę sobie robił
żartów ze zwykłej głupoty, na przykład u ludzi zagubionych w świecie,
którzy mają braki w wykształceniu czy obyciu, zdają sobie z tego
sprawę, starają się to jakoś ukryć, bywa, że nieudolnie. Ale to nie
ten przypadek -- i nie, nie mam wcale wyrzutów sumienia, że bawię
się cudzym kosztem.

Jarek

--
Mnie stać i na to. Proszę panów, jeszcze jedna Madonna, to jest kopia
z Cimabuego, ale lepsza od oryginału, ja panu daję słowo, że lepsza,

Data: 2015-03-18 18:33:42
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Wed, 18 Mar 2015 12:43:58 +0100, Fragi napisał(a):

Trzeba być żywcem wyjętym z lwowskiej kamienicy pani Dulskiej, żeby tak
kompletnie nie rozumieć jak może wyglądać budowa w XXI wieku
Doskonale wiem, jak często wygląda budowa w XXI wieku :)

W wypowiedzi przedmówcy ten "XXI wiek" miał być zapewne synonimem postępu... He he, żałosne.
http://forum.budujemydom.pl/Galeria-fuszerki-t13180.html

I jacy bywają
deweloperzy i wykonawcy. Dlatego też trzeba być podwójnie czujnym.

j.w.

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 20:31:39
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 19:33:08 +0100, Fragi napisał(a):

[...]

To oczywiste - dlatego całe moje zdziwienie. --

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 15:31:10
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?
Ikselka wrote:

[...]

dużo szybsze położenie niż tynkowanie ściany ze starej krzywej cegły

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-16 17:02:57
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
masti pisze:

[...]

Ale szarpnięcie się na arkusz płyty za dwie dychy, to przejaw nowobogactwa.
Trzeba po pańsku -- kłaść siedemnaście warstw tynku wapiennego i czekać
miesiąc na wyschnięcie. A jeśli to remont łazienki, to myć się w tym czasie
przy studni, a z małą i dużą potrzebą chodzić za stodołę.

Jarek

--
I ty, co mieszkasz dziś w pałacu
A srać chodziłeś pod chałupę,

Data: 2015-03-16 19:03:35
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 17:02:57 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

[...]

Wyjasniłam wyżej, co znaczy DLA MNIE nowobogackość w tym wydaniu.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 19:02:56
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 15:31:10 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Ikselka wrote:

[...]

Oczywiście! - właśnie dlatego pan WYKONAWCA na taki wspaniały pomysł wpadł
:-D
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 18:30:10
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

rozumiem, że Ty ściany utykasz pakułami.
A ja zamiast pieprzyć się z tynkowaniem zrobiłem ściany w 1 dzień.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-16 19:34:11
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
Ikselka wrote:
[...]

Może Ikselka lubi pieprzyć?

Data: 2015-03-16 20:48:00
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

Może Ikselka lubi pieprzyć?

Ktoś w to wątpi? Ala co tam lubi -- potrafi!

--
Jarek

Data: 2015-03-16 23:22:46
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

Może Ikselka lubi pieprzyć?

Ktoś w to wątpi? Ale co tam lubi -- potrafi!

--
Jarek

Data: 2015-03-16 19:38:53
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

Ale pomieszczenia masz o 1 cm mniejsze, ha! :)

--
Pozrawiam,
M.

Data: 2015-03-16 19:09:26
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

po tynku też bym miał :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-16 20:33:49
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

Nie no, błagam - kartongipsem to się szopę obkłada.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 20:31:13
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

Źle rozumiesz, jak zwykle - ściany robię PORZĄDNIE.

A ja zamiast pieprzyć się z tynkowaniem zrobiłem ściany w 1 dzień.

Bo tak właśnie traktują sprawę osoby niekumate - "ściana w jeden dzień"
zamiast "ściana porządna" 3-]

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 20:17:28
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

znaczy kładziesz 10 warstw tynku?

A ja zamiast pieprzyć się z tynkowaniem zrobiłem ściany w 1 dzień.

Bo tak właśnie traktują sprawę osoby niekumate - "ściana w jeden dzień"
zamiast "ściana porządna" 3-]

co jest "nieporządnego" w ścianie pokrytej płytą KG?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-16 22:15:48
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

Zależy, w JAKIEJ ścianie - obkładanie porządnego ceramicznego surowca płytą
kartongips to jak kładzenie paneli na piękną dębową posadzkę, której nie
docenia - i dlatego nie uważa za słuszne remontować. Pod kartongipsem nie
jest także możliwe wychwycenie w porę wszystkiego, co się po takim
pośpiesznym remoncie może dziać z tynkiem - łącznie z pękaniem (a to jest
sygnał wielu uchybień budowlanych) czy zawilgoceniem i zagrzybieniem tegoż
tynku. Sprawa postępuje, a kiedy jest już zaawansowana, to jest za późno -
kartongips długo ją maskuje. Znam także przypadek, kiedy to dom z okresu lekko przedwojennego został
podwyższony o piętro, po czym na zewnątrz obłożony styropianem, a w srodku
kartongipsem - i takie postępowanie było katastrofalne w skutkach, bo
uniemożliwiło wykrycie postępującego pękania muru nad otworami okiennymi.
Okazało się, że wokoło górnego obwodu domu nie ma tzw wieńca ani tzw belek
nad otworami, czyli zbrojonego wzmocnienia konstrukcji, zabezpieczającego
zwieńczenie otworów okiennych i drzwiowych przed uszkodzeniem mechanicznym
na skutek obciążeń, krótko mówiąc przed zawaleniem się. No i trzeba było zdjąć styropian, tynk, kartongips - i ratować cały dom, bo
parter się walił.

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 21:45:42
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?
Ikselka wrote:

[...]

Zależy, w JAKIEJ ścianie

czyli nie wiesz jakiej ale nie przeszkodziło Ci to wypowiadać
autorytatywnych osądów.

[...]

jakim tynkiem pod KG? znowu pokazujesz, że nie czytasz na co odpisujesz

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-17 09:21:55
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 21:45:42 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Ikselka wrote:

[...]

Odnoszę się W CAŁOŚCI do wypowiedzi na temat wykonawcy, co inwestorowi
"wspaniały pomysł" z kartongipsem poddał :->

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-17 10:24:28
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

a teraz przeczytaj co wypłodziłaś powyżej i przetłumacz na polski.
Bo większego bałaganu chyba już nie potrafisz zrobić

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-17 16:56:07
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Tue, 17 Mar 2015 10:24:28 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Odnoszę się W CAŁOŚCI do wypowiedzi na temat wykonawcy, co inwestorowi
"wspaniały pomysł" z kartongipsem poddał :->

....czyli do tej:

J. Sokołowski:
[...]

Nie moja to wina, że nie przeczytałeś wątku.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-17 15:57:28
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?
Ikselka wrote:

a teraz przeczytaj co wypłodziłaś powyżej i przetłumacz na polski.
Bo większego bałaganu chyba już nie potrafisz zrobić

Nie moja to wina, że nie przeczytałeś wątku.

w przeciwieństwie do Ciebie przeczytałem. W szczególności to na co
odpowiadam.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-17 17:24:52
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Tue, 17 Mar 2015 15:57:28 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Ikselka wrote:

[...]

Niom... To sobie przypomnij stosowną sekwencję z wypowiedzią J.S., w której
"odpowiadasz":

Ikselka wrote:

[...]

j.w. --

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-21 11:07:54
Autor: 666
Jak poprawić akustykę?
To cytat z filmu "Futro"?

-- -- -

Data: 2015-03-16 22:29:13
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
masti pisze:

[...]

Mój dom jest z rocznika 1927. To dobry rocznik, tak podejrzewam.
Przedwojenny. Tynki wapienne. Zaprawa takoż. I cegła. Chyba ani
grama cementu w trakcie budowy nie użyto (wtedy cement był jeszcze
bardzo drogi, ale można to też na wiele innych sposobów tłumaczyć).
Taka zaprawa wapienna ma wiele zalet. Cegły jedna na drugiej trzymają
się w kupie, ale jak przyjdzie co do czego, to ściankę działową można
gołymi rękami rozebrać. A gdy w trakcie adaptacji przyszło do robienia
łazienki, to się okazało, że niezbyt długa ściana ma ze trzy centymetry
krzywizny. Kiedyś to by nikomu nie przeszkadzało, ale jak się chce tam
mieć wannę, kafelki, duperelki -- to już tak. Tynk wapienny post factum
wyrównuje się trudno. Klejenie do tego ceramiki, to jeszcze gorszy
pomysł. Więc skuć. Po skuciu, jak majster łatę przyłożył, to mały kot
by się tam zmieścił. Dziesięć warstw, to by mało było. Uradziliśmy więc
z majstrem społem, że się narzuci ile trzeba, na mokre damy zieloną
płytę, a na nią kafelki. Ceglana ściana sobie sama z zaprawą poradzi.
Czyli zamiast jakiegoś pacykowania mam zrobione od razu prorządnie.
I tak jest już od jakichś dwudziestu lat. Przeżyje mnie, jeśli sam
tego nie rozwalę, lub nie każę komuś rozwalić.

Bo tak właśnie traktują sprawę osoby niekumate - "ściana w jeden dzień"
zamiast "ściana porządna" 3-]

co jest "nieporządnego" w ścianie pokrytej płytą KG?

  "Jak bal, to bal! Maestro, wal!
  Grubasku, teraz solo!
  O, IDEOL! O, IDEAL!
  Takie małe, małe, słodkie IDEOLO!"

Jarek

--
Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć tak: zimnę
wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki,

Data: 2015-03-16 19:37:03
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
Ikselka wrote:
[...]

Może nie uwierzysz, ale nawet (a zwłaszcza) Właściciele potrafią mieć różne rewelacyjne pomysły. A Wykonawcy tylko to woda na młyn, bo liczy sobie nie od godziny ale od metra położonego kg.

Data: 2015-03-16 20:33:15
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:
[...]

Własnie o "rewelacyjnosci" pomysłu mówię - w sumie przecież nieważne, kto
autorem, ważne, kto PŁACI - a zawsze w takich przypadkach płaci nowobogacki
czyli jeleń :-]
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-16 21:26:32
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

[...]

Chyba różnie biorą. Jak Inwestor marudny i niezdecydowany, to lepiej brać
od godziny, bo wciąż coś trzeba zmieniać i poprawiać. Chociaż z drugiej
strony jeśli Wykonawca jest pod stałą obserwacją, to trudno ukryć to, jak
szybko te różne fidrygałki da się zrobić.

Swoje pierwsze inwestorskie potyczki zaczynałem w latach osiemdziesiątych.
Wtedy też ukształtował mi się obraz "nowobogackiego". Ówczeznego. To był
przeważnie tzw. badylarz, lub jak to ujął Poeta -- "hodowca nowalijek
i nierogacizny". Ja przychodziłem do sklepu i wybierałem na przykład
kanalizacyjne rurki i kształtki z plastiku i gumowe uszczeli do tego.
Wynosiło się to ze sklepu w jednej ręce w postaci zestawionej na miejscu
konstrokcji w rodzaju "Nośnik do dreblinek". Kolega badylarz zwykle na
coś takiego nawet nie spojrzał. On brał Rury Żeliwne. I takież Kształtki.
A czasem też Kamionkowe. Raz nie wytrzymałem i spytałem takiego, co on
tak i dlaczego -- to żeliwo było wtedy z pięć razy droższe, a robocizna
może i z pięćdziesiąt. O porównaniu jakości jednej i drugiej instalacji
nawet nie wspomniałem. Wyższości i pogardy bijącej z oczu mego rozmówcy
nie zapomniałem do dzisiaj.

Jarek

PS
Niektórych z tych ludzi, to ja widuje do dzisiaj w sąsiedztwie. Trochę
poszarzali. Siedzą w swoich domach i przepychają sprężynami te swoje
chropawe rury, których nawet tęgim łomem nie idzie ze ściany wyrwać.
Ani trochę nie udało im się przystosować do dzisiejszych, względnie
normalnych czasów. Czasem mam też wrażenie, że niektórych spotykam
w Usenecie. A w każdym razie ich rzeczników.

--
Mieszkam tu w akademiku -- taki hotel dla studentów,
Pokój większy ciut od chlewa, ale jest nas tylko czterech.

Data: 2015-03-21 11:06:25
Autor: 666
Jak poprawić akustykę?
No widzisz, i sąsiad badylarz ma instalację cichą, a po Twoim PCV spuszczana woda tak napier...a, że budzi w środku cały dom.
Tacy jak Ty instalowali sobie w bloku grzejniki z blachy 1,25 mm "bo nowoczesne i ładne" i patrzyli z pogardą na mnie nie pozwalającego ruszyć grzejników żeliwnych.

Data: 2015-03-16 17:00:38
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Żeby mieć drogo i modnie, to nie wystarczy na cegle. Trzeba sobie jeszcze ufo zaprosić.
http://budujesz.info//pliki/image/artykuly/sciany-i-sufity/duze/oswietlenie-sufitu-podwieszanego634.jpg

Data: 2015-03-16 17:33:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

[...]

Takie cosie, to dzisiaj można mieć w jeden wieczór, i to za psie pieniądze.
Ale najlepiej od razu dać majstrowi ekstra na flaszkę, żeby tego nie robił.
A nawet nie proponował.

Jarek

--
Hej, hej -- Mars napada
Dookoła ludzi gromada

Data: 2015-03-16 19:35:29
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 17:00:38 +0100, Qrczak napisał(a):

[...]

Łomatkoicórko... Fuj.

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-16 20:54:22
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-16 o 17:00, Qrczak pisze:

Żeby mieć drogo i modnie, to nie wystarczy na cegle. Trzeba sobie jeszcze ufo zaprosić.
http://budujesz.info//pliki/image/artykuly/sciany-i-sufity/duze/oswietlenie-sufitu-podwieszanego634.jpg

Ojej, a ja mam tak zwyczajnie...

Ewa

Data: 2015-03-16 21:18:24
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Musisz to czymś nadrobić.

Data: 2015-03-15 13:13:27
Autor: tomek
Jak poprawić akustykę?
W dniu 14.03.2015 o 23:39, FEniks pisze:

Ewa
Akustyke (likwidacja echa) najlepiej poprawia zaslony, dywan tez ale w mniejszym stopniu

Data: 2015-03-15 15:41:45
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-15 o 13:13, tomek pisze:
Akustyke (likwidacja echa) najlepiej poprawia zaslony, dywan tez ale w mniejszym stopniu

Mam firanki, a zasłony nie będą mi się obecnie komponować, za dużo musiałabym dla nich zmienić. Dywan wydaje się najłatwiejszą interwencją.

Ewa

Data: 2015-03-15 18:32:55
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Sat, 14 Mar 2015 23:39:48 +0100, FEniks napisał(a):

[...]

Zasłony, poduchy na kanapach i fotelach, no i dywany.

A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

Nie mam pojęcia jak sprawdzają się w użytkowaniu dywany tej firmy.
Sama z dywanów ( i wełnianych, i syntetycznych) zrezygnowałam parę lat
temu. Nie miało to żadnego wpływu na akustykę, ale u mnie zapewne jest
mniejsza przestrzeń niż u Ciebie, chociaż również jest otwarta.

--
Pozdrawiam,

Data: 2015-03-15 20:56:25
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-15 o 18:32, Fragi pisze:
[...]

Jedni rezygnują, inni po latach się decydują. Jest ruch w dywanowym interesie. ;)

Ewa

Data: 2015-03-16 09:18:31
Autor: Przesmiewca
Jak poprawić akustykę?
FEniks <xxx@poczta.fm> napisał(a):

A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

Cos mi sie wydalo, ze moj jest z Agnelli - wiec sprawdzilem i
i potwierdzam, jest. Dywan to 100% welna i mam go juz z 5 lat. Nie mam zadnych zarzutow, orpocz moze tego, ze na poczatku trzeba bylo go pare razy dobrze odkurzyc bo wylazil z niego jakies
poprodukcyjny wlos - ale ponoc naturalne moga tak miec. Warto rowniez wziac pod uwage kwestie brudu,
roztoczy i tym podobnych rzeczy, jakie  gromadza sie w dywanach, bo niektorzy mocniej schorowani
pewnie moga miec jakies reakcje alergiczne.

Data: 2015-03-16 20:56:48
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-16 o 09:18, Przesmiewca pisze:
[...]

OK, dzięki!

Wybierałeś z katalogu czy widziałeś dywan przed zakupem w sklepie?

Ewa

Data: 2015-03-17 07:38:19
Autor: Przesmiewca
Jak poprawić akustykę?
FEniks <xxx@poczta.fm> napisał(a):

Wybierałeś z katalogu czy widziałeś dywan przed zakupem w sklepie?

Dotykalem wczesniej i po prostu naturalny bardzo nam sie spodobal.

Data: 2015-03-16 14:35:40
Autor: Waldemar
Jak poprawić akustykę?
Am 14.03.2015 um 23:39 schrieb FEniks:
[...]

Pomijając sprawy dywanowe, największym źródłem "dziwnych" dźwięków są ściany. Tam, gdzie masz szafki, regały itp, to nic nie zrobisz, o ile nie chcesz wymieniać drzwi szafek na dźwiękochłonne ;-). Ściany "wolne" są problemem. Korek, czy płyty wiórowe nie pomogą, jak je pomalujesz, dziurki muszą zostać! Najlepsze są ściany porowate. W jednej salce widziałem kiedyś fajne rozwiązanie i naprawdę dobre, ale niestety kosztowne i nie każdemu podchodzi: ściana porowata z gazobetonu chyba, na tym płyty wiórowe z dziurkami, a przed nimi tapeta materiałowa, ale nie naklejona, tylko kilka mm od ściany oddalona. Akustyka była świetna, ale u siebie bym tego nie zrobił. Co można zrobić, to dać np. duży obraz, a za nim płyty głuszące. Ja mam u siebie kilimy i też dobrze działają ;-). Pamiętaj o wytłumieniu ścian za głośnikami.

Waldek

Data: 2015-03-16 17:23:05
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pan Waldemar napisał:

[...]

Chyba tym razem nie chodzi o skonstruowanie komory bezechowej? Trochę
to wszystko inaczej wygląda w dużych pomieszczeniach, gdzie mamy szanse
usłyszeć echo, a inaczej w pokojach mieszkalnych. Choćby i salonach, do
których nie pasuje określenie "salka". Tu nie echo, lecz częstotliwości
rezonansowe odbierane są jako "dziwne dźwięki". Owszem, podatność ścian
w tym przypadku ma znaczenie. Sławojka z gładko oheblowanymi ścianami,
na błysk polakierowanymi, ma lepszą akustykę od podobnej wielkości
przybytku ze ścianami z żelbetu, nawet lekko chropawego. Z drugiej
strony pomieszczenie z twardymi ścianami, ale o geometrii bardziej
złożonej niż prostopadłościan, może mieć przyjemną akustykę.

No ale teoretyzować, to my sobie tu obaj możemy długo. A to jest zadanie
praktyczne.

Jarek

--
Trąba dziwny dźwięk rozsieje,
ogień skrzepnie, blask ściemnieje,

Data: 2015-03-16 19:50:25
Autor: Waldemar
Jak poprawić akustykę?
Am 16.03.2015 um 17:23 schrieb Jarosław Sokołowski:
Pan Waldemar napisał:

[...]

Najlepsze są pomieszczenia zbudowane przez pijanych robotników ;-).
W pracy mam komorę echową, nie ma w niej równoległych płaszczyzn, oraz komorę bezechową, z klinami z jakiejś gąbki 1.5m długie, na wszystkich płaszczyznach z podłogą włącznie. Chodzi się po siatce metalowej a całość jest betonowym klockiem na sprężynach w drugim betonowym klocku i z własnymi fundamentami.
Czegoś takiego w domu nie trzeba, ale wytłumienie ścian np. kilimami daje dużo.

Waldek

Data: 2015-03-16 20:43:13
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pan Waldemar napisał:

[...]

No właśnie, tu nie ma co teoretyzować, tylko zabrać sie za praktykę
(ale najpierw oczywiście wypić). Kilka drobnych szczegółów może
rozwiązać cały problem. Jak nie secjalistyczne kliny z gąbki, to
choć duży papierowy abażur typu chiński lampion w miejsce mosiężnego
kandelabra. Jeszcze gdzieś na ścianie we pstre wzory kilim, kilka
durnostojek -- i akustyka wnętrza może stać się całkiem przytulną.

Jarek

--
Kuta szkatuła, belka przez pułap
Coś z niezłych kopii wisi i zdobi

Data: 2015-03-16 20:43:40
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-16 o 14:35, Waldemar pisze:

[...]

O tapecie lub ewentualnie jakimś porowatym wewnętrznym tynku też myślałam, że to będzie musiało poczekać do poważniejszego remontu. Czyli - jeśli się rozkręcę - to w sumie niedługo. ;)

Ewa

Data: 2015-03-16 21:10:33
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-16 o 20:43, FEniks pisze:
[...]

ale

  to będzie musiało poczekać do powaĹźniejszego remontu. Czyli - jeśli się rozkręcę - to w sumie niedługo. ;)

Ewa

Data: 2015-03-16 17:18:34
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Wełna zawsze jest droższa od syntetyków. Z Agnellą doświadczenia chyba nie miałam, miałam za to z wełną. Alergicy powinni tę przyjemność dawkować sobie ostrożnie.
Sama teĹź miewam takie napady "dorosłości" i widzi mi się wĂłwczas jakiś persik.  Tyle Ĺźe te podobające się za drogie są na jednorazowy kontakt. Więc na marzeniach poprzestawam. Akustyka idzie w kąt.

Data: 2015-03-16 20:53:35
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-16 o 17:18, Qrczak pisze:

Wełna zawsze jest droższa od syntetyków. Z Agnellą doświadczenia chyba nie miałam, miałam za to z wełną. Alergicy powinni tę przyjemność dawkować sobie ostrożnie.

No właśnie, właśnie. W sumie chyba ja jestem największym alergikiem u mnie w rodzinie (nawet 10% zawartość wełny w swetrze czy sukience powoduje u mnie wściekliznę skóry), ale czy ta wełna działa alergicznie też na odległość? Spać na tym dywanie nie zamierzam, a jeśli nawet, to sporadycznie. ;)

Sama też miewam takie napady "dorosłości" i widzi mi się wówczas jakiś persik.

W żadnym razie persik, kochana, w żadnym razie. Wzór ma być raczej nowoczesny. Pojawiły się jednakowoż dodatkowe dane. Po pierwsze: katalogi i strony internetowe niestety nie oddają dobrze kolorów (czasem to jest in plus, czasem in minus), a po drugie: po zbadaniu organoleptycznie palpacyjnym stwierdzam, że dywany syntetyczne (tej firmy) są o wiele przyjemniejsze w dotyku i oglądzie od wełny. No i nie wiem, co teraz...

Ewa

Data: 2015-03-16 21:33:59
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa zaprotokołowała:

[...]

Jak to co teraz?! Druga tura!

Jarek

--
Wygódka na zamku w Teheranie -- kącik szachowy.

Data: 2015-03-16 21:49:32
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Wełna to generalnie jakaś ekstra w dotyku nie jest (chociaż kontakt z wełnianą kołdrą miałam i skórnie było nawet znośnie, gorzej było nosowo), pewnie, że nie ma obowiązku tarzać się po podłogach (aczkolwiek przyjemność z tego mogłaby być). Najmiękciejsze są jedwabie z Kaszmiru, ale ceny mają... hm... nowobogackie. No i co jeden to piękniejszy, aż strach wybierać.
Z doświadczeń moich dotychczasowych - wełna jest długowieczna, jak się już "wypierzy", to jest i jest, aż ma się dosyć tego dywanu i się go za symboliczną złotówkę wózkarzowi oddaje. Syntetyk za to w czyszczeniu prostszy, ale - przynajmniej ten mój ocieplacz podłogowy - wciąż wyłazi z niego przy odkurzaniu coś, swoją drogą ciekawam, kiedy osnowa się pokaże, no i cenowo można odżałować, jak się znudzi.

[...]

organoleptycznie palpacyjnym stwierdzam, Ĺźe dywany syntetyczne (tej
firmy) są o wiele przyjemniejsze w dotyku i oglądzie od wełny. No i nie
wiem, co teraz...

I właśnie z powodu tych przekłamań kolorystycznych i niemożności poocierania się o ten dywan wciąż nie mogę się zdecydowac na żadną - atrakcyjną najbardziej nawet - ofertę z netu.
A okolica nie specjalizuje się w takiej ofercie.

Data: 2015-03-16 22:22:53
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Mon, 16 Mar 2015 21:49:32 +0100, Qrczak napisał(a):

Wełna to generalnie jakaś ekstra w dotyku nie jest (chociaż kontakt z wełnianą kołdrą miałam i skórnie było nawet znośnie, gorzej było nosowo),

Pierwsze słyszę, aby wełniany dywan czy kołdra (poza ciężarem - a to ważki
argument, niestety) dawały uczulenia czy inne nieprzyjemne wrażenia z
użytkowania. Całe lata miałam wełniane dywany (no ale to były dywany z
dawnego komunistycznego PeWexU, kupione dla mnie przez moją mamę "w posagu"
- i wtedy taki dywan to była JAKOŚĆ, a nie to, co teraz te zmiotki pyłu z
wełny wprzędzone w syntetyczne nici i nazywane "wełną"). Kołdrę wełnianą
też miałam - od teściowej, własnoręcznie przez nią pikowaną z wełny owczej,
porządnie wygręplowanej, a nie z tego pyłu, co się dziś "wełną" (j.w. - w
nawiasie) nazywa.
I jedno, i drugie, to pierwszorzędna sprawa. Jeden dywan mam do dziś - ma
30 lat i jest jak nowy, nawet nie zblakł. Kołdry już nie mam, niestety -
komuś podarowałam, bo dla mnie była zbyt ciężka i to jedyna jej wada była.

Więc mogę powiedzieć tyle: ludzie, nie wiecie, o czym mówicie.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-17 18:06:12
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Ależ oczywiście wiemy, że Ty wiesz wszystko o wszystkim.

Data: 2015-03-17 19:53:09
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-17 o 18:06, Qrczak pisze:
[...]

Niezupełnie. Siedząc tyle lat w necie nigdy nie natknęła się na informację, że wełna jest dość częstym alergenem.

Ewa

Data: 2015-03-17 20:18:19
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Barany -- te dopiero potrafią wywołać reakcje alergiczne! Zwłaszcza
jeśli egzemplarz okazały. To działa nawet przez net.

Jarek

--
Gapienie się baranów na owocującą palmę -- daktylo-skopia.

Data: 2015-03-17 20:24:59
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
Dnia 2015-03-17 20:18, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:
Pani Ewa napisała:

[...]

To by wyjaśniało moje wieczorne pociąganie. Czuję pismo nosem.

Data: 2015-03-17 21:05:36
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

[...]

To na pewno to. Bo przecież nie z powodu zaqrzenia.

Jarek

--
Jedzie nocny pociąg               |   "Coś się pomyliło"
mija Białołękę                    |   -- mówią na to inni

Data: 2015-03-17 21:32:44
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Do wieczornego pociągania każdy powód dobry.

Ewa

Data: 2015-03-18 12:28:58
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

Pani Ewa napisała:

[...]

Jak już pisałam, WEŁNA jest bardzo dobra, to wymarzony surowiec na odzież i
dywany. Tyle że ja mówię o wełnie dobrej jakości, długowłoknistej, dobrze
oczyszczonej, szlachetnej - a nie o krótkowłóknistych resztkach
przędzalniczych, które się dziś nieznającym się ludziom wciska i szumnie
nazywa "wełną". One owszem, powodują podrażnienia (a nie uczulenia) -
przecież toto się unosi przy byle ruchu powietrza i drażni (a nie uczula)
drogi oddechowe. Natomiast uczulenia powoduje nie WEŁNA jako taka, lecz
"wełna" z nieusuniętymi pozostałościami naskórka zwierząt na niej, a na tej
samej zasadzie działa "alergizacja sierścią" kotów, o której tyle się
słyszy, a jest to alergizacja białkiem naskórkowym unoszącym się i
trafiającym do dróg oddechowych.

Jeśli więc nadal mówimy o WEŁNIE, to w żadnym razie szanowni państwo nie
mówicie o tym samym, co ja - nie pamietacie bowiem, a może z racji wieku
nigdy się (już) nie zetknęliście z wełną dobrej jakości, jaka kiedyś była w
powszechnej sprzedaży. Mnie byo to dane, wic doskonale pamiętam - a że w
krótkim czasie przyszła "europa", no to dziś można o DOBREJ WEŁNIE już
tylko w "bajce" Ikselki posłuchać. Pośmiać się z tego też można, no ale
cóż, tu niekoniecznie na zdrowie jak widać.

Widzę, że ze zdwojoną starannością muszę zadbać o mój ostatni turecki dywan
z PeWEx-u, bo to już relikt najwyraźniej. A wydania kołdry żałuję do dziś,
kompletnie głupia byłam. Włokna w niej śliczne były, bieluchne, ze 30 cm
długości miały, istne cudo, taka wełniana chmurka obszyta atłasem...
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-17 21:36:10
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Przepraszam. Chciałabym napisać, że więcej nie będę, ale pewnych rzeczy już zmienić nie mogę.

Ewa

Data: 2015-03-17 21:40:31
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Tue, 17 Mar 2015 18:06:12 +0100, Qrczak napisał(a):

[...]

Skoro dywan czy kołdra to cały świat dla kogoś, to tak, widocznie.

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-17 22:03:57
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Wolę owijać niż gipsować.

Data: 2015-03-19 11:23:51
Autor: 666
Jak poprawić akustykę?
Znana fabryka, oprĂłcz m.in. Kowar.

-- -- -
A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z dywanami firmy "agnella" z Białegostoku?

Data: 2015-03-19 22:15:53
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-19 o 11:23, 666 pisze:
Znana fabryka, oprĂłcz m.in. Kowar.

Kowary to chyba już splajtowały, a Białystok króluje na rynku, z tego co zdążyłam się zorientować.
Jutro mają mi przywieźć nabytek, raz kozie śmierć. ;)

Ewa

Data: 2015-03-20 17:39:51
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-19 o 22:15, FEniks pisze:

Jutro mają mi przywieźć nabytek, raz kozie śmierć. ;)

No i przyszedł! Jest piękny, miękki i w ogóle cudowny. Został wybrany wełniany, bo akurat wzór idealnie pasuje mi do firanek. ;-P

Ewa

Data: 2015-03-20 18:00:29
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pan FEniks napisał:

Jutro mają mi przywieźć nabytek, raz kozie śmierć. ;)

No i przyszedł! Jest piękny, miękki i w ogóle cudowny. Został wybrany wełniany, bo akurat wzór idealnie pasuje mi do firanek. ;-P

A czy w akustyce nastąpiła jakaś poprawa?

Jarek

Data: 2015-03-20 18:33:58
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Pan FEniks napisał:

[...]

No zapomniałabym o najważniejszym! Znacznie!!!

Ewa

Data: 2015-03-20 18:16:03
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 17:39:51 +0100, FEniks napisał(a):

[...]

Nie "gryzie"? :) Ciekawość mnie zżera, w jakiej kolorystyce :) Beż?

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-20 18:36:49
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 18:16, Fragi pisze:
[...]

Nie "gryzie"? :)

Jeszcze mnie nie pogryzł. ;)
Jest znacznie przyjemniejszy w dotyku od tych, które macałam w naturze. Ten akurat model wypatrzyłam tylko wirtualnie.

  Ciekawość mnie zżera, w jakiej kolorystyce :) Beż?

Zgaduj zgadula. Ciekawe, jaki byś wybrała - pełna oferta dostępna na www.agnella.pl ;)

Ewa

Data: 2015-03-20 19:29:59
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 18:36:49 +0100, FEniks napisał(a):

[...]

Nasz wełniany, z którego już zrezygnowaliśmy daaawno temu, "gryzł" :(

  Ciekawość mnie zżera, w jakiej kolorystyce :) Beż?

Zgaduj zgadula. Ciekawe, jaki byś wybrała - pełna oferta dostępna na www.agnella.pl ;)

Spory wybór... Sobie to bym jakiś bardziej klasyczny wybrała. Chociaż
niektóre z tych nowocześniejszych mi się też podobają. Pisałaś coś o
nowoczesnym, kwestia tylko, co dla kogo jest nowoczesnością ;) Po
obejrzeniu oferty, myślę, że może jakieś szarości wybrałaś... Ale jaki
model, nie mam bladego pojęcia. Jeśli masz gładkie firanki, to pewnie
jednokolorowy (bo tak wspominałaś, że do wzoru firanek dobierasz ;)). Jeśli
firanki mają jakiś wzór, to Houston mamy problem ;)
Strzelam. Dziewięć razy, a co! :)
 Alabaster Alte W jasne kakao
Alabaster Mistero W popiel
Magic Ravan Popielaty
Magic ladan Antracyt
Magic Asal Piaskowy Folk-N Wena F Szary Festival Bergamo Złoty
Festival Bergamo Perłowy
Isfahan Selma Sahara (ten raczej nie, ale niech już zostanie)

Inne jakoś mi do Ciebie nie pasują, ale w końcu nie mieszkasz sama... :)

Te Bergamo jakoś do mnie przemawiają...

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-20 20:54:13
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 19:29:59 +0100, Fragi napisał(a):

Spory wybór... Sobie to bym jakiś bardziej klasyczny wybrała.

Ja też, jakiś perski wzór. Zresztą taki mam - w odcieniach szelkiej
rudości.

Chociaż
niektóre z tych nowocześniejszych mi się też podobają.

Mnie GENERALNIE nie - te wszechobecne abstrakcyjne mazaje, ble.
Pisałaś coś o
nowoczesnym, kwestia tylko, co dla kogo jest nowoczesnością ;) Po
obejrzeniu oferty, myślę, że może jakieś szarości wybrałaś...

SZARY dywan? - to już lepiej podłogę popiołem posypać, no naprawdę są
lepsze kolory dla wełny w domu 3-)
No i z praktyki wiem, że jeśli gładki, to już szczególnie nietrafiona
sprawa - trzeba odkurzać w jedną stronę, bo każda zmiana kierunku włosa
jest widoczna. Nie mówiąc o każdej plamce czy zagnieceniu.

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-20 19:57:15
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?
Ikselka wrote:

SZARY dywan? - to już lepiej podłogę popiołem posypać, no naprawdę są
lepsze kolory dla wełny w domu

disco polo na dywanie rzondzi?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-20 21:06:11
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 19:57:15 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Ikselka wrote:

SZARY dywan? - to już lepiej podłogę popiołem posypać, no naprawdę są
lepsze kolory dla wełny w domu

disco polo na dywanie rzondzi?

A wiesz, świetny film, polecam - choć wydaje mi się, że raczej nie
zrozumiesz.

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-20 20:08:39
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

Ty już nie rozumiesz ;)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-20 21:11:14
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

Nawzajem.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-20 20:18:53
Autor: masti
Jak poprawić akustykę?

Ikselka wrote:

[...]

no widzisz. ale musisz mieć ostatnie zdanie.

PS: napraw sobie cytowanie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-03-20 22:47:32
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 20:54:13 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

Perskie też bardzo lubię.

Chociaż
niektóre z tych nowocześniejszych mi się też podobają.

Mnie GENERALNIE nie - te wszechobecne abstrakcyjne mazaje, ble.
Maziaje mnie nie pociagają też. Ale jakiś klasyczny wzór w nowej, mniej
klasycznej odsłonie już tak :)

[...]

Ale te błękitno/szaro/gołębie barwy kojarzą mi się z Ewą :)
Chociaż beżu nie wykluczam, ale jakoś skałaniałabym się ku barwon gołębim
jednak. Ale to tylko moje przeczucia :)

No i z praktyki wiem, że jeśli gładki, to już szczególnie nietrafiona
sprawa - trzeba odkurzać w jedną stronę, bo każda zmiana kierunku włosa
jest widoczna. Nie mówiąc o każdej plamce czy zagnieceniu.

Niestety pewne rzeczy są niepraktyczne, a ładne :) Zauważyłam, że sama zbyt
często kieruję się praktycznością, a później żałuję... I tak wybierałam
meble do kuchni, i do salonu, do sypialni... I wszystko jest takie
praktyczne :) A ja wciąż wracam myślami do tych modeli/kolorów mniej
praktycznych, ale kiedyś przeze mnie wymarzonych. Za mało szaleństwa w mym
życiu chyba ;) Ale z drugiej strony, mam mniej roboty w postaci mycia,
czyszczenia itp. Coś za coś :)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-20 22:09:20
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
Dnia 2015-03-20 19:29, obywatel Fragi uprzejmie donosi:
[...]

Na pewno nie był prawdziwie wełniany.

[...]

Same maziaje jakieś. No... Bergamo Perłowy jeszcze ciekawy. I Folk.
Zresztą cały ichni Folk jest całkiem niezły.

Inne jakoś mi do Ciebie nie pasują, ale w końcu nie mieszkasz sama... :)

Te Bergamo jakoś do mnie przemawiają...

Nie wykluczam.

A mnie się podoba ten:
http://www.tylkodywan.pl/pokaz.aspx?kod=SPARKLE_BIALY
Skromny, elegancki, tani.

Data: 2015-03-20 22:27:06
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 22:09:20 +0100, Qrczak napisał(a):

[...]

Same maziaje jakieś. No...
Ale to była zgaduj-zgadula, co kupiła Ewa :) A podobno woli nowoczesne
chyba.
A Ty co obstawiasz? :) Eeee, Ty to pewnie już wiesz, co kupiła, toś mądra :)

Bergamo Perłowy jeszcze ciekawy. I Folk.
Zresztą cały ichni Folk jest całkiem niezły.

Ano. Do pewnego typu wnętrz świetne. U nas by "nie grał". Wolimy jednak
klasyczne, ewentualnie wariacje na temat klasyki :)

[...]

No, no ;) Ale niepraktyczny. Łatwo się brudzi. Ale co tam. Się zabrudzi,
się kupi następny ;)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-20 22:28:23
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 22:09, Qrczak pisze:

A mnie się podoba ten:
http://www.tylkodywan.pl/pokaz.aspx?kod=SPARKLE_BIALY
Skromny, elegancki, tani.

No, akurat element zdobniczy wypadłby pod stolikiem. ;)

Ewa

Data: 2015-03-20 22:46:22
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

No to tym bardziej skromnie wypada.
W mnie to dywan stanowi centralny punkt pokoju. Aczkolwiek nie na ścianie. Jeszcze.

Data: 2015-03-20 23:26:10
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 22:46, Qrczak pisze:

W mnie to dywan stanowi centralny punkt pokoju. Aczkolwiek nie na ścianie. Jeszcze.

I niczego na nim nie stawiasz? U mnie pewne modele odpadły w przedbiegach ze względu na kompozycję, która by zupełnie straciła sens po zastawieniu jej meblami.

Ewa

Data: 2015-03-20 23:51:43
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 22:46, Qrczak pisze:

W mnie to dywan stanowi centralny punkt pokoju. Aczkolwiek nie na
ścianie. Jeszcze.

I niczego na nim nie stawiasz?

Czasem stopę. Ale ostrożnie i z namaszczeniem.

U mnie pewne modele odpadły w
przedbiegach ze względu na kompozycję, która by zupełnie straciła sens
po zastawieniu jej meblami.

To jasne. Nie zawsze da się pozbyć mebli tylko dlatego, że nie pasują do nowego dywanu.

Data: 2015-03-21 11:27:35
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 23:51, Qrczak pisze:

To jasne. Nie zawsze da się pozbyć mebli tylko dlatego, że nie pasują do nowego dywanu.

No niestety. Podłogę też trudno wymienić.

Ewa

Data: 2015-03-21 12:17:21
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

To jasne. Nie zawsze da się pozbyć mebli tylko dlatego, że nie
pasują do nowego dywanu.

No niestety. Podłogę też trudno wymienić.

Ale jak się już wymienia, a są na tej podłodze jakieś ornamenta,
to łatwo zrobić to dopasowując ich nowe rozmieszczenie do sposobu
wykorzystania pomieszczenia, ustawienia mebli itd. A nie tak, jak
to często bywa na początku w pierwotnym projekcie, kiedy to nikt
jeszcze nie wiedział jak wyglądać będzie życie we wnętrzach. Walnął
więc na przykład coś na środku czegoś, a potem ten realny środek
odsunął się znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy
też na przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle
organizacji przestrzeni.

Jarek

--
Otwórzmy więc ich drzwi...
zajrzyjmy im do wnętrza

Data: 2015-03-21 12:42:28
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
Dnia 2015-03-21 12:17, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:
Pani Ewa napisała:

[...]

Centralne walnięcie oświetlenia jest typowe w mieszkaniówce, od kamienic przez "apartamentowce" aż po pałace. Widać wiecznie żywa jest legenda, że w każdym pokoju na środku stoi stół.

Data: 2015-03-21 13:04:13
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

[...]

Co ciekawe, ludzie w większości nie mają nawet takich pomysłów, by chcieć
mieć to jakoś inaczej. Tradycja lampy nad okrągłym stołem, przy którym
się siedzi i prowadzi rozmowy, to jedno. Ale to też relikt tych czasów,
kiedy wszyscy chodzili spać z qrami. Wieszało się na środku lampę naftową,
żeby oświetlała w miarę równomiernie skąpym światłem cały pokój, a człek
idąc spać nie pozabijał się o meble. Wysiadywanie po nocach nie było wtedy
w modzie.

Jarek

--
A może byśmy tak, najmilszy,
Wpadli na dzień do Tomaszowa?

Data: 2015-03-21 13:21:34
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Tradycja lampy nad okrągłym stołem, przy którym się siedzi i prowadzi rozmowy, to jedno.

A przy którym się siedzi i je? Ja tam lubię widzieć, co mam na talerzu.

Ewa

Data: 2015-03-21 13:46:26
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

Tradycja lampy nad okrągłym stołem, przy którym się siedzi i prowadzi rozmowy, to jedno.

A przy którym się siedzi i je? Ja tam lubię widzieć, co mam na talerzu.

Wyjaśnenie było dalej -- gdy chodzono spać z qrami, jadano przeważnie
jeszcze za widoku. Co ciekawe, niecentralnie umieszczone stoły z lampą
nad nimi spotkać można nawet w starych domach, pamiętających naftowe
czasy. Wtedy jeszcze wybór miejsca lampy był prosty -- wystarczyło wbić
w sufit hak. Przy elektryfikacji wybór musiał być zazwyczaj po prostu
szybki -- wieszano więc żarówę na środku, nawet w tych pomieszczniach,
gdzie wcześniej używało się tylko stojącej lampy naftowej.

Jarek

--
Zwyciężonemu za pomnik grobowy
Zostaną suche drewna szubienicy,

Data: 2015-03-21 14:14:21
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Co ciekawe, niecentralnie umieszczone stoły z lampą nad nimi spotkać można nawet w starych domach, pamiętających naftowe czasy.

O, to mój model. Nie wiedziałam, że ma taką wielowiekową tradycję.

Ewa

Data: 2015-03-21 14:22:50
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Sat, 21 Mar 2015 14:14:21 +0100, FEniks napisał(a):

Co ciekawe, niecentralnie umieszczone stoły z lampą nad nimi spotkać można nawet w starych domach, pamiętających naftowe czasy.

O, to mój model. Nie wiedziałam, że ma taką wielowiekową tradycję.

Spoko, Łukasiewicz i 1853 to nie aż tak "wielowiekowa" tradycja, żeby była
aż "nawet" :-]

A dzisiejszy stół "niecentralny", czyli umieszczony w jednym końcu pokoju,
wziął się stąd, że ludziom nie staje pomieszczeń na osobną jadalnię - to w
jadalni stół stał ZAWSZE na środku, żeby goście mieli wygodny dostęp do
krzeseł, a służba do podawania. Gdzie stać na jadalnię i ew. służbę, tam
stół ZAWSZE jakoś dziwnym trafem (he he) wraca na należne mu miejsce 3-]

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-21 14:59:12
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Coś w tym jest, cholercia.

ze stołem centralnie w serwerowni

Data: 2015-03-21 15:33:16
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-21 o 14:59, Qrczak pisze:
[...]

No, kto nie jest bogaty z domu, musi zadowolić się nowobogactwem, na służbę już nie starcza.

Ewa

Data: 2015-03-21 15:53:11
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

[...]

Przecież nawet te centralne układy rzadko oznaczały przywiązanie do
geometrycznego środka. W wielkiej sali pałacowej ze złoconymi aniołkami
na suficie może częściej, ale w zwykłej kamienicy, skromnym dworku, czy
w chłopskiej izbie -- to już niekoniecznie. To dopiero nowobogactwo
uznało prymat linijki nad okiem. Temu samemu nowobogactwu we łbie się
nie mieści, że tak jak teraz, tak i przed wiekami, ludzie w domach
nie tylko jedli. Te niecentralne, niesymetryczne układy pomieszczeń
są regułą choćby w gabinetach (gdzie ludzie pracowali), bibliotekach
(gdzie nie tylko czytali) itp.

--
Jarek

Data: 2015-03-21 15:25:40
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Pani Ewa napisała:

Co ciekawe, niecentralnie umieszczone stoły z lampą nad nimi spotkać można nawet w starych domach, pamiętających naftowe czasy.

O, to mój model. Nie wiedziałam, że ma taką wielowiekową tradycję.

Tradycja funkcjonalnego podejścia do przestrzeni jest długa i jeszcze
całkiem nie zanikła. Przestrzeń, w której żyjemy, nie jest izotropowa
ani jednorodna. Nie każdemu jeszcze jest wszystko jedno, jak dom jest
sytuowany względem stron świata. Są wciąż tacy, którzy nie negują
wpływu okna, stałych dróg komunikacji w domu, mebli z przynależna im
przestrzenią -- nie negują wpływu tego na postrzeganie centrum. Jeśli
ich zapytać, gdzie jest środek, to jedni bez wahania pokażą palcem:
o tu, każą słać dywan, wnosić stół i bić hak w strop. Inni będą na to
potrzebowali chwili czasu, będą łazić w kółko, wahać się, ale w końcu
coś wybiorą. Potem wniesiony na wskazane miejsce stół przesuną o pół
stopy w jedną ze stron -- i tak już zostanie.

Oderwanie ludzi od środowiska kulturowego, od tych "wielowiekowych
tradycji" zaowocowało kompletnym zagubieniem. Dzisiaj każde pytanie
o środek powoduje, że lud prosty zaczyna rozglądać się za metrówką,
sznurkiem, cyrklem i podobnymi utensyliami jeometrycznymi -- bo on
musi wiedzieć gdzie środek jest "naprawdę". A jeszcze do tego skądeś
ma nabyte wyobrażenia na temat tego, jak wszystko "powinno" wyglądać.
Można nad tym ubolewać, ale takie kielectwo umysłowe wcale nie jest
dzisiaj rzeczą rzadką.

Jarek

--
Symetria jest estetyką głupców.

Data: 2015-03-21 14:31:11
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?

Ale idea haka nie zanika.

Data: 2015-03-21 15:28:21
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

Ale idea haka nie zanika.

Wręcz przeciwnie -- mamy zalew idealistów,
którzy starają się ja twórczo rozwijać

--
Jarek

Data: 2015-03-21 14:11:44
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Sat, 21 Mar 2015 12:42:28 +0100, Qrczak napisał(a):

Centralne walnięcie oświetlenia jest typowe w mieszkaniówce, od kamienic przez "apartamentowce" aż po pałace. Widać wiecznie żywa jest legenda, że w każdym pokoju na środku stoi stół.

Ja tam nie tęsknię do łuczyw po ścianach i po kątach. Lampę mam nad stołem
- bo jemy przy stole. Wiem, wiem, wspólne jadanie przy stole to dziś
generalnie legenda już, bo ludzie jedzą każdy sobie, na kolanie, po kątach,
albo wsplnie na kanapie przed TVyrocznią 3-]
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-21 15:00:06
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Tak, tak. Święta prawda.

ze stołem centralnie w serwerowni

Data: 2015-03-21 15:54:14
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawić akustykę?
Qrczak pisze:

ze stołem centralnie w serwerowni

A serwantka w niej jaka?

--
Jarek

Data: 2015-03-21 12:46:48
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
Ale jak się już wymienia, a są na tej podłodze jakieś ornamenta

Mnie akurat bardziej chodziłoby o kolor.

[...]

Nad tym myśleliśmy dość poważnie i punkty oświetleniowe zostały dokładnie zaplanowane, nawet z uwzględnieniem wielkości stołu. W takiej sytuacji istotna zmiana jednego elementu pociągałaby za sobą daleko idące konsekwencje. Między innymi też z tego powodu dywan jako centralny obiekt zdobniczy nie wchodził w grę, choć trochę teraz szkoda, bo coraz bardziej mi się podoba. ;)

Ewa

Data: 2015-03-20 23:34:48
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 22:28:23 +0100, FEniks napisał(a):

[...]

A któż dywan wkłada pod meble... --

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-20 22:17:19
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 19:29, Fragi pisze:
Spory wybór... Sobie to bym jakiś bardziej klasyczny wybrała.

Mnie też się podobają niektóre klasyczne, a nawet wiele z nich, ale uznałam, że żaden nie pasowałby do mojego minimalistycznego stylu. ;) Wyglądałby po prostu pretensjonalnie.

[...]

Przydałoby się poćwiczyć na tej strzelnicy. ;) Widzę, że większość z nich nawiązuje do stylu klasycznego, stąd pewnie ta lista. Żaden z powyższych, chociaż podoba mi się np. ten Mistero i brałam go pod uwagę. Nie napiszę, który model (chyba że na priv), bo widzę, że hiena już się czai, chcąc mi zepsuć humor. Kto dobry w rozwiązywaniu zagadek, ten pewnie wie już wszystko. ;)

Aha, gdyby ktoś był zainteresowany dywanami tej firmy, to kolory z katalogu są zdecydowanie ciemniejsze od rzeczywistych. Zaobserwowałam to przynajmniej w tych, które widziałam na żywo, w moim też, więc myślę, że to stała tendencja. Wzięłam na to poprawkę przed zakupem, bo mi to akurat odpowiada.

Ewa

Data: 2015-03-20 22:29:46
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 21:54, Qrczak pisze:
[...]

Awżyciu! Żebyście mi od maziajów wyzywali?!

Ewa

Data: 2015-03-20 22:51:05
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Przez Ciebie też się zainteresowałam wymianą jednego poliestra na jakiś bardziej eko element.
Najbardziej do mnie pasowałby więc taki:
http://www.tylkodywan.pl/pokaz.aspx?kod=WYCINANKA_KREM
Są dwa ptaki, które, choć z wyrazu "twarzy" bardziej podobne do g(o)łąba, na upartego mogą udawać i qry.

Data: 2015-03-20 23:11:34
Autor: Fragi
Jak poprawić akustykę?
Dnia Fri, 20 Mar 2015 22:51:05 +0100, Qrczak napisał(a):

[...]

Do Ciebie, czy do Qry? :) Oto jest pytanie!

pasowałby więc taki:
http://www.tylkodywan.pl/pokaz.aspx?kod=WYCINANKA_KREM
Są dwa ptaki, które, choć z wyrazu "twarzy" bardziej podobne do g(o)łąba, na upartego mogą udawać i qry.

Fajny. Taki z jajem :)

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-03-20 23:24:13
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-20 o 22:51, Qrczak pisze:
[...]

Te folkowe modele fajne są, chociaż w realu ich nie widziałam, sądzę wyłącznie po katalogu. Ale pod nie to trzeba mieć specjalnie urządzone wnętrze w tym stylu. A to zupełnie nie moje klimaty.

Ewa

Data: 2015-03-21 00:02:50
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Bo ja wiem, czy specjalne...
https://www.pinterest.com/pin/487233253408404297/
https://www.pinterest.com/pin/487233253408404308/
http://www.domzpomyslem.pl/blog/wnetrza/rewitalizacja-kuchni,w573.html

Data: 2015-03-21 01:36:31
Autor: Ikselka
Jak poprawić akustykę?
Dnia Sat, 21 Mar 2015 00:02:50 +0100, Qrczak napisał(a):

Bo ja wiem, czy specjalne...
(...)
http://www.domzpomyslem.pl/blog/wnetrza/rewitalizacja-kuchni,w573.html

"Rewitalizacja" kuchni medyczną szafką na leki i narzędzia w charakterze
serwantki mnie wręcz powaliła... Zdecydowanie brakuje fotela
ginekologicznego w charakterze leżanki. A do wagi sklepowej w tle
koniecznie pasowałby sporej wielkości pieniek do rozrąbywania mięsa z
wbitym weń słusznych rozmiarów toporkiem rzeźnickim. Nie ma to jak eklektyczne podejście w urządzaniu... domu?
3-]

--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-21 07:43:23
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Wiedziałam, że na Ciebie można liczyć.

Data: 2015-03-21 11:26:13
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-21 o 00:02, Qrczak pisze:

[...]

A nie? Przynajmniej w tym ostatnim przypadku jest. Tam jeszcze tylko haftowanej makatki z pawiem brakuje...
Ten dywanik wielkanocny śliczny jest. Ja natomiast chciałam uniknąć takiego właśnie efektu, jaki powstał w linkowanym wnętrzu - czyli zasłonięciu najładniejszego. Takie kogutki trzeba by powiesić na ścianie albo rzeczywiście nie obstawiać już niczym, ewentualnie jakoś sprytnie wkomponować.

Ewa

Data: 2015-03-21 12:45:04
Autor: Qrczak
Jak poprawić akustykę?
[...]

Nie bardzo wiem, gdzie by ona leżeć miała...

[...]

Hm... ale to tylko dywan. W dodatku Ĺźaden muzealny unikat.

Data: 2015-03-21 13:23:51
Autor: FEniks
Jak poprawić akustykę?
W dniu 2015-03-21 o 12:45, Qrczak pisze:

A nie? Przynajmniej w tym ostatnim przypadku jest. Tam jeszcze tylko
haftowanej makatki z pawiem brakuje...

Nie bardzo wiem, gdzie by ona leżeć miała...

Ja się może nie znam, ale zawsze mi się wydawało, że makatka powinna wisieć.

No ale pod tym stołem traci cały urok.

Ewa

Data: 2015-03-24 20:09:05
Autor: MB
Jak poprawić akustykę?
Użytkownik "FEniks" <xxx@poczta.fm> napisał w wiadomości news:5504b8af$0$14678$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wypowiem się na temat akustyki, ale jeśli chodzi o dywany z Agnelli to z czystym sumieniem polecam. W pierwszym okresie użytkowania gubią trochę włosia (trzeba częściej odkurzać), ale to normalne i producent uprzedza o tym. W dalszym okresie eksploatacji, nawet kiedy po latach stracą nieco puszystości, są nieporównywalnie lepsze od zbitego elektryzującego się plastiku w który zmienia się każdy dywan z tworzyw sztucznych.

Pozdrawiam
MB -- -
Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2015-03-24 22:31:43
Autor: FEniks
Jak poprawi? akustyk??
W dniu 2015-03-24 o 20:09, MB pisze:

Nie wypowiem się na temat akustyki, ale jeśli chodzi o dywany z Agnelli to z
czystym sumieniem polecam.

Dzięki. :)

  W pierwszym okresie użytkowania gubią trochę
włosia (trzeba częściej odkurzać), ale to normalne i producent uprzedza o
tym.

Gubienia włosia jeszcze nie zauważyłam.

W dalszym okresie eksploatacji, nawet kiedy po latach stracą nieco
puszystości, są nieporównywalnie lepsze od zbitego elektryzującego się
plastiku w który zmienia się każdy dywan z tworzyw sztucznych.

No właśnie przed zakupem dywanu ze sztucznego tworzywa powstrzymała mnie m.in. obawa, że będzie się elektryzować.

Ten wełniany ma jeszcze jedną zaletę, którą już zdążyłam zaobserwować - nie odgniata się tak jak sztuczne. Dość ciężki fotel prawie w ogóle nie zostawia śladów.

Ewa

Data: 2015-03-24 22:44:42
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

W pierwszym okresie użytkowania gubią trochę włosia (trzeba
częściej odkurzać), ale to normalne i producent uprzedza o tym.

Gubienia włosia jeszcze nie zauważyłam.

Koty gubią na wiosnę, więc może u dywanów jest podobnie?

Jarek

--
Pasą się pasą barany wełniane
owieczki białe pasą się pasą

Data: 2015-03-24 23:01:42
Autor: FEniks
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

Czyli powiada Pan, że hiacynty w moim ogródku się pospieszyły?

Ewa

Data: 2015-03-24 23:19:09
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

Ani chybi, bo moje wigilijne tulipany, to dopiero ledwie ledwie.
Wiosna zjawiskiem jest nieprzewidywalnym -- trwa trzy miesiące,
a nigdy nie wiadomo, co kiedy wywinie. Koty zresztą naturę mają
podobną. Niby marzec, a one jakoś tak w tym roku wyjątkowo ciche
i spokojne. Wzmożonego gubienia włosia też u nich jeszcze nie widzę.

Jarek

--
É o pé é o chao
É a marcha estradeira

Data: 2015-03-24 23:37:08
Autor: Ikselka
Jak poprawi? akustyk??
Dnia Tue, 24 Mar 2015 23:19:09 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Pani Ewa napisała:

[...]

Powyrywały sobie pewnie już dawno - z żałości nad Twymi dowcipasami.
--

Ikselka
pewni siebie.

Data: 2015-03-25 15:49:53
Autor: FEniks
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

Tulipany potrzebują więcej czasu. Moje wychynęły już dawno temu, ale jeszcze nie kwitną, może do świąt zdążą. Natomiast te hiacynty raz-dwa i już są kolorowe pełną gębą.

Ewa

Data: 2015-03-25 15:58:20
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

Chyba żeby akurat białe były. Ja ostatnio takie właśnie miałem.

--
Jarek

Data: 2015-03-25 16:09:21
Autor: FEniks
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

Mam różowe, fioletowe i białe też.

Ewa

Data: 2015-03-25 16:55:04
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

No to one kolorowe najwyżej półgębkiem, te trzecie.

--
Jarek

Data: 2015-03-25 19:19:42
Autor: FEniks
Jak poprawi? akustyk??
Pani Ewa napisała:

[...]

Ta ich biel to taka bardziej kremowo-zielona.

Ewa

Data: 2015-03-25 19:21:23
Autor: Ikselka
Jak poprawi? akustyk??
Dnia Wed, 25 Mar 2015 16:55:04 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

No to one kolorowe najwyżej półgębkiem, te trzecie.

Akurat białe są kolorowe pełną gębą - addytywnie.
--
Ikselka
Lemingom mówię NIE!

Jak poprawić akustykę?