Jak powinien sta? znak przy drodze

Data: 2014-02-13 09:57:07
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Kiedys dostałem mandat bo znak terenu zabudowanego stał po lewej stronie i po prostu go nie widziałem. (pozostałości po remoncie drogi, ktos nie dopilnowal, policja wykorzystała...)
Dzis z ciekawości sprawdzilem, czy juz jest po prawej.

Okazało sie ze jest, ale ten po lewej też zostawili :)

Ale pytanie czy znak może stać tak daleko od jezdni?

Jeżeli możecie to spójrzcie na street view.

Przed Śremem, wjazd do miejscowości Psarskie od strony Szymanowa.

Data: 2014-02-13 11:29:36
Autor: Myjk
Jak powinien sta? znak przy drodze
Thu, 13 Feb 2014 09:57:07 +0000 (UTC), Budzik
Ale pytanie czy znak może stać tak daleko od jezdni?

Dz.U. Nr 220 Poz. 2181. czyli tzw. warunki szczegółowe o tym temacie traktują całkiem dokładnie (z rysunkami włącznie). :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-13 12:30:58
Autor: Pawel O'Pajak
Jak powinien sta? znak przy drodze
Powitanko,

Dz.U. Nr 220 Poz. 2181.

Ale tam sa minimalne odleglosci, o max ani slowa. Czyli mozna dostac mandat za nie stosowanie sie do znaku w Sydney jadac droga 79 w RP. Oczywiscie znak w tym australijskim miasteczku musi byc min 2 m nad ziemia, byc z folia odblaskowa, miec odpowiedni kolor i wielkosc i moze tabliczke, ze dotyczy drogi 79 na antypodach.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-02-13 12:08:11
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik Pawel O'Pajak opajak1@gazeta.pl ...

[...]

No własnie.
Tez nie mogę znaleźć maks odległości.

Data: 2014-02-13 13:14:32
Autor: Myjk
Jak powinien sta? znak przy drodze
Thu, 13 Feb 2014 12:30:58 +0100, Pawel O'Pajak
Ale tam sa minimalne odleglosci, o max ani slowa.

Ponieważ tutaj kluczowa jest odległość minimalna. Jeśli jest bliżej, to
jest źle. Jeśli dalej, choć nic nie przeszkadza aby stał przy zadanej
minimalnej odległości, to też źle. Proste jak drut.

Czyli mozna dostac mandat za nie stosowanie sie do znaku w Sydney jadac droga 79 w RP.

Widziałeś kiedyś pas drogowy o szerokości od DK79 w RP do Sydney?
Pokaż no to palcem, bo chcę uwierzyć że śnię.

Budyń, a Ty zapuść jakąś linę do tego miejsca, bo mi tak net kaleczy że nie
jestem w stanie pojechać trzech kliknięć bez złapania irytacji. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-13 12:36:16
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Budyń, a Ty zapuść jakąś linę do tego miejsca, bo mi tak net kaleczy
że nie jestem w stanie pojechać trzech kliknięć bez złapania irytacji.
:P

Myjka, czy możemy nie przekręcać nicków?

Linka chętnie, ale przyznam, ze nie mam pojęcia jak to zrobić z maps.google. aby zalinkowac konkretnem iejsce albo jeszcze lepiej: konkretny widok z street view.

Generalnie jest tak, ze znak stoi dosc daleko po prawej stronie, bo obok drogi biegna jakies tory. Wiec znak jest za torami.

Data: 2014-02-13 12:40:28
Autor: AZ
Jak powinien staÄ? znak przy drodze
On 2014-02-13, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Linka chętnie, ale przyznam, ze nie mam pojęcia jak to zrobić z maps.google. aby zalinkowac konkretnem iejsce albo jeszcze lepiej: konkretny widok z street view.

Masz ikonke drukarki i ogniwa lancucha, klikasz na ten lancuch i masz linka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-13 14:14:04
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik AZ artur.zabronski@gmail.com ...

[...]

Dzięki
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%9Brem&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.106083,16.97353
4&spn=0.086035,0.154324&sll=52.101492,16.987962&sspn=0.021511,0.038581&hnea
r=%C5%9Arem,+%C5%9Bremski,+wielkopolskie&t=m&z=13&layer=c&cbll=52.10608,16.
973436&panoid=R0c1UuqD_8MJ8v30BxuuAg&cbp=12,126.03,,0,19.02

http://tiny.pl/qjwtz

Data: 2014-02-13 14:32:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-13 13:40, AZ pisze:
On 2014-02-13, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

A jak to zrobić w nowych mapach Google? :)

Data: 2014-02-13 13:41:24
Autor: AZ
On 2014-02-13, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

Masz ikonke drukarki i ogniwa lancucha, klikasz na ten lancuch i masz linka.

A jak to zrobić w nowych mapach Google? :)

A co to sa nowe mapy google? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-13 14:45:50
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-13, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

Masz ikonke drukarki i ogniwa lancucha, klikasz na ten lancuch i masz linka.

A jak to zrobić w nowych mapach Google? :)

A co to sa nowe mapy google? ;-)

Inne niż klasyczne (przynajmniej oni tak to nazywają) - inny jest
widok, zmienili to jakiś czas temu, nie ma łańcucha, drukarki :>

Data: 2014-02-13 13:52:05
Autor: AZ
On 2014-02-13, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

A co to sa nowe mapy google? ;-)

Inne niż klasyczne (przynajmniej oni tak to nazywają) - inny jest
widok, zmienili to jakiś czas temu, nie ma łańcucha, drukarki :>

A juz widze, no to masz w prawym dolnym ikonke z trybikiem a tam "Udostępnij i umieść mapę".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-13 14:58:14
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-13, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

A co to sa nowe mapy google? ;-)

[...]

Dzięki - długo się temu przyglądałem, ale na to nie wpadłem ;)

Data: 2014-02-13 14:47:24
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-13, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

[...]

https://support.google.com/maps/answer/3045828?hl=pl

:)

Data: 2014-02-13 14:34:57
Autor: Myjk
Jak powinien staÄ? znak przy drodze
Thu, 13 Feb 2014 14:32:21 +0100, Artur Maśląg
A jak to zrobić w nowych mapach Google? :)

W sensie na smarkfonie? Przytrzymujesz punkt, wyskakuje "pinezka", tapasz
ją ponownie i wyskakuje SV foto i powyżej "Udostępnij".

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-13 14:38:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-13 14:34, Myjk pisze:
Thu, 13 Feb 2014 14:32:21 +0100, Artur Maśląg

A jak to zrobić w nowych mapach Google? :)

W sensie na smarkfonie? Przytrzymujesz punkt, wyskakuje "pinezka", tapasz
ją ponownie i wyskakuje SV foto i powyżej "Udostępnij".

Nie, w PC, np. Firefoxie :)

Data: 2014-02-13 14:04:10
Autor: Myjk
Jak powinien sta? znak przy drodze
Thu, 13 Feb 2014 12:36:16 +0000 (UTC), Budzik
Myjka, czy możemy nie przekręcać nicków?

Przepraszam, nie wiem co mi odpaliło z tym budyniem.
Łazi za mną ostatnio ten deser, podobnie jak kisiel. :P

Linka chętnie, ale przyznam, ze nie mam pojęcia jak to zrobić z maps.google. aby zalinkowac konkretnem iejsce albo jeszcze lepiej: konkretny widok z street view.
 Wybierasz punkt na mapie, pokazuje Ci "A" "szukany punkt" i obok masz
ikonkę z "łańcuchem". Otwiera się okienko, aptaszasz "Krótki URL",
kopiujesz, wklejasz gdzie lubisz i jest: http://goo.gl/maps/xxJFt

Generalnie jest tak, ze znak stoi dosc daleko po prawej stronie, bo obok drogi biegna jakies tory. Wiec znak jest za torami.

To jak ma stać bliżej skoro nie ma gdzie stać? Na torach czy na jezdni?

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-13 14:14:04
Autor: Budzik
[...]

No nie wiem :)
Nad droga?
Dobrze, ze w ogole stoi ;-)

Data: 2014-02-13 14:32:44
Autor: Myjk
[...]

Znalazłem. :P http://goo.gl/maps/O9N7i
Komentarza brak, po prostu nie da się inaczej.
Tory, rĂłw, gruntĂłwka.

Ciekawe czy cokolwiek tymi torami jeĹşdzi. ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-13 13:48:14
Autor: masti
Dnia pięknego Thu, 13 Feb 2014 14:32:44 +0100 osobnik zwany Myjk napisał:

[...]

się inaczej. Tory, rów, gruntówka.

Ciekawe czy cokolwiek tymi torami jeĹşdzi. ;P

e, myślałem, że to gdzieś koło tej chałupy będzie. A tak to całkiem OK stoi. I po to jest powtórzony po lewej.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-13 15:36:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak powinien sta? znak przy drodze
Hello masti,

[...]
Ciekawe czy cokolwiek tymi torami jeździ. ;P
e, myślałem, że to gdzieś koło tej chałupy będzie. A tak to całkiem OK
stoi. I po to jest powtórzony po lewej.

Ale jakieś przepisy dotyczące odległości znaku od skraju jezdni chyba
obowiązują...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-13 13:40:53
Autor: Pawel O'Pajak
Jak powinien sta? znak przy drodze
Powitanko,

Widziałeś kiedyś pas drogowy o szerokości od DK79 w RP do Sydney?
Pokaż no to palcem, bo chcę uwierzyć że śnię.

Pokazuje palcem p1.1, sam poczatek. Gdzie jest mowa o pasie drogowym? Mowa jest o drodze. W Sydney drog nie maja?
Serio to nie raz widywalem znaki w odleglosci moze nie australijskiej, ale wystarczajaco duzej, by przeoczyc.
Ponadto, bycmoze jest w jakims innym rozporzadzeniu, albo w tym nie moge sie doszukac, ale kiedys obowiazywala zasada, ze po lewej stronie moze byc powtorzenie znaku stojacego po prawej stronie drogi i chyba bylo tez tak, ze musi byc na wielopasmowych.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-02-13 14:33:04
Autor: Myjk
Jak powinien sta? znak przy drodze
Thu, 13 Feb 2014 13:40:53 +0100, Pawel O'Pajak
Pokazuje palcem p1.1, sam poczatek. Gdzie jest mowa o pasie drogowym? Mowa jest o drodze.

Rozczulasz.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-13 21:51:32
Autor: John Kołalsky
Jak powinien staÄ? znak przy drodze

UĹźytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl>

Ale pytanie czy znak może stać tak daleko od jezdni?

Dz.U. Nr 220 Poz. 2181. czyli tzw. warunki szczegółowe o tym
temacie traktują całkiem dokładnie (z rysunkami włącznie). :P

Przeglądam sobie http://drogipubliczne.eu/1-1-warunki-techniczne-umieszczania-znakow-drogowych

i zastanawiam się czy można umieścić znak nieprostpadle do toru jazdy. Takie np znaki miejsc dla niepełnosprawnych.

Data: 2014-02-13 17:18:23
Autor: Tom N
Budzik w <news:XnsA2D36F1E4C33Ebudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Kiedys dostałem mandat bo znak terenu zabudowanego stał po lewej stronie i po prostu go nie widziałem. (pozostałości po remoncie drogi, ktos nie dopilnowal, policja wykorzystała...)

Wykorzystala Twoja nieznajomosc przepisow ;P

Akurat D-42 ma byc po prawej, a to po lewej to ewentualne powtorzenie

--
'Tom N'

Data: 2014-02-13 19:57:37
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik Tom N <89.140213@20.171823.invalid> ...

[...]

Ależ ja wiem, ze powinien stać po lewej.
Ale jak mi policja mówi, ze teren zabudowany i przekroczyłem, to założyłem ze tam stał i po prostu go nie zauwazyłem.
Całkiem niedługo jechałem ponownie i juz wiedziałem, dlaczego go nie widziałem. Bo go nie było. Byl, ale tylko po lewej.

Data: 2014-02-13 20:02:15
Autor: AZ
On 2014-02-13, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

[...]
widziałem. Bo go nie było. Byl, ale tylko po lewej.

;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-13 21:26:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-13 21:02, AZ pisze:
On 2014-02-13, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Wiesz, żarty żartami, ale jak już wcześniej pisałem, wyciąganie
nieuzasadnionych wniosków nie jest specjalnie mądre, a próby
projekcji sytuacji wedle własnego widzimisię mogą być bardzo
trudne do uzasadnienia. Opis tego zdarzenia przewija się już
długo i tak naprawdę budzikowa wersja o wykorzystaniu sytuacji
przez policję pozostaje jedynie w zakresie jego sugestii,
ponieważ mandat zarobił.
Fakty są takie:
1. przekroczył prędkość.
2. nie zauważył znaków D-42.
3. twierdzi, że wtedy D-42 po prawej stronie nie było.
4. z trudem odszukał stojący znak D-42 po prawej stronie i doszukuje
    się przepisĂłw, jak daleko moĹźe stać.
5. sugeruje, że policja wykorzystała brak znaku, którego nie zauważył,
    twierdząc, Ĺźe go nie było.

Wiesz, ja jestem sceptykiem i realistą, a z tej parę razy powtarzanej
opowieści nie wynika, że:
1. policja wykorzystała sytuację.
2. nie złamał przepisów.
3. nie było znaków informujących D-42.

Trochę tego za dużo, by twierdzić, że wina jest wszędzie dookoła, tylko
nie w osobie sprawcy wykroczenia, ktĂłry teraz szuka usprawiedliwienia,
czy tez haka, w postaci prób udowodnienia, że został namierzony
niezgodnie z prawem i z wykorzystaniem jego niewiedzy - w skrĂłcie
naciągnięty na mandat.

Data: 2014-02-13 21:42:33
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik Artur Maśląg futrzak@polbox.com ...

[...]

Tylko jezeli spojrzec na to literalnie.

2. nie zauważył znaków D-42.

Bo był po lewej...

3. twierdzi, że wtedy D-42 po prawej stronie nie było.

Twierdze, ze jechałem next time i bardzo dokładnie przyjrzałem sie sytuacji.
Znaku nie było.
Zrobiłem nawet zdjecie ale niestety zniknęło przy jednej ze zmian komórek.

4. z trudem odszukał stojący znak D-42 po prawej stronie i doszukuje
    się przepisów, jak daleko może stać.

Co masz na mysli piszac: z trudem?

5. sugeruje, że policja wykorzystała brak znaku, którego nie zauważył,
    twierdząc, że go nie było.

Ja wiem ze go nie było, bo to sprawdziłem.

Wiesz, ja jestem sceptykiem i realistą, a z tej parę razy powtarzanej
opowieści nie wynika, że:
1. policja wykorzystała sytuację.
2. nie złamał przepisów.
3. nie było znaków informujących D-42.

Wynika, ze policja miała sytuacje w powazaniu.
Dzwoniłem, opisywałem sytuacje a i tak stali i suszyli.
Wiec nawet jezeli mozna załozyć, ze za pierwszym razem nie wiedzieli o braku znaku to:
- nic nie zrobili aby krzywde naprawic.
- nic nie zrobili aby nie krzywdzic kierowców dalej.

Trochę tego za dużo, by twierdzić, że wina jest wszędzie dookoła, tylko
nie w osobie sprawcy wykroczenia, który teraz szuka usprawiedliwienia,
czy tez haka, w postaci prób udowodnienia, że został namierzony
niezgodnie z prawem i z wykorzystaniem jego niewiedzy - w skrócie
naciągnięty na mandat.

Nie wiem co masz na mysli piszac ze jest tego za duzo.
Sytuacja jest prosta jak budowa cepa.

Data: 2014-02-27 22:51:52
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

[...]

Zeby było smieszniej -jechałem tamtey ostatnio i stawianie znaków po lewej to jest ogólnie jakaś maniera w tamtym miejscu.
Widziałem przynajmniej 2 ograniczenia predkosci + znak zakazu wyprzedzania - wszystko stoi tylko po lewej stronie...

Data: 2014-02-28 20:55:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.02.2014 23:51, Budzik pisze:

[...]

A jesteś pewien, że nie był to przykład "poczucia humoru" lokalnej młodzieży? Sam parę razy poprawiałem już znak obrócony przez jakiegoś znudzonego szczyla...

Data: 2014-02-28 20:48:16
Autor: Budzik
Jak powinien sta? znak przy drodze
Użytkownik Andrzej Lawa alawa.news@lechistan.com ...

[...]

Tak myslałem, ale nie, bo dalej sa odwołania a dodatkowo po prawej stronie sa tory, ktore zapewne sprawiły u drogowców zawrót głowy...

Jak powinien sta? znak przy drodze