Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np. ka mery wideo?

Data: 2009-05-31 07:41:25
Autor: maxknowledge
Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np. ka mery wideo?
Witam,

mam możliwość zakupu po niskiej cenie kamery wideo. Wiem nam osobę, od
której mam kupić ten przedmiot i wiem, że jest lekko niezrównoważona
(może się domagać zwrotu przedmiotu  - "ponieważ to jego"). Osoba, od
której chcę kupić kamerę potrzebuje pieniędzy na prawdopodobnie na
alkohol.

Chcę podpisać umowę kupna sprzedaży, jak ja jednej stronie to
sporądzić?

Pozdrawiam,

Data: 2009-05-31 17:15:46
Autor: kuba
maxknowledge pisze:
[...]

Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-31 10:02:37
Autor: maxknowledge
On 31 Maj, 17:15, kuba <jturbanow...@gmail.com> wrote:

Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie
od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

Źle się wyraziłem. Sprzedawca kamery wideo, to młody człowiek, wyrwał
się z domu na studia i poza domem, rodzicami wciągnął się w nałóg
alkoholowy, długi i jest lekkomyślny. Potrzebuje pieniędzy, ale nie ma
je skąd wziąć, a ja chciałbym kupić kamerę.

Pozdrawiam.

Data: 2009-05-31 17:17:17
Autor: Dziadek Mroz
Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np. kamery wideo?
Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

NIeprawda, Między niezrównoważeniem a niepoczytalnością jest róznica. Umowa ważna.

DM

Data: 2009-05-31 20:24:56
Autor: kuba
Dziadek Mroz pisze:
Jeśli jest tak, jak piszesz, to taka umowa będzie nieważna, niezależnie od tego w jakiej formie ją zawrzesz.

NIeprawda, Między niezrównoważeniem a niepoczytalnością jest róznica. Umowa ważna.

Niepoczytalność to jest pojęcie znane prawu karnemu, a nie cywilnemu i nie ma nic do rzeczy. KC operuje tylko pojęciami takimi jak choroba psychiczna, niedorozwój umysłowy, innego rodzaju zaburzenia psychiczne (przesłanki ubezwłasnowolnienia) lub brak swobody powzięcia decyzji i wyrażenia woli (przesłanki nieważności oświadczenia woli). Ciąg alkoholowy jak najbardziej zaburza swobodę procesu decyzyjnego.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-31 12:24:01
Autor: maxknowledge
On 31 Maj, 20:24, kuba <jturbanow...@gmail.com> wrote:

[...]

Profesjonalna odpowiedź. takiej oczekiwałem. Nie rozumiem tylko
dlaczego pozostali piszą o czymś o czym nie mają pojęcia, ale chyba
tak to jest, że Ci co najmniej wiedzą lub mają błędne informacje
pouczają innych przy tym nikt w sumie nie ma interesu, zeby
odpowiedzieć i wychodzi takie nic nie znaczący zlepek słów.

Panie Jakubie, a proszę rozwinąć co Pan ma rozumie pod pojęciem
ograniczenie swobody? Dla mnie to ma sens, kiedy sprzedawca jest
porwany, zmuszony siłą fizyczną, a nie kiedy świadomie podpisze umowę.
To tak, jak ktoś prowadzi konto na jakimś serwisie aukcyjnym, upija
się, sprzedaje i rezygnuje ze sprzedaży po zakończeniu aukcji.

Data: 2009-05-31 21:40:15
Autor: kuba
maxknowledge pisze:
[...]

O takich sytuacjach mówi art. 87 KC. Wtedy nie mamy do czynienia z nieważnością, tylko z możliwością uchylenia się od skutków swojego oświadczenia woli przez osobą, której grożono.

To tak, jak ktoś prowadzi konto na jakimś serwisie aukcyjnym, upija
się, sprzedaje i rezygnuje ze sprzedaży po zakończeniu aukcji.

Tak niestety by było, z tym, że ciężar dowodu spoczywa na osobie, która się na dany fakt powołuje, ze reguły na tego, kto chce się wykręcić od niekorzystnej umowy. Jest to dość trudny ciężar dowodu.

Uzasadnieniem takiego uregulowania jest to, że stosunki cywilnoprawne muszą być kształtowane w warunkach całkowitej swobody wyrażenia woli. Nie ma znaczenia fakt, że ktoś sam u siebie spowodował taki brak świadomości czy swobody (a więc inaczej niż w prawie karnym, gdzie schlanie się nie uwalnia od odpowiedzialności za przestępstwo).

Nie przytoczę orzecznictwa ani poglądów doktryny, bo nie mam pod ręką żadnej grubszej literatury, ale pamiętam z głowy taki wyrok, w którym sąd stwierdził, że sprzedaż dokonana na głodzie narkotykowym,  w celu zdobycia środków na ćpanie jest nieważna z mocy art. 82 KC.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-31 13:04:22
Autor: maxknowledge
On 31 Maj, 21:40, kuba <jturbanow...@gmail.com> wrote:

Nie ma znaczenia fakt, że ktoś sam u siebie spowodował taki brak
świadomości czy swobody (a więc inaczej niż w prawie karnym, gdzie
schlanie się nie uwalnia od odpowiedzialności za przestępstwo).

W zupełności rozumiem.

Nie przytoczę orzecznictwa ani poglądów doktryny, bo nie mam pod ręką
żadnej grubszej literatury...

Nie trzeba, dobrze się rozumiemy. Dziękuję za konkretną i rzeczową
pomoc, nie sądziłem, że uzyskam ją w tak krótkim czasie :)

Nie pozostaje więc nic prócz pozdrowień, dzięki wielkie jeszcze raz!

Data: 2009-05-31 22:19:58
Autor: kuba
maxknowledge pisze:

Nie pozostaje więc nic prócz pozdrowień, dzięki wielkie jeszcze raz!

Nie ma za co ;)

pozdrawiam

Data: 2009-05-31 12:32:18
Autor: maxknowledge
Dziadek Mroz pisze:

> [...]

Profesjonalna odpowiedź. Takiej oczekiwałem. Nie rozumiem tylko
dlaczego pozostali piszą o czymś, o czym nie mają pojęcia, ale chyba
tak to jest, że Ci co mają nic nieznaczące pojęcie lub błędne
informacje
pouczają innych, do tego przy tym nikt w sumie nie ma interesu
odpowiadać i wychodzi taki nic nie znaczący irytujący zlepek słów..

Panie Jakubie, a proszę rozwinąć co Pan rozumie pod pojęciem słów
ograniczenie swobody? Dla mnie to ma sens, kiedy sprzedawca jest
porwany, zmuszony siłą fizyczną, a nie kiedy świadomie podpisze umowę.
To tak, jak ktoś prowadzi konto na jakimś serwisie aukcyjnym, upija
się, sprzedaje przedmiot i rezygnuje ze sprzedaży po zakończeniu
aukcji.

Data: 2009-05-31 17:17:55
Autor: spp
kuba pisze:

[...]

O, a dlaczego to?

--
spp

Data: 2009-05-31 20:19:17
Autor: kuba
spp pisze:
kuba pisze:

[...]

Brak swobody powzięcia decyzji i wyrażenia woli skutkuje nieważnością czynności prawnej (art. 82 KC). Oczywiście mówię w pewnym uproszczeniu, na podstawie tego, co napisał wątkotwórca, bo nie wiem, jak rzeczy mają się naprawdę. Odnosiłem się nie do "niezrównoważenia", tylko do działania pod przymusem, spowodowanym koniecznością sięgnięcia po alkohol.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-05-31 18:12:17
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> napisał w wiadomości news:68cee863-3b23-4399-bfaa-52b7cc1bb234k2g2000yql.googlegroups.com...
Witam,

mam możliwość zakupu po niskiej cenie kamery wideo. Wiem nam osobę, od
której mam kupić ten przedmiot i wiem, że jest lekko niezrównoważona

Chcesz kupić sam od siebie?
Chyba ze sie spotkało dwóch niezrównoważonych
Dla kilku stów będzie sobie problem robił
Ludzie to maja jednak nasra.... w tych pustych łbach.
Foti

Data: 2009-05-31 09:57:12
Autor: maxknowledge
Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np . kamery wideo?

Won, kangurom jaja huśtać, ty dupku!

Data: 2009-05-31 20:07:17
Autor: moje_przedmioty

wrote:
[...]

Widzę że nic a nic sie nie pomyliłem :)

Data: 2009-06-01 07:58:48
Autor: Dziadek Mroz
Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np. kamery wideo?
Widzę że nic a nic sie nie pomyliłem :)

Dla mnie było jasne że orginalny post pisze osoba która chce sprzedać kamerę, jest pod wpływem i potem chciałby ją odzyskać

DM

Data: 2009-06-01 17:52:14
Autor: robert 21
[...]

Niech wystawi na allegro kup teraz, i Ty ją kup, wtedy nie trzeba umowy.

--

Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży np. ka mery wideo?