Jak powstał Aeroklub Polski

Data: 2013-03-17 08:30:02
Autor: error
Jak powstał Aeroklub Polski
Aeroklub Polski powstał i otrzymał osobowość prawną, jak i swój pierwszy statut rozporządzeniem rady ministrów PRL (J. Cyrankiewicz) z dnia października 1963 roku, jako stowarzyszenie wyższej użyteczności Aeroklub PRL.
    Jednak, z dokumentów historycznych wynika, że to rozporządzenie było wydane niezgodnie z prawem, ponieważ Art. 46 i 47 obwiązującego wtedy prawa o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 94, poz. 808 z późn. zm.) nakazywał wcześniejsze istnienie Aeroklubu Polskiego jako stowarzyszenia zarejestrowanego, by móc zostać uznanym jako stowarzyszenie wyższej użyteczności. Aeroklub PRL jednak nie istniał przed tym rozporządzeniem jako stowarzyszenie, a pasję lotniczą można było realizować jedynie w organizacji - Liga Obrony Kraju.

"Art. 46. Stowarzyszenia, których rozwój jest szczególnie użyteczny dla interesu państwa lub społecznego Rzeczypospolitej, mogą być uznane za stowarzyszenia wyższej użyteczności.

Art. 47. Uznanie to następuje w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, wydanego na wniosek Ministra Spraw Wewnętrznych postawiony w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami.
   Uznaniu towarzyszy nadanie stowarzyszeniu odpowiedniego statutu, regulującego w szczegółach byt prawny stowarzyszenia.
   Jeżeli stowarzyszenie to było poprzednio zarejestrowane w innym trybie, ma być ono skreślone z dotychczasowego rejestru.
   Zmiany statutu odbywają się tym samym trybem co nadawanie statutu."
         Demokratyczne zasady prawa w całym świecie wymagają, by organizacje społeczne, takie jak stowarzyszenia powstawały w wyniku oddolnej wolnej woli osób zakładających.
   W przypadku Aeroklubu Polskiego tak się nie stało, ponieważ jako wtedy stowarzyszenie Aeroklub Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej został on stworzony, nie przez Polskich Obywateli, ale odgórną bezprawną decyzją komunistycznych władz.

    W 1990 roku Aeroklub PRL zmienił nazwę na Aeroklub Polski i skorzystał z ustawy Prawo o stowarzyszeniach  która mówi, że:

"Art. 52.
1. Działające w dniu wejścia ustawy w życie stowarzyszenia zarejestrowane i stowarzyszenia wyższej użyteczności stają się stowarzyszeniami w rozumieniu jej przepisów. Statuty tych stowarzyszeń, stanowiące podstawę ich działania, zachowują moc z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Tracą moc postanowienia statutów stowarzyszeń, o których mowa w ust. 1, sprzeczne z przepisami ustawy."

   Jednak należy pamiętać, że wcześniej Aeroklub Polski odziedziczył osobowość prawną stowarzyszenia wyższej użyteczności, którą Aeroklubu PRL uzyskał niezgodnie z prawem, bo nie nie powstał jako stowarzyszenie ze społecznej wolnej woli osób zakładających.        Uważam, że taki aspołeczny odgórny sposób powstania Aeroklubu Polskiego poprzez decyzję władz komunistycznych w pogwałceniu prawa, nie pozwala by obecnie uznawać Aeroklub Polski jako stowarzyszenie, polski związek sportowy, czy też organizacje pożytku publicznego.
   W mojej ocenie Aeroklub Polski jest w posiadaniu majątku skarbu państwa nielegalnie i ciekaw jestem czy Skarb Państwa będzie zainteresowany odzyskaniem swojej prawnej własności?

Data: 2013-03-17 23:51:16
Autor: Robert Tomasik
Jak powstał Aeroklub Polski

Członkowie tych nazwanych przez Ciebie komunistycznymi władz też byli Polakami i co do zasady nie widzę powodu, by nie zostali inicjatorami powstania stowarzyszenia. Jedyne co, to należałoby sparwdzić kogo personalnie do rady założycielskiej wpisano :-)

Data: 2013-03-18 03:09:20
Autor: error
Jak powstał Aeroklub Polski

Cz�onkowie tych nazwanych przez Ciebie komunistycznymi w�adz te� byli Polakami i co do zasady nie widz� powodu, by nie zostali inicjatorami powstania stowarzyszenia. Jedyne co, to nale�a�oby sparwdzi� kogo personalnie do rady za�o�ycielskiej wpisano :-)

Nie było zadnej rady zalozycielskiej - "stowarzyszenie" Aeroklub Polski powolała jedna osoba swoim podpisem - komunistyczny premier Cyrankiewicz wydajac rozporzadzenie z dnia 5 października.

Co nieco o "tworcy" AP jako "stowarzyszenia".
http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Cyrankiewicz

A pierwszy statut AP jako APRL ustalil Minister Spraw Wewnetrznych w porozumieniu z Ministrem Obrony narodowej.

Data: 2013-03-18 11:32:52
Autor: /dev/SU45
[...]

Należy natychmiast zdekomunizować komunistyczne statki powietrzne takie jak "Puchacz", "Bocian", "Jantar", "Wilga", komunistyczne lotniska - tylko jak to zrobić?

Data: 2013-03-18 11:42:58
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:5146ed54$0$26708$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A wszystkich pilotów należących do wspomnianego stowarzyszenia, co najmniej internować do czasu sądowej rozprawy, zakończonej wyrokiem dożywocia (kary śmierci w Polsce nie ma).

Data: 2013-03-18 08:07:14
Autor: error
Jak powstał Aeroklub Polski

A wszystkich pilotów należących do wspomnianego stowarzyszenia, co najmniej internować do czasu sądowej rozprawy, zakończonej wyrokiem dożywocia (kary śmierci w Polsce nie ma).

Ciekawe, że na posiedzeniu Sejmowej Komisji Pan Sekretarz stanu w MSiT Grzegorz Karpiński okreslił specyfikę osobowości prawnej polskiego związku sportowego:

"Pojawiła się również istotna kwestia, która jest również pewną przeszkodą przy rejestrowaniu przez nas niektórych statutów czyli stanowiska, jakie my prezentujemy, że polskie związki sportowe nie są stowarzyszeniami."

A jak się okazuje polskie związki sportowe mają w KRS wpisaną formę prawną - Polski Związek Sportowy dzy tymczase AP ma wpisaną formę prawną - Stowarzyszenie;)

https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu

Data: 2013-03-22 05:54:19
Autor: J.F.
Dnia Mon, 18 Mar 2013 08:07:14 -0700 (PDT), error@legal.com.pl napisał(a):
A jak się okazuje polskie związki sportowe mają w KRS wpisaną formę prawną - Polski Związek Sportowy dzy tymczase AP ma wpisaną formę prawną - Stowarzyszenie;)
https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu

Oj tam, Zachodniopomorski okregowy zwiazek żeglarski jest sportowy, a wroclawski okregowy juz jest zwiazkiem stowarzyszen.
A opolski to stowarzyszenie kultury fizycznej.
A PZŻ to juz sportowy.
o, "STOWARZYSZENIE ŻEGLARSTWA REGATOWEGO" jest zaledwie KF, i
"STOWARZYSZENIE YACHT KLUB ŻEGLARSTWA REGATOWEGO I PRZYGOTOWAŃ
OLIMPIJSKICH" tez.

A w ogole "żeglar" to znajduje 278, ciekaw jestem jakie - bo juz nie chce
pokazac..

J.

Data: 2013-03-23 03:49:56
Autor: error
Jak powstał Aeroklub Polski
Zarowno stowarzyszenie klutury fizycznej jak i zwiazek sportowy czy zwiazek stowarzyszen z celami sportowymi moze byc czlonkiem polskiegoz wiazku sportowego.

"Art. 8.
1. Członkiem polskiego związku sportowego może być klub sportowy, związek
sportowy oraz inna osoba prawna, której statut, umowa albo akt założycielski
przewiduje prowadzenie działalności w danym sporcie."

W przypadku AP to cale AP wraz z Aeroklubami Regionalnymi jest pojedynczym stowarzyszeniem - klubem sportowym. Bo AP jest tylko stowarzyszeniem osoby fizycznych. Dlatego AP nie moze by polskim zwiazkiem sportowym.

Aeroklub Regionalny AP nie jest stowarzyszeniem czy klubem sportowym, bo nie ma prawa zrzeszac nikogo, jest tylko oddzilem stowarzyszenia.

> A jak si� okazuje polskie zwi�zki sportowe maj� w KRS wpisan� form� prawn� - Polski Zwi�zek Sportowy dzy tymczase AP ma wpisan� form� prawn� - Stowarzyszenie;)

> https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu

Oj tam, Zachodniopomorski okregowy zwiazek �eglarski jest sportowy, a wroclawski okregowy juz jest zwiazkiem stowarzyszen.

A opolski to stowarzyszenie kultury fizycznej.

A PZďż˝ to juz sportowy.

o, "STOWARZYSZENIE �EGLARSTWA REGATOWEGO" jest zaledwie KF, i

"STOWARZYSZENIE YACHT KLUB �EGLARSTWA REGATOWEGO I PRZYGOTOWA�

OLIMPIJSKICH" tez.

A w ogole "�eglar" to znajduje 278, ciekaw jestem jakie - bo juz nie chce

pokazac..

J.

Data: 2013-03-18 21:48:29
Autor: Bruno
Dnia Mon, 18 Mar 2013 11:32:52 +0100, /dev/SU45 napisał(a):

[...]

To już "zwykłe" egzorcyzmy w postaci pokropku nie wystarczą?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Jak powstał Aeroklub Polski