Jak pozwać sąd?

Data: 2011-06-14 08:13:14
Autor: Danusia
Jak pozwać sąd?

Użytkownik "Czarek" <4x5@gmx.de> napisał w wiadomości news:49cf779d-06c4-4193-afaa-d3a605454974s9g2000yqm.googlegroups.com...
Z powodu błędu sądu poniosłem wymierną stratę finansową. Chciałbym
pozwać sąd o odszkodowanie. Jak to zrobić? Chodzi mi o to, do jakiego
sądu skierować pozew oraz kogo pozwać: skarb państwa, sąd czy
pierwszego w imieniu drugiego?
Najpierw do Sadu Najwyższego, skarga o wydanie wyroku niezgodnego z prawem (musisz mieć adwokata i udowodnić błąd Sądu). Po pozytywnym wyroku SN do Sądu Okręgowego przeciw Skarbowi Państwa o odszkodowanie ( w takim wypadku to już formalność, jedyny wątek to wysokość odszkodowania).

pozdr

Jak pozwać sąd?