Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?

Data: 2014-03-13 20:52:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW <wuwu0@vp.pl> pisze:

Witam

Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni  DSG.

Błędy jakie mi zarzucił:
1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i  na niej dojeżdżam.

Ma racje?
Źle robię?
Jak robić to prawidłowo?

Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat). Mam  tam wytłuszczone na czerwono, że zapalmy na P, w korku tylko i wyłącznie D  (na N skrzynia nie jest odpowiednio chłodzona i smarowana), pozycja N  tylko i wyłącznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie powinno się  trzymać pracującego silnika na pozycji N.
Prawidło: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -  przestawiasz na P.
Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy  postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia może tego nie przeżyć.

TG

Data: 2014-03-14 09:53:37
Autor: p0li
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisa:
Robisz wszytko czego zabraniaj w instrukcji do mojego auta (automat)

dokadnie
z tym e on pisze o dsg
a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual
wic niech se dalej psztryka dwigienk ;)
rachunek dostanie potem --
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebra sobie szarlotki

Data: 2014-03-15 11:49:50
Autor: Tomasz Pyra
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:53:37 +0100, p0li napisa(a):

[...]

Rachunku raczej nie dostanie, bo czemu by mia.
Natomiast po to si kupuje automat eby nie musie niczego robi z dwigni
zmiany biegw :)

Pomysy przypominaj kogo kto kupiby sobie pralk automatyczn, a potem
zamiast puci program "pranie", bo bdzie przerzuca po kolei rne
namaczania, pukania i inne takie :)

Data: 2014-03-16 13:39:39
Autor: Marcin Jan
W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Hmm a to mnie zmartwiłeś bo często zdarza mi się stać z włączonym silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo dłużej. Aż muszę zerknąć co tam user manual pisze w tej sprawie. Fakt N według instrukcji służy jako luz dla celów serwisowych (przetaczanie na warsztacie, wciągnięcie na lawetę etc.)
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2014-03-16 19:22:49
Autor: neoniusz
W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze:
Hmm a to mnie zmartwiłeś bo często zdarza mi się stać z włączonym
silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo dłużej.

O, mandacik sie nalezy.

Data: 2014-03-17 23:14:55
Autor: Przyjazny
On 2014-03-16 18:22, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze:
Hmm a to mnie zmartwie bo czsto zdarza mi si sta z wczonym
silnikiem i wajch na pozycji P - godzin albo duej.

O, mandacik sie nalezy.

Tylko w zabudowanym.

Data: 2014-03-18 21:07:35
Autor: neoniusz
Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
W dniu 18.03.2014, 00:14, Przyjazny pisze:
Hmm a to mnie zmartwie bo czsto zdarza mi si sta z wczonym
silnikiem i wajch na pozycji P - godzin albo duej.

O, mandacik sie nalezy.

Tylko w zabudowanym.

Sugerujesz, ze stoi z odpalonym silnikem godzine dajmy na to hmm... np. w lesie? ;)

Data: 2014-03-17 08:01:13
Autor: dddddddd
[...]

czyli co - nawet na P nie można stać z odpalonym silnikiem?
To co wy robicie jak na dworze -20 a trzeba w aucie 10 minut przesiedzieć - jeździcie w koło? i nie mówcie mi o ekologii, gdzieś odpoczywać muszę i zdarza mi się zatrzymać na parkingu i przy odpalonym silniku zorganizować sobie drzemkę.
Pytam z ciekawości, nigdy auta z automatem nie miałem.

Łukasz

Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?