Data: 2014-03-13 08:43:56 | |
Autor: WW | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Witam
Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG. Błędy jakie mi zarzucił: 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N". 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N". 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojeżdżam. Ma racje? Źle robię? Jak robić to prawidłowo? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2014-03-13 09:43:52 | |
Autor: megrimsES | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
WitamMa racje. Jak w każdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu to wrzucasz na D i jedziesz. Jak masz zamiar zatrzymać się i zakończyć jazdę, to wrzucasz na P i gasisz silnik. Im mniej machasz tą wajchą tym lepiej. I dotyczy to zarówno skrzyń dwusprzęgłowych (DSG/PDK/DCSST) jak i skrzyń z konwerterem moomentu obrotowego (tradycyjnych skrzyń hudraulicznych).
|
|
Data: 2014-03-17 19:51:46 | |
Autor: Axel | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
"megrimsES" wrote in message news:lfrr49$jms$1usenet.news.interia.pl...
Ma racje. Jak w każdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu Nie w każdym automacie, bo ostatnio jeździłem takim, który nie miał pozycji P :-P Jak masz zamiar zatrzymać się i zakończyć A jak jest tylko: R N M A? :-P Swoją drogą takie pokrętło pod kierownicą to głupi pomysł... -- Axel |
|
Data: 2014-03-18 08:59:28 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
W dniu 17.03.2014 o 19:51 Axel <axel.usunto@op.pl> pisze:
Ma racje. Jak w kaĹźdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu Ja nie ma P - to nie jest automat, to jest zwykĹa mechaniczna skrzynia ze sprzÄgĹem, w ktĂłrej sprzÄgĹo "wciska" siĹownik. U citroena takÄ skrzyniÄ jest np. MCP. KaĹźdy producent ma takie cudo w ofercie. Ma swoje zalety ale i teĹź sporo wad: min. mocno zuĹźywajÄ ce siÄ sprzÄgĹo i dwumasÄ.
To nie jest automat, to skrzynia "zrobotyzowana". TG |
|
Data: 2014-03-13 11:50:53 | |
Autor: AZ | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
On 2014-03-13, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:
A po co to robisz? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-13 13:00:45 | |
Autor: Ukaniu | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:lfs62t$gi$1node2.news.atman.pl... A po co to robisz? Wtedy wg. specjalistĂłw tej techniki wystÄpujÄ oszczÄdnoĹci paliwa. Tak zeznaĹ mi taryfiarz ktĂłry przeĹÄ czaĹ automat prawie identycznie jak manual. -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-03-13 12:14:49 | |
Autor: masti | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Dnia piÄknego Thu, 13 Mar 2014 13:00:45 +0100 osobnik zwany Ukaniu
napisaĹ: UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci a potem jÄczenie, ze to wszystko siÄ rozpada. Popatrz na taksiarzy jeĹźdĹźÄ cych na 5 biegu 30kmh "bo to oszczÄdza paliwo" -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-03-13 13:10:33 | |
Autor: Ajgul | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:lfrnk4$h3d$1node2.news.atman.pl... Witam ma. po to jest automat, żeby nim nie rzeźbić. zaoszczędzisz złotóweczkę, a wkońcu wysypiesz tą skrzynię. A. |
|
Data: 2014-03-13 16:08:58 | |
Autor: Robson | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Ma racje? Ma. Źle robię? Źle. Jak robić to prawidłowo? Odpalasz samochód na P. Włączasz D. Przejeżdżasz dystans pomiędzy 1m - 1000km. Zatrzymujesz się, włączasz P. Wyłączasz silnik. Wyjątek stanowi parkowanie na pochyłości, kiedy zaciągasz hamulec ręczny, włączasz N, puszczasz hamulec nożny. Gdy samochód oprze się na ręcznym przestawiasz na P i wyłączasz silnik. R |
|
Data: 2014-03-13 17:21:48 | |
Autor: Mumin | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
Witam Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przełączasz na N tylko trzymasz nogę na hamulcu, a dojeżdżając po prostu odpuszczasz gaz bez wrzucania na N, inaczej tylko przyspieszasz zużycie skrzyni. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2014-03-14 18:44:16 | |
Autor: mk4 | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:
W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze: A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim? -- mk4 |
|
Data: 2014-03-14 19:15:09 | |
Autor: masti | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Dnia piÄknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisaĹ:
On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote: masz problem ze stopami? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-03-15 12:13:58 | |
Autor: mk4 | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
On 2014-03-14 20:15, masti wrote:
Dnia piÄknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisaĹ: Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po oczach z bliskiej odleglosci. -- mk4 |
|
Data: 2014-03-15 12:18:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisał(a):
masz problem ze stopami? Cały kontynent amerykański wyposażony w skrzynie automatyczne, stoi pod każdymi światłami trzymając hamulec i jakoś nikt od tego nie umarł :-) Nie ma co świrować - jakieś straszne te światła stop nie są. W zasadzie w kategoriach oślepiania, dużo gorszy jest migający kierunkowskaz, też proponujesz nieużywanie? |
|
Data: 2014-03-15 14:43:42 | |
Autor: mk4 | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisał(a): Jednak kierunek tak mocno nie swieci jak swiatla gdy wciskany jest stop. W zwiazku z tym nie widze zwiazku pomiedzy jednym i drugim - a zwlaszcza inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu (co nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo). Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach. Zauwaz, ze w takiej nagminnej miejskiej sytuacji nie stoisz kilka metrow za poptrzednikiem ale moze z metr albo i blizej. Poki co malo jest automatow a wiekszosc kierowcow ja ksie zatrzyma to jednak puszcza hamulec - po co meczyc noge przez pol minuty jak sie stoi. W zwiazku z tym problem nie ma jeszcze skali masowej a "zdarza sie". Niemniej jest to nieprzyjemne. Dodatkowo swiatla stopu sa tak zrobione, zebys je dobrze widzial np. na autostradzie gdzie pojazd jest np. ze 100 metrow przed toba. To i nic dziwnego, ze stojac metr za nim natezenie swiatla jest dosc neadekwatne do sytuacji. -- mk4 |
|
Data: 2014-03-15 19:38:49 | |
Autor: Shrek | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
On 2014-03-15 14:43, mk4 wrote:
Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac W mieście to jest jasno i bzdzidełko ze stopów raczej nie ma szans kogoś oslepić. Shrek. |
|
Data: 2014-03-17 11:26:19 | |
Autor: Marek | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W mieście to jest jasno i bzdzidełko ze stopów raczej nie ma szans kogośOwszem. Taki SUV albo inna choinka daje strasznie po oczach. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-03-18 10:31:30 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Mon, 17 Mar 2014 11:26:19 +0100, w <lg6ii8$94s$1@speranza.aioe.org>, Marek
<marras.zg@gmail.pl> napisał(-a): > W mieście to jest jasno i bzdzidełko ze stopów raczej nie ma szans kogoś Nie daje, bez przesady. Jedyne auto, które ma jakieś oczojebne stopy, to jakieś Audi (z tych, które widziałem). |
|
Data: 2014-03-18 13:48:52 | |
Autor: Marek | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Jedyne auto, które ma jakieś oczojebne stopy, to jakieś Audi (z tych, któreAudi to inna bajka. Jak wcisnie stopy to mrugajacego kierunkowaskaza z daleka nie dojrzysz. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-03-15 21:29:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisał(a):
On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote: Kierunkowskaz będzie świecił mocniej. Pomarańczowy filtr żarówki jest mniej restrykcyjny niż czerwony klosza stopów, a żarówka w jednym i drugim taka sama (21W), tyle że kierunkowskaz jest jeden i miga, a stopy zazwyczaj trzy i świecą ciągle. nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo). Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim zjawiskiem, stoi samochód z przodu, świeci stopami no i wcale nie jest to uciążliwe. Dodatkowo ich zgaśnięcie pokazuje że poprzednik będzie ruszał. Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika, a jeżeli nie kierujesz wzroku prosto w źródło światła to żadnych problemów z oślepieniem mieć nie powinieneś. A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady wzroku objawiające się podatnością na oślepianie. Na badaniach dla kierowców zawodowych jest to badane. |
|
Data: 2014-03-15 22:20:28 | |
Autor: Przyjazny | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
On 2014-03-15 20:29, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisał(a): Wystarczy wyjechać stać w korku gdzieś, gdzie nie ma latarni. I trafić na dobry samochód poprzedzający, większość ma jakoś na tyle dobrze lampy zrobione, że nie ma problemów, ale można trafić na taką kombinację wysokość lamp poprzedzająceg - wysokość głowy, że nie wiadomo gdzie uciekać. Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika, Na wprost masz trzecie światło stopu, bo bokach dwa pozostałe. Jak się chce patrzeć na drogę, to nie bardzo jest wybór. A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady Są dwie sprawy - choroby to jedno, a ogólna podatność to drugie. Na przykład dla średniej społeczeństwa podatność na oślepianie spada z wiekiem, i to inna skala niż choroby, ale dostatecznie duża żeby było widać różnicę. Oślepiania przez światła stopu w korku to raczej powszechny problem, spora część znajomych narzeka. |
|
Data: 2014-03-16 10:00:03 | |
Autor: cef | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-15 23:20, Przyjazny pisze:
Oślepiania przez światła stopu w korku to raczej To wyłącznie sugestia. Kiedyś też mi się wydawało, że jestem oślepiany i sam starałem się nie trzymać nogi na hamulcu w korku, ale jak kilka lat temu zorientowałem się, że mamy coraz więcej automatów i to nie zła wola tych "świecących stopami" tylko normalny tryb użytkowania, to jakoś przestało mi to przeszkadzać. Najlepiej zacząć jeździć samemu automatem i okaże się , że nikt nie oślepia :-) |
|
Data: 2014-03-16 12:25:37 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
mk4 wrote:
masz problem ze stopami? zmieĹ sobei oczy... |
|
Data: 2014-03-16 21:23:58 | |
Autor: mk4 | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
On 2014-03-16 12:25, Marek Dyjor wrote:
mk4 wrote: Po co jak na badaniu akurat to wyszlo bardzo dobrze - tzn szybko moglem odczytac co trzeb apo oslepieniu. Ty chyba nie rozumiesz - nie chodzi o to, ze jest sie oslepionym i nie widac. Chodzi o to, ze swiatlo "stop" (i znow dotyczy to pewnej grupy pojazdow) z tej odleglosci jest nieprzyjemne i razi - po prostu w czesci przypadkow zmusza do odwracania wzroku aby zniwelowac dyskomfort. To chyba zle, ze jest sie "naklanianym" do odwracana wzroku w innym kierunku. -- mk4 |
|
Data: 2014-03-17 10:25:32 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
mk4 wrote:
On 2014-03-16 12:25, Marek Dyjor wrote: no wĹasnie zmieĹ sobie oczy mnei tam nic nie razi ani mi nie przeszkadza, generalnie osoby, ktĂłre stojÄ przdemnÄ bez wcisniÄtego hamulcÄ budzÄ mĂłj niepokĂłj, bo czesto musze im przypominaÄ Ĺźe samochĂłd na luzie sie moze toczyÄ gdzie chce i sie toczy np w keirunku mojego przodu. |
|
Data: 2014-03-15 17:25:45 | |
Autor: WW | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-14 18:44, mk4 pisze:
A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim? Mam, nazywa się Auto-Hold. Łapie po zatrzymaniu kół i puszcza po naciśnięciu pedału gazu. Nic z tyłu nie świeci a więc i nie razi. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2014-03-17 11:28:14 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Dnia Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100, mk4 napisaĹ(a):
A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za Taki patent nazywa siÄ hamulec rÄczny. -- Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2014-03-17 13:25:57 | |
Autor: Jan Koval | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
UĹźytkownik "Grzegorz Tomczyk" <grz.tom@nospam.wp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:lg6m8e$5ro$1news.vectranet.pl... Dnia Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100, mk4 napisaĹ(a): Taki patent nazywa siÄ hamulec rÄczny. Nie uĹźywaÄ bo siÄ zatrze albo zamarznie. J. |
|
Data: 2014-03-17 22:52:42 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
Jan Koval wrote:
UĹźytkownik "Grzegorz Tomczyk" <grz.tom@nospam.wp.pl> napisaĹ w? :) |
|
Data: 2014-03-18 12:08:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-17 22:52, Marek Dyjor pisze:
? :)Taki patent nazywa siÄ hamulec rÄczny. To jest tzw. szkoĹa otwocka. NiewÄ tpliwie skuteczna, jeĹli siÄ nie chce kĹopotĂłw z rÄcznym ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2014-03-16 08:33:09 | |
Autor: Michal Lukasik | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
On 13/03/2014 16:21, Mumin wrote:
w korku nie przełączasz na N tylko trzymasz nogę na hamulcu No właśnie, w DSG są jakiś przeciwskazania by nie używać ręcznego? Żona ma ~10-cio letnie Saxo z automatem (nie DSG ;D) i w 'manualu' jest, że używanie obu jest poprawne. Gdy mam okazję nim jeździć to w 90% na światłach zaciągam ręczny i nie widzę żadnych efektów ubocznych poza lekkim unoszeniem się przodu - jak tu niektórzy sugerują, nie oślepiam z tyłu za to pewnie mogę z przodu. -- _____ __________________________ \` Y (__) __\` | | | '/ T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559 |__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l |
|
Data: 2014-03-16 17:21:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Dnia Sun, 16 Mar 2014 08:33:09 +0000, Michal Lukasik napisał(a):
On 13/03/2014 16:21, Mumin wrote: Niby tak :-) Ale tyle co ja sobie pojeździłem automatami, to właśnie fajną sprawą jest tu to, że nie trzeba robić nic. Chcesz jechać to gaz, chcesz stać to hamulec. Gdybym miał z tej okazji przerzucać jeszcze jakieś dźwignie - czy to ręczny, czy to jak niektórzy sugerują jakieś N, P czy inne takie, no to cały bajer automatu znika :) |
|
Data: 2014-03-16 23:19:48 | |
Autor: Michal Lukasik | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
On 16/03/2014 16:21, Tomasz Pyra wrote:
Niby tak :-) Żona się dziwi, ale mi serio jest wygodniej zaciągnąć ręczny niż stać z nogą na pedale. Tylko ja tak mam??? -- _____ __________________________ \` Y (__) __\` | | | '/ T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559 |__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l |
|
Data: 2014-03-17 09:23:58 | |
Autor: Jan Koval | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:lg5bik$ois$1news.mixmin.net... Żona się dziwi, ale mi serio jest wygodniej zaciągnąć ręczny niż stać z Nie. Jest nas już dwóch. :) J. |
|
Data: 2014-03-17 10:29:18 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
Jan Koval wrote:
Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości hm... ja tam mam hamulec reczny automatyczny więc to kwestia tylko pstryknięcia przycisku. potem zwalnia sie sam... tylko ze mi sie zwykle nie chce tego robić. |
|
Data: 2014-03-13 20:52:09 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW <wuwu0@vp.pl> pisze:
Witam Robisz wszytko czego zabraniajÄ w instrukcji do mojego auta (automat). Mam tam wytĹuszczone na czerwono, Ĺźe zapalmy na P, w korku tylko i wyĹÄ cznie D (na N skrzynia nie jest odpowiednio chĹodzona i smarowana), pozycja N tylko i wyĹÄ cznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie powinno siÄ trzymaÄ pracujÄ cego silnika na pozycji N. PrawidĹo: odpalasz silnik, przestawiasz na D, koĹczysz jazdÄ - przestawiasz na P. Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia moĹźe tego nie przeĹźyÄ. TG |
|
Data: 2014-03-14 09:53:37 | |
Autor: p0li | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisał:
Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat) dokładnie z tym że on pisze o dsg a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual więc niech se dalej psztryka dźwigienką ;) rachunek dostanie potem -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2014-03-15 11:49:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:53:37 +0100, p0li napisał(a):
T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisał: Rachunku raczej nie dostanie, bo czemu by miał. Natomiast po to się kupuje automat żeby nie musieć niczego robić z dźwignią zmiany biegów :) Pomysły przypominają kogoś kto kupiłby sobie pralkę automatyczną, a potem zamiast puścić program "pranie", bo będzie przerzucał po kolei różne namaczania, płukania i inne takie :) |
|
Data: 2014-03-16 13:39:39 | |
Autor: Marcin Jan | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW <wuwu0@vp.pl> pisze: Hmm a to mnie zmartwiĹeĹ bo czÄsto zdarza mi siÄ staÄ z wĹÄ czonym silnikiem i wajchÄ na pozycji P - godzinÄ albo dĹuĹźej. AĹź muszÄ zerknÄ Ä co tam user manual pisze w tej sprawie. Fakt N wedĹug instrukcji sĹuĹźy jako luz dla celĂłw serwisowych (przetaczanie na warsztacie, wciÄ gniÄcie na lawetÄ etc.) pozdrawiam marcin jan |
|
Data: 2014-03-16 19:22:49 | |
Autor: neoniusz | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze:
Hmm a to mnie zmartwiĹeĹ bo czÄsto zdarza mi siÄ staÄ z wĹÄ czonym O, mandacik sie nalezy. |
|
Data: 2014-03-17 23:14:55 | |
Autor: Przyjazny | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
On 2014-03-16 18:22, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze: Tylko w zabudowanym. |
|
Data: 2014-03-18 21:07:35 | |
Autor: neoniusz | |
Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG? | |
W dniu 18.03.2014, 00:14, Przyjazny pisze:
Hmm a to mnie zmartwiłeś bo często zdarza mi się stać z włączonym Sugerujesz, ze stoi z odpalonym silnikem godzine dajmy na to hmm... np. w lesie? ;) |
|
Data: 2014-03-17 08:01:13 | |
Autor: dddddddd | |
Jak prawidĹowo eksploatowaÄ skrzynie DSG? | |
W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:
PrawidĹo: odpalasz silnik, przestawiasz na D, koĹczysz jazdÄ - czyli co - nawet na P nie moĹźna staÄ z odpalonym silnikiem? To co wy robicie jak na dworze -20 a trzeba w aucie 10 minut przesiedzieÄ - jeĹşdzicie w koĹo? i nie mĂłwcie mi o ekologii, gdzieĹ odpoczywaÄ muszÄ i zdarza mi siÄ zatrzymaÄ na parkingu i przy odpalonym silniku zorganizowaÄ sobie drzemkÄ. Pytam z ciekawoĹci, nigdy auta z automatem nie miaĹem. -- Pozdrawiam Ĺukasz |