Jak prawidłowo rozwiązać umowę najmu ze złodziejami?

Data: 2009-05-13 18:40:52
Autor: Robert Tomasik
Jak prawidłowo rozwiązać umowę najmu ze złodziejami?

Ja bym z roszczeniami czekał, aż go Policja znajdzie i wówczas domagał się naprawienia szkody.

Data: 2009-05-14 10:25:58
Autor: eost
Jak prawidłowo rozwiązać umowę najmu ze złodziejami?
Ja bym z roszczeniami czekał, aż go Policja znajdzie i wówczas domagał się naprawienia szkody.

Ale policja zajmie sie sprawa kradziezy, a kwestia niezaplaconego czynszu i generalnie umowy najmu mojej z nimi, to juz sprawa cywilna i nic ich nie obchodzi. Umowe chyba musze z Najemca zerwac, zeby pozniej sie nie doczepil, ze nie wywiazalem sie z niej (gdyby np. nie udalo mu sie udowodnic kradziezy). Wczesniej, z tego co wyczytalem, trzeba wyslac jeszcze "ostateczne wezwanie do zaplaty"..

--
eost.

Data: 2009-05-14 04:40:26
Autor: przypadek
On 14 Maj, 10:25, eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> wrote:
> [...]

sie udowodnic kradziezy). Wczesniej, z tego co wyczytalem, trzeba wyslac
jeszcze "ostateczne wezwanie do zaplaty"..

Obawiam się, że ciężko będzie udowodnić mu przywłaszczenie, skoro
miałeś klucz i nawet z niego skorzystałeś. Po pierwsze, on ma
obowiazek dopiero z upływem najmu doprowadzić lokal do poprzedniego
stanu - może planował odkupić rzeczy? Po drugie, będzie się bronił, że
z pewnościa wszedłeś tam wcześniej sam i te rzeczy zabrałeś, a później
go bezpodstawnie oskarżasz. Jakby nie był głupi, to na całej akcji byś
jeszcze popłynał cywilnie, a być może nawet karnie (naruszenie miru).

Data: 2009-05-14 14:53:03
Autor: cyklista
Użytkownik przypadek napisał:
[...]

a nie uważasz że zdanie "(znalazłem nawet w Internecie ogłoszenia sprzedaży mojego sprzętu)"
opisuje wystarczająco że istnieją dowody na to kto sprzedał (miał zamiar) rzeczy z tego mieszkania?

Data: 2009-05-14 05:56:56
Autor: przypadek
On 14 Maj, 14:53, cyklista <a...@b.pl> wrote:

a nie uważasz że zdanie "(znalazłem nawet w Internecie ogłoszenia
sprzedaży mojego sprzętu)"
opisuje wystarczająco że istnieją dowody na to kto sprzedał (miał
zamiar) rzeczy z tego mieszkania?

A jest to zabronione? Tak jak napisałem, pod koniec najmu najemca
zapewne planował odkupić przedmioty :)

Data: 2009-05-14 15:00:59
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "przypadek" <przypadek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:a8808919-eabe-4bce-8998-cf8982cc2399s16g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Ja planuję zakup Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Sądzisz, że już dziś go mogę sprzedać? :-)

Data: 2009-05-14 06:21:56
Autor: przypadek
On 14 Maj, 15:00, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "przypadek" <przypa...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:a8808919-eabe-4bce-8998-cf8982cc2399s16g2000vbp.googlegroups.com...

Ja planuję zakup Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Sądzisz, że już dziś
go mogę sprzedać? :-)

No ba oczywiście że możesz. Nie słyszał o futersach? Inna sprawa, że
aby nie popełnić oszustwa, musiałbyś w akcie notarialnym opisać
sytuację prawna nieruchomosci. I znalezc kupca ktory na ryzyko pojdzie.

Data: 2009-05-14 15:31:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "przypadek" <przypadek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:3ac468fa-2c7e-42af-a464-674b2243126as16g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

W wypadku nieruchomości - moim zdanem - raczej ten nuemr nie przejdzie. Żaden notariusz takiej umowy nie spisze po prostu.

Data: 2009-05-14 15:09:57
Autor: eost
[...]

Wlasnie dlatego chce mu wyslac jak najszybciej ostateczne wezwanie do zaplaty i potem rozwiazanie umowy. Zastanawiam sie, czy cos jeszcze moglbym zrobic..

--
eost.

Data: 2009-05-14 14:50:39
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:gugk9i$c82$1news.task.gda.pl...
[...]

W opisanej przez Ciebie sytuacji stosunkowo łątwo dowieść, ze już samo podpisanie umowy miało na celu doprowadznie Cie do niekorzystnego rozporzadzenia mieniem, czyli było oszustwem.

Jak prawidłowo rozwiązać umowę najmu ze złodziejami?