Jak prawo definiuje noc?

Data: 2010-05-10 12:45:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jak prawo definiuje noc?
Witam,

właśnie w ofercie Watemsrała znalazłem następujący zapis:

W nocy (godz. 22:00-6:00 i 13:00-15:00) cena energii jest niĹźsza niĹź w
dzień.

co oznacza, że dla nich noc jest dwa razy w ciągu doby i nie jest
związana z obiegiem słońca wokoło ziemi :-P.

Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-10 03:51:02
Autor: BK
Jak prawo definiuje noc?
On 10 Maj, 12:45, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Witam,

właśnie w ofercie Watemsrała znalazłem następujący zapis:

W nocy (godz. 22:00-6:00 i 13:00-15:00) cena energii jest niższa niż w
[...]

w umowie mozna sobie nawet zdefiniowac, ze noc to okres w ktorym jedna
ze stron gotuje kisielek malinowy

Data: 2010-05-10 12:59:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jak prawo definiuje noc?
W dniu 2010-05-10 12:51, BK pisze:
w umowie mozna sobie nawet zdefiniowac, ze noc to okres w ktorym jedna
ze stron gotuje kisielek malinowy

To dziwne... Przecie to zaburza rozsądne myślenie i analizowanie.

W ogóle ten Watemsrał jest wredny. Przysłali ulotkę, że jak chcę nie
dostawać tych gównianych płytek z metalu do skrzynki, to mogę zamówić
pakiet ZIELONY i dostawać faktury emilem. Nie napisali jednak, że pakiet
ZIELONY ma wyższe ceny za jednostkę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-10 04:47:45
Autor: BK
Jak prawo definiuje noc?
On 10 Maj, 12:59, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-05-10 12:51, BK pisze:

> w umowie mozna sobie nawet zdefiniowac, ze noc to okres w ktorym jedna
> ze stron gotuje kisielek malinowy

To dziwne... Przecie to zaburza rozsądne myślenie i analizowanie.

Nie rozumiem w jaki sposob to ma cokolwiek zaburzac. Umowe co do
zasady czyta sie od poczatku, na poczatku umowy po komparycji powinny
znajdowac sie definicje. Logiczne i rozsadne jest, ze prawo nie
definiuje wszystkich mozliwych pojec - a strony w umowie moga sie
umowic na co chca, od tego sa przeciez umowy.

Jeszcze tego by brakowalo zeby panstwo i przepisy zwiekszalo swoja
ingerencje w swobode umow :)

Data: 2010-05-10 12:05:23
Autor: Olgierd
Jak prawo definiuje noc?
Dnia Mon, 10 May 2010 04:47:45 -0700, BK napisał(a):

Jeszcze tego by brakowalo zeby panstwo i przepisy zwiekszalo swoja
ingerencje w swobode umow

No wiesz, przydałoby się zdefiniować "noc", jeśli nie w kodeksie cywilnym czy dedykowanej ustawie o nocy, to chociaż w konstytucji...

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-05-10 20:14:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jak prawo definiuje noc?
W dniu 2010-05-10 13:47, BK pisze:
[...]

No używanie słów powszechnych w innych znaczeniach.

ATPO: Napraw polskie znaki, bo to też zaburza czytelność Twoich listów.

Umowe co do
zasady czyta sie od poczatku, na poczatku umowy po komparycji powinny
znajdowac sie definicje.

Co może doprowadzić do absurdu definiowania definicji wszystkich słów.

Umowa: ,,Głupek BK kaczkuje wyprowadzać kota będącego żoną Przemysława
Adama Śmiejka. Wyprowadzanie odbywać się będzie co miesiąc rano.''

Definicje:

głupek: Szanowny Pan
Kaczkuje: zobowiązuje
kot: pies
żona: własność
wyprowadzać: drapać po brzuszku
miesiąc: tydzień
rano: 23:34

A to prosta umowa. No i jakich słów mam używać w definicjach? Już takich
właściwych czy takich, co je trzeba przedefiniowywać? Bo w definicji
jednego słowa można używać innych słów, tylko z języka ludzkiego czy
umownego?

Logiczne i rozsadne jest, ze prawo nie
definiuje wszystkich mozliwych pojec - a strony w umowie moga sie
umowic na co chca, od tego sa przeciez umowy.

No i jeśli jest umowa sprzedaży psa, to jest to umowa sprzedaży psa a
nie zakupu kota.

Jeszcze tego by brakowalo zeby panstwo i przepisy zwiekszalo swoja
ingerencje w swobode umow :)

A jest swoboda umów? Bo o ile wiem, nie możemy podpisać umowy o
niewolnictwo np. Ty się zobowiązujesz być moim niewolnikiem bo mnie
lubisz albo bo pożyczam Twojej rodzinie 1000zł.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-10 23:57:50
Autor: Jotte
Jak prawo definiuje noc?
W wiadomości
news:5bf1e0c2-e24e-4a79-8085-f8723fa7b468d39g2000yqa.googlegroups.com BK
<bkapuscinski@gmail.com> pisze:

[...]
Bo nie zaburza. Nikt normalny nie zamieści idiotyzmu w umowie. A jak zamieści to istnieje lista klauzul niedozwolonych. Jeśli i to za mało - istnieją sądy, inaczej: wymiar sprawiedliwości.
Gówniany, bo gówniany ale - istnieje.

[...]
Bo to Śmiejek jest.
Czubek ma problemy ciągle i lubi się nimi dzielić.
Wielu dyskutuje ze Śmiejkiem świadcząc tym sposobem bardziej o sobie niż o nim.

Jeszcze tego by brakowalo zeby panstwo i przepisy zwiekszalo swoja
ingerencje w swobode umow :)
Powinno.

--
Jotte

Data: 2010-05-10 14:53:09
Autor: Gray
Jak prawo definiuje noc?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hs8oue$g4s$1news.onet.pl...
[...]

W dzisiejszych czasach to piwinieneś się cieszyć, że noc jest w dzień ;-). Protestuj, to Ci podniosą stawki. Jak z drutami w TePsie...za podtrzymanie linii, gdybyś sam internet chciał.

Pzdr.
--
Gray

Data: 2010-05-10 16:03:27
Autor: Henry(k)
Jak prawo definiuje noc?
Dnia Mon, 10 May 2010 12:59:26 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]

Cwani. Większość operatorów namawia na efaktury, bo każda wysyłka kosztuje
ich prawie 80gr - ponad milion klientów to zaoszczędzony milion złotych co
miesiąc.

Pozdrawiam,
                Henry

Data: 2010-05-10 19:57:57
Autor: PiotRek
Jak prawo definiuje noc?
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1ttr1ts3timif.12bfh6imq8iqq$.dlg40tude.net...
Cwani. Większość operatorów namawia na efaktury, bo każda wysyłka kosztuje
ich prawie 80gr - ponad milion klientów to zaoszczędzony milion złotych co
miesiąc.

Co miesiąc? Nie wiem, jak wspomniany wyżej "Watemsrał", ale RWE Stoen
przysyła mi faktury dwa razy w roku. Podobnie gazownia.

Piotr

Data: 2010-05-10 20:43:04
Autor: Henry(k)
Jak prawo definiuje noc?
Dnia Mon, 10 May 2010 19:57:57 +0200, PiotRek napisał(a):

Co miesiąc? Nie wiem, jak wspomniany wyżej "Watemsrał", ale RWE Stoen
przysyła mi faktury dwa razy w roku. Podobnie gazownia.

Pisałem ogólnie o wszystkich którzy muszą wystawiać masowo faktury
klientom. Szukają oszczędności gdzie się tylko da.
Zresztą Stoen w grupie taryfowej G11 może też wystawiać faktury co miesiąc. Pozdrawiam,
              Henry

Data: 2010-05-10 12:48:36
Autor: SDD
Jak prawo definiuje noc?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hs8o48$d3j$1news.onet.pl...

W nocy (godz. 22:00-6:00 i 13:00-15:00) cena energii jest niższa niż w
dzień.

Tak bylo zawsze od lat (nawet z komuny).
Zaklady energetyczne maja wlasna definicje nocy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-05-10 14:48:46
Autor: mecenas
Jak prawo definiuje noc?

[...]

Jak jest ciemno to musi być noc ;).
Czyli "Alternatywy 4" się kłaniają i wszechmogący cieć. :)

A poważnie, to zależy o jaką dziedzinę prawa chodzi. Np. w prawie pracy jest to określone.
Prawo energetyczne jest odrębną regulacją w zakresie dystrybucji i przesyłu energii.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-05-10 16:04:34
Autor: Henry(k)
Jak prawo definiuje noc?
Dnia Mon, 10 May 2010 12:45:28 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

Poprawna. I w dodatku nie do ruszenia bo kto Ci podważy coś
co jest korzystne dla klienta?

Pozdrawiam,
              Henry

Data: 2010-05-10 21:49:48
Autor: Cyb
Jak prawo definiuje noc?
On Mon, 10 May 2010 12:45:28 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
<niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

pewnie chodzi o to, ze powinienes w godzinach 13-15 robic sobie
popoludniowa drzemke.

ale podpowiem ci jesczez, ze czasami zaklady energetyczne uzywaja inny
czas - bo tych godzin czesto nie przestawia sie i np. w zimie uzywa
czasu letniego (czy na odwrot - nigdy tego nie zapamietalem) - chodzi
o to zeby nie trezba bylo zapitalac i u X odbiorcow przestawiac
zegarow na sprzetach grzejnych.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-05-11 12:17:14
Autor: Herald
Jak prawo definiuje noc?
[...]

Dla ludzi z minimalnym poziomem IQ (wyższym niż ma stojące drzewo przy
drodze), znaczy to że mowa jest nie o samej nocy, tylko o dwóch strefach
czasowych doby.
Są taryfy "całodobowe" i "dzień-noc".
Ta druga, G12 - jest to taryfa umożliwiająca rozliczanie zużytej energii
elektrycznej w dwóch strefach czasowych doby. Zazwyczaj niższa taryfa (o
ok. 50%) obowiązuje przez 10 godz. w ciągu doby, z czego 8 godz. w okresie
od 21:00 do 7:00 i 2 godz. w okresie od 13:00 do 16:00. W pozostałych
godzinach energia elektryczna jest nieco droższa niż energia w taryfie G11.
(dokładne godziny stosowania niższej i wyższej taryfy określa taryfa
konkretnego Zakładu Energetycznego).

Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

Ale z ciebie wrzód na dupie społeczeństwa.

Data: 2010-05-11 11:10:15
Autor: 666
Jak prawo definiuje noc?
Idź się wyśpij po wczorajszej maturze z matematyki, tylko koniecznie w nocy...

-- -- -

Data: 2010-05-11 13:33:33
Autor: PiotRek
Jak prawo definiuje noc?
Użytkownik " 666" <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hsbdun$89p$1inews.gazeta.pl...
8 godz. w okresie od 21:00 do 7:00
2 godz. w okresie od 13:00 do 16:00

Idź się wyśpij po wczorajszej maturze z matematyki, tylko koniecznie w nocy...

Sam się wyśpij, Herald dobrze napisał.

Jeżeli gdzieś przeczytasz "dwa tygodnie w styczniu" to wyciągniesz
z tego wniosek, że styczeń trwa dwa tygodnie?

--
Piotr

Jak prawo definiuje noc?