Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?

Data: 2020-08-27 12:13:41
Autor: ąćęłńóśźż
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Zakupiłem kartę 128 GB, nominalnie 100 MB/s odczyt, 90 MB/s zapis.
Sformatowałem SDFormaterem (ale szybki format) podało te 128 GB.
Zacząłem mieć wątpliwości co do oryginalności już po rozpakowaniu, bo na odwrocie karty rzekomo 128 GB uSD nadruk: MMC32G
Z testów wyszedł odczyt 17-19 MB/s, zapis 11-13 MB/s, więc mnie ponownie tknęło i zapuściłem H2testW wynik: karta ma 31 GB, wszystko powyżej 31 GB utarta danych.
Pytanie:
Jak sprzedawcy preparują takie oszukane pamięci flash, że przy formatowaniu wychodzi ta nieprawdziwa większa pojemność?
Dlaczego SDFormater nie wykrywa fałszywej pojemności (przy szybkim formatowaniu)?

Data: 2020-08-27 13:10:19
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Aug 2020 12:13:41 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5f478755$0$559$65785112@news.neostrada.pl>  od ąćęłńóśźż <a@e.pl>  :
[...]

Mają dostęp do firmowego oprogramowania, stosowanego przy produkcji kart.
ChipGenius a potem flashboot.ru i wyszukanie oprogramowania, nie wszystko znajdziesz.

Data: 2020-08-31 08:52:40
Autor: ąćęłńóśźż
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Czy taką kartę SDHC 32GB spreparowaną przez sprzedawcę do rzekomo SDXC 128GB i widzianą przez Win jako te 128GB można z powrotem przywrócić do użytku z jej uczciwymi 32GB?

-- -- -
Mają dostęp do firmowego oprogramowania, stosowanego przy produkcji kart.

Data: 2020-08-31 10:03:02
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 31 Aug 2020 08:52:40 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5f4c9e39$0$520$65785112@news.neostrada.pl>  od ąćęłńóśźż <a@e.pl>  :
Czy taką kartę SDHC 32GB spreparowaną przez sprzedawcę do rzekomo SDXC 128GB i widzianą przez Win jako te 128GB można z powrotem przywrócić do użytku z jej uczciwymi 32GB?

Zapewne można, jeśli ChipGenius ją rozpozna.
https://www.usbdev.ru/files/chipgenius/
Można też ograniczyć wielkość partycji.

-- -- -
Mają dostęp do firmowego oprogramowania, stosowanego przy produkcji kart.

Data: 2020-08-31 11:36:55
Autor: ąćęłńóśźż
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Windows 10 [Defender] nie pozwala:

Removed or restored
Trojan: Script/Wacatac.C!ml
Severe
2020-08-31 11:29
Trojan
This program is dangerous and executes commands from an attacker.
Affected items:
file: C:\Users\.....\AppData\Local\Temp\in503B81E5\66FF5A3D_stp.dat.tmp

www.microsoft.com/en-us/wdsi/threats/malware-encyclopedia-description?name=Trojan%3aScript%2fWacatac.C!ml&threatid=2147749377

-- -- -
ChipGenius

Data: 2020-08-31 12:39:18
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 31 Aug 2020 11:36:55 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5f4cc4b9$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>  od ąćęłńóśźż <a@e.pl>  :
[...]

Zassij starszą wersję, w nowej faktycznie coś AV wykrywa, ale po odpaleniu nic się nie
dzieje.

Data: 2020-08-31 13:47:21
Autor: ąćęłńóśźż
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
THX, wersja portable ze strony polskiej nie pyszczy pod Win 10.
Niestety ChipGenius odmiennie niż Windows 10 widzi mój czytnik (Kingston MobileLite G4 na układzie Realteka) wpięty w port USB, a nie kartę microSD w czytniku:

Device Type:  Mass Storage Device
Protocal Version: USB 2.10 <- Hint: This device can run faster when plugged to a USB3.0 port
Current Speed: High Speed
Max Current: 500mA
USB Device ID: VID = 0BDA PID = 0326
Serial Number: 201404081410
Device Vendor: Realtek
Device Name: USB3.0 Card Reader
Device Revision: 1124
Manufacturer: Generic-
Product Model: USB3.0 CRW   -SD
Product Revision: 1.00
Controller Part-Number: Unknown

Gdy microSD wkładam w adapter SD i wtedy do gniazda SD w lapku, podobnie Win widzi adapter a nie kartę.
BTW zawsze myślałem, że adaptery kart są "przezroczyste" :-o
A może się mylę i adaptery SD są całkowicie bierne?
Zresztą ChipGenius i tak nie widzi kart w lapka gnieździe na pamięci flash, a jedynie widzi te wpięte w USB.

A telefonem z Androidem jakoś takiej oszukanej karty nie można reaktywować?

-- -- -
Zassij starszą wersję

Data: 2020-08-31 10:12:40
Autor: ąćęłńóśźż
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Czytam net i widzę m.in. że przy niektórych próbach naprawy:
Komputer powinien widzieć kartę, a nie czytnik.
A są i takie i takie czytniki.
U mnie Win widzi czytnik Transcend a nie kartę w nim, ale za to widzi kartę w czytniku Kingston, a nie czytnik.
No i jeszcze na dodatek przy karcie microSD może widzieć przejściówkę/adapter (może?).
Na razie zapuściłem diskpart -> clean all, ciekawe jak głęboko wyzeruje.
Słyszałem o sposobie, żeby wyjąc dysk twardy z kompa, włożyć w niego oszukany nośnik i spróbować na tym oszukanym nośniku zainstalować Windows z płyty, to Win sobie poradzi:
https://flashchiptech.wordpress.com/2011/07/13/fixing-fake-sd-sdhc-cards-is-it-possible-what-are-the-problems-and-challenges-what-software-to-use-to-test-for-flash-memory-fake-chips-is-there-a-free-download-to-check-flash-drives-and-memory-car/

Data: 2020-09-04 12:59:49
Autor: Budzik
Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

Nie kombinuj tylko oddaj. Takich sprzedawców trzeba gnoic ile sie da.

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?