Jak przechowujecie płyty DVD?

Data: 2016-01-09 20:57:30
Autor: Ikselka
Jak przechowujecie płyty DVD?
Dnia Sat, 9 Jan 2016 12:08:13 +0100, Zygmunt napisał(a):

Mam setki płyt DVD, cze¶ć w plastikowych
pudełkach, czę¶ć w papierowych kopertach.
Oczywi¶cie kupno plastikowych pudełek
i przełożenie płyt z papierowych kopert
byłoby możliwe.
Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilo¶ci
nie wiem czy to byłby dobry sposób.
Zależy mi na tym by można było łatwo
wyj±ć konkretn± płytę.
Rozważałem zakup dużego dysku

Warto, ale raczej napęd ta¶mowy - także ze wględu na konieczny backup,
jesli Ci zależy na tych zasobach. No i wygoda zależy od tego, jaki masz
system:
http://www.ferrobackup.com/pl/archiwizacja-danych-na-naped-tasmowy.html

--
XL
TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

Data: 2016-01-09 22:18:47
Autor: Zygmunt
Jak przechowujecie płyty DVD?
Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku
lub ta¶mie żeby było taniej.
Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVD
i zgodnie z tematem chodzi mi o wygodny
sposób ich przechowywania.
Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby
łatwo było można wyszukać płytę, która jest
mi w danym momencie potrzebna.
W tej chwili trzymam je w różnych pudełkach
po różnym sprzęcie, zwracaj±c uwagę żeby
"stały", to znaczy żeby nie leżały w stosach.
To jest niewygodne, a ponadto zajmuje dużo
miejsca.
Wolałbym rozwi±zanie, w którym zapis
pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

Pozdrowienia
Zygmunt

Data: 2016-01-09 22:33:11
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 9 Jan 2016 22:18:47 +0100, Zygmunt napisał(a):

Wolałbym rozwi±zanie, w którym zapis
pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

Zaznaczyłam - je¶li Ci zależy na tych danych. Je¶li nie, to musisz się
liczyć z ich utrat±. Płyty s± zawodne.

Data: 2016-01-09 22:47:20
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak przechowujecie płyty DVD?
Każde rozwi±zanie jest niewygodne.
Płyta to płyta, fizyczny kontakt z ni±, co¶ jak ksi±żka w ręku ;-)
Bzzyk, szufladka, reklama, leci... :-)
I pobudzaj±ca wyobraĽnię okładka ;-)
Tak magia trochę jak w kinie :-)
Jak miałby¶ na DLNA kupę filmów, to też się w tym pogubisz - ile ikonek na raz można zobaczyć na TV, żeby z nich wybrać Twój film? 8? 12? To ile ekranów do przejrzenia, je¶li masz 500 filmów? I kolejny sprzęt inaczej koduje polskie znaki czy cudzysłowy, albo ucina długie tytuły...
Też jestem na etapie kartonowych pudeł, choć nowe rzeczy nagrywam na pendrajwa i od czasu do czasu zrzucam na NAS.
Tylko nie przypominam sobie, kiedy ostatni raz miałem czas ogladać ;-)

-- -- -

Data: 2016-01-10 03:07:23
Autor: Animka
W dniu 2016-01-09 o 22:18, Zygmunt pisze:
Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku
lub taśmie żeby było taniej.
Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVD
i zgodnie z tematem chodzi mi o wygodny
sposĂłb ich przechowywania.
Przez wygodny sposĂłb rozumiem taki ĹĽeby
łatwo było można wyszukać płytę, która jest
mi w danym momencie potrzebna.
W tej chwili trzymam je w różnych pudełkach
po różnym sprzęcie, zwracając uwagę żeby
"stały", to znaczy żeby nie leżały w stosach.
To jest niewygodne, a ponadto zajmuje duĹĽo
miejsca.
Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis
pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

Ja mam takie fajne, eleganckie segregatorki zamykane na suwaczek. W segregatorku są wygodne przezroczyste niby torebeczki z cieniutkiego plastiku. Mam parę sztuk takich segregatorków. Stoją sobie na półce. Kupiłam w Carrefourze za grosze.

-- animka

Data: 2016-01-10 13:11:07
Autor: Zygmunt
Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:5691bcee$0$699$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I to by mi najbardziej odpowiadało.
Czy jest tam jakaś nazwa takiego segregatora, wg której mógłbym
szukać w sklepach lub zwrócić się do Carrefoura z pytaniem gdzie
można takie segregatory kupić?
Napisz proszÄ™.

Teraz chciałbym możliwie tanio i z nakładem niewielkiej ilości czasu
przenieść płyty do segregatora, wyrzucając przy tym wszystkie pudełka,
w ktĂłrych w tej chwili siÄ™ znajdujÄ….
W przyszłości, w miarę dysponowania większą ilością czasu, mógłbym
pomyśleć o innym rozwiązaniu opisanym w tym wątku, np. przekopiować
je na dysk zewnętrzny z równoczesnym przeglądem co ewentualnie
wyrzucić. Teraz nie mam na to czasu.

Pozdrowienia
Zygmunt

Data: 2016-01-10 20:50:05
Autor: Animka
W dniu 2016-01-10 o 13:11, Zygmunt pisze:
[...]

Nie widzę żadnej nazwy. Leżało to tam gdzie płyty CDROM, myszki itp.
Zadzwoń do jakiegoś Carrefoura i zapytaj.

--
animka

Data: 2016-01-10 21:12:23
Autor: Sebastian Biały
On 2016-01-10 13:11, Zygmunt wrote:
Czy jest tam jakaĹ› nazwa takiego segregatora

Dostałes już linka do allegro.

Możesz w ciemno kupować etui firmy "Akoss", takie jak to:

http://allegro.pl/etui-do-plyt-cd-dvd-blu-ray-poj-48-plyt-i5907312156.html

Jest niezniszczalne, moje najstarsze majÄ… 15 lat i jak nowe.

Data: 2016-01-11 09:55:31
Autor: Zygmunt
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n6ue0s$5u7$1node1.news.atman.pl...
Możesz w ciemno kupować etui firmy "Akoss", takie jak to:

http://allegro.pl/etui-do-plyt-cd-dvd-blu-ray-poj-48-plyt-i5907312156.html

Jest niezniszczalne, moje najstarsze majÄ… 15 lat i jak nowe.

Bardzo dziękuję.

Pozdrowienia
Zygmunt

Jak przechowujecie płyty DVD?