Jak przechowujecie płyty DVD?

Data: 2016-01-09 15:19:43
Autor: Jarosław Sokołowski
Jak przechowujecie płyty DVD?
Pan Zygmunt ma setki płyt DVD, cześć w plastikowych pudełkach,
część w papierowych kopertach:

Oczywiście kupno plastikowych pudełek i przełożenie płyt
z papierowych kopert byłoby możliwe.

Zetknąłem się z praktyką przekładania płyt z plastikowych
pudełek do papierowych kopert, a następnie wyrzucenie zmędnego
plastiku do śmieci. No, powiedzmy, że oddanie do recyklingu.
Jako doraźna metoda jest to skuteczne, ale i tak prędzej czy
później miejsce się kończy.

Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilości nie wiem czy to
byłby dobry sposób. Zależy mi na tym by można było łatwo wyjąć
konkretną płytę.

Rozważałem zakup dużego dysku i przekopiowanie, ale spora część
płyt wymagałaby konwersji, a to nie byłby dobry sposób.

Najtrudniejszy jest dostęp do wiedzy, która to jest ta konkretna.
W przypadku dysku mam find, locate, grep itd, więc znajduję co mi
potrzeba błyskawicznie. Ze stojakami radzę sobie gorzej. Konwersja
do lepszej postaci jest czasem dobrym sposobem, ale i bez niej
można płyty wygodnie składować na dysku (a potem z nich korzystać).

Może ktoś wpadł na jakiś fajny sposób przechowywania?

Ja kiedyś wpadłem na pomysł, że nawet papierowe koperty są zbędne.
Ustawiałem wszystko co mam na specjalnym kiju w słupek. Gdy ta
konstrukcja zaczęła przypominac Kolumnę Zygmunta, przyszło opamiętnie.
Teraz staram sie unikać tego nośnika danych (pamiętam jak w garażu
odnalazłem pudło, w którym było circa pięćset dyskietek -- 3,5 i 5,25
cala).

--
Jarek

Jak przechowujecie płyty DVD?