Jak przechowywać ¶piwór?

Data: 2009-05-18 14:52:54
Autor: Zbynek Ltd.
Jak przechowywać ¶piwór?
Witam

Swój stary syntetyk trzymałem od zakupu ponad 10 lat temu powieszony w worku foliowym otwartym z dołu. Na _zewn±trz_ szafy. Taki worek jak daj± w pralni na ubranie, tyle że na moj± pro¶bę dali mi dłuższy.
Nie zanotowałem jakiegokolwiek smrodku (z tego powodu ;-) )
Czyli żadnej stęchlizny. Drobna cyrkulacja czasem tam występuje, gdy otwiera się drzwi szafy, czy lekko tymi drzwiami dociska do ¶ciany.

Jak przechowywanie w takim worku wpływać będzie na ¶piwór puchowy? Czy kto¶ tak praktykował? To, że po użyciu będzie zawsze wysuszony i wywietrzony, to jest oczywiste. Czy jednak materiał naturalny, jakim jest puch, wymaga większego dostępu powietrza? Worek producenta do przechowywania wydaje mi się zbyt mały. I zbyt ażurowy. Kurz dostanie się tam bez żadnej przeszkody.
Z kolei można zrobić worek z prze¶cieradła, zamiast tego z folii. Choć mniej ażurowy, to kurz jednak wchłania.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-05-18 14:59:26
Autor: Szymon R.
Jak przechowywać ¶piwór?
Zbynek Ltd. pisze:

Jak przechowywanie w takim worku wpływać będzie na ¶piwór puchowy? [...]

Ja swojego pucha przechowuje w pozycji nietoperza. Zawieszony jest za haczyki w nogach, i wisi na wieszaku na karniszu (za zasłon±). Do tej pory bez zarzutu.

Szymon R.

Klub Górski Zdobywcy               http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl
Bacówka na Krawcowym Wierchu       http://krawcow.pttk.pl
Noc Krawculi                  http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/
GG: 2461026

Data: 2009-05-18 15:41:42
Autor: Zbynek Ltd.
Jak przechowywać ¶piwór?
Witam

Szymon R. napisał(a) :
Ja swojego pucha przechowuje w pozycji nietoperza. Zawieszony jest za haczyki w nogach, i wisi na wieszaku na karniszu (za zasłon±). Do tej pory bez zarzutu.

Nie napisałem - mój też wisi na nietoperza. Za uszka na wieszaku. Chociaż to chyba jaki¶ nietoperz mutant - uszka ma w nogach :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-05-18 16:57:45
Autor: Wojciech Wierba
Jak przechowywać ¶piwór?
Zbynek Ltd. pisze:
Witam

Szymon R. napisał(a) :
[...]

I to pewnie jest najwła¶ciwsze rozwiazanie. gdy jednak nie mamy
do¶ć miejsca, to 'bawełniany' worek o pojemno¶ci 5-10 razy
wiekszej od objeto¶ci transportowej ¶piwora jest tez dobry
(poszewka na duż± poduszkę).
Przy okazji zwracam uwagę, że nawet ważniejsze od bardzo
dobrego przechowywania ¶piwora, jest przechowywanie
mat samopompujacych w pozycji rozwinietej. I tu sprawdza sie doskonale
sczelina pomiedzy szafa a sciana.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-18 17:29:10
Autor: Zbynek Ltd.
Jak przechowywać ¶piwór?
Wojciech Wierba napisał(a) :
Zbynek Ltd. pisze:
Witam

Szymon R. napisał(a) :
[...]

No tak, ale czy w plastikowym (otwartym) worku, czy nie?

Przy okazji zwracam uwagę, że nawet ważniejsze od bardzo
dobrego przechowywania ¶piwora, jest przechowywanie
mat samopompujacych w pozycji rozwinietej. I tu sprawdza sie doskonale
sczelina pomiedzy szafa a sciana.

Hmmm... Czyżby¶ był u mnie? ;-)

Dobrze też kilka razy wydusić powietrze i poczekać aż samo naci±gnie. Coby pozbyć się ewentualnego nadmiaru wilgoci pochodz±cej z nadmuchania ustami.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-05-19 07:37:54
Autor: bans
Jak przechowywać ¶piwór?
Wojciech Wierba pisze:

Przy okazji zwracam uwagę, że nawet ważniejsze od bardzo
dobrego przechowywania ¶piwora, jest przechowywanie
mat samopompujacych w pozycji rozwinietej. I tu sprawdza sie doskonale
sczelina pomiedzy szafa a sciana.

Niestety, tam już s± dwie pary nart, trzy pary kijków i jakie¶ buty ;)

--
bans

Data: 2009-05-19 09:41:18
Autor: Paweł Suwiński
Jak przechowywać ¶piwór?
Dnia wto, 19 maj 2009 tako rzecze bans:

[...]

Przypomina mi  się ten dowcip o  wkładaniu żyrafy do lodówki...  a tam
już  słonie siedz±  :). Ale  ¶michy chichy  a u  nas podobnie  chałupa
obstawiona ;|.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-05-19 11:44:59
Autor: Tomasz Sójka
Jak przechowywać ¶piwór?
Dnia Tue, 19 May 2009 09:41:18 +0200, Paweł Suwiński napisał(a):
[...]

Problem się robi gdy ¶piworków ma się kilka :) Moje wisz± na drzwiach do
sypialni :)) Przy okazji nie tłuk± się o ¶cianę (drzwi). Minusem jest nie
zamykanie drzwi...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-05-19 12:31:31
Autor: bans
Jak przechowywać ¶piwór?
Tomasz Sójka pisze:

Problem się robi gdy ¶piworków ma się kilka :) Moje wisz± na drzwiach do
sypialni :)) Przy okazji nie tłuk± się o ¶cianę (drzwi). Minusem jest nie
zamykanie drzwi...

Moje dwa zajmuj± jeden przedział w trzydrzwiowej szafie. Rozprężaj± się tam swobodnie ;)

--
bans

Data: 2009-05-19 15:07:35
Autor: Jan Werbiński
Jak przechowywać ¶piwór?
Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:guu2d4$16a$1mx1.internetia.pl...
Tomasz Sójka pisze:

[...]

Próbował kto¶ w piwnicy?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-05-19 15:12:03
Autor: adamer2
Jak przechowywać¶piwór?

> Moje dwa zajmuj± jeden przedział w trzydrzwiowej szafie. Rozprężaj± się > tam swobodnie ;)

Próbował kto¶ w piwnicy?

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Ja próbowałem z dziewczynkami z podwórka, kiedy byłem b. młody

Data: 2009-05-19 17:33:55
Autor: Jan Werbiński
Jak przechowywać¶piwór?
Użytkownik <adamer2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:653d.00000f06.4a12b023newsgate.onet.pl...
Ja próbowałem z dziewczynkami z podwórka, kiedy byłem b. młody

I złapali Cię?

Data: 2009-05-19 19:25:07
Autor: Arek \"Antek\" Mytko
Jak przechowywać ¶piwór?

Tomasz Sójka pisze:

[...]

podejrzewam, ze za duza wilgoc.
ja wieszam na scianie lub w szafie

Antek __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4089 (20090519) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-05-20 20:50:36
Autor: Basia Z.
Jak przechowywać ¶piwór?

Użytkownik "Paweł Suwiński" :

Przypomina mi  się ten dowcip o  wkładaniu żyrafy do lodówki...  a tam
już  słonie siedz±  :). Ale  ¶michy chichy  a u  nas podobnie  chałupa
obstawiona ;|.

W mojej rodzinie po górach chodz± 4 osoby.
Mamy razem ok 15 plecaków, 5 ¶piworów puchowych, i kilka syntetycznych, z 8 karimatów, 3 palniki, ok 6 czekanów, tyleż par raków (jako¶ się nazbierało przez lata) i mnóstwo innych hamozi, ten cały sprzet zajmuje połowę szaf w mieszkaniu.
Na szczę¶cie mieszkanie jest duże, a ponadto przed nikim nie trzeba się tłumaczyć.
¦piwory jak akurat nie s± używane trzymam w pozycji rozłożonej lez±cej na kanapach w dużym pokoju.
Jak kto¶ przychodzi to przenosi się je do drugiego pokoju.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-05-20 22:38:40
Autor: qbson
Jak przechowywać ¶piwór?
Basia Z. pisze:

¦piwory jak akurat nie s± używane trzymam w pozycji rozłożonej lez±cej na kanapach w dużym pokoju.
Jak kto¶ przychodzi to przenosi się je do drugiego pokoju.

Czyli można powiedzieć, że te ¶piwory to tak jakby członkowie Twojej rodziny. Pewnie odwdzięczaj± się dobrymi wła¶ciwo¶ciami termicznymi ;-)

W moim przypadku powoli małe mieszkanie zaczyna odgrywać znacz±c± rolę w hamowaniu popędów w zakupach sprzętu turystycznego.

Data: 2009-05-19 17:39:59
Autor: qbson
Jak przechowywać ¶piwór?
Wojciech Wierba pisze:
[...]

A nie może sobie po prostu taki puchowy ¶piwór leżeć na półce zgięty na pół? Bez żadnego pokrowca?

pzdr
qbson

Data: 2009-05-19 17:52:44
Autor: Zbynek Ltd.
Jak przechowywać ¶piwór?
Witam

qbson napisał(a) :
Wojciech Wierba pisze:
[...]

Ależ tym bardziej może.

Bez żadnego pokrowca?

Tyle, że się zakurzy. No chyba, że w szafie.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-05-19 18:04:21
Autor: qbson
Jak przechowywać ¶piwór?
Zbynek Ltd. pisze:
A nie może sobie po prostu taki puchowy ¶piwór leżeć na półce zgięty na pół?

Ależ tym bardziej może.

Bez żadnego pokrowca?

Tyle, że się zakurzy. No chyba, że w szafie.

oczywi¶cie, że w szafie :)
Dzięki za szybk± odpowiedĽ - już jestem spokojny.

pzdr
qbson

Jak przechowywać ¶piwór?