Jak przegotować mleko na kuchence indukcyjnej ?

Data: 2009-06-15 10:30:03
Autor: Panslavista
Jak przegotować mleko na kuchence indukcyjnej ?

Użytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Witam!

Rodzice kupili kuchnie indukcyjną (Amica czy coś w tym stylu),
która ma tylko 10 stopni regulacji mocy. I za każdym razem
kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
(nawet na 1. stopniu mocy).

Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

Postać i popilnować garnek.

Gotowac mleko w dużym garnku.

Kupić garnek do gotowania mleka (podwójne ścianki, pomiędzy nimi woda, a z
boku gwizdek - tędy zalewa się wodę:
http://www.nokaut.pl/szukaj/garnek-do-mleka.html

Kupić kipichron - chroni przed wykipieniem, ale nie przed przypaleniem:
http://www.primpol.pl/pliki/wyr_nierdz.htm
38. "Kipichron" wkładak do gotowania mleka

Nadaje się do dżemów, marmolad itd.

http://forumt.thc.com.pl/1_4044_0.html
Prawusek (to też ja - Panslavista :-))))))))))  ale trzy lata temu...

Cytuj
Postoisz to nie ucieknie. Czasem można kupić metalowe lub ceramiczne
urządzenie - wkładkę przypominającą spodek pod szklankę z jednym otworem
przy krawędzi - kładzie się ją dnem do góry na dnie garnka. Mleko podczas
gotowania zaczyna parować pod tą miseczką i zaczyna ona puszczać bąbelki -
wtedy te bąbelki rozrywają zbierający się kożuch i pianę na powierzchni
gotującego się mleka, dzięki czemu mleko nie zbiegnie i na dodatek zaczyna
rytmicznie stukać, co jest sygnalizacją, że mleko się ugotowało.

Nazwa tego to kipichron, a tu znalazłem zdjęcia na skończonej aukcji:
http://www.kiermasz.pl/auction.php?auction_id=1587349
A tu z nierdzewki blaszany - producent: