Jak przegrac z dyktafonu na plyte?

Data: 2012-01-15 17:01:11
Autor: _THX.
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?
Potrzebuję przegrać nagranie z dyktafonu (kaseciak) na jaki¶ plik zapisany póĽniej na płycie i możliwy do odtworzenia w większo¶ci urz±dzeń.
Pytania:
a) Jak technicznie przegrać? Dyktafon ma wyj¶cie tylko na słuchawki (kwestia poziomu sygnału). Z kolei notek ma tylko wej¶cie mikrofonowe. Jaki¶ specjalny kabel trzeba lutować? Wolałbym używac tego dyktafonu z uwagi na ustawienie głowicy (jedna ¶cieżka mono) niż innego magnetofonu;
b) do jakiego pliku (fromatu) przegrywać i jakim programem (Win XP sp3)? Jest co¶ systemowego (te nagrania to po co najmniej 25 minut)?
THX

Data: 2012-01-15 17:19:53
Autor: DooMiniK
On 15/01/2012 17:01, _THX. wrote:
[...]

Potrzebujesz więc kabelka mały jack - mały jack.

Z kolei notek ma tylko wej¶cie mikrofonowe.

Co to za laptop? Musi być wej¶cie liniowe (podaj model). Jak nie,
potrzebujesz karty na USB lub PCMCIA.

USB:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=USB+d%C5%BAwi%C4%99kowa&order=d&change_view=1

> [...]
b) do jakiego pliku (fromatu) przegrywać i jakim programem (Win XP sp3)? Jest
co¶ systemowego (te nagrania to po co najmniej 25 minut)?

Tak, jest. O to się zapytasz na grupie dotycz±cej Windows, lub zapytasz
google.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-01-15 22:45:52
Autor: _THX.
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?
Na oko liniowego nie ma (dwa gniazda), ale może to oznaczone symbolem mikrofonu pozwala na odpowiedni poziom, sprawdzę w instrukcji.
Teraz większo¶ć mikrofonów (elektretowych) to zdaje się na baterie jest.
Kiedy¶ królowały mikrofony dynamiczne i gniazda mikrofonowe były bardzo czułe.

-- -- -
Musi być wej¶cie liniowe.

Data: 2012-01-16 00:09:46
Autor: Animka
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?
W dniu 2012-01-15 23:45, _THX. pisze:
Na oko liniowego nie ma (dwa gniazda), ale moĹĽe to oznaczone symbolem
mikrofonu pozwala na odpowiedni poziom, sprawdzÄ™ w instrukcji.
Teraz większość mikrofonów (elektretowych) to zdaje się na baterie jest.
Kiedyś królowały mikrofony dynamiczne i gniazda mikrofonowe były bardzo czułe.

A dyktafonu w telefonie nie masz? Potem przez bluetooth do komputera.

--
animka

Data: 2012-01-16 09:05:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-01-16 00:09, Użytkownik Animka napisał:

[...]

A z kasety na telefon to jak przegra królowo logiki ?

Pozdrawiam

Data: 2012-01-16 09:14:35
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 16-01-2012 o 09:05:19 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

[...]

Przez mikrofon. Każdy by na to wpadł...;-)

--
Brak sygnaturki.

Data: 2012-01-16 09:50:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?

"Sławek Maculewicz" op.v753ulk08woxnu@organ-- 5

A z kasety na telefon to jak przegra królowo logiki ?

Przez mikrofon. Każdy by na to wpadł...;-)

On zamierza dopiero używać tego czego¶, nie za¶
my¶li o przegraniu dokonanego już nagrania.

Data: 2012-01-16 11:45:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-01-16 09:14, Użytkownik Sławek Maculewicz napisał:

[...]

Tylko szkoda że nie każdy wpadł na fakt strat jako¶ci przy przegrywaniu
przez mikrofon.
Ale skoro innych rozwi±zań nie widzicie.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2012-01-16 13:01:08
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 16-01-2012 o 11:45:49 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

[...]

Zadziałała brzytwa Ockhama. W±tkotwórca nic o jako¶ci nie wspominał...

A praktycznie - powinien wystarczyć kabelek 2 x minijack i programik  mp3DirectCut.

--
Brak sygnaturki.

Data: 2012-01-17 00:54:48
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-16 11:45, RadoslawF pisze:
Tylko szkoda że nie każdy wpadł na fakt strat jako¶ci przy przegrywaniu
przez mikrofon.
Ale skoro innych rozwi±zań nie widzicie. :-)

Jak to nie wpadł? ;) Nasza grupowa xpertka od wszystkiego już znalazła gotowe rozwi±zanie. To co spieprzy przez dyktafon, poprawi programem do edycji plików dĽwiękowych i już. Co do rozwi±zań rozumnych: oczywi¶cie, że kabelek jest jak najbardziej do wykonania;)

Data: 2012-01-17 02:53:39
Autor: Animka
W dniu 2012-01-17 00:54, Tomaszek pisze:
W dniu 2012-01-16 11:45, RadoslawF pisze:
Tylko szkoda że nie każdy wpadł na fakt strat jakości przy przegrywaniu
przez mikrofon.
Ale skoro innych rozwiązań nie widzicie. :-)

Jak to nie wpadł? ;) Nasza grupowa xpertka od wszystkiego już znalazła
gotowe rozwiÄ…zanie. To co spieprzy przez dyktafon, poprawi programem do
edycji plików dźwiękowych i już. Co do rozwiązań rozumnych: oczywiście,
ĹĽe kabelek jest jak najbardziej do wykonania;)

Te, napisz jak ty byś to zrobił zamiast się mądrzyć. Wszyscy są ciekawi.

--
animka

Data: 2012-01-17 12:21:22
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-01-17 02:53, Użytkownik Animka napisał:

[...]

Te, napisz jak ty by¶ to zrobił zamiast się m±drzyć. Wszyscy s± ciekawi.

Przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie poprzednika, tylko tym razem
ze zrozumieniem.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-16 13:11:43
Autor: Animka
W dniu 2012-01-16 09:05, RadoslawF pisze:
[...]

A z kasety na telefon to jak przegra krĂłlowo logiki ?

Ten dyktafon nie nadaje na głos? A telefon nie ma dyktafonu?
Zrersztą chciał chyba na płytę to nagranie nagrać.

--
animka

Data: 2012-01-16 12:19:52
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-16 00:09, Animka pisze:
A dyktafonu w telefonie nie masz? Potem przez bluetooth do komputera.

A wiesz jaka będzie jako¶ć jak będziesz to nagrywać przez mikrofon?

Data: 2012-01-16 13:13:58
Autor: Animka
W dniu 2012-01-16 12:19, Tomaszek pisze:
W dniu 2012-01-16 00:09, Animka pisze:
A dyktafonu w telefonie nie masz? Potem przez bluetooth do komputera.

A wiesz jaka będzie jakość jak będziesz to nagrywać przez mikrofon?

Są jakieś programy do obróbki czy konwersji. Nie słyszałeś, a już prorokujesz.

--
animka

Data: 2012-01-16 15:57:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-01-16 13:13, Użytkownik Animka napisał:

A dyktafonu w telefonie nie masz? Potem przez bluetooth do komputera.

A wiesz jaka będzie jako¶ć jak będziesz to nagrywać przez mikrofon?

S± jakie¶ programy do obróbki czy konwersji. Nie słyszałe¶, a już prorokujesz.

Ale w dalszym ci±gu obowi±zuje stara zasada, z jaka jako¶ci±
nagrasz z tak± będziesz miała, a programy do obróbki jedynie
maskuj± problem.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-16 18:26:18
Autor: Animka
W dniu 2012-01-16 15:57, RadoslawF pisze:
[...]

Ale w dalszym ciągu obowiązuje stara zasada, z jaka jakością
nagrasz z taką będziesz miała, a programy do obróbki jedynie
maskujÄ… problem.

Być może. Trzeba mieć raczej dobry mikrofon, a nie jakieś trzeszczadło to jakaś obróbka będzie zbędna.
EOT.

--
animka

Data: 2012-01-16 19:23:14
Autor: Dawid
W dniu 2012-01-16 18:26, Animka pisze:

Być może. Trzeba mieć raczej dobry mikrofon, a nie jakieś trzeszczadło
to jakaś obróbka będzie zbędna.
EOT.

Jak zwykle pierdo.... i idziesz w zaparte.
Mikrofon super hiper, a to co będzie do niego gadać jeszcze większy szmelc.Razem dostaniesz taką kaszanę, że tylko Tobie wyjdzie super płytka.
Powodzenia.

Data: 2012-01-16 20:06:04
Autor: Animka
W dniu 2012-01-16 19:23, Dawid pisze:
[...]

To nie ja mam zamiar przegrywać. Jeśli ktoś ma do kitu nagranie i to nagranie na szmelcu to chyba nie muszę łopatologicznie Ci tłumaczyć, że ja bym tego na płytkę nie chciała nagrać.
Nie odzywaj siÄ™ juĹĽ do mnie.

--
animka

Data: 2012-01-15 23:43:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?

"DooMiniK" 4f130abc$1@news.home.net.pl

Co to za laptop? Musi być wej¶cie liniowe (podaj model). Jak nie,

Ciekawe, po co w laptopie takie wej¶cie. :)

Data: 2012-01-16 00:30:02
Autor: JoteR
"DooMiniK" napisał:

Z kolei notek ma tylko wej¶cie mikrofonowe.

Co to za laptop? Musi być wej¶cie liniowe

W wielu nowszych konstrukcjach to wej¶cie oznaczone symbolem mikrofonu jest prawdopodobnie także wej¶ciem liniowym.

(podaj model).

Żeby się przekonać, że ów złosliwy troll nadal uparcie toppostuje?
Szkoda czasu. To niereformowalny przypadek.

JoteR

Data: 2012-01-15 23:25:09
Autor: Padre
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?
Data: 2012-01-15 22:49:49
Autor: _THX.
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?
Faktycznie, tak między gaciami i garnkami z Chin ;-)

PS. Dzięki, ale za drogo jak na raz, i pewnie to-to wielkie (skoro na płyty winylowe).

-- -- -
Tak z grubej rury:
http://aldi.pl/OFFER_PL_MI/OFFER_03/OFF01.SHTML

Data: 2012-01-15 23:45:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?

"_THX." jev0on$ft$1@inews.gazeta.pl

kabel trzeba lutować? Wolałbym używac tego dyktafonu
z uwagi na ustawienie głowicy (jedna ¶cieżka mono)
niż innego magnetofonu;

Chyba w każdym telefonie jest co¶ na kształt dyktafonu.
Wkładasz tam kartę pamięci i nagrywasz co chcesz od razu
na tę kartę. :) W razie czego -- podł±czasz telefon do
komputera za spraw± drutu USB i kopiujesz [dowody
w sprawie] na dysk komputera.

Data: 2012-01-16 12:21:54
Autor: Tomaszek
[...]

No błagam Cię. A *jako¶ć*?

Data: 2012-01-16 12:34:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?

"Tomaszek" jf118a$3pe$2@node2.news.atman.pl

[...]

Co jako¶ć? Za dobra? Można zawsze popsuć. :) Zreszt±... To nie DAT. ;)
(choć ¶piew ptaków można nagrywać z powodzeniem lepszym niż w wypadku dyktafonu)

Data: 2012-01-16 00:08:00
Autor: Animka
Jak przegrac z dyktafonu na plyte?
W dniu 2012-01-15 18:01, _THX. pisze:
Potrzebuję przegrać nagranie z dyktafonu (kaseciak) na jakiś plik zapisany
później na płycie i możliwy do odtworzenia w większości urządzeń.
Pytania:
a) Jak technicznie przegrać? Dyktafon ma wyjście tylko na słuchawki (kwestia
poziomu sygnału). Z kolei notek ma tylko wejście mikrofonowe. Jakiś specjalny
kabel trzeba lutować? Wolałbym używac tego dyktafonu z uwagi na ustawienie
głowicy (jedna ścieżka mono) niż innego magnetofonu;
b) do jakiego pliku (fromatu) przegrywać i jakim programem (Win XP sp3)? Jest
coĹ› systemowego (te nagrania to po co najmniej 25 minut)?

Z braku laku możesz puscić nagranie do mikrofonu w komputerze i już masz na dysku. Potem nagrać na cd-rom.

--
animka

Data: 2012-01-17 00:58:06
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-16 00:08, Animka pisze:
Z braku laku możesz puscić nagranie do mikrofonu w komputerze i już masz
na dysku. Potem nagrać na cd-rom.

A do jakiego formatu nasza xpertko proponujesz to nagrać? Może ten pasztet wrzucić do WAVE'a 44khz, 16 bit, stereo. Będzie od razu jakość "cd-roma" Normalnie audio-cd. I nawet obróbki nie potrzeba;)

Data: 2012-01-17 15:57:55
Autor: Doxent
[...]
kabel jack-jack stereo 3.5mm

b) do jakiego pliku (fromatu) przegrywać i jakim programem (Win XP sp3)? Jest
co¶ systemowego (te nagrania to po co najmniej 25 minut)?
THX

np. Audacity. zapisuje w WAV, OGG i MP3 po zainstalowaniu wtyczki LAME.

http://audacity.sourceforge.net/?lang=pl
http://www.dobreprogramy.pl/LAME-MP3-encoder,Program,Windows,12377.html

Jak przegrac z dyktafonu na plyte?