Jak przejsc bezbolesnie na VAT

Data: 2009-07-11 13:11:32
Autor: MIX-NET
Jak przejsc bezbolesnie na VAT
Ze wzgledu na zblizajacy sie limit zwolnienia z vatu, bede zmuszony na niego przejsc. Jak to wyglada w praktyce? Co z fakturami zakupowym, ktore byly przed data przejscia na vat? Jak to sie zalatwia w US? Czy vatowcem sie jest od dnia zlozenia i oplacenia wniosku? Czy moze mozna zlozyc wniosek np. 25.07 , a we wniosku wpisac ze dzialac jako vatowiec bedziemy od 1.08? Co z kasa fiskalna? Trzeba bedzie pozmieniac wszystkie stawki na 22% VATU (lub inna odpowiednia do danego towaru)?
Prosze o wszelkie wskazowki. Docelowo ksiegowosc bedzie prowadzic biuro, ale chcialbym sie wstepnie przygotowac do tematu.

pozdrawiam
MIX-NET
Ryczalt + zwolnienie z VAT (jeszcze) + kasa fiskalna

Data: 2009-07-11 17:22:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 11 Jul 2009, MIX-NET wrote:

Ze wzgledu na zblizajacy sie limit zwolnienia z vatu, bede zmuszony na niego
przejsc. Jak to wyglada w praktyce? Co z fakturami zakupowym, ktore byly
przed data przejscia na vat?

  Zależy co za zakup.
  Dla towarów i materiałów nie sprzedanych przed oVATowaniem można
odliczyć, ale w ramach załatwiania formalności w US - bo musi być
formalnie "zgoda naczelnika".

  Tu ustawa:
....patrz art.113.5

Jak to sie zalatwia w US? Czy vatowcem sie jest
od dnia zlozenia i oplacenia wniosku?

"Zależy" - czy zostało się VATowcem *wskutek* przekroczenia limitu, czy
wg własnego wyboru - przed przekroczeniem.

pzdr, Gotfryd
(KPiR, VAT)

Data: 2009-07-11 20:30:07
Autor: MIX-NET
Jak przejsc bezbolesnie na VAT
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0907111712481.228quad...

 Zależy co za zakup.
 Dla towarów i materiałów nie sprzedanych przed oVATowaniem można
odliczyć, ale w ramach załatwiania formalności w US - bo musi być
formalnie "zgoda naczelnika".

Tzn. jak? Mam napisac pismo i czekac do usranej smierci, az laskawie pozwola
mi odliczyc vat od towarow? Myslalem, ze wystarczy inwentaryzacja podparta
fakturami zakupowymi.

Jak to sie zalatwia w US? Czy vatowcem sie jest
od dnia zlozenia i oplacenia wniosku?

"Zależy" - czy zostało się VATowcem *wskutek* przekroczenia limitu, czy
wg własnego wyboru - przed przekroczeniem.

O ile mi wiadomo, to po przekroczeniu limitu juz dawno powinno byc sie
vatowcem, wiec mozna powiedziec ze tak bycie vatowcem, to moj wybor ale
podyktowany tym, ze:
1. Nie bede handlowal, bo za chwile przekrocze prog.
2. Albo przejde, jak piszesz na wlasna prosbe (bo przeciec nie musisz
przechodzic), zeby moc dalej handlowac.

Punkt 2 nie wchodzi w gre.

pozdrawiam
MIX-NET

Data: 2009-07-14 08:13:49
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale nie ze mną dyskutuj, tylko z posłami.
  Adres W-wa ul.Wiejska, jakoś tak :]
  Przepis jest w art.113.5 ustawy o VAT - "za zgodą naczelnika" i tyle.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-12 15:50:58
Autor: glos
On 11 Lip, 20:29, "MarkX" <ma...@ola.pl> wrote:

> [...]

1. Nie bede handlowal, bo za chwile przekrocze prog.
2. Albo przejde, jak piszesz na wlasna prosbe (bo przeciec nie musisz

Zamiast snuc domysly, lepiej bys poszukaj w sieci w kierunku wskazanym
przez Gotfryda - np http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/rejestracja,180,0,223668.html

--

Pozdrawiam,

glos