Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?

Data: 2010-08-03 06:12:10
Autor: Janeo
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
Cześć,
Czy ktoś wie, czy istnieje jakiś przelicznik (kalkularor) albo coś, co
by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
wysokość ekranu.
Chodzi o to, żeby oglądając w TV panoramicznym rozmiar 4:3 nie mieć
mniejszego w wymiarze wysokości prostokąta ekranu, niż się miało.
(np. odpowiednikiem 15" w panoramie 16:9 będzie 21". Do tego doszedłem
sam mierząc... A co z innymi?)

Data: 2010-08-03 13:21:40
Autor: Tomek Kańka
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
Janeo <janeo100@gmail.com> napisał(a)
Cześć,
Czy ktoś wie, czy istnieje jakiś przelicznik (kalkularor) albo coś, co
by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
wysokość ekranu.

Kartka, długopis i wiedza z podstawówki?

--
Tomek

Data: 2010-08-03 06:28:37
Autor: Janeo
On 3 Sie, 15:21, Tomek Kańka <t...@tomkan.eu.org> wrote:
Janeo <janeo...@gmail.com> napisał(a)

> [...]
> by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
> wysokość ekranu.

Kartka, długopis i wiedza z podstawówki?
A po co? Mam internet...

Data: 2010-08-03 06:31:57
Autor: Janeo
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
.... a właśnie, idąc za ciosem - przelicz mi!

Data: 2010-08-03 06:35:19
Autor: Janeo
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
.... Już znalazłem w serwisie zagranicznym.
Dziękuję tym, co się obawiali o moje wykształcenie.

Data: 2010-08-03 15:35:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:4c92fd9d-8713-4c6b-9d8a-00b5a17d8dcfy11g2000yqm.googlegroups.com...
... a właśnie, idąc za ciosem - przelicz mi!

A za ile?

Data: 2010-08-03 15:35:55
Autor: Cavallino
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Kartka, długopis i wiedza z podstawówki?
A po co? Mam internet...

A nie masz kartki, długopisu, czy wiedzy? ;-)

Data: 2010-08-03 06:45:39
Autor: Janeo
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
Nie chce mi się - proste!

Data: 2010-08-03 15:53:55
Autor: Cavallino
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:77869865-f55d-4acd-b2b0-a56db6f17d51c10g2000yqi.googlegroups.com...
Nie chce mi się - proste!

Cytować i poprawnie ustawić czytnika też Ci się nie chce?
Może zrezygnuj z usenetu w takiej sytuacji?
Każemu będzie prościej.

Data: 2010-08-04 00:24:49
Autor: Janeo
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
On 3 Sie, 15:53, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
Może zrezygnuj z usenetu w takiej sytuacji?
Każemu będzie prościej.
DZIECIAKU, nie odpowiedziales na apel bez pomocy, a w zamian masz
'amicje' pouczac.
Wiec jak nie chcesz narazic sie na kurwamacie - musze to powiedziec -
morda w kubel.
Najpierw troche kultury, a poki co jak tej kultury nie masz, ty won z
usenetu, ty tu jestes o niebo krocej.

On 3 Sie, 17:45, "Tomy M." <t...@ansibl.com> wrote:
Narysowałem to kilka lat temu ... ale nadal jest aktualne :-)http://ansibl.com/16-9_vs_4-3.jpg
Dzieki Tomy M. - ale już znalazlem przelicznik automatyczny wszystkich
rozmiarow w ta i z powrotem :-).

Data: 2010-08-04 10:34:05
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-08-04 09:24, Janeo pisze:

[...]

   Spoko, ten rysunek służy do pokazania jak się mają
te formaty do siebie tak na chłopski rozum.

Tomy M.

Data: 2010-08-04 10:59:01
Autor: Maciej Bojko
Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
On Wed, 4 Aug 2010 00:24:49 -0700 (PDT), Janeo <janeo100@gmail.com>
wrote:

[...]

Plonk.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-08-03 15:20:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:63123e5f-615e-4726-bb03-113d61384dc5z10g2000yqb.googlegroups.com...
Cześć,
Czy ktoś wie, czy istnieje jakiś przelicznik (kalkularor) albo coś, co
by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
wysokość ekranu.

Tak.
Nazywa się twierdzenie Pitagorasa. ;-)

Data: 2010-08-13 18:03:44
Autor: Remek
Użytkownik "Janeo" napisał:

Czy ktoś wie, czy istnieje jakiś przelicznik (kalkularor) albo coś, co
by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
wysokość ekranu.

Ja zrobiłem formułki w Excelu. Jest kilka możliwości. Najbardziej dla mnie
przydatna jest opcja podająca wymiary boków po wpisaniu przekątnej.

Remek

Data: 2010-08-14 08:54:48
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 13.08.2010 Remek <bajer@tlen.pl> napisał/a:
Użytkownik "Janeo" napisał:

[...]

A to już nie wystarczy kupić większy niż ma sąsiad, żeby było ok? ;)
Teraz tv i tak są znacznie większe niż kiedyś, 21, 24" w crt to były takie
typówki, 32" to był grzmot o głębokości 1m.
W 4:3 to lecą gadające głowy, to po co Ci jakaś wielka płachta, a na filmy
masz i tak więcej niż w 4:3 z górnym i dolnym marginesem.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?