Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?

Data: 2010-08-13 22:45:19
Autor: Uni
Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?
W sieci znalazłem ciekawą stronkę o archiwizacji danych : http://satanowski.net  wpisując w jej wyszukiwarce na górze strony  string :  gaffitter + dvdisaster  - dostajemy opis tej archiwizacji.
Chcę robić backap'y swoich danych - mam płytki firmy Tevion na których
napis głosi : 4,7 Gigabytes  - autorowi tej strony wychodzi że jest to : 4707319808 B - ale mnie jakoś nie chce wyjść ta suma - czy możecie mi coś w tym pomóc ?.

Data: 2010-08-14 00:12:21
Autor: m4rkiz

"Uni" <universis@wp.pl> wrote in message news:4C65BCEF.CF6B66F8wp.pl...
[...]

jezeli uzywasz plusow to masz 7MB miejsca mniej

DVD-R (SL)  2,048 x 2,298,496 = 4,707,319,808
DVD+R (SL)  2,048 x 2,295,104 = 4,700,372,992

Data: 2010-08-14 17:33:10
Autor: Uni
m4rkiz napisał(a):

jezeli uzywasz plusow to masz 7MB miejsca mniej

DVD-R (SL)  2,048 x 2,298,496 = 4,707,319,808
DVD+R (SL)  2,048 x 2,295,104 = 4,700,372,992

Dziękuję za odpowiedź, używam płytek DVD marki Tevion typu +RW.

Data: 2010-08-16 10:12:33
Autor: ptoki
On 14 Sie, 18:33, Uni <univer...@wp.pl> wrote:
m4rkiz napisał(a):

> jezeli uzywasz plusow to masz 7MB miejsca mniej

> DVD-R (SL)  2,048 x 2,298,496 = 4,707,319,808
> DVD+R (SL)  2,048 x 2,295,104 = 4,700,372,992

Dziękuję za odpowiedź, używam płytek DVD marki Tevion typu +RW.

oprocz tego jesli zapisujesz luzne pliki to jednostka alokacji na
dysku i ta na DVD moze sie roznic i ilosc danych jaka w praktyce sie
uda nagrac moze byc inna. Mechanizm nie jest identyczny z tym dyskowym
ale tez troche upierdliwy.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-14 17:58:04
Autor: Padre
Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?
  4,7 Gigabytes  - autorowi tej strony wychodzi że jest to
: 4707319808 B - ale mnie jakoś nie chce wyjść ta suma - czy możecie
mi coś w tym pomóc ?.

Płyty DVD są tak tanie że proponuję nagrywać 4GB choćby z tej przyczyny że zewnętrzne sektory płyty są najbardziej narażone na uszkodzenie i błędy zapisu.

Data: 2010-08-15 18:22:43
Autor: MAR
On Sat, 14 Aug 2010 17:58:04 +0200, Padre wrote:

Płyty DVD są tak tanie że proponuję nagrywać 4GB choćby z tej przyczyny że zewnętrzne sektory płyty są najbardziej narażone na uszkodzenie i błędy zapisu.

Metoda w praktyce bezużyteczna. Nagrane 4GB też mogą ulec uszkodzeniu, i co
wtedy ?
Tylko dodakowe backupy, na  innych nośnikach i w innych lokalizacjach
zapewnią bezpieczeństwo danych.

--
Mar.

Data: 2010-08-15 20:39:09
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 15 Aug 2010 18:22:43 +0200, MAR napisał(a):

[...]

Od jakiegoś czasu skłaniam się jednak do tworzenia kopii zapasowych na
zewnętrznych dyskach 3,5" lub 2,5". Wychodzi pewnie jeszcze trochę drożej od
płyt DVD-R/+R, ale wygoda aktualizacji kopii, ilość zajmowanego miejsca na
półce i czas dostępu do danych moim zdaniem warte są tej ceny. Wydaje mi się
też, że w chwili obecnej nośniki DVD mają już tak niską żywotność, że
powierzanie im istotnych danych jest proszeniem się o kłopoty.

[ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy    ]
[ się nie zmienia.                                        (Lewis Grizzard) ]

Data: 2010-08-15 21:53:23
Autor: m4rkiz
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:6820ve34btvx.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

tez od dawna backupy robie na dyskach, tylko najwazniejsze rzeczy laduja
dodatkowo na dvd-ram, takie ktorych byloby naprawde szkoda gdyby wszystkie
dyski naraz padly

wypalanie, weryfikowanie, organizowanie, sprawdzanie czy dane sa odczytywalne,
aktualizowanie backupow, wszystko to mozna robic praktycznie bez udzialu
uzytkownika, w przypadku nosnikow optycznych to masa straconego czasu

tasma tez fajna rzecz, tylko raczej nie do domu

Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?