Jak przemówić do rozsądku nadawcom smsó w?

Data: 2009-09-05 21:28:44
Autor: ant
Jak przemówić do rozsądku nadawcom smsó w?

Jak przemówic do rozsądku nadawcom smsów
następującej treści:

    "Właściciel numeru XXXYYYYYY proszony jest o wysłanie
     smsa o tresci START na 7218 a wyslane zostana 4 oczekujace
     wiadomosci MMS-zyczenia
     2,44zl/sms"

Jak dowiedzieć się, kto jest nadawcą tych smsów
(nazwa firmy, adres, nip, regon) bo coś czuję, że mój
operator mi tych danych nie poda... A moĹźe poda?

Data: 2009-09-05 15:53:21
Autor: Rafal M
On 5 Wrz, 21:28, ant <a...@nowhere.tld> wrote:

Jak dowiedzieć się, kto jest nadawcą tych smsów
(nazwa firmy, adres, nip, regon) bo coś czuję, że mój
operator mi tych danych nie poda... A może poda?

Tablice numeracji na UKE.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-09-06 13:14:30
Autor: Tomaszek
ant pisze:
[...]

Z tego co widzę to najpierw musiałeś wysłać jakiegoś sms-a aktywującego usługę, a potem się rozmyśliłeś;)

Usuwałem już kilkanaście razy tego typu sprawy. Ja robię to tak:
1.Wyszykuje w googlach do kogo należy numer ( proponuję frazę: 7218+regulamin )
2.W regulaminie zawsze musi być podany adres i numer kontaktowy do organizatora konkursu.
3.Dzwonię i stanowczo proszę o wyrejestrowane numeru XXXXXYYYYY z bazy danych.

100% skuteczności!!
| Wolność to nie to samo co dowolność - ksiądz Waldemar Chrostowski |
|              ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org             |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-09-06 15:00:53
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:h8065u$kfm$1nemesis.news.neostrada.pl...
ant pisze:
[...]

nie, ja tez to dostalem i to jest klasyczne oszustwo bo zadnych zyczen nie oczekiwalem

Data: 2009-09-06 18:58:46
Autor: ant
wspolna-flaszka.pl wrote:
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości
100% skuteczności!!
nie, ja tez to dostalem i to jest klasyczne oszustwo bo zadnych zyczen
nie oczekiwalem

Z tego co wygooglałem, to Wapster.
Na wapsterze, owszem ,załozyłem konto wiele lat temu.
Nie pamietam hasła do wapstera... I co wapster na to?
Mogę je sobie przypomnieć za 2,44zł

http://www.wapster.pl/password.aspx?menu=2&pos=8

"Najprostszym i najszybszym sposobem uzyskania zapomnianego
loginu lub hasła jest wysłanie SMS-a o treści HASLO na numer
7228. Koszt SMS-a wysłanego na numer 7228 wynosi 2 PLN (2,44
z VAT). Po chwili otrzymasz SMS-a z Twoim hasłem i loginem.
Możesz również wypełnić poniższy formularz. Nasi konsultanci
wyślą odpowiedź poprzez SMS w przeciągu 24 godzin. Koszt usługi
wynosi 50 wapsterów."

Jeśli nie mam 50 wapsterów lub 2,44zł to nie przysługuje
mi prawo do edycji lub usunięcia moich danych?

To legalne?

Data: 2009-09-06 11:14:53
Autor: Rafal M
On 6 Wrz, 18:58, ant <a...@nowhere.tld> wrote:

Jeśli nie mam 50 wapsterów lub 2,44zł to nie przysługuje
mi prawo do edycji lub usunięcia moich danych?

To legalne?

Tak, bo nie jest to jedyna forma wypisania sie z ich uslugi.

Mozesz p oprostu na adres siedziby spolki Wapster wyslac listem
poleconym cofniecie zgody na wykorzystywanie Twojego nr telefonu w
celach marketingowych.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-09-06 11:27:56
Autor: Rafal M
[...]

jeszcze dodam:
http://web.playmobile.pl/resources/pdf/Numery_Specjalne.pdf
Tutaj masz namiary na Wapstera.  Wyslij maila z zadaniem usuniecia
Twojego nr tel lub do nich zadzwon.

Ja z Wapsterem nigdy doczynienia nie mialem, ale z inna firma (smsy w
stylu wlasnie wygrales 10 tys) poszlo bez problemu - wyslalem maila ze
swoim nr telefonu, po 2 dniach dostalem info o usunieciu numeru z
bazy. I od tego czasu spokoj :)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-09-06 22:12:31
Autor: ant
Rafal M wrote:
[...]

Dziękuję, spróbuję :-)

Data: 2009-09-07 00:20:35
Autor: zbyszek
Jak przemówić do rozsądku nadawcom smsów?
http://web.playmobile.pl/resources/pdf/Numery_Specjalne.pdf
Tutaj masz namiary na Wapstera.  Wyslij maila z zadaniem usuniecia

to może być baza playmobile - ja do nich wysłałem maila przez
ich kanał zgłoszeń że nie chcę więcej sms-ow o konkursach
otrzymywać ani innego spamu i o dziwo wyłaczyli !!!

Data: 2009-09-07 20:56:14
Autor: zkruk [Lodz]
ant wrote:
[...]

przeczytaj regulamin ;/

wysłałem maila na adres: wapster@creativeteam.com.pl
ze nie chce więcej smsów na numer telefonu
po 2 dniach przyszło potwierdzenie, że numer usunięty i spokój...

BTW: http://wyborcza.pl/1,76842,6918215,Kocham_cie__Zabijmy_meza.html?as=1&ias=9&startsz=x

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-09-06 15:19:30
Autor: Andrzej Adam Filip
Jak przemówić
Tomaszek <tomaszek@judeland.pl> pisze:

ant pisze:
[...]

To ile *już* wydałeś na takie "wyrejestrowania"?
Czy może tobie za to nie płacą? :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Ci, którzy mają grzbiet włochaty, bywają bardzo bezlitośni.

Data: 2009-09-06 21:29:24
Autor: Robert Tomasik
[...]

Nie. Do mnie też podobne kretyńskie wiadomości dochodzą. juz się zastanawiałem, czy nie złożyć zawiadomienia, ze ktoś adresowane do mnie wiadomości przechwytuje - tak dla grandy po prostu.

Data: 2009-09-07 18:29:54
Autor: lukasz
ant napisał(a):
[...]

Ostatnio na pl.misc.telefonia.gsm byl szeroki watek nt SMS specjalnych i spamu. Wiekszosc uzytkownikow sprawdzala do kogo nalezy numer i wysylala informacje o nie wyrazaniu zgody na otrzymywanie takich materialow. Teraz sam zabralem sie za "czyszczenie" swoich numerow i o dziwo to skutkuje :)

pzdrw,

Jak przemówić do rozsądku nadawcom smsó w?