Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

Data: 2019-06-08 21:12:18
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego oprogramowania. Dotychczasowe próby były nieudane. NVMe nie dał się uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć instalowania aplikacji na dysku.

Data: 2019-06-08 22:44:49
Autor: Netx
W dniu 2019-06-08 o 21:12, TM pisze:
[...]

Dość skuteczny jest Aomei Backupper; wersja darmowa będzie wystarczająca.

Data: 2019-06-08 22:51:04
Autor: Netx
W dniu 2019-06-08 o 22:44, Netx pisze:
Dość skuteczny jest Aomei Backupper; wersja darmowa będzie wystarczająca.

Jednak może się mylę że wersja darmowa wystarczy.

Data: 2019-06-08 23:29:50
Autor: ń
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Ale Acronisem uruchamianym spod Windows, czy Acronisem startowanym z płyty/pendrajwa?
To drugie jest zawsze pewniejszym rozwiązaniem.
Może być też np. Clonezilla czy program do transferu systemu pochodzący od producenta Twoich dysków.

-- -- -
Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA.

Data: 2019-06-09 09:15:16
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

Data: 2019-06-09 10:30:36
Autor: z
W dniu 2019-06-09 o 09:15, TM pisze:
Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

A próbowałeś oprogramowaniem samsunga?
Robiłem to wiele razy z poziomu normalnie działającego systemu.
SSD NVMe NIE ale warto spróbować.
System zawsze grzecznie startował.

Data: 2019-06-09 20:01:09
Autor: ń
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Spróbuj sklonować dysk na dysk Clonezillą Live z płyty/usb, czyli bez uruchamiania Windows.
Mnie po kopiowaniu programem Samsung Transfer też system nie chciał wystartować z nowego dysku
Ale Clonezilla ma jakieś ograniczenie, że docelowy nie może być mniejszy niż źródłowy.

-- -- -
Oba dyski Samsunga.
Jeden 512 GB, drugi 500 GB.

Data: 2019-06-09 22:03:16
Autor: Irokez
W dniu 2019-06-09 o 20:01, ń pisze:
[...]

No właśnie, praktycznie przez to oprócz backupów lub przenoszenia na większy jest nieużywalna. Zdarzyło mi się mieć dwa niby identyczne dyski ale inna partia i parę sektorów mniej i kicha.

--
Irokez

Data: 2019-06-10 16:21:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 9 Jun 2019 22:03:16 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cfd6603$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>  od Irokez <no.email@wp.pl>  :
[...]

Zawsze można przeskalować partycję, dopóki nie ruszysz początku partycji, to win sobie
wstanie po klonowaniu, jeśli nie, to zawsze pozostaje "naprawa".

Data: 2019-06-10 20:32:03
Autor: Irokez
W dniu 2019-06-10 o 16:21, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

Zawsze można przeskalować partycję, dopóki nie ruszysz początku partycji, to win sobie
wstanie po klonowaniu, jeśli nie, to zawsze pozostaje "naprawa".

jasne.. z backupu zrobionego clonezillą...
Dlatego nie używam. Darmowe, proste, mało użyteczne, jak to w życiu, nie można mieć wszystkiego.

--
Irokez

Data: 2019-06-10 21:05:55
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 10 Jun 2019 20:32:03 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cfea223$0$508$65785112@news.neostrada.pl>  od Irokez <no.email@wp.pl>  :
[...]

Tylko kilka razy z życiu użyłem czegoś innego niż tandem clonezilla/gparted(na jednym ze
swoich dysków, Revodrive, ale to było jakieś 5 lat temu, zdaje się, że poprawili
niedogodność).
W przypadku jw pozostaje obcięcie partrycji przed wykonaniem backupu(nic trudnego).
Oczywiście można użyć czegoś "darmowego", ale ograniczenia może to mieć wkurwiające, poza
tym nie lubię, kiedy sposób działania programu jest tajny lub robi on coś, czego się po
nim nie oczekuje.

Data: 2019-06-11 18:48:44
Autor: Irokez
W dniu 2019-06-10 o 21:05, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Niby tak, ale założenie jest takie, że jest to niewykonalne ;)

Oczywiście można użyć czegoś "darmowego", ale ograniczenia może to mieć wkurwiające, poza
tym nie lubię, kiedy sposób działania programu jest tajny lub robi on coś, czego się po
nim nie oczekuje.

Dlatego wtedy kupiłem HDClone Pro. Łykał wszystko co miałem pod ręką i odtwarzał bezbłędnie, od systemów embedded na CF'ach przez DOS'y, XP'ki, 7-ki, soft-raidy itp, niezależnie czy płyta i procesor to jakaś ISA CPU Card z procesorem Geode i 32MB RAM, czy PLC-PC Beckhoffa, a uruchamiana apka czy to z płyty CD (własny boot), czy USB a kończąc na LiveXP z USB lub HDD.
Nie żebym reklamował, ale po prostu na moje potrzeby nic innego tak dobrze wtedy nie działało (wersja 4, teraz jest widzę 8 ale nie mam potrzeby aktualizacji).

Zdrówko.

--
Irokez

Data: 2019-06-12 13:22:59
Autor: z
[...]

Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu (złym programem ;-) ) oba dyski mają taki sam PODPIS i jeśli uruchomi się je razem to system głupieje i merdają mu się ścieżki do katalogów systemowych (C: D:). Po czym system jest do naprawy.

Tak było za starych windowsów. W10 tego nie sprawdzałem. Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

Data: 2019-06-13 02:45:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d00e095$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Tak było za starych windowsów.

Do WXP z jego 'boot.ini'.
(dlatego kasowałem i odkasowywałem zbędne partycje)
Od czasu BCD ten problem raczej nie zaistnieje.

Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

W10 tego nie sprawdzałem. Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-13 12:26:36
Autor: z
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

Zawsze klonowałem całe dyski  i problem był

Data: 2019-06-13 12:39:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d0224dd$0$529$65785112@news.neostrada.pl

Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

Zawsze klonowałem całe dyski  i problem był

Bajt do bajta? Razem z podpisami dysków?
WXP gubi się w literowaniu, ale niekoniecznie za sprawą zdublowania podpisów.

"z" 5d0224ae$0$529$65785112@news.neostrada.pl

Do momentu restartu systemu i uruchomienia z jednym dyskiem ;-)

IMO trochę fantazjujesz -- odłączenie dysku nie może namieszać.
(u mnie nie mieszało -- miałem w blaszaku dwa fizyczne dyski,
które czasami pracowały razem, a czasami -- nie)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 14:46:10
Autor: z
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Bajt do bajta? Razem z podpisami dysków?
WXP gubi się w literowaniu, ale niekoniecznie za sprawą zdublowania podpisów.

Kilka razy na XP to robiłem i problem był z podpisem (identycznym).
Nawet robiłem test i zerowałem początek dysku aby potem go wykorzystać jako magazyn w tym samym kompie. Wtedy się nic nie działo.
Jak normalny biały człowiek. Sklonowałem na nowy większy szybszy i sprawdziłem jego poprawne działanie było OK.
Jak podpiąłem stary żeby go wyczyścić i przeformatować na magazyn to system się wysypywał. Przy trzecim restarcie.

Wiem że tak było kiedyś ale ciągle mam w głowie żeby przemyśleć co i kiedy podpinam ;-)

Data: 2019-06-13 16:05:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d024594$0$540$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Widzę, że masz traumatyczne przeżycia, w które trudni mi uwierzyć. ;)

-=-

Tak czy siak -- TM nie klonował całego dysku
   (klonował partycję, zapewne też nie bajt
   do bajta, bo programy kopiujące partycje
   zwykle tak nie klonują)
bajt po bajcie (BTW -- czym Ty tak klonujesz?)
więc nie w tym problem.

-=-

Do klonowania bajt do bajta używam 'WinHex'.
Czasami nawet ;) przerywam w trakcie klonowania,
bo mi wystarczy tylko początek kopii... ;)
(dlatego dla ważne może być wzajemne ułożenie informacji)

Ogólnie trudno ;) mieć te same podpisy dysku czy partycji
w jednym komputerze, więc IMO coś plączesz. Problem zaczyna
się, gdy program klonujący nie skoryguje wpisów w rejestrze W.

-=-

 - Miałem masę kopii DOSa -- to oczywiste. ;)
 - Kopie WinDosa to kopie DOSa poczynione SYSami ;)
   itp. wzbogacone po prostu kopiami plików.
 - WXP itp. kopiowałem za pomocą partycjonerów (różne wersje Win
   wymagają nieco innego traktowania) ale nie miałem z tym problemów.
 - Od W7Startera posiłkuję się 'BCD Easy', o którym wspomniałem.

-=-

TM pisze, że kopia jego systemu >>nie bootuje<<, nie
zaś, że >>bootuje, ale wywraca się<< -- czy jakoś gubi.

Jak na razie u mnie ANI RAZU W10 (przerabiałem różne wersje
w sumie kilkadziesiąt razy) nie pogubił się w literowaniu.
IMO przy dobry wiatrach ;) można po prostu zlecić skopiowanie
W10 wiele razy (na ten sam dysk czy inaczej -- w tym samym
komputerze) i od razu móc przebootować z dowolnej kopii.

IMO pod tym względem W10 (i wcześniejsze, operujące na BCD)
są lepsze/stabilniejsze/mniej_kapryśne od WXP i im podobnych.

-=-

BCD Easy nie zakładał bootów na UEFI/GPT -- być może tak jest nadal.
Można sklonować system razem z BCD lub przejść na MBR, aby móc
założyć BCD na wielu partycjach, co może ;) przydać się...

Mając wiele dysków w kompie -- warto mieć BCD na każdym z tych dysków.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 16:59:15
Autor: z
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Etam...
Jeden dzień przestoju w małej firemce ;-)
Chciałem dobrze. Przyśpieszyć i powiększyć ;-)

Data: 2019-06-13 11:55:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d00e095$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu
(złym programem ;-) ) oba dyski mają taki sam PODPIS

To bardzo zły program. Dobry program koryguje ten podpis i koryguje
stosowne wpisy w rejestrze. Mimo tych wysiłków nadal WXP potrafi ;)
pomylić się przy literacji.

i jeśli uruchomi się je razem to system głupieje

Część potrafi brać z jednej (zwykle z kopii) partycji a część z innej.

[...]

Pod W10 tego problemu nie załapałem -- od czasu BCD jest pod tym względem lepiej.

-=-

TM ma dwa dyski fizyczne (dwa nośniki) a opisany przez Ciebie problem
raczej ;) nie pojawi się, gdy te kopie są na dwóch różnych dyskach,
bo dyski też mają swe własne podpisy.

-=-

U siebie, po skopiowaniu partycji systemowej z WXP, po prostu kasowałem
wszystkie kopie WXP poza stworzona kopią, odpalałem WXP, po czym (spod
tego chodzącego WXP) odkasowywałem wszystko (co trwało tak zwana chwilę)
i nadawałem (bądź nie) literki partycjom.

Przy okazji zauważyłem, że Paragony odkasowują bezproblemowo, przy okazji
naprawiając to i owo w razie potrzeby (tak można naprawić drobne błędy
w padniętej partycji) podczas gdy inne partycjonery -- niekoniecznie. ;)

Do różnych wersji W warto użyć różnych wersji Paragonów. ;)
Do merdania w BCD można użyć bezpłatnego w domu 'EasyBCD'.

   https://neosmart.net/EasyBCD/

Po polsku można by napisać ABCDEasy. ;)

Warto pozakładać BCD na wielu partycjach, by w razie czego ;) mieć z czego startować.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 09:55:18
Autor: Irokez
[...]

Spróbuj jeszcze MiniTool Partition Wizard. Zainstaluj na starym, podłącz nowy dysk, odpal klonowanie.
Mi przeniósł 10'tkę na laptopie HP z HDD na NVMe.

--
Irokez

Data: 2019-06-09 10:23:51
Autor: nadir
[...]

Mnie właśnie Acronis-em udało przenieść się Win10 z ssd na M.2, wersja bodajże z 2016 roku.
Inna opcja, to zrób kopię zapasową całego systemu z tego ssd na nośnik zewnętrzny i przywróć na czystym systemie z dyskiem m.2.

Data: 2019-06-09 14:55:47
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
System został przeniesiony, ale są kłopoty z bootowaniem (system nie startuje).

Data: 2019-06-09 15:14:31
Autor: nadir
W dniu 2019-06-09 o 14:55, TM pisze:

System został przeniesiony, ale są kłopoty z bootowaniem (system nie startuje).

Zakładam, że opcje bootowania w BIOS/UEFI poustawiałeś poprawnie, może spróbuj jeszcze naprawy systemu z pena/dvd startowego?

Data: 2019-06-11 01:23:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"nadir" 5cfd0637$0$507$65785112@news.neostrada.pl

System został przeniesiony, ale są kłopoty
z bootowaniem (system nie startuje).

Zakładam, że opcje bootowania
w BIOS/UEFI poustawiałeś poprawnie, może spróbuj jeszcze naprawy systemu z pena/dvd startowego?

Skoro nie bootuje a w BIOSie jest OK -- IMO pozostaje
jedynie poprawka BCD -- aby w ogóle bootował, bo W10
to nie WXP -- nie pogubi się w literacji. ;) Niektóre
kopiarki ;) partycji skorygują BCD, lub nawet założą
BCD od nowa gdzie popadnie, ;) a inne -- niekoniecznie...

Jak na razie IMO najwięcej za juzera wykonują Paragony,
ale od jakiegoś czasu trudno o bezpłatne wersje. Można
sklonować W10, gdy Paragon startuje pod niższym W, ale
zazwyczaj komputery z niższym W nie mają (mam na swej
myśli druty, nie soft) NVMe.

Jeśli nawet W10 zbootuje -- nie znaczy to wcale, że
będzie łaził bezproblemowo...

Kopiowałem W10 (różne W10 -- i na kilku różnych komputerach)
różnymi partycjonerami bezproblemowo, jeśli nie liczyć czasu
poświeconego na kopiowanie dziesiątek gigabajtów...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 18:23:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5cfc0898$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home
z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą
ACRONISA.

Nie wiem -- zapewne trzeba skopiować systemową partycję.

-=-

Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home
z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe

 - skopiować partycję W10
   (niby można inaczej, lecz to najprymitywniejszy sposób)
 - skorygować wpisy w rejestrze otrzymanej kopii W10
   (wiele programów koryguje przyokazyjnie, ale niekoniecznie
   zgodnie z zamiarami juzera -- nie można dogodzić
   absolutnie wszystkim za pomocą rozwiązań uniwersalnych)
 - skorygować wpisy BCD lub wpisy kilku BCD
   (być może wcześniej założyć BCD na dorzuconym nośniku;
   można nawet założyć kilka nowych BCD na różnych,
   niekoniecznie systemowych, partycjach)
 - ewentualnie skorygować UEFI/BIOS
 - uatrakcyjnić ;) sterowniki (zwykle same uatrakcyjnią się) w kopii W10

Od tej pory można już używać kopii W10, ale od tej pory należy:

 - permanentnie wprowadzać różne ;) poprawki w obu (czy ogólniej -- w wielu)
   W10, aby współpracowały ze sobą, nie zaś zakłócały się wzajemnie...

Kiedyś uważałem, że można tak skopiować dosłownie każdym partycjonerem,
ale obecnie uważam, że cierpliwie szukając, można by znaleźć partycjinery
kopiujące niezbyt dobrze/poprawnie... ;)

-=-

Pociesz się -- Pszemol nie zdołał nawet od zera postawić W10 na SSD NVme...
Zazwyczaj w osiągnięciu sukcesu przeszkadza drobny błąd... Problem w tym,
że tych ewentualnych/probabilistycznych ;) błędów jest straszliwie dużo,
więc być może (nawet mimo szczerych chęci) nikt zdalnie Ci nie pomoże...

Ogólnie sprawa jest prosta a czynności -- łatwe...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-09 20:56:53
Autor: TM
[...]

Hmm. Dziękuję za cenne rady. Przetestuję Wasze wskazówki. Jak się uda, napiszę co zadziałało. Jeśli nic tego nie wyjdzie, przetestuję znajomy serwis komputerowy :-).

Data: 2019-06-10 15:11:30
Autor: Kamil
Użytkownik "TM" napisał:

Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego oprogramowania.

Norton Ghost w odpowiednio wysokiej wersji powinien już obsługiwać SSD. Robisz obraz partycji systemowej i i odtwarzasz na SSD.

Pzdr

Data: 2019-06-10 16:17:38
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 8 Jun 2019 21:12:18 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cfc0898$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>  od TM <t_maz@poczta.onet.pl>  :
[...]

Odpalałeś stary system, kiedy nowy, pusty dysk był zainstalowany? Jak masz dwa złącza m2
sata i NVME, to odpal stary win, win zobaczy nowy dysk, wymusi zainstalowanie
sterownika(można zrobić to ręcznie) i dopiero wtedy sklonuj, może klon wstanie.

Data: 2019-06-11 18:51:51
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Niestety, żadna z proponowanych metod nie doprowadziła do sklonowania dysku systemowego SATA na dysk NvMe. Klonowanie owszem jest dokonane, ale dysk nie da się uruchomić jako systemowy.Pozostaje serwis.

Data: 2019-06-13 19:51:25
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Po analizie forów angielskich znalazłem rozwiązanie problemu. Dało się to zrobić AKRONISEM. Problem w tym, że początkowo popełniałem błąd. Windows 10 widział obydwa dyski jako systemowe i głupiał, wskazując na błąd. Dlatego po sklonowaniu ACRONISEM, należy nie wychodzić z niego, wyłączyć twardo komputer (przytrzymać wyłącznik przez kilka sekund). Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System wystartuje na NVMe.

Data: 2019-06-13 23:24:52
Autor: Animka
W dniu 2019-06-13 o 19:51, TM pisze:
[...]

W BIOS-ie nie da sie tego najpierw ustawić?

--
animka

Data: 2019-06-14 15:47:54
Autor: TM
W dniu 2019-06-13 o 23:24, Animka pisze:
[...]

Trzeba ustawić dopiero po klonowaniu

Data: 2019-06-14 21:15:58
Autor: Animka
W dniu 2019-06-14 o 15:47, TM pisze:
[...]

To mialam na myśli.

--
animka

Data: 2019-06-14 02:46:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5d028d1f$0$528$65785112@news.neostrada.pl

Po analizie forów angielskich znalazłem rozwiązanie problemu. Dało się to zrobić AKRONISEM. Problem w tym, że początkowo popełniałem błąd. Windows 10 widział obydwa dyski jako systemowe i głupiał, wskazując na błąd.

IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

[...]

Jesteś pewien, że to rozwiązanie jest zgodne z zamiarem twórców Acronisa?
W wolnej chwili chyba muszę spróbować tego Acronisa. ;)
Kopiowałeś bajt do bajta czy inaczej?

[...]

- IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
- Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?
- Dlaczego W10 nie zgłupieje, zanim nagle zostanie wyłączony?
  (dlatego, że Acronis zabierze ten dysk dla siebie na czas pracy)
- Co z dyskiem SATA po takim czymś?
- Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
- Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 16:02:36
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5d028d1f$0$528$65785112@news.neostrada.pl

IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

"Wyskoczył" BSOD

Jesteś pewien, że to rozwiązanie jest zgodne z zamiarem twórców Acronisa?
W wolnej chwili chyba muszę spróbować tego Acronisa. ;)
Kopiowałeś bajt do bajta czy inaczej?

Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony z bootowalnego pendriva

Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

- IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
- Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?

Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

- Co z dyskiem SATA po takim czymś?
Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA obecnie "robi" jako dysk D

- Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
- Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

PS. Jestem totalnym amatorem - dziadkiem po 70-tce, więc wybaczcie brak odpowiedzi na niektóre pytania :-)

Data: 2019-06-14 17:24:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5d03a8fd$0$17360$65785112@news.neostrada.pl

IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

"Wyskoczył" BSOD

Kiedy?

 - w trakcie klonowania?
   (chyba nie)
 - w trakcie bootowania po klonowaniu?
    - jeśli tak -- botując, miałeś podpięta oba dyski, czy tylko nowy?
      Piszesz, że podpiąłeś, ale kiedy podpiąłeś? -- po zbootowaniu,
      na chodzącym W10? czy przed zbootowaniem? Może zbootowałeś
      mając podpięty tylko NVMe, po czym wyłączyłeś komputer,
      podpiąłeś SATA i ponownie zbootowałeś?

[...]

Klonowałeś całe dyski czy tylko partycję?

Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

A mnie działają inne -- w tym i wskazany przez (Irokeza bodajże)
w tym wątku, i wskazany przeze mnie...

Kiedyś nawet założyłem, że każdy partycjoner pracujący pod W10 zdoła
to uczynić, ale teraz widzę, że chyba niekoniecznie każdy, choć IMO
Acronis powinien potrafić, bo to ponoć poważny program -- nie wiem,
jak jest, bo nie próbowałem Acronisa od wielu lat; może przetestuję.

- IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
- Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?

Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

Twórcy Acronisa nie wiedzą, co czynią?

- Co z dyskiem SATA po takim czymś?
Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem
odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA
obecnie "robi" jako dysk D

I jest na nim sprawny W10? -- można z tego dysku zbootować?

- Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
- Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

Widzisz wyraźnie jakieś ogromne przyspieszenie z SATA na NVMe?
W czym? W transferach czy w opóźnieniach? W10 przestał mrozić?
Może grasz w jakieś szybkie gry?

PS. Jestem totalnym amatorem

Tu nie ma zawodowców. ;)

- dziadkiem po 70-tce,

Co ma do tego 70 lat?

więc wybaczcie brak odpowiedzi na niektóre pytania :-)

Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie
dla Ciebie odnalazłem go w necie:

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump

"TM" 5d03aaf3$0$511$65785112@news.neostrada.pl

Jak już wyżej napisałem jestem ponad 70-letnim dziadkiem (poważnie),
więc już percepcję mam ograniczoną. Korzystałem tylko z angielskich
forów. Dziękuję za ciekawe adresy URL.

Te filmy też po angielsku. (i ten ww. facet ponoć też zna angielski)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-15 12:02:31
Autor: Adam
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

(...)
Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie
dla Ciebie odnalazłem go w necie:

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump

Przecież ten człowiek to jeden wielki obłęd ;)

Znam czynnych informatyków, całkiem dobrze sobie radzących w wieku 60-70.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-15 19:13:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"Adam" qe2fno$59q$1$Adam@news.chmurka.net

[...]

Zgłaszam zdanie odmienne/odrębne...
[IMO jeden z nielicznych rozsądnych polityków]

Znam czynnych informatyków, całkiem dobrze sobie radzących w wieku 60-70.

Spotkałem ludzi umysłowo sprawnych, choć znacznie
starszych, jak i niezbyt sprawnych, choć młodszych...
[nawet ten z TV spotyka się z młodszymi od niego, lecz...
[jutro niedziela -- nie przyjdą, ale pojutrze?... toż
do ostrożnych świat należy i uśmiecha się...]]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 09:49:42
Autor: ń
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Dobrze wiedzieć na przyszłość ;-)
Ale pozytywny efekt mógłbyś osiągnąć:
* program do klonowania uruchamiać nie spod Win, lecz jako live z płyty/pendrajwa;
i wydaje mi się, że także:
** podłączając jeden z dysków nie do szyny w kompie, lecz przez przejściówkę (obudowę) usb.
Przy klonowaniu obydwu podpiętych w środku miałeś problem z podpisem jak już pisał "z" (co za czasy, wymyślają sobie nicki krótsze niż chińskie nazwiska, w Chinach to wiadomo oszczędność papieru na książki telefoniczne i akta bezpieki ;))

-- -- -

Data: 2019-06-14 17:15:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"ń" qdvjio$n2j$1@node1.news.atman.pl

: Ale pozytywny efekt mógłbyś osiągnąć:
: * program do klonowania uruchamiać nie spod
: Win, lecz jako live z płyty/pendrajwa;

IMO tak uczynił.

> [...]

: przejściówkę (obudowę) usb. Przy klonowaniu obydwu podpiętych
: w środku miałeś problem z podpisem jak już pisał "z"

Klonowałem i tak, i siak -- bezproblemowo.
 - Nie mogłem do netbooka podczepić dwóch dysków
   bezpośrednio, bo tam nie mieści się aż tak wiele;
   (mam tam teraz 6 partycji z W7S i 4 partycje 32W10 -- każdy
   system został tam wrzucony z zewnętrznego dysku)

   Klonowałem via USB, bo nie mogłem do netbooka podczepić
   naraz dwóch dysków bezpośrednio, ale gdybym
   mógł -- podłączyłbym bez wahania z uwagi na
   szybkość i stabilność ;) połączenia.

 - Nie mogłem podczepić NVMe via przejściówka -- bo nie mam takowej.
   Gdybym mógł podłączyć via przejściówkę -- raczej nie uczyniłbym
   tego, chyba, że inaczej bym nie zdołał podłączyć. (ale po co
   byłby mi wówczas potrzebny ten NVMe?)

 - Klonowałem różne W10 na różnych komputerach, w tym i na VBOxowych,
   i na rzeczywistych, różnymi partycjonerami z dobrym/pożądanym skutkiem.

 - Klonowałem różne Win na różnych komputerach, w tym i na VBOxowych,
   i na rzeczywistych, różnymi partycjonerami z dobrym/pożądanym skutkiem.

-=-

Ale truskawki jem bez cukru. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 15:45:07
Autor: nadir
[...]

Czyli, że jak? Acronisa nie używałeś z USB/DVD, tylko jaką wersję na działającym systemie?
No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu kolejności bootowania.

Data: 2019-06-14 17:19:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

Użytkownik "nadir" 5d03a4e5$0$537$65785112@news.neostrada.pl

> [...]

    "TM" 5d03a8fd$0$17360$65785112@news.neostrada.pl

    > Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony

Co złego w uruchomieniu spod pracującego w10?
Niemal wszystkie klony zlecałem spod chodzącego Win.
(a mam za sobą nie dziesiątki udanych klonowań
Win, lecz zdecydowanie więcej)

No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu kolejności bootowania.

Skąd ten wniosek?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 17:44:10
Autor: nadir
[...]

Bo najlepiej robić klonowanie partycji gdy jest nieużywana. Doskonale wiem, że są programy, które radzą sobie "w locie". Ale ten wątek powstał w powodu tego, że coś się jednak nie udawało.

Skąd ten wniosek?

Stąd:
"Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System wystartuje na NVMe."

Przy odpowiednim ustawieniu bootowania, nie ma potrzeby odłączać zbędnych dysków.

Data: 2019-06-14 18:16:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"nadir" 5d03c0cb$0$503$65785112@news.neostrada.pl

Przy odpowiednim ustawieniu bootowania, nie ma potrzeby odłączać zbędnych dysków.

IMO jest -- gdy jest ,,konflikt podpisowy'', ale
**IMO** ten konflikt długo nie trwa. ;) Nie mam
teraz ochoty na testy, więc nie chcę wypowiadać
się zbyt stanowczo...

-=-

BTW -- TM wzbogacił ;) się właśnie!!!

    https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/zus-w-wyniku-waloryzacji-stan-kont-zus-wzrosl-o-ponad-200-mld-zl,944684.html

Net aż wrzeszczy o tym. [wzroście ukrytego długu rządu
RP, który trzeba czymś (podatkami i karami?) spłacić]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 17:28:09
Autor: TM
W dniu 2019-06-14 o 15:45, nadir pisze:
[...]

ACRONIS 2016 z bootowalnego pendriva. Bootowanie poprzez BIOS, po klonowaniu i tak miałem jeden dysk, więc tylko on się bootował. Stary SSD był odłączony.

Data: 2019-06-14 17:38:01
Autor: nadir
W dniu 2019-06-14 o 17:28, TM pisze:

ACRONIS 2016 z bootowalnego pendriva. Bootowanie poprzez BIOS, po klonowaniu i tak miałem jeden dysk, więc tylko on się bootował. Stary SSD był odłączony.

Tak, po analizie "forów angielskich".
Ale jak to robiłeś na początku, że utworzyłeś ten wątek?

Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe