Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

Data: 2019-06-08 23:29:50
Autor: ń
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Ale Acronisem uruchamianym spod Windows, czy Acronisem startowanym z płyty/pendrajwa?
To drugie jest zawsze pewniejszym rozwiązaniem.
Może być też np. Clonezilla czy program do transferu systemu pochodzący od producenta Twoich dysków.

-- -- -
Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA.

Data: 2019-06-09 09:15:16
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

Data: 2019-06-09 10:30:36
Autor: z
W dniu 2019-06-09 o 09:15, TM pisze:
Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

A próbowałeś oprogramowaniem samsunga?
Robiłem to wiele razy z poziomu normalnie działającego systemu.
SSD NVMe NIE ale warto spróbować.
System zawsze grzecznie startował.

Data: 2019-06-09 20:01:09
Autor: ń
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Spróbuj sklonować dysk na dysk Clonezillą Live z płyty/usb, czyli bez uruchamiania Windows.
Mnie po kopiowaniu programem Samsung Transfer też system nie chciał wystartować z nowego dysku
Ale Clonezilla ma jakieś ograniczenie, że docelowy nie może być mniejszy niż źródłowy.

-- -- -
Oba dyski Samsunga.
Jeden 512 GB, drugi 500 GB.

Data: 2019-06-09 22:03:16
Autor: Irokez
W dniu 2019-06-09 o 20:01, ń pisze:
[...]

No właśnie, praktycznie przez to oprócz backupów lub przenoszenia na większy jest nieużywalna. Zdarzyło mi się mieć dwa niby identyczne dyski ale inna partia i parę sektorów mniej i kicha.

--
Irokez

Data: 2019-06-10 16:21:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 9 Jun 2019 22:03:16 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cfd6603$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>  od Irokez <no.email@wp.pl>  :
[...]

Zawsze można przeskalować partycję, dopóki nie ruszysz początku partycji, to win sobie
wstanie po klonowaniu, jeśli nie, to zawsze pozostaje "naprawa".

Data: 2019-06-10 20:32:03
Autor: Irokez
W dniu 2019-06-10 o 16:21, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

Zawsze można przeskalować partycję, dopóki nie ruszysz początku partycji, to win sobie
wstanie po klonowaniu, jeśli nie, to zawsze pozostaje "naprawa".

jasne.. z backupu zrobionego clonezillą...
Dlatego nie używam. Darmowe, proste, mało użyteczne, jak to w życiu, nie można mieć wszystkiego.

--
Irokez

Data: 2019-06-10 21:05:55
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 10 Jun 2019 20:32:03 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cfea223$0$508$65785112@news.neostrada.pl>  od Irokez <no.email@wp.pl>  :
[...]

Tylko kilka razy z życiu użyłem czegoś innego niż tandem clonezilla/gparted(na jednym ze
swoich dysków, Revodrive, ale to było jakieś 5 lat temu, zdaje się, że poprawili
niedogodność).
W przypadku jw pozostaje obcięcie partrycji przed wykonaniem backupu(nic trudnego).
Oczywiście można użyć czegoś "darmowego", ale ograniczenia może to mieć wkurwiające, poza
tym nie lubię, kiedy sposób działania programu jest tajny lub robi on coś, czego się po
nim nie oczekuje.

Data: 2019-06-11 18:48:44
Autor: Irokez
W dniu 2019-06-10 o 21:05, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

[...]

Niby tak, ale założenie jest takie, że jest to niewykonalne ;)

Oczywiście można użyć czegoś "darmowego", ale ograniczenia może to mieć wkurwiające, poza
tym nie lubię, kiedy sposób działania programu jest tajny lub robi on coś, czego się po
nim nie oczekuje.

Dlatego wtedy kupiłem HDClone Pro. Łykał wszystko co miałem pod ręką i odtwarzał bezbłędnie, od systemów embedded na CF'ach przez DOS'y, XP'ki, 7-ki, soft-raidy itp, niezależnie czy płyta i procesor to jakaś ISA CPU Card z procesorem Geode i 32MB RAM, czy PLC-PC Beckhoffa, a uruchamiana apka czy to z płyty CD (własny boot), czy USB a kończąc na LiveXP z USB lub HDD.
Nie żebym reklamował, ale po prostu na moje potrzeby nic innego tak dobrze wtedy nie działało (wersja 4, teraz jest widzę 8 ale nie mam potrzeby aktualizacji).

Zdrówko.

--
Irokez

Data: 2019-06-12 13:22:59
Autor: z
[...]

Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu (złym programem ;-) ) oba dyski mają taki sam PODPIS i jeśli uruchomi się je razem to system głupieje i merdają mu się ścieżki do katalogów systemowych (C: D:). Po czym system jest do naprawy.

Tak było za starych windowsów. W10 tego nie sprawdzałem. Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

Data: 2019-06-13 02:45:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d00e095$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Tak było za starych windowsów.

Do WXP z jego 'boot.ini'.
(dlatego kasowałem i odkasowywałem zbędne partycje)
Od czasu BCD ten problem raczej nie zaistnieje.

Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

W10 tego nie sprawdzałem. Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-13 12:26:36
Autor: z
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

Zawsze klonowałem całe dyski  i problem był

Data: 2019-06-13 12:39:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d0224dd$0$529$65785112@news.neostrada.pl

Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

Zawsze klonowałem całe dyski  i problem był

Bajt do bajta? Razem z podpisami dysków?
WXP gubi się w literowaniu, ale niekoniecznie za sprawą zdublowania podpisów.

"z" 5d0224ae$0$529$65785112@news.neostrada.pl

Do momentu restartu systemu i uruchomienia z jednym dyskiem ;-)

IMO trochę fantazjujesz -- odłączenie dysku nie może namieszać.
(u mnie nie mieszało -- miałem w blaszaku dwa fizyczne dyski,
które czasami pracowały razem, a czasami -- nie)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 14:46:10
Autor: z
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Bajt do bajta? Razem z podpisami dysków?
WXP gubi się w literowaniu, ale niekoniecznie za sprawą zdublowania podpisów.

Kilka razy na XP to robiłem i problem był z podpisem (identycznym).
Nawet robiłem test i zerowałem początek dysku aby potem go wykorzystać jako magazyn w tym samym kompie. Wtedy się nic nie działo.
Jak normalny biały człowiek. Sklonowałem na nowy większy szybszy i sprawdziłem jego poprawne działanie było OK.
Jak podpiąłem stary żeby go wyczyścić i przeformatować na magazyn to system się wysypywał. Przy trzecim restarcie.

Wiem że tak było kiedyś ale ciągle mam w głowie żeby przemyśleć co i kiedy podpinam ;-)

Data: 2019-06-13 16:05:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d024594$0$540$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Widzę, że masz traumatyczne przeżycia, w które trudni mi uwierzyć. ;)

-=-

Tak czy siak -- TM nie klonował całego dysku
   (klonował partycję, zapewne też nie bajt
   do bajta, bo programy kopiujące partycje
   zwykle tak nie klonują)
bajt po bajcie (BTW -- czym Ty tak klonujesz?)
więc nie w tym problem.

-=-

Do klonowania bajt do bajta używam 'WinHex'.
Czasami nawet ;) przerywam w trakcie klonowania,
bo mi wystarczy tylko początek kopii... ;)
(dlatego dla ważne może być wzajemne ułożenie informacji)

Ogólnie trudno ;) mieć te same podpisy dysku czy partycji
w jednym komputerze, więc IMO coś plączesz. Problem zaczyna
się, gdy program klonujący nie skoryguje wpisów w rejestrze W.

-=-

 - Miałem masę kopii DOSa -- to oczywiste. ;)
 - Kopie WinDosa to kopie DOSa poczynione SYSami ;)
   itp. wzbogacone po prostu kopiami plików.
 - WXP itp. kopiowałem za pomocą partycjonerów (różne wersje Win
   wymagają nieco innego traktowania) ale nie miałem z tym problemów.
 - Od W7Startera posiłkuję się 'BCD Easy', o którym wspomniałem.

-=-

TM pisze, że kopia jego systemu >>nie bootuje<<, nie
zaś, że >>bootuje, ale wywraca się<< -- czy jakoś gubi.

Jak na razie u mnie ANI RAZU W10 (przerabiałem różne wersje
w sumie kilkadziesiąt razy) nie pogubił się w literowaniu.
IMO przy dobry wiatrach ;) można po prostu zlecić skopiowanie
W10 wiele razy (na ten sam dysk czy inaczej -- w tym samym
komputerze) i od razu móc przebootować z dowolnej kopii.

IMO pod tym względem W10 (i wcześniejsze, operujące na BCD)
są lepsze/stabilniejsze/mniej_kapryśne od WXP i im podobnych.

-=-

BCD Easy nie zakładał bootów na UEFI/GPT -- być może tak jest nadal.
Można sklonować system razem z BCD lub przejść na MBR, aby móc
założyć BCD na wielu partycjach, co może ;) przydać się...

Mając wiele dysków w kompie -- warto mieć BCD na każdym z tych dysków.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-13 16:59:15
Autor: z
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Etam...
Jeden dzień przestoju w małej firemce ;-)
Chciałem dobrze. Przyśpieszyć i powiększyć ;-)

Data: 2019-06-13 11:55:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"z" 5d00e095$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu
(złym programem ;-) ) oba dyski mają taki sam PODPIS

To bardzo zły program. Dobry program koryguje ten podpis i koryguje
stosowne wpisy w rejestrze. Mimo tych wysiłków nadal WXP potrafi ;)
pomylić się przy literacji.

i jeśli uruchomi się je razem to system głupieje

Część potrafi brać z jednej (zwykle z kopii) partycji a część z innej.

[...]

Pod W10 tego problemu nie załapałem -- od czasu BCD jest pod tym względem lepiej.

-=-

TM ma dwa dyski fizyczne (dwa nośniki) a opisany przez Ciebie problem
raczej ;) nie pojawi się, gdy te kopie są na dwóch różnych dyskach,
bo dyski też mają swe własne podpisy.

-=-

U siebie, po skopiowaniu partycji systemowej z WXP, po prostu kasowałem
wszystkie kopie WXP poza stworzona kopią, odpalałem WXP, po czym (spod
tego chodzącego WXP) odkasowywałem wszystko (co trwało tak zwana chwilę)
i nadawałem (bądź nie) literki partycjom.

Przy okazji zauważyłem, że Paragony odkasowują bezproblemowo, przy okazji
naprawiając to i owo w razie potrzeby (tak można naprawić drobne błędy
w padniętej partycji) podczas gdy inne partycjonery -- niekoniecznie. ;)

Do różnych wersji W warto użyć różnych wersji Paragonów. ;)
Do merdania w BCD można użyć bezpłatnego w domu 'EasyBCD'.

   https://neosmart.net/EasyBCD/

Po polsku można by napisać ABCDEasy. ;)

Warto pozakładać BCD na wielu partycjach, by w razie czego ;) mieć z czego startować.

--