Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

Data: 2019-06-09 10:23:51
Autor: nadir
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
W dniu 2019-06-08 o 21:12, TM pisze:
Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego oprogramowania. Dotychczasowe próby były nieudane. NVMe nie dał się uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć instalowania aplikacji na dysku.

Mnie właśnie Acronis-em udało przenieść się Win10 z ssd na M.2, wersja bodajże z 2016 roku.
Inna opcja, to zrób kopię zapasową całego systemu z tego ssd na nośnik zewnętrzny i przywróć na czystym systemie z dyskiem m.2.

Data: 2019-06-09 14:55:47
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
System został przeniesiony, ale są kłopoty z bootowaniem (system nie startuje).

Data: 2019-06-09 15:14:31
Autor: nadir
W dniu 2019-06-09 o 14:55, TM pisze:

System został przeniesiony, ale są kłopoty z bootowaniem (system nie startuje).

Zakładam, że opcje bootowania w BIOS/UEFI poustawiałeś poprawnie, może spróbuj jeszcze naprawy systemu z pena/dvd startowego?

Data: 2019-06-11 01:23:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"nadir" 5cfd0637$0$507$65785112@news.neostrada.pl

System został przeniesiony, ale są kłopoty
z bootowaniem (system nie startuje).

Zakładam, że opcje bootowania
w BIOS/UEFI poustawiałeś poprawnie, może spróbuj jeszcze naprawy systemu z pena/dvd startowego?

Skoro nie bootuje a w BIOSie jest OK -- IMO pozostaje
jedynie poprawka BCD -- aby w ogóle bootował, bo W10
to nie WXP -- nie pogubi się w literacji. ;) Niektóre
kopiarki ;) partycji skorygują BCD, lub nawet założą
BCD od nowa gdzie popadnie, ;) a inne -- niekoniecznie...

Jak na razie IMO najwięcej za juzera wykonują Paragony,
ale od jakiegoś czasu trudno o bezpłatne wersje. Można
sklonować W10, gdy Paragon startuje pod niższym W, ale
zazwyczaj komputery z niższym W nie mają (mam na swej
myśli druty, nie soft) NVMe.

Jeśli nawet W10 zbootuje -- nie znaczy to wcale, że
będzie łaził bezproblemowo...

Kopiowałem W10 (różne W10 -- i na kilku różnych komputerach)
różnymi partycjonerami bezproblemowo, jeśli nie liczyć czasu
poświeconego na kopiowanie dziesiątek gigabajtów...

--

Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe