Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

Data: 2019-06-13 19:51:25
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
W dniu 2019-06-08 o 21:12, TM pisze:
Po analizie forów angielskich znalazłem rozwiązanie problemu. Dało się to zrobić AKRONISEM. Problem w tym, że początkowo popełniałem błąd. Windows 10 widział obydwa dyski jako systemowe i głupiał, wskazując na błąd. Dlatego po sklonowaniu ACRONISEM, należy nie wychodzić z niego, wyłączyć twardo komputer (przytrzymać wyłącznik przez kilka sekund). Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System wystartuje na NVMe.

Pytanie profana. Jak przenieść system Windows 10 Home z aplikacjami  z dysku SSD SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba użyć innego oprogramowania. Dotychczasowe próby były nieudane. NVMe nie dał się uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i z PCI. Natomiast działał jako systemowy po zainstalowaniu Windowsa od zera. Chcę uniknąć instalowania aplikacji na dysku.

Data: 2019-06-13 23:24:52
Autor: Animka
W dniu 2019-06-13 o 19:51, TM pisze:
[...]

W BIOS-ie nie da sie tego najpierw ustawić?

--
animka

Data: 2019-06-14 15:47:54
Autor: TM
W dniu 2019-06-13 o 23:24, Animka pisze:
[...]

Trzeba ustawić dopiero po klonowaniu

Data: 2019-06-14 21:15:58
Autor: Animka
W dniu 2019-06-14 o 15:47, TM pisze:
[...]

To mialam na myśli.

--
animka

Data: 2019-06-14 02:46:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5d028d1f$0$528$65785112@news.neostrada.pl

Po analizie forów angielskich znalazłem rozwiązanie problemu. Dało się to zrobić AKRONISEM. Problem w tym, że początkowo popełniałem błąd. Windows 10 widział obydwa dyski jako systemowe i głupiał, wskazując na błąd.

IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

[...]

Jesteś pewien, że to rozwiązanie jest zgodne z zamiarem twórców Acronisa?
W wolnej chwili chyba muszę spróbować tego Acronisa. ;)
Kopiowałeś bajt do bajta czy inaczej?

[...]

- IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
- Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?
- Dlaczego W10 nie zgłupieje, zanim nagle zostanie wyłączony?
  (dlatego, że Acronis zabierze ten dysk dla siebie na czas pracy)
- Co z dyskiem SATA po takim czymś?
- Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
- Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-06-14 16:02:36
Autor: TM
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5d028d1f$0$528$65785112@news.neostrada.pl

IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

"Wyskoczył" BSOD

Jesteś pewien, że to rozwiązanie jest zgodne z zamiarem twórców Acronisa?
W wolnej chwili chyba muszę spróbować tego Acronisa. ;)
Kopiowałeś bajt do bajta czy inaczej?

Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony z bootowalnego pendriva

Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

- IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
- Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?

Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

- Co z dyskiem SATA po takim czymś?
Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA obecnie "robi" jako dysk D

- Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
- Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

PS. Jestem totalnym amatorem - dziadkiem po 70-tce, więc wybaczcie brak odpowiedzi na niektóre pytania :-)

Data: 2019-06-14 17:24:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"TM" 5d03a8fd$0$17360$65785112@news.neostrada.pl

IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

"Wyskoczył" BSOD

Kiedy?

 - w trakcie klonowania?
   (chyba nie)
 - w trakcie bootowania po klonowaniu?
    - jeśli tak -- botując, miałeś podpięta oba dyski, czy tylko nowy?
      Piszesz, że podpiąłeś, ale kiedy podpiąłeś? -- po zbootowaniu,
      na chodzącym W10? czy przed zbootowaniem? Może zbootowałeś
      mając podpięty tylko NVMe, po czym wyłączyłeś komputer,
      podpiąłeś SATA i ponownie zbootowałeś?

[...]

Klonowałeś całe dyski czy tylko partycję?

Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

A mnie działają inne -- w tym i wskazany przez (Irokeza bodajże)
w tym wątku, i wskazany przeze mnie...

Kiedyś nawet założyłem, że każdy partycjoner pracujący pod W10 zdoła
to uczynić, ale teraz widzę, że chyba niekoniecznie każdy, choć IMO
Acronis powinien potrafić, bo to ponoć poważny program -- nie wiem,
jak jest, bo nie próbowałem Acronisa od wielu lat; może przetestuję.

- IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
- Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?

Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

Twórcy Acronisa nie wiedzą, co czynią?

- Co z dyskiem SATA po takim czymś?
Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem
odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA
obecnie "robi" jako dysk D

I jest na nim sprawny W10? -- można z tego dysku zbootować?

- Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
- Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

Widzisz wyraźnie jakieś ogromne przyspieszenie z SATA na NVMe?
W czym? W transferach czy w opóźnieniach? W10 przestał mrozić?
Może grasz w jakieś szybkie gry?

PS. Jestem totalnym amatorem

Tu nie ma zawodowców. ;)

- dziadkiem po 70-tce,

Co ma do tego 70 lat?

więc wybaczcie brak odpowiedzi na niektóre pytania :-)

Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie
dla Ciebie odnalazłem go w necie:

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump

"TM" 5d03aaf3$0$511$65785112@news.neostrada.pl

Jak już wyżej napisałem jestem ponad 70-letnim dziadkiem (poważnie),
więc już percepcję mam ograniczoną. Korzystałem tylko z angielskich
forów. Dziękuję za ciekawe adresy URL.

Te filmy też po angielsku. (i ten ww. facet ponoć też zna angielski)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-15 12:02:31
Autor: Adam
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

(...)
Widziałem niedawno w TV faceta starszego od Ciebie, który
nie wykazywał obłędu związanego z wiekiem. Specjalnie
dla Ciebie odnalazłem go w necie:

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump

Przecież ten człowiek to jeden wielki obłęd ;)

Znam czynnych informatyków, całkiem dobrze sobie radzących w wieku 60-70.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-15 19:13:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"Adam" qe2fno$59q$1$Adam@news.chmurka.net

[...]

Zgłaszam zdanie odmienne/odrębne...
[IMO jeden z nielicznych rozsądnych polityków]

Znam czynnych informatyków, całkiem dobrze sobie radzących w wieku 60-70.

Spotkałem ludzi umysłowo sprawnych, choć znacznie
starszych, jak i niezbyt sprawnych, choć młodszych...
[nawet ten z TV spotyka się z młodszymi od niego, lecz...
[jutro niedziela -- nie przyjdą, ale pojutrze?... toż
do ostrożnych świat należy i uśmiecha się...]]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 09:49:42
Autor: ń
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
Dobrze wiedzieć na przyszłość ;-)
Ale pozytywny efekt mógłbyś osiągnąć:
* program do klonowania uruchamiać nie spod Win, lecz jako live z płyty/pendrajwa;
i wydaje mi się, że także:
** podłączając jeden z dysków nie do szyny w kompie, lecz przez przejściówkę (obudowę) usb.
Przy klonowaniu obydwu podpiętych w środku miałeś problem z podpisem jak już pisał "z" (co za czasy, wymyślają sobie nicki krótsze niż chińskie nazwiska, w Chinach to wiadomo oszczędność papieru na książki telefoniczne i akta bezpieki ;))

-- -- -

Data: 2019-06-14 17:15:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"ń" qdvjio$n2j$1@node1.news.atman.pl

: Ale pozytywny efekt mógłbyś osiągnąć:
: * program do klonowania uruchamiać nie spod
: Win, lecz jako live z płyty/pendrajwa;

IMO tak uczynił.

> [...]

: przejściówkę (obudowę) usb. Przy klonowaniu obydwu podpiętych
: w środku miałeś problem z podpisem jak już pisał "z"

Klonowałem i tak, i siak -- bezproblemowo.
 - Nie mogłem do netbooka podczepić dwóch dysków
   bezpośrednio, bo tam nie mieści się aż tak wiele;
   (mam tam teraz 6 partycji z W7S i 4 partycje 32W10 -- każdy
   system został tam wrzucony z zewnętrznego dysku)

   Klonowałem via USB, bo nie mogłem do netbooka podczepić
   naraz dwóch dysków bezpośrednio, ale gdybym
   mógł -- podłączyłbym bez wahania z uwagi na
   szybkość i stabilność ;) połączenia.

 - Nie mogłem podczepić NVMe via przejściówka -- bo nie mam takowej.
   Gdybym mógł podłączyć via przejściówkę -- raczej nie uczyniłbym
   tego, chyba, że inaczej bym nie zdołał podłączyć. (ale po co
   byłby mi wówczas potrzebny ten NVMe?)

 - Klonowałem różne W10 na różnych komputerach, w tym i na VBOxowych,
   i na rzeczywistych, różnymi partycjonerami z dobrym/pożądanym skutkiem.

 - Klonowałem różne Win na różnych komputerach, w tym i na VBOxowych,
   i na rzeczywistych, różnymi partycjonerami z dobrym/pożądanym skutkiem.

-=-

Ale truskawki jem bez cukru. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 15:45:07
Autor: nadir
[...]

Czyli, że jak? Acronisa nie używałeś z USB/DVD, tylko jaką wersję na działającym systemie?
No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu kolejności bootowania.

Data: 2019-06-14 17:19:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

Użytkownik "nadir" 5d03a4e5$0$537$65785112@news.neostrada.pl

> [...]

    "TM" 5d03a8fd$0$17360$65785112@news.neostrada.pl

    > Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony

Co złego w uruchomieniu spod pracującego w10?
Niemal wszystkie klony zlecałem spod chodzącego Win.
(a mam za sobą nie dziesiątki udanych klonowań
Win, lecz zdecydowanie więcej)

No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu kolejności bootowania.

Skąd ten wniosek?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 17:44:10
Autor: nadir
[...]

Bo najlepiej robić klonowanie partycji gdy jest nieużywana. Doskonale wiem, że są programy, które radzą sobie "w locie". Ale ten wątek powstał w powodu tego, że coś się jednak nie udawało.

Skąd ten wniosek?

Stąd:
"Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System wystartuje na NVMe."

Przy odpowiednim ustawieniu bootowania, nie ma potrzeby odłączać zbędnych dysków.

Data: 2019-06-14 18:16:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe

"nadir" 5d03c0cb$0$503$65785112@news.neostrada.pl

Przy odpowiednim ustawieniu bootowania, nie ma potrzeby odłączać zbędnych dysków.

IMO jest -- gdy jest ,,konflikt podpisowy'', ale
**IMO** ten konflikt długo nie trwa. ;) Nie mam
teraz ochoty na testy, więc nie chcę wypowiadać
się zbyt stanowczo...

-=-

BTW -- TM wzbogacił ;) się właśnie!!!

    https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/zus-w-wyniku-waloryzacji-stan-kont-zus-wzrosl-o-ponad-200-mld-zl,944684.html

Net aż wrzeszczy o tym. [wzroście ukrytego długu rządu
RP, który trzeba czymś (podatkami i karami?) spłacić]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-14 17:28:09
Autor: TM
W dniu 2019-06-14 o 15:45, nadir pisze:
[...]

ACRONIS 2016 z bootowalnego pendriva. Bootowanie poprzez BIOS, po klonowaniu i tak miałem jeden dysk, więc tylko on się bootował. Stary SSD był odłączony.

Data: 2019-06-14 17:38:01
Autor: nadir
W dniu 2019-06-14 o 17:28, TM pisze:

ACRONIS 2016 z bootowalnego pendriva. Bootowanie poprzez BIOS, po klonowaniu i tak miałem jeden dysk, więc tylko on się bootował. Stary SSD był odłączony.

Tak, po analizie "forów angielskich".
Ale jak to robiłeś na początku, że utworzyłeś ten wątek?

Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe