Data: 2009-07-25 21:37:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak przygotować doraźnie auto do streetracingu? | |
Tommy pisze:
Cześć, po głębszej analizie doszliśmy do wnisku, że na razie odpuszczamy temat skoku samochodem, głównym problemem okazała się budowa rampy, mamy problem ze zorganizowaniem miejsca na to. Wielka szkoda, bo z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że komitet przyznający nagrodę Darwina już się szykował na to wydarzenie. Natomiast wczoraj na domówce u kumpla zrodziła się nam idea zrobienia małej ligi streetracingu w okolicy. Oczywiście wchodzi w grę tylko Octavia II, fiaciorem nic nie zdziałamy. Zdziwiłbyś się :) - wywalenie wszystkiego co się da ze środka (zapas, kanapa itp.) To nie jest wszystko ;) To dopiero mała część tego co można wywalić :) - zatankowanie minimalnej ilości najlepszego paliwa premium Nie ma to jak stanąć bez paliwa w połowie odcinka ;) - zaklejenie taśmą wszystkich szpar dla mniejszego oporu Koniecznie ;) - wyjęcie filtra powietrza, teoretycznie więcej powietrza to większa moc teoretycznie... Co jeszcze można zrobić? Myśleliśmy o wyciągnięciu akumulatora już po odpaleniu auta - czy jest to możliwe? Jak się ma siłę to wszystko jest możliwe. Teoretycznie prąd idzie już wtedy z prądnicy. Jak się ma prądnice to może i idzie, nie wiem bo dawno nie widziałem samochodu z prądnicą. Rywalami będą: Taa... - Megane I po lifcie 1.6 110KM, francuz więc żaden problem Słusznie, choćby to było C4 WRC, to kraj pochodzenia przekreśla jego wszystkie szanse - Golf III 1.8 wersja GT, obniżony, ma stożek itp. więc może być problem No jak ze stożkiem, to faktycznie nie byle co. - Vectra C 2.2 147KM, bedzie ciężko Komu? - A6 1.9 TDI 130KM, dobre auto ale ciężkie więc chyba nie problem Co nie problem? Będziemy się ścigać na dystansie około 5km, wszędzie pola więc jest to bezpieczne. Wyścig bezpośredni systemem każdy z każdym. Wyścigi równoległe? Dwóch na raz na torze, bez doświadczenia i w autach rodziców. Myślimy, że największym problemem będzie ten Golf i Vectra więc będziemy wdzięczni za wszystkie porady odnośnie zwiększenia mocy w Octavii. Największe rezerwy ta Octavia ma w takiej wkładce którą znajdziesz między pedałami a kierownicą. Przydadzą się też rady odnośnie technik jazdy rajdowej, np. czy stosować LFB (left foot braking) Koniecznie - od startu do mety czy kożystać z ręcznego w zakrętach Na początku możesz spróbować skorzystać ze słownika ;) , ruszać z wysokich obrotów czy z niskich Niskie obroty kluczem do sukcesu - w ogóle to maksymalny moment masz pewnie przy 1700rpm, więc 2000 to w ogóle lepiej nie przekraczać. , czy zwiększyć/zmniejszyć ciśnienie w oponach itp.? To zależy jakie jest obecnie ;) Trasa to asfalt (jakieś 4km) i szutr (1km). To się nazywa szuter A teraz poważnie - jak chcesz się ścigać to poszukaj w okolicy automobilklubu, zadzwoń tam, albo wejdź na jakieś ich forum i dowiedz się kiedy w okolicy organizują najbliższy KJS. Dowiedz się jakie warunki trzeba spełnić, pojedź i tam się ścigaj. Tam się dowiesz czy umiesz jeździć, a nie kogo mama ma najszybszy samochód na prostej. |
|
Data: 2009-07-25 22:31:10 | |
Autor: Cyprian Prochot | |
Jak przygotować doraźnie auto do streetracingu? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h4fn1b$qbm$1atlantis.news.neostrada.pl...
LOL :) -- pozdrawiam Cyprian Prochot |
|
Data: 2009-07-26 11:49:56 | |
Autor: Adam Franik | |
Jak przygotować doraźnie auto do streetracingu? | |
Dnia Sat, 25 Jul 2009 21:37:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Największe rezerwy ta Octavia ma w takiej wkładce którą znajdziesz między pedałami a kierownicą.Tablica bezpieczników??? :P -- pozdrawiam, Adam F. & A3 TDI [SG][SWD] GG#4423822 |