Jak przyspieszyć ładowanie HTC?

Data: 2013-10-07 11:25:38
Autor: Marek
Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
Witam,

Zgubiłem oryginalny ładowarkę i (co gorsze) kabel USB do niej. Kupiłem nową ładowarkę (też HTC oryginalną) lecz kabel mam "jakiś" USB. W konsekwencji wydłużył mi się czas ładowania o ok 300%.

Czy ktoś z Was wie w jaki sposób należy przerobić kabel USB dla HTC aby telefon łaskawie zechciał się ładować jak należy? Ładowarki raczej nie da się przerobić bez użycia młotka więc pozostaje kabel... Nie mam niestety z czym go porównać. :(

Marek

Data: 2013-10-07 11:48:02
Autor: G Nowak
Jak przyspieszy adowanie HTC?
Zgubiem oryginalny adowark i (co gorsze) kabel USB do niej. Kupiem
now adowark (te HTC oryginaln) lecz kabel mam "jaki" USB. W
konsekwencji wyduy mi si czas adowania o ok 300%.

Czy kto z Was wie w jaki sposb naley przerobi kabel USB dla HTC aby
telefon askawie zechcia si adowa jak naley? adowarki raczej nie
da si przerobi bez uycia motka wic pozostaje kabel... Nie mam
niestety z czym go porwna. :(

Niestety "chinskie" kable maja mniejsza zawartosc miedzi, warto zaopatrzyc sie w oryginalny chinski, nawet jesli kosztuje 5x wiecej. Polecam rowniez ladowarke od Nokii N8 (oryginalna), miala ona 1.5A przez co telefon bardziej sie grzal i ladowal sie nieco szybciej.

--
Pozdr

Data: 2013-10-08 20:04:27
Autor: Marek
W dniu 2013-10-07 12:48, G Nowak pisze:

[...]

A mi na cieniutkim chiskim duo szybciej aduje. Tak jak to kiedy miaem. Zapewne dziki jego niskiej jakoci i by moe jakiej upywnoci telefon dostaje informacje, e moe wicej prdu pobiera. To nie kwestia adowarki czy kabla w sensie jakoci. Jeli adowarka jest w stanie da 1A to nawet najbardziej badziewn da si naadowa szybko telefon o ile odpowiednio poinformuje si telefon, e mu wolno.

Marek

Data: 2013-10-07 12:05:18
Autor: Jacek
W dniu 2013-10-07 11:25, Marek pisze:
Witam,

Zgubiłem oryginalny ładowarkę i (co gorsze) kabel USB do niej.
Mam kilka ładowarek i kilka kabli. Najszybciej ładuje ładowarka od Syny Xperia Z z króciutkim kabelkiem od Nokii (ma dosłownie 15 cm razem z wtyczkami). Ładowarka samochodowa z "jakimś kabelkiem" potrzebuje 5-6 godzin na pełne naładowanie.
Kluczem jest prąd wyjściowy ładowarki i przyzwoitej jakości kabel.
Przy czym nie ma co za bardzo wierzyć Chińczykom w to, co piszą na ładowarkach, bo u mnie na HTC napisali 1000 mA a na Sonym 700 a ładuje trochę szybciej.
Jacek

Data: 2013-10-08 20:00:29
Autor: Marek
W dniu 2013-10-07 12:05, Jacek pisze:

[...]

To nie tak. Np. ładowarka ma napisane 1A a prąd ładowania zmienia się w zależności od kabla i tylko w obrębie 2 wartości: niskiej i wysokiej. Na tej samej ładowarce oryginalny kabel HTC daje 250mA a jakiś chiński cieniutki nawet 820mA w porywach. Sęk w tym, że chcę nieco dłuższy. O prądzie ładowania decyduje przede wszystkim poinformowanie telefonu, że może czerpać więcej prądu a robi się to za pomocą odpowiedniego wysterowania przewodów danych. Każda marka robi to inaczej. Pewnie ten chiński kabelek jest tak kiepski, że ma jakąś upływność / przebicie na którymś z tych przewodów i dlatego szybciej ładuje.

Marek

Data: 2013-10-07 12:50:26
Autor: Chris
Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
Marek nabazgrał(a):

[...]

I na pewno kupiłeś oryginał bo HTC często są podrabiane.

Data: 2013-10-08 20:07:51
Autor: Marek
Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
W dniu 2013-10-07 12:50, Chris pisze:
Marek nabazgrał(a):

I na pewno kupiłeś oryginał bo HTC często są podrabiane.

Kupiłem worek kabli w cenie od 5 do chyba 50zł. Wydałem chyba z 200zł na te kable i już nie chce inwestować więcej w testy. Szybko mi ładuje jedynie na tanim, spiralnym chińczyku za jakieś 10zł. Sęk w tym, że mi nie odpowiada. Chcę prosty i dłuższy. Dlatego chciałbym przerobić jeden z posiadanych lecz nie znalazłem w sieci dokumentacji co HTC oczekuje.

Marek

Data: 2013-10-08 16:35:54
Autor: tck

Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:l2tuml$i38$1node1.news.atman.pl...
[...]

w mojej ladowarce do hd2 zwarte sa srodkowe piny

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-10-08 20:12:39
Autor: Marek
W dniu 2013-10-08 16:35, tck pisze:

w mojej ladowarce do hd2 zwarte sa srodkowe piny

Zwarte na chama czy przez rezystor? Gdzieś czytałem o tym, że HTC tego wymaga ale nie chciało mi się wierzyć, że zwarcie jest na sztywno. Wydaje mi się, że oryginalny kabel miał to "zwarcie" a nie ładowarka gdyż z jednej strony używać mogłem tego kabla jako USB a także do szybkiego ładowania. Gdy przypadkiem podłączyłem inny kabel do ładowarki, to nie było szybko... Wnioskuję, że kabel oryginalny miał zatopiony rezystor (między pinami 2 i 3 ?). To by tłumaczyło czemu nie przeszkadzało to w transmisji danych.

Marek

Data: 2013-10-09 11:01:16
Autor: J.F
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie tylko HTC, taki standard obecnie, a zwarcie chyba moze byc na sztywno, albo przez niewielki rezystor.

Czasem w elektronice nawet latwiej zewrzec rezystorem, bo to standardowy produkt, bardzo tani, automaty montazowe akceptuja, a alternatywe trzeba robic.
Nawet robia rezystory 0 ohm.

Wydaje mi się, że oryginalny kabel miał to "zwarcie" a nie ładowarka gdyż z jednej strony używać mogłem tego kabla jako USB a także do szybkiego ładowania.

No to raczej nie. Bo jak juz robisz osobny kabel, to az sie prosi aby byl normalnym kablem usb, a zwierasz wtedy w ladowarce.

Co innego ladowarka z wtykiem uUSB - glupio tak tracic pieniadze na dwie dodatkowe zyly.

Mozliwe ze HTC wymyslil jeszcze jakas inna sygnalizacje.

[...]

Kiedy by wlasnie przeszkadzalo - telefon rozpozna rezystor, pomysli ze glupia ladowarka i nie bedzie nawet probowal transmisji danych.

J.

Data: 2013-10-09 11:47:50
Autor: Marek
W dniu 2013-10-09 11:01, J.F pisze:

Nie tylko HTC, taki standard obecnie, a zwarcie chyba moze byc na
sztywno, albo przez niewielki rezystor.

Być może. Ale np. iPhony mają inny standard - tam potrzebne są dwa dzielniki napięcia. Dlatego pytam o HTC bo wiem, że nie-HTC mogą mieć inaczej (choć nie muszą).

[...]

No ale jak wtedy wytłumaczyć fakt, że na innych kablach ta sama ładowarka ładowała 3-krotnie wolniej?

Kiedy by wlasnie przeszkadzalo - telefon rozpozna rezystor, pomysli ze
glupia ladowarka i nie bedzie nawet probowal transmisji danych.

Szczerze mówiąc jestem wobec tego w kropce i zaczynam wierzyć w magiczne moce oryginalnego kabla USB dostarczonego wraz z ładowarką HTC - i ładował się telefon szybko a także dane śmigały po nim jak należy. Inne kable (z wyjątkiem jednego) ładują wolno i tylko dane po nich śmigają normalnie.

Marek

Data: 2013-10-09 18:26:05
Autor: tck

Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:l338oc$224$1node1.news.atman.pl...
[...]

moze z powodu niskiej zawartosci miedzi w "kablu"

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-10-09 21:11:40
Autor: Marek
W dniu 2013-10-09 18:26, tck pisze:

moze z powodu niskiej zawartosci miedzi w "kablu"

Z prawa Ohma wynika, że różnica w prądzie ładowania wynikająca z różnic pomiędzy kiepskim kablem (0.8 oma) a lepszym (0.6 oma) może wynosić zaledwie 26mA a nie ponad pół ampera. Czy jest możliwe, że telefon sprawdza jaki spadek napięcia występuje na kablu / ładowarce i na tej podstawie dobiera prąd ładowania?

Zrobiłem przed momentem eksperyment. Podłączyłem "szybszy" kabel do przedłużacza USB marnej jakości. Prąd ładowania spadł z 830mA do 540mA. Co i tak jest lepszym wynikiem niż to co poniżej.

Ale mam też zaprzeczenie tej tezy. Na kablu o mniejszym oporze powinienem uzyskiwać większy prąd ładowania... a wyciągam zaledwie 170mA!! Podłączenie tego samego przedłużacza do tego kabla również obniża prąd do 115mA.

Szczerze mówiąc ... nic z tego nie rozumiem.

Marek

Data: 2013-10-11 07:52:20
Autor: J.F.
Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
Dnia Wed, 09 Oct 2013 21:11:40 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2013-10-09 18:26, tck pisze:
moze z powodu niskiej zawartosci miedzi w "kablu"

Z prawa Ohma wynika, e rnica w prdzie adowania wynikajca z rnic pomidzy kiepskim kablem (0.8 oma) a lepszym (0.6 oma) moe wynosi zaledwie 26mA a nie ponad p ampera.

Nie wiem jak to liczysz, ale jesli ladowarka daje 5.0V a akumulator
potrzebuje 4.2, to juz moze siegnac 1/3 A. Z tym ze elektronika tez troche spadku napiecia wymaga, i margines
jest jeszcze mniejszy. A i tolerancja napiecia na USB jest i moze byc
legalnie 4.75V, a w USB3.0 nawet 4.45V - z tym ze to juz raczej u
odbiorcy. A wtedy to juz w ogole 1A nie poplynie.

Z tym ze ladowarki chyba maja to w d* i daja nieco wieksze napiecie.

Czy jest moliwe, e telefon sprawdza jaki spadek napicia wystpuje na kablu / adowarce i na tej podstawie dobiera prd adowania?

Nie wykluczalbym. W koncu ladowarki moga kiepskie, a wspolczesne
telefony moga przyjac spory prad, co grozi pozarem :-)

Zrobiem przed momentem eksperyment. Podczyem "szybszy" kabel do przeduacza USB marnej jakoci. Prd adowania spad z 830mA do 540mA. Co i tak jest lepszym wynikiem ni to co poniej.
Ale mam te zaprzeczenie tej tezy. Na kablu o mniejszym oporze powinienem uzyskiwa wikszy prd adowania... a wycigam zaledwie 170mA!! Podczenie tego samego przeduacza do tego kabla rwnie obnia prd do 115mA.
Szczerze mwic ... nic z tego nie rozumiem.

tak czy inaczej - sadzac po tym przedluzaczu rezystancja kabla jest
istotna :-)

A ten drugi wynik sugeruje ze telefon sam sie ograniczyl do malego
pradu. Ten drugi kabel ma 4 zyly, a ladowarka zwarte piny D ?

http://www.ifixit.com/Guide/Upgrading+Belkin+Micro+Auto+Charger+USB+to+signal+1+amp+charging+current+to+HTC+Hero+and+other+devices/5172/1

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2274321

J.

Data: 2013-10-11 19:57:14
Autor: Marek
W dniu 2013-10-11 07:52, J.F. pisze:

[...]

Ju mwi. Pomierzyem rne kable i rnica midzy nimi jest max. 0.1 oma w jedn stron. Tzn. typowo kabel ma 0.4 oma a lepszy 0.3 oma. Czyli w obie odpowiednio 0.8 i 0.6. Jeli telefon na kablu 0.8 oma potrafi adowa telefon z prdem ok 800mA to widzi opr 5/0.8=6,25oma. Jeli damy lepszy kabel o 0.2 oma (czyli 6.05) to prd adowania wyniesie 5/6.05=826ma czyli wzronie o 26mA a wic prawie nic.

[...]

adowarka to nie USB 3.0 ani 2.0 ani 1.0 :-)

Z tym ze ladowarki chyba maja to w d* i daja nieco wieksze napiecie.

U mnie rwno 5V.

Nie wykluczalbym. W koncu ladowarki moga kiepskie, a wspolczesne
telefony moga przyjac spory prad, co grozi pozarem :-)

Pewnie zatem ten mechanizm mg zadziaa. Faktem jest, e nie mierzyem spadku napicia po stronie telefonu a mierzenie oporu kabla moe da zudne przekonanie o tym co si dzieje.

tak czy inaczej - sadzac po tym przedluzaczu rezystancja kabla jest
istotna :-)

To prawda. Lecz to ju rnice rzdu 1 oma daje a wic relatywnie do 6 omw to olbrzymia rnica. Nie jest to adekwatne do dyskusji gdy w niej operujemy rnicami 10x mniejszymi.

A ten drugi wynik sugeruje ze telefon sam sie ograniczyl do malego
pradu. Ten drugi kabel ma 4 zyly, a ladowarka zwarte piny D ?

Kady kabel ma 4 yy a adowarka ma zwarte piny D na chama.

http://www.ifixit.com/Guide/Upgrading+Belkin+Micro+Auto+Charger+USB+to+signal+1+amp+charging+current+to+HTC+Hero+and+other+devices/5172/1

Wanie mam adowarki USB i sieciowe i samochodowe. Mylaem ich przerobieniu lecz moze nie pj tak gadko jak z w/w przykadem. Wygldaj na zlepione klejem albo jako tak. Rozwal obudowy ...

A tak na marginesie - czy wiesz gdzie mona kupi kabel USB nadajcy si do adowarki?

Marek

Data: 2013-10-11 20:19:45
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-10-11 19:57, Marek pisze:
[...]

Nie moesz bra do liczenia napicia 5V. W oczku obwodu s dwa rda napicia. adowarka i akumulator. Skierowane przeciw sobie. Napicie napdzajce przepyw prdu w obwodzie, to rnica tych napi i to napicie moesz sobie dzieli przez opr lub przez prd. To mniej-wicej napisa J.F.

A inne "opory" (w myl tw. Thevenina) w tym obwodzie s ni ch.a nieliniowe, wic rozwaa sobie mona tylko w bliskim otoczeniu punktu pracy.

Np. adowarka moe podnosi swoje napicie, eby wymusi prd o okrelonej wartoci. Moe "inteligentnie" wsppracowa z telefonem i dostawa od niego sygna sterujcy. Nie dowiesz si co tam Chiczycy wymylili i ukali. Moe tam tuzin krasnoludw napdza te elektrony kopniakami.

--

Dzikuj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-12 14:55:06
Autor: Marek
W dniu 2013-10-11 20:19, sqlwiel pisze:

Nie moesz bra do liczenia napicia 5V. W oczku obwodu s dwa rda
 napicia. adowarka i akumulator. Skierowane przeciw sobie

Tzn bior pod uwag w moich obliczeniach najgorszy przypadek: cakowicie
rozadowany akumulator, gdzie prd bdzie najwikszy. Potem sytuacja
moe si zmienia jedynie w kierunku zmniejszenia prdu adowania. Zdaj
sobie z tego, e s do obliczenia mocno przyblione. Nie chodzi mi o
dokadno a bardziej o szacunki.

. Napicie napdzajce przepyw prdu w obwodzie, to rnica tych
napi i to napicie moesz sobie dzieli przez opr lub przez prd.
To mniej-wicej napisa J.F.

Zgadzam si, ale j/w

A inne "opory" (w myl tw. Thevenina) w tym obwodzie s ni ch.a
nieliniowe, wic rozwaa sobie mona tylko w bliskim otoczeniu
punktu pracy.

Tak te czyni.

Np. adowarka moe podnosi swoje napicie, eby wymusi prd o
okrelonej wartoci.

Z tego co wiem, to nie ma takiej opcji. Zagldaem do paru rozebranych i
s to zwyke zasilacze stabilizowane. By moe istniej jakie bardziej
wypasione ale jak takowej nie posiadam.

Moe "inteligentnie" wsppracowa z telefonem i dostawa od niego
sygna sterujcy. Nie dowiesz si co tam Chiczycy wymylili i
ukali. Moe tam tuzin krasnoludw napdza te elektrony kopniakami.

Chiczycy raczej w drug stron zadziaaliby. Jeli istniaaby jaka
hipotetyczna mega-inteligentna adowarka, to jej nowa wersja po opuszczeniu linii produkcyjnej w Chinach staaby si zwykym, tanim stabilizatorem napicia. Jedynie obudowa pozostaaby nietknita :-D  Nie syszaem o przypadkach odwrotnych, e w istniejc obudow pchaj co znacznie lepszego ni orygina :-)

Moj intencj jest przerobienie tego co mam. A mam tylko takie j/w.

Marek

Data: 2013-10-11 22:46:34
Autor: J.F
Jak przyspieszy adowanie HTC?
Uytkownik "Marek"  napisa w wiadomoci
[...]

A dobrze pomierzyles ? Bo typowo to omomierz na zwarciu pokazuje 0.2ohm, jego kabelki i styki ...

[...]

Nie, to nie tak sie liczy.

J.

Data: 2013-10-12 15:04:21
Autor: Marek
W dniu 2013-10-11 22:46, J.F pisze:

A dobrze pomierzyles ? Bo typowo to omomierz na zwarciu pokazuje 0.2ohm,
jego kabelki i styki ...

No zgadza się. Żaden omomierz nie jest budowany z nadprzewodników :-) Mój też tyle ma. Ale to nie wpływa na pomiar przecież. Łatwo jest odjąć tą rezystancję od pomiaru.

Nie, to nie tak sie liczy.

A czy nie daje to na tyle dobrych szacunków aby prognozować z wystarczającą dokładnością wpływ rezystancji kabla? Przecież kabel "nie wie" czy po drugiej stronie jest bateryjka i mały "rezystor" czy nie ma bateryjki i jest większy rezystor. Stały prąd płynący przez kabel o określonej rezystancji zawsze wywoła ten sam spadek napięcia niezależnie od tego jak bardzo zaawansowana technologia jest do niego podłączona.

Marek

Data: 2013-10-12 22:29:49
Autor: J.F.
Jak przyspieszy� �adowanie HTC?
Dnia Sat, 12 Oct 2013 15:04:21 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2013-10-11 22:46, J.F pisze:
Nie, to nie tak sie liczy.

A czy nie daje to na tyle dobrych szacunkw aby prognozowa z wystarczajc dokadnoci wpyw rezystancji kabla? Przecie kabel "nie wie" czy po drugiej stronie jest bateryjka i may "rezystor" czy nie ma bateryjki i jest wikszy rezystor. Stay prd pyncy przez kabel o okrelonej rezystancji zawsze wywoa ten sam spadek napicia niezalenie od tego jak bardzo zaawansowana technologia jest do niego podczona.

Ale telefon to nie rezystor, np 10 ohm, ze jak podlaczysz 5V to
poplynie 0.5A, a jak 4.5V to 0.45A.

Cholera wie co tam zrobili w obwodzie ladowania, ale podejrzewam ze
jak napiecie bedzie ponizej napiecia akumulatora, to nic nie poplynie.

J.

Data: 2013-10-13 12:58:39
Autor: Marek
W dniu 2013-10-12 22:29, J.F. pisze:

Ale telefon to nie rezystor, np 10 ohm, ze jak podlaczysz 5V to
poplynie 0.5A, a jak 4.5V to 0.45A.

Dlatego mówiłem o przybliżeniu. Może inaczej: czy do oszacowania wpływu kabla na prąd ładowania nie wystarczy brać pod uwagę najgorszych warunków, czyli gdy telefon pobiera maksymalny prąd? Przecież gdy prąd ładowania spadnie, to wpływ rezystancji kabla na ten prąd również maleje - przynajmniej hipotetycznie. Owszem, zgadzam się z tym, ze jakaś logika telefonu może powodować spore odstępstwa, co sygnalizowałem i może być podobnie jak piszesz (tego nie wiem na 100% czy tak jest - póki co domniemam jedynie) , że przy kablu o zerowej rezystancji dostaniemy 5V na wyjściu i np. 0.5A, a gdy odrobinę zwiększymy rezystancję, telefon pomierzy sobie ją i sam podejmie decyzję, że prąd nie może przekraczać np. 0.1A. Jeśli się dzieje podobnie, to jest to straszna ułomność telefonów gdyż trudno kupić nadprzewodniki do łączenia ładowarki z telefonem :-)

Żarty żartami ... bywają jednak kable, które pozwalają na ładowanie telefonu prądem rzędu 830mA (mam taki kabel - jak wspominałem). Jak on wpływa na telefon, że to powoduje - nie wiem. W dodatku to najgorszy kabel jaki mam (ultra cieńki, spiralny, chiński).

Cholera wie co tam zrobili w obwodzie ladowania, ale podejrzewam ze
jak napiecie bedzie ponizej napiecia akumulatora, to nic nie poplynie.

Nigdy takiej sytuacji nie będzie. Np. bateria Li-Jon ma maksymalnie chyba 3.7V z tego co pamiętam. Jeśli kupisz ładowarkę lub dasz przewód, którzy daje aż tak duży spadek napięcia przy hipotetycznym 1A, to kupiłeś szajs, który należy wymienić.
Ale nawet nie w tym rzecz. Ładowania zapewne nie będzie nawet przy wyższym napięciu - 4V (zgaduję).

Marek

Data: 2013-10-13 13:28:37
Autor: J.F.
Jak przyspieszy� �adowanie HTC?
Dnia Sun, 13 Oct 2013 12:58:39 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2013-10-12 22:29, J.F. pisze:
Ale telefon to nie rezystor, np 10 ohm, ze jak podlaczysz 5V to
poplynie 0.5A, a jak 4.5V to 0.45A.

Dlatego mwiem o przyblieniu.

W zasadzie sie nie stosuje. To nie jest rezystor o stalym oporze, to
nawet nie jest cos zblizonego. Tego nawet przyblizeniem nazwac nie
mozna.

Mozliwe ze przyblizenie sie bedzie liczyc dla roznicy napiecia
zailania i akumulatora (3.6-4.2V).

Moe inaczej: czy do oszacowania wpywu kabla na prd adowania nie wystarczy bra pod uwag najgorszych warunkw, czyli gdy telefon pobiera maksymalny prd? Przecie gdy prd adowania spadnie, to wpyw rezystancji kabla na ten prd rwnie maleje - przynajmniej hipotetycznie. Owszem, zgadzam si z tym, ze jaka logika telefonu moe powodowa spore odstpstwa, co sygnalizowaem i moe by podobnie jak piszesz (tego nie wiem na 100% czy tak jest - pki co domniemam jedynie) , e przy kablu o zerowej rezystancji dostaniemy 5V na wyjciu i np. 0.5A, a gdy odrobin zwikszymy rezystancj, telefon pomierzy sobie j i sam podejmie decyzj, e prd nie moe przekracza np. 0.1A.

Tu mialem na mysli negocjacje z hostem. Wtedy ma byc 0.1A w/g normy.

Mozliwe ze telefon ma dodatkowe zabezpieczenia przed zbytnim
obciazeniem ladowarki, ale tez trudno zwobic wysokopradowa elektronike
przy tak malym spadku napiecia do dyspozycji - wiec moze to wyjsc
samoczynnie.

Cholera wie co tam zrobili w obwodzie ladowania, ale podejrzewam ze
jak napiecie bedzie ponizej napiecia akumulatora, to nic nie poplynie.
Nigdy takiej sytuacji nie bdzie. Np. bateria Li-Jon ma maksymalnie chyba 3.7V z tego co pamitam.

Ale nie 3.7V, tylko 4.2V.

Jeli kupisz adowark lub dasz przewd, ktrzy daje a tak duy spadek napicia przy hipotetycznym 1A, to kupie szajs, ktry naley wymieni.

tylko ze ty w swoim liczeniu zakladasz ze przy 3.7V poplynie nadal
calkiem spory prad. I ci wychodzi ze rezystancja kabla ma maly wplyw,
bo sie dodaje do rzekomej rezystancji telefonu.

Ale nawet nie w tym rzecz. adowania zapewne nie bdzie nawet przy wyszym napiciu - 4V (zgaduj).

No i dlatego kazde pol oma sie bardzo liczy :-)

J.

Data: 2013-10-13 17:29:07
Autor: Marek
W dniu 2013-10-13 13:28, J.F. pisze:

No i dlatego kazde pol oma sie bardzo liczy :-)

Hmm.. pół oma to dużo. Z pomiarów mi wyszło, że na 2 przewodach (V+ i masa) różnice są 0.2 oma maksymalnie. Za diabła nie dostrzegam korelacji między rezystancją kabla (w sensie różnic 0.2 oma) a zdolnością do szybkiego ładowania telefonu. Zakładając, ze może coś sknociłem w pomiarach (bo w końcu nie ciąłem przewodów lecz mozolnie próbowałem złapać kontakt we wtyczkach), najlepiej kupić wtyczki i samemu zrobić kabel?

Marek

Data: 2013-10-09 22:06:28
Autor: animka
W dniu 2013-10-09 11:47, Marek pisze:
No ale jak wtedy wytłumaczyć fakt, że na innych kablach ta sama
ładowarka ładowała 3-krotnie wolniej?

Zawsze staraj się używać oryginalnej ładowarki. Jakiejś dziewczynie telefon wybuchł i poparzył twarz. Ktoś zadzwonił jak telefon się ładował. ona odebrała i bum!

Ja parę dni temu dziwowałam się dlaczego mój Samsung ładuje się i ładuje i ciągle niedoładowany, a po podłaczaniu do ładowarki włączał się program Samsung Kies.
Mam pare ładowarek i pomyliłam ładowarkę z ładowarką do tabletu Goclaver!
Dobrze, że telefon nie wysiadł.

--
animka

Data: 2013-10-10 15:45:09
Autor: Marek
W dniu 2013-10-09 22:06, animka pisze:

Zawsze staraj się używać oryginalnej ładowarki.

Używam oryginalnej tak jak poprzednio używałem.

Jakiejś dziewczynie
telefon wybuchł i poparzył twarz. Ktoś zadzwonił jak telefon się
ładował. ona odebrała i bum!

A jakiejś innej wybuchł w spodniach. Nikt nie dzwonił :-)
http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2013/07/samsung-galaxy-s-iii-wybuchl-w-kieszeni-18-latki

Nie należy telefonu trzymać w mikrofalówce :-D

Ja parę dni temu dziwowałam się dlaczego mój Samsung ładuje się i ładuje
i ciągle niedoładowany, a po podłaczaniu do ładowarki włączał się
program Samsung Kies.

Może ładowarka nie wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie nie podłączone, to tak może się dziać.

Zanieczyściła się końcówka jednego z kabli. Gdy podłączam kabel do swojego telefonu, uruchamia się tryb samochodowy (duże przyciski, sterowanie głosem itp). Nigdzie kabla nie muszę podłączać z drugiej strony.

Marek

Data: 2013-10-10 16:19:40
Autor: animka
W dniu 2013-10-10 15:45, Marek pisze:
> [...]
Może ładowarka nie wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie

Wyciąłeś to co napisałam, a mienowicie, że przez omyłkę do telefonu Samsung podłączylam ładowarkę od tabletu Goclaver.

--
animka

Data: 2013-10-10 23:36:50
Autor: Marek
W dniu 2013-10-10 16:19, animka pisze:
> [...]

Wyciąłeś to co napisałam, a mienowicie, że przez omyłkę do telefonu
Samsung podłączylam ładowarkę od tabletu Goclaver.

No to jeszcze raz powtórzę co napisałem uzupełniając wypowiedź nazwę ładowarki:

"Może omyłkowo podłączona ładowarka od tabletu Goclaver nie wysterowywała przewodów danych? Bo to one informują
telefon o tym w jakim trybie ma pracować. Jeśli przewody wiszą nigdzie
nie podłączone, to tak może się dziać."

Czy teraz lepiej?

Marek

Data: 2013-10-11 02:27:52
Autor: animka
W dniu 2013-10-10 23:36, Marek pisze:
[...]

Lepiej, ale to jednak oryginalna ładowarka od tabletu, a nie od telefonu Samsung.
Dlatego nie ladowala baterii.

--
animka

Data: 2013-10-11 08:09:11
Autor: sqlwiel
[...]

Wychodzi na to, że ładowanie kablem USB to jakaś czarna magia.
Dziwne, bo np. zewn. dysk USB, który wymaga nie-byle-jakiego prądu, działa niemal na każdym (stosownym) kablu. Co oni nawywijali w tych tabletach/smartfonach? Gdzie jest wszyta "inteligencja" odpowiedzialna za sterowanie ładowaniem? W zasilacz, kabel, czy urządzenie?

Właściwym miejscem do szukania odpowiedzi byłoby elektroda.pl, ale tam piekielnie ciężko mi się szuka. Przytoczę tylko "migawki", które mi się utrwaliły.
- Ktoś pisał o kalbu USB(A)M - microUSB, że ten "oryginalny" miał nieco dłuższą wtyczkę micro. Widoczne "z oka". Zbyt krótka wtyczka na innym kablu powodowała "nieładowanie" pomimo sygnalizacji. Można było ją docisnąć obciągając całość gumką i było też ok. :)
- Nieładowanie pomimo sygnalizacji ładowania występuje bardzo często.
- U mnie (tablet GoClever m723g) ładowanie i podgląd na jakimś monitorze stanu i zużycia baterii pokazywało takie "czary z mleka", że nie sposób to spójnie opisać. Bezsprzeczne pozostaje jedynie to, że oryginalny kabel działa dobrze także z 2A zasilaczem "z Biedronki" (jakiś Phillips) i pasywnym przedłużaczem USB za 5zł. Inny końcowy kabel ze złączem micro działa bardzo różnie, a czasami ładuje, lecz bardzo nieliniowo.

Też bym się chętnie dowiedział jak to jest naprawdę i jak sprawdzić kabel przed kupnem.

Zdaję sobie sprawę, że we wtyczce USB można wkleić całkiem inteligentny układ elektroniczny. Np są kabelki USB ładujące (z "czegokolwiek") aku LiPo do zabawek latających, które zawierają kontroler ładowania i LEDę.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-11 08:27:33
Autor: J.F.
Jak przyspieszyć ładowanie HTC?
Dnia Fri, 11 Oct 2013 08:09:11 +0200, sqlwiel napisa(a):
Wychodzi na to, e adowanie kablem USB to jaka czarna magia.
Dziwne, bo np. zewn. dysk USB, ktry wymaga nie-byle-jakiego prdu, dziaa niemal na kadym (stosownym) kablu. Co oni nawywijali w tych tabletach/smartfonach? Gdzie jest wszyta "inteligencja" odpowiedzialna za sterowanie adowaniem? W zasilacz, kabel, czy urzdzenie?

Oryginalna norma na USB mowila:
a) urzadzenie moze pobierac z hosta do 100mA, a wiecej to dopiero jak
wynegocjuje wiekszy prad,
b) host powinien ograniczyc prad dawany do 100mA lub wynegocjowanego.

A w ladowarce za 3 zl nie ma co negocjowac.
Wymog b) byl upierdliwy, wiec nie ma sie co dziwic ze najpierw norme
czesto olewano, a pozniej wymyslano rozne wynalazki.

Teraz w norme wpisane zwarcie linii D,ale wynalazki nadal moga sie
zdarzac.

Zdaj sobie spraw, e we wtyczce USB mona wklei cakiem inteligentny ukad elektroniczny. Np s kabelki USB adujce (z "czegokolwiek") aku LiPo do zabawek latajcych, ktre zawieraj kontroler adowania i LED.

Ale kabelek za 3 zl raczej nic nie zawiera. Miedzi tez nie zawiera :-)

Choc cene elektroniki czesto mnie zaskakuja ..

J.

Jak przyspieszyć ładowanie HTC?