Jak przytwierdzić listwę do styropianu?

Data: 2010-05-04 13:13:55
Autor: eost
Jak przytwierdzić listwę do styropianu?
Muszę przymocować w pionie listwy drewniane (niecałe 2cm grubości, 1,6m długości) do ściany balkonowej. Okazało się, że ściana jest ocieplona otynkowanym styropianem. Jest on na tyle gruby, że nie ma szans przebić się do betonu i użyć normalnych kołków rozporowych tak jak planowałem.

Zgłupiałem i nie mam pomysłu.. Jak się mocuje drewno do styropianu?
Listwy nie będą specjalnie obciążone (siatka PA rozpięta na obu listwach). Mogę użyć kątowników przy suficie, ale na dole już nie da rady (listwy nie dochodzą do podłogi).

--
eost.

Data: 2010-05-04 13:00:29
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 04 May 2010 13:13:55 +0200, eost napisał(a):

[...]

No cóż, albo rybka, albo pipka - czyli albo masz ciepło, albo gwoździe w
ścianie i piękne mostki termiczne z nich.

Data: 2010-05-04 14:15:16
Autor: eost
Jak przytwierdzić listwę do styropi anu?
No cóż, albo rybka, albo pipka - czyli albo masz ciepło, albo gwoździe w
ścianie i piękne mostki termiczne z nich.

Te moje "radiatory" będą nie na ścianie budynku, ale na bocznej ścianie balkonu i to przy jej końcu, za barierką. To z jakieś 2m od ściany. Myślę, że aż tak dużo ciepła nie odprowadzą.

--
eost.

Data: 2010-05-07 08:44:08
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:17pafa19oaekm.1sw6bmwvrmsfe.dlg40tude.net...

albo gwoździe w
ścianie i piękne mostki termiczne z nich.

Czy wymieniłaś już w drzwiach wejściowych ten metalowy trzpień, na którym się klamki obracają? Ty wiesz, jaki to jest mostek? Ile przez taką klamkę ciepła ucieka? Zgroza po prostu...

J.

Data: 2010-05-07 08:58:31
Autor: Panslavista
Jarek P. wrote:

[...]

Taka prawda - złap sobie wilgotną ręką klamkę wewnątrz przy drzwiach
prowadzących na zewnątrz przy ponad 30 - stopniowym mrozie.

Data: 2010-05-07 22:17:46
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4be3ba0c$0$19174$65785112news.neostrada.pl...

Taka prawda - złap sobie wilgotną ręką klamkę wewnątrz przy drzwiach
prowadzących na zewnątrz przy ponad 30 - stopniowym mrozie.

Czy masz w związku z tym ten trzpień wymieniony na... nie wiem na co?

J.

Data: 2010-05-04 13:21:40
Autor: Panslavista
eost wrote:

[...]

Nawiercić aż do podłoża, umocować ALBO KOTWY CHEMICZNE ALBO TRADYCYJNE KOŁKI
DREWNIANE (na gipsie), nawiercić i umocować listwy - reszta jak planowałeś

Data: 2010-05-04 13:30:30
Autor: kris

Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:hrouco$n78$1news.task.gda.pl...
[...]

Na ile gruby jjest ten styropian? Kołki sa nawet długości ponad 20cm

[...]

Jak nie chcesz/nie dasz rady kołkami przez styropian do muru to ew. kup kołki do mocowania w styropianie. Takie ślimaki jakby to sa. Jak duzych obciązeń nie bedzie to dadzą rade.

Krzysiek

Data: 2010-05-04 14:12:24
Autor: eost
Jak przytwierdzić listwę do styropi anu?
Na ile gruby jjest ten styropian? Kołki sa nawet długości ponad 20cm

Nie wiedziałem, że są takie kołki. Poszukam i wypróbuję. Grubość styropianu + listwy to niecałe 10cm.

Jak nie chcesz/nie dasz rady kołkami przez styropian do muru to ew. kup kołki do mocowania w styropianie. Takie ślimaki jakby to sa. Jak duzych obciązeń nie bedzie to dadzą rade.

Dzięki za pomysł. Jak nie wypali z kołkami, to będę próbował tego.

--
eost.

Data: 2010-05-04 14:00:00
Autor: kris

http://www.allegro.pl/item1020774078_kolki_do_styropianu_kolek_mti_85_nowosc.html

Data: 2010-05-08 01:13:52
Autor: ZbyszekZ
On 4 Maj, 14:12, eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> wrote:
> Na ile gruby jjest ten styropian? Kołki sa nawet długości ponad 20cm

Nie wiedziałem, że są takie kołki. Poszukam i wypróbuję. Grubość
styropianu + listwy to niecałe 10cm.
To gdzie one grube? Jakbyć miał styro 2 x 15 cm to byłby problem.
Hint - styropian (do 15 cm) mocowany jest .. kołkami.

--
ZZ@private

Data: 2010-05-06 22:03:34
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Długie wiertło i długie kołki. --
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Jak przytwierdzić listwę do styropianu?