Jak reagować na quadowców i crosi arzy?

Data: 2010-04-12 09:06:09
Autor: bans
Jak reagować na quadowców i crosi arzy?
W dniu 2010-04-11 19:06, amcinpiL pisze:

Jak aktywnie można próbować zmienić istniejącą sytuację, nie angażując w to
żadnych negatywnych emocji?

Kamień w łapę i jak cię minie strzał w plecy. Po czym udawanie głupiego, przecież kamień sam wyleciał mu spod kół... Wiem, brutalne, ale nie mam dla nich litości od czasu gdy w okolicach Salmopola jakiemuś gnojowi kamień wystrzelił spod koła i uderzył znajomą w głowę.

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

--
bans

Data: 2010-04-12 22:17:04
Autor: amcinpiL
Dnia Mon, 12 Apr 2010 09:06:09 +0200, bans napisał(a):

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

--
amcinpil

Data: 2010-04-12 23:47:08
Autor: BoDro
amcinpiL pisze:

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

- dlaczego parkuje pan auto na trawniku?
- kupiłem samochód, to gdzie mam go parkować?

- dlaczego wjeżdża pan kładem do lasu?
- kupiłem kłada, to gdzie mam nim jeździć?

ta sama buracka filozofia...
I boję się, że masz rację. Tego ścierwa będzie coraz więcej...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-04-16 18:23:30
Autor: Kon Doncjusz El Presidente Cudakos vel K udłaty Konservateesta
W dniu 2010-04-12 23:47, BoDro pisze:
Tego ścierwa będzie coraz więcej...

"Elyta" się odezwała :/

Data: 2010-04-13 08:11:12
Autor: bans
W dniu 2010-04-12 22:17, amcinpiL pisze:

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

Ja tez nie piszę, że to minie w ciagu roku. Być może my już nie doczekamy, aż się to kmiotom znudzi ;)

--
bans

Data: 2010-04-13 08:26:50
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 12 Apr 2010 22:17:04 +0200, amcinpiL napisał(a):

Dnia Mon, 12 Apr 2010 09:06:09 +0200, bans napisał(a):

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

dokładnie - ostatecznie jakby na to nie patrzeć i co by o tym nie mówić to
całkiem niezła frajda.

Data: 2010-04-13 08:53:33
Autor: MichałG
....::QRT::... pisze:
[...]

jak możesz
zaraz Cie zjedzą..... ;) ;) ;)

--
Pozrawiam
michał

Data: 2010-04-13 09:02:45
Autor: kml

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq14dd$8jf$1news.onet.pl...
...::QRT::... pisze:
[...]

Problem nie leży w quadzie/motorze jako takim tylko w tym, że oni jeżdzą tam gdzie nie powinni. Z drugiej strony może w końcu ktoś by pomyślał i wyznaczył im jakieś miejsca i byłby spokój.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-13 07:09:07
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:02:45 +0200, kml napisał(a):

Problem nie leży w quadzie/motorze jako takim tylko w tym, że oni jeżdzą
tam gdzie nie powinni. Z drugiej strony może w końcu ktoś by pomyślał i
wyznaczył im jakieś miejsca i byłby spokój.

Z jednej strony to jest las i powinien być dla wszystkich. Ale z drugiej płoszą zwierzynę i niszczą drogi. U mnie w okolicy w lesie nektóre drogi na rower już coraz mniej się nadają.
A swoją drogą takie asg, niby się grzecznie bawią w lesie ale plastikowych kulek to nikt nie zbiera. A z czasem to będzie syf bo raczej wątpię żeby kupowali wersje rozkładające się.

--
piecia aka dracorp
pisz na: rogoza kropka piotr at wp kropka eu

Data: 2010-04-13 09:54:49
Autor: BoDro
piecia aka dracorp pisze:

[...]

ale prawo zabrania wjazdu do lasu spalinowcom i tyle - tak, jak nie pozwala korzystać cyklistom z równiutkich autostrad...
Ale ja nawet kładziarzy i endurowców rozumiem - generalnie nie ma gdzie atrakcyjnie sobie pojeździć. Nawet korzystanie z leśnych, na ogół łatwych dla terenowców dróg "Dostępnych dla ruchu kołowego" to niewielka atrakcja, bo "solą ziemi" dla tych pojazdów jest trudny teren. Jeśli nawet jest tor motocrossowy (np. u mnie) to po kilku pętlach w przewidywalnym terenie staje się to najzwyczajniej nudne. No i za korzystanie z toru trzeba zapłacić, bo jego utrzymanie nieco kosztuje.

U mnie w okolicy w lesie nektóre drogi na rower już coraz mniej się nadają.

a ja z uporem twierdzę, że - póki co - akurat winy kładziarzy jest tu, ogólnie rzecz biorąc, niewiele. Swoje rowerowanie zaczynałem za komuny, na rowerze "Wagant". Jak weteranom wiadomo, był to rower 27", na asfalty. Mimo tego jeździłem nim po tych samych leśnych duktach co obecnie na nieporównanie bardziej wypasionym bicyklu MTB. I stwierdzam jedno: od tego czasu stan leśnych dróg zdecydowanie się pogorszył. Częstokroć piękne, równe, twarde leśne "hajłeje" - i to częstokroć mające status drogi gminnej - zostały skoleinowane i rozmemłane... Być może to wina coraz cięższego i mocniejszych maszyn, może zmienił się sposób pracy w lasach (teraz to chyba głównie prywatne firmy pracujące na zlecenie LP)?

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-04-13 10:17:49
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:54:49 +0200, BoDro napisał(a):

piecia aka dracorp pisze:

[...]

Naprawde niemożliwym jest zeby zniszczyć drogę quadem w sposób porównywalny
jak robi to ciagnik LKT. Quad jest relatywnie lekki wiec w praktyce nawet
nie ma takiej możliwości. Jesli już to drogi znacznie bardziej niszczą
wielbiciele offroadu samochodami terenowymi.  Ale to też nie do końca bo ich jeżdżenie zwykłymi drogami najczesciej nie
interesuje. Ma być stromo, mokro, bagnisicie. No bo co to za wyczyn jechać
terenówką w miejscu gdzie robotnicy lesi dojeżdżają golfami :)
[...]

no wiec własnie

[...]

Dokładnie - przecież teraz jest normelne iż lesinicy uzywają ciagników LKT
które przy swojej wadze oraz napedzie sa wstanie wjechać i wyjechać prawie
wszedzie - a to iż efektem tego jest kompletna dwastacja dróg jest tylko
mało istotnym skutkiem ubocznym. W końcu większość tych dróg nie jest
przeznaczona dla ruchu kołowego wiec i niespecjalnie sie nimi przejmują.

Data: 2010-04-13 09:03:48
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Apr 2010 10:17:49 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

Naprawde niemożliwym jest zeby zniszczyć drogę quadem w sposób
porĂłwnywalny jak robi to ciagnik LKT. Quad jest relatywnie lekki wiec w
[...]

Oj szkoda, że nia mam aparatu. U mnie ewidentnie drogi są zniszczone przez quady i inne crossy. Teren morenowy idealny do szaleństwa. W sumie tam gdzie była wycinka można jeździć, chyba że ziemia była grząska to fakt, że ciągnik nieźle ją przeorał.

Data: 2010-04-13 16:37:41
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:03:48 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

To już jest sprawa wielkości zjawiska. Zasadniczo to u mnie też jest były poligon co to jest mocno rozjeżdżony -
ale trzeba jasno przyznać iż jeżdżą tam naprawdę czesto i dużo - a to już
musi zostawiać słady. Zresztą co tu dużo gadać - wystarczy zobaczyć jak wygladają niektóre szlaki
piesze w np w tatrach - a tam przecież ludzie tylko chodzili.
W sumie tam gdzie była wycinka można jeździć, chyba że ziemia była grząska to fakt, że ciągnik nieźle ją przeorał.

Można jezdzić o ile leśnicy posprzątali syf pozostały np po obcinaniu
gałęzi.  Nie to zebym miał quada i przez to ich bronił ale w moim odczuciu i w
terenie gdzie jeżdżę do dewastacji tras i szlaków lesnicy przyczyniają sie
w znacznie wiekszym stopniu iż zmotoryzowani.

Data: 2010-04-19 05:55:22
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Apr 2010 16:37:41 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

[...]
sie w znacznie wiekszym stopniu iĹź zmotoryzowani.

Ostatnio miałem w końcu okazję wybrać się do lasu z rowerem. No i część szlaków nieprzejezdna bo po ścince zostało pełno gałęzi albo małych drzewek. Jednak leśnicy wprowadzają więszky syf. Ale teoretycznie jak ktoś to kiedyś posprząta to będzie dobrze. Pytanie tylko kiedy?

Data: 2010-04-13 11:38:54
Autor: MichałG

...::QRT::... pisze:
[...]

  Optymista - co za przyjemność jeżdzić w 'getcie'?...
Jechac nalezy tam gdzie jest trudno, a że przy okazji rozwali sie ludziom jedyny dojazd do domu (np. w zimie w górach) to juz mniej ważne... W takich chwilach mam ochote na tą linke...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-04-13 12:05:06
Autor: kml

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq1e3f$av9$1news.onet.pl...

[...]

Tory można modyfikować i zmieniać. Teraz się nikomu nie chce, ale zaraz sie okaże że prywatny tor dla quadów/crossów to żyła złota. Wystarczy wynając kawałek poligonu czy czegoś takiego a potem zmienić zgodnie ż życzeniem użyszkodników. Tak jak Whistler Bike Park.

Data: 2010-04-13 13:34:08
Autor: MichałG
kml pisze:

[...]

Juz Ci Pracownie Na rzecz Wszystkich Nawiedzonych Istot... pokaże co mysli o takiej inwestycji.... ;)

M.

Data: 2010-04-13 14:23:07
Autor: kml

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq1krh$2hr$2news.onet.pl...
[...]

Na terenie postwojskowym to sobie mogą. Poza tym, jak zwykle, dostaną ze 30 tys "na badania" i będzie po sprawie.

Data: 2010-04-13 15:45:36
Autor: MichałG
kml pisze:

[...]

A mogą, moga ... ;) wystarczy że znajdą ostatnie w jewropie siedlisko slimaczka żóltooczka czy innej glisty... ;) ;)

>Poza tym, jak zwykle, dostaną ze 30 tys "na badania" i będzie po sprawie.

Koszty inwestycji.... :)

M.

Jak reagować na quadowców i crosi arzy?