Jak reagować na quadowców i crosiarzy?

Data: 2010-04-11 19:06:33
Autor: amcinpiL
Jak reagować na quadowców i crosiarzy?
Będąc ostatnio w lesie, gdzie można poćwiczyć karkołomne zjazdy, jedynym
takim zresztą w okolicy w promieniu 30km jak nie więcej (info dla
miejscowych - studzienka w lesie jankowickim między Rybnikiem a
Wodzisławiem) natrafiłem wieczorną porą na quadowca. Jako że akurat
zjeżdżał on powoli w moim kierunku, postanowiłem nie być biernym i
zareagować na jego nielegalne wyczyny. Zatrzymałem się przed nim i czekałem
na reakcję. Ta okazała się dla mnie wielce zadziwiająca, bo facet gdzieś na
oko 30-45lat zamiast przygazować i oblepić mnie rozbryzgującym się błotem,
stanął przede mną i oczekiwał na moją reakcję. Moją reakcją zaś było kilka
argumentów wypowiedzianych bez agresji, którymi chciałem przekonać
człowieka, że to co robi jest złe.
Argumentami tymi były między innymi to że:
1. Płoszy zwierzynę - nie przemawiało to zupełnie do niego
2. Robi to nielegalnie a może sobie pojeździć na stworzonych do tego
specjalnych torach - tu przyznał mi trochę racji, choć moja wiedza na temat
takich torów w okolicy jest mizerna
3. Hałasuje, tak że przeszkadza to ludziom tu spacerującym i takim jak mi
trenującym - stwierdził że specjalnie wieczorem tu przyjeżdża aby jak
najmniej przeszkadzać (sarny akurat o tej porze są najbardziej aktywne,
uprawiają gody i wychodzą na teoretycznie "spokojny" wieczorny żer)
Generalnie ta krótka rozmowa toczyła się w ciężkiej atmosferze, oczywiście
bez przekleństw itp. przy włączonym silniku, z nikłą moją nadzieją, że ten
mały lasek o szerokości 4min rowerem i długości jakieś 10minut pozostanie
tak jak dawniej ostoją zwierzyny, spacerowiczów i rowerzystów. Od paru już lat jest coraz intensywniej rozjeżdżany, tak że świetne
niektóre zjazdy zamieniły się w przemielony, grząski lub z głębokimi
koleinami teren, nienadający się już w tej chwili na rower.

Pytanie zasadnicze, co ja mogę próbować robić w takim przypadku, gdzie
pisać, kogo wzywać, informować. Jakich argumentów używać jeśli uda się, tak
jak mi, nawiązać "łączność" z silnikowacami?
Jak aktywnie można próbować zmienić istniejącą sytuację, nie angażując w to
żadnych negatywnych emocji?

--
pozdrawiam Amcinpil

Data: 2010-04-11 19:14:27
Autor: PeJot
Jak reagować na quadowców i crosi arzy?
amcinpiL pisze:
/.../

Jak aktywnie można próbować zmienić istniejącą sytuację, nie angażując w to
żadnych negatywnych emocji?

Wynieść się gdzie indziej.

BTW jak ~ pół roku temu ruszyłem ten temat na preclu zostałem wyśmiany.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-11 19:19:49
Autor: Dżejm
Jak reagować na quadowców i crosiarzy?
[...]
[...]

Chcesz przekonać fana motoryzacji, że coś źle robi ? W Polsce ? Raczysz żartować. Kilka razy Ci się uda coś powiedzieć, a za którymś razem dostaniesz po mordzie albo jeszcze gorzej kosą pod żebra.

pozdro
Jacek

Data: 2010-04-11 19:21:26
Autor: Dominik Mirowski
Jak reagować na quadowców i crosiarzy?
amcinpiL wyklepał(a) :

Jak aktywnie można próbować zmienić istniejącą sytuację, nie
angażując w to żadnych negatywnych emocji?

Kontaktować się z leśniczym i strażą leśną - oni z radością przyjmą informacje gdzie i kiedy - szczególnie, gdy informacja idzie "z lasu" i można #^%&$$!! zdybać na wyjeździe :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-04-12 22:21:40
Autor: amcinpiL
Dnia Sun, 11 Apr 2010 19:21:26 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Kontaktować się z leśniczym i strażą leśną - oni z radością przyjmą informacje gdzie i kiedy

A nie będzie to tak wyglądać, że oni jeśli w ogóle zareagują to zrobią to z
dużym opóźnieniem i będzie po ptokach?

szczególnie, gdy informacja idzie "z lasu" i można #^%&$$!! zdybać na wyjeździe :).

Przecież takim sprzętem można wjechać i wyjechać z lasu praktycznie w
każdym miejscu.

--
amcinpil

Data: 2010-04-12 16:17:57
Autor: Marek
Jak reagować na quadowców i crosiarzy?
Nie chciałbym generalizować, bo trafiały mi się na szlaku różne
spotkania z motocyklistami, quadowcami, snowmobilistami i kierowcami
terenówek. W końcu zjawisko nie jest nowe. Ale uważam, że dyskusje o
racjach czy próba perswazji są w ogromnej większości przypadków
jałowe. Bo spaliniarze to środowisko mentalnie wyselekcjonowane.
Ludzie skłonni do dyskusji i otwarci na rację inną niż własna raczej
wybierają szachy czy brydża niż takie adrenaliniarstwo.
Można ewentualnie próbować dyskutować w warunkach neutralnych. Na
przykład przed schroniskiem, gdy wyluzowani "twardziele" zdejmują te
swoje rycerskie garnki, rękawice i gogle żeby napić się piwka. Można
wtedy co najwyżej usłyszeć: OK. Ale gdzie mam jeździć? Byle nie
próbować po trzecim browarze, bo to już ewidentna strata czasu. Lecz
na trasie tworzy się kontekst konfrontacji (walki o terytorium) samca
z samcem. A tę zwykle wygrywa silniejszy, czyli mający przewagę
prędkości, masy i mocy napędu. Siła argumentów czy powoływanie się na
prawo nie są tu skuteczne. Na dodatek spaliniarze często jeżdżą w
stadach.
Państwo ma odpowiednie narzędzia prawne i służby, żeby spaliniarzom
skutecznie życie utrudnić, a jeszcze odpowiedniejsze może stworzyć.
Ale na razie trwa tutaj kompetencyjna spychotechnika i urzędasy nie
mają determinacji do radykalnego rozwiązania problemu. Nawet po
medialnych rewiach przy okazji czyjejś śmierci (bo na szlakach ludzie
czasem giną w wyniku potrącenia). Wydaje się zatem, że jedyną drogą do
zmiany na lepsze jest stałe i masowe wywieranie presji na urzędników,
chociażby przez telefoniczne zgłaszanie przypadków naruszenia prawa.
Telefony to oczywiście głównie zawracanie głowy, bo raczej nie
uruchamiają natychmiastowej interwencji. Czasem ma się wrażenie, że
policjanci i strażnicy leśni nie wiedzą nawzajem o swoim istnieniu.
Ale to dzwonienie nas nic nie kosztuje.
Innym sposobem jest wysyłanie pism sygnalizujących problem do
odpowiedzialnych za teren i bezpieczeństwo na nim (głównie ALP i
Policja, ale też samorządy terytorialne). Można też truć głowy w
redakcjach gazet i rozgłośni radiowych w przekonaniu, że jest trochę
prawdy w porzekadle "kropla drąży kamień". Choć siła mediów jak dotąd
nie jest w stanie ruszyć decydentów bardziej niż do sporadycznych
akcji. Dobrym adresatem takich listów są też biura poselskie. Piotr
van der Coghen zaczął coś nawet robić w tej sprawie, choć jego ludzie
na Jurze K-Cz. są czasem "po drugiej stronie barykady".
Mnie stać niestety tylko na telefony. A i to rzadko. Na korespondencję
z urzędami jestem za mało nakręcony... i za leniwy.
Kamienie w plecy, stalowe linki i inne pierdoły dają jedynie taki
pozytywny skutek, że sobie "doradca" może pościk na listę napisać.. I
mam nadzieję, że tylko na tym poprzestanie. Bo w rzeczywistości to
proszenie się o kłopoty.
Choć czasem wzburzenie turystów jest tak silne, że potrafią zdobyć się
na agresywne zachowania. Opowiadał mi znajomy o przypadku rzucenia
plecaka pod koła i spuszczeniu powietrza z kół po upadku maszyny,
zamiast udzielenia motocykliście pierwszej pomocy. Ale dla mnie to
tylko takie kozackie gadki - szmatki dla poprawy nastroju.

--
Marek

Data: 2010-04-13 08:09:42
Autor: bans
W dniu 2010-04-13 01:17, Marek pisze:

Ale dla mnie to
tylko takie kozackie gadki - szmatki dla poprawy nastroju.

Mylisz się, ja akurat pisałem o metodzie zastosowanej w praktyce.

"Ze słyszenia" znam za to inną - ale tu trzeba mieć w drużynie postać złodzieja na levelu minum 10 ;) - kilka kropli kleju typu "cyjanopan" do stacyjki.

--
bans

Data: 2010-04-11 20:18:50
Autor: BoDro
amcinpiL pisze:

Od paru już lat jest coraz intensywniej rozjeżdżany, tak że świetne
niektóre zjazdy zamieniły się w przemielony, grząski lub z głębokimi
koleinami teren, nienadający się już w tej chwili na rower.

choć jestem antykładowcem to uczciwie muszę stwierdzić, że masakrę na leśnych duktach to robią głównie pracownicy leśni... Wiem, wiem - taka ich praca i jakoś muszą się swoimi "potworami" do zrywki i zwózki przemieszczać :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-04-11 20:39:42
Autor: Andrzej W.
Jak reagować na quadowców i crosi arzy?
Ja nie próbowałem rozmawiać jak taki forsował szlabany do rezerwatu bokiem po wydmie.
Telefon alarmowy, przełączyli mnie gdzie trzeba, wypytali gdzie wjechał, w którym kierunku się udał i mam nadzieję, że go przydybali, bo akurat z tego terenu był tylko ten jeden wyjazd.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-04-11 22:04:32
Autor: Niewe
Andrzej W. pisze:
Telefon alarmowy, przełączyli mnie gdzie trzeba, wypytali gdzie wjechał, w którym kierunku się udał i mam nadzieję, że go przydybali, bo akurat z tego terenu był tylko ten jeden wyjazd.

Żyjesz w jakimś fajnym kraju. Ja dzwoniłem na "telefon alarmowy", odczekałem 15 minut na połączenie, a potem ni chuja nie udało mi się wytłumaczyć ćwokom z komendy w Zakroczymiu gdzie jest Kępa Zakroczymska.

Data: 2010-04-11 22:21:21
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-04-11 22:04, Niewe pisze:

Żyjesz w jakimś fajnym kraju. Ja dzwoniłem na "telefon alarmowy",
odczekałem 15 minut na połączenie, a potem ni chuja nie udało mi się
wytłumaczyć ćwokom z komendy w Zakroczymiu gdzie jest Kępa Zakroczymska.

Fakt, 112 działa bardzo różnie, zależy jacy ludzie w danym regionie się biorą za sprawę i czy mają już technicznie wszystkie sprawy po dopinane.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-04-11 20:52:04
Autor: Perełka
Jak reagować na quadowców i crosi arzy?
Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

Data: 2010-04-11 23:48:53
Autor: robertcb
Jak reagować na quadowców i crosiarzy?
Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

I ten sposób wydaje się być najskuteczniejszy z wymienionych w tym wątku.

Data: 2010-04-12 08:56:39
Autor: ...::QRT::...
Dnia Sun, 11 Apr 2010 23:48:53 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

I ten sposób wydaje się być najskuteczniejszy z wymienionych w tym wątku.

na rowerzystów również jest wystarczająco skuteczny.

Data: 2010-04-13 11:42:20
Autor: robertcb
Jak reagować na quadowców i crosiarzy?

na rowerzystów również jest wystarczająco skuteczny.

rower z natury nie jest off road.

Data: 2010-04-13 14:03:56
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 13 Apr 2010 11:42:20 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

[...]

zasadniczo offroadowcy też nie jeżdżą w lesie na krechę miedzy drzewami.

Data: 2010-04-12 03:32:51
Autor: Titus Atomicus
Jak reagować na quadowców i crosiar zy?
In article <hpt5on$eu5$1@opal.icpnet.pl>,
 Perełka <pereBka@buziaczek.pl> wrote:

Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

A na rowerzystow one nie dzialaja?

TA

Data: 2010-04-12 08:10:20
Autor: MichałG
Perełka pisze:
Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

Mysle, że kara śmierci to, mimo całej antypatii, 'drobna' przesada.... ;(

michał

Data: 2010-04-12 20:39:06
Autor: kml

Użytkownik "Perełka" <pereBka@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:hpt5on$eu5$1opal.icpnet.pl...
Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

Pomimo całej mojej nienawiści do crosiarzy i quadów w życiu nie zdecydowałbym się na taki krok. To nie jest środek żeby się pozbyć problemu, to jest przepis na to żeby kogoś zabić albo okaleczyć i z tego tytułu odsiedzieć swoje w pierdlu.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-12 21:06:42
Autor: Dżejm
[...]

Dokładnie !
A co więcej, propagując takie metody mogą się rozpropagować wśród przeciwników rowerów i potem się będziemy bali wjeżdżać na ścieżki, a queadowcy w full-face'ach i tak są lepiej chronieni niż 99% rowerzystów.
Idiotyzm !

pozdro
Jacek

Data: 2010-04-16 18:20:36
Autor: Kon Doncjusz El Presidente Cudakos vel K udłaty Konservateesta
W dniu 2010-04-11 20:52, Perełka pisze:
Na crosiarzy podziałały kiedyś stalowe linki rozciągnięte między
drzewami. Od tej pory okolica gdzie mieszkam nie jest przez nich nękana.

Ten bandyta co to porozwieszał powinien odpowiadać za usiłowanie zabójstwa.

Data: 2010-04-12 09:06:09
Autor: bans
W dniu 2010-04-11 19:06, amcinpiL pisze:

Jak aktywnie można próbować zmienić istniejącą sytuację, nie angażując w to
żadnych negatywnych emocji?

Kamień w łapę i jak cię minie strzał w plecy. Po czym udawanie głupiego, przecież kamień sam wyleciał mu spod kół... Wiem, brutalne, ale nie mam dla nich litości od czasu gdy w okolicach Salmopola jakiemuś gnojowi kamień wystrzelił spod koła i uderzył znajomą w głowę.

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

--
bans

Data: 2010-04-12 22:17:04
Autor: amcinpiL
Dnia Mon, 12 Apr 2010 09:06:09 +0200, bans napisał(a):

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

--
amcinpil

Data: 2010-04-12 23:47:08
Autor: BoDro
amcinpiL pisze:

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

- dlaczego parkuje pan auto na trawniku?
- kupiłem samochód, to gdzie mam go parkować?

- dlaczego wjeżdża pan kładem do lasu?
- kupiłem kłada, to gdzie mam nim jeździć?

ta sama buracka filozofia...
I boję się, że masz rację. Tego ścierwa będzie coraz więcej...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-04-16 18:23:30
Autor: Kon Doncjusz El Presidente Cudakos vel K udłaty Konservateesta
W dniu 2010-04-12 23:47, BoDro pisze:
Tego ścierwa będzie coraz więcej...

"Elyta" się odezwała :/

Data: 2010-04-13 08:11:12
Autor: bans
W dniu 2010-04-12 22:17, amcinpiL pisze:

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

Ja tez nie piszę, że to minie w ciagu roku. Być może my już nie doczekamy, aż się to kmiotom znudzi ;)

--
bans

Data: 2010-04-13 08:26:50
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 12 Apr 2010 22:17:04 +0200, amcinpiL napisał(a):

Dnia Mon, 12 Apr 2010 09:06:09 +0200, bans napisał(a):

Trzeba niestety odczekać, aż się nuworysze znudzą tą modą.

To nie moda to trend i to zdecydowanie rosnący.

dokładnie - ostatecznie jakby na to nie patrzeć i co by o tym nie mówić to
całkiem niezła frajda.

Data: 2010-04-13 08:53:33
Autor: MichałG
....::QRT::... pisze:
[...]

jak możesz
zaraz Cie zjedzą..... ;) ;) ;)

--
Pozrawiam
michał

Data: 2010-04-13 09:02:45
Autor: kml

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq14dd$8jf$1news.onet.pl...
...::QRT::... pisze:
[...]

Problem nie leży w quadzie/motorze jako takim tylko w tym, że oni jeżdzą tam gdzie nie powinni. Z drugiej strony może w końcu ktoś by pomyślał i wyznaczył im jakieś miejsca i byłby spokój.

Data: 2010-04-13 07:09:07
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:02:45 +0200, kml napisał(a):

Problem nie leży w quadzie/motorze jako takim tylko w tym, że oni jeżdzą
tam gdzie nie powinni. Z drugiej strony może w końcu ktoś by pomyślał i
wyznaczył im jakieś miejsca i byłby spokój.

Z jednej strony to jest las i powinien być dla wszystkich. Ale z drugiej płoszą zwierzynę i niszczą drogi. U mnie w okolicy w lesie nektóre drogi na rower już coraz mniej się nadają.
A swoją drogą takie asg, niby się grzecznie bawią w lesie ale plastikowych kulek to nikt nie zbiera. A z czasem to będzie syf bo raczej wątpię żeby kupowali wersje rozkładające się.

--
piecia aka dracorp
pisz na: rogoza kropka piotr at wp kropka eu

Data: 2010-04-13 09:54:49
Autor: BoDro
piecia aka dracorp pisze:

[...]

ale prawo zabrania wjazdu do lasu spalinowcom i tyle - tak, jak nie pozwala korzystać cyklistom z równiutkich autostrad...
Ale ja nawet kładziarzy i endurowców rozumiem - generalnie nie ma gdzie atrakcyjnie sobie pojeździć. Nawet korzystanie z leśnych, na ogół łatwych dla terenowców dróg "Dostępnych dla ruchu kołowego" to niewielka atrakcja, bo "solą ziemi" dla tych pojazdów jest trudny teren. Jeśli nawet jest tor motocrossowy (np. u mnie) to po kilku pętlach w przewidywalnym terenie staje się to najzwyczajniej nudne. No i za korzystanie z toru trzeba zapłacić, bo jego utrzymanie nieco kosztuje.

U mnie w okolicy w lesie nektóre drogi na rower już coraz mniej się nadają.

a ja z uporem twierdzę, że - póki co - akurat winy kładziarzy jest tu, ogólnie rzecz biorąc, niewiele. Swoje rowerowanie zaczynałem za komuny, na rowerze "Wagant". Jak weteranom wiadomo, był to rower 27", na asfalty. Mimo tego jeździłem nim po tych samych leśnych duktach co obecnie na nieporównanie bardziej wypasionym bicyklu MTB. I stwierdzam jedno: od tego czasu stan leśnych dróg zdecydowanie się pogorszył. Częstokroć piękne, równe, twarde leśne "hajłeje" - i to częstokroć mające status drogi gminnej - zostały skoleinowane i rozmemłane... Być może to wina coraz cięższego i mocniejszych maszyn, może zmienił się sposób pracy w lasach (teraz to chyba głównie prywatne firmy pracujące na zlecenie LP)?

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-04-13 10:17:49
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:54:49 +0200, BoDro napisał(a):

piecia aka dracorp pisze:

[...]

Naprawde niemożliwym jest zeby zniszczyć drogę quadem w sposób porównywalny
jak robi to ciagnik LKT. Quad jest relatywnie lekki wiec w praktyce nawet
nie ma takiej możliwości. Jesli już to drogi znacznie bardziej niszczą
wielbiciele offroadu samochodami terenowymi.  Ale to też nie do końca bo ich jeżdżenie zwykłymi drogami najczesciej nie
interesuje. Ma być stromo, mokro, bagnisicie. No bo co to za wyczyn jechać
terenówką w miejscu gdzie robotnicy lesi dojeżdżają golfami :)
[...]

no wiec własnie

[...]

Dokładnie - przecież teraz jest normelne iż lesinicy uzywają ciagników LKT
które przy swojej wadze oraz napedzie sa wstanie wjechać i wyjechać prawie
wszedzie - a to iż efektem tego jest kompletna dwastacja dróg jest tylko
mało istotnym skutkiem ubocznym. W końcu większość tych dróg nie jest
przeznaczona dla ruchu kołowego wiec i niespecjalnie sie nimi przejmują.

Data: 2010-04-13 09:03:48
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Apr 2010 10:17:49 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

Naprawde niemożliwym jest zeby zniszczyć drogę quadem w sposób
porĂłwnywalny jak robi to ciagnik LKT. Quad jest relatywnie lekki wiec w
[...]

Oj szkoda, że nia mam aparatu. U mnie ewidentnie drogi są zniszczone przez quady i inne crossy. Teren morenowy idealny do szaleństwa. W sumie tam gdzie była wycinka można jeździć, chyba że ziemia była grząska to fakt, że ciągnik nieźle ją przeorał.

Data: 2010-04-13 16:37:41
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:03:48 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

To już jest sprawa wielkości zjawiska. Zasadniczo to u mnie też jest były poligon co to jest mocno rozjeżdżony -
ale trzeba jasno przyznać iż jeżdżą tam naprawdę czesto i dużo - a to już
musi zostawiać słady. Zresztą co tu dużo gadać - wystarczy zobaczyć jak wygladają niektóre szlaki
piesze w np w tatrach - a tam przecież ludzie tylko chodzili.
W sumie tam gdzie była wycinka można jeździć, chyba że ziemia była grząska to fakt, że ciągnik nieźle ją przeorał.

Można jezdzić o ile leśnicy posprzątali syf pozostały np po obcinaniu
gałęzi.  Nie to zebym miał quada i przez to ich bronił ale w moim odczuciu i w
terenie gdzie jeżdżę do dewastacji tras i szlaków lesnicy przyczyniają sie
w znacznie wiekszym stopniu iż zmotoryzowani.

Data: 2010-04-19 05:55:22
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 13 Apr 2010 16:37:41 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

[...]
sie w znacznie wiekszym stopniu iĹź zmotoryzowani.

Ostatnio miałem w końcu okazję wybrać się do lasu z rowerem. No i część szlaków nieprzejezdna bo po ścince zostało pełno gałęzi albo małych drzewek. Jednak leśnicy wprowadzają więszky syf. Ale teoretycznie jak ktoś to kiedyś posprząta to będzie dobrze. Pytanie tylko kiedy?

Data: 2010-04-13 11:38:54
Autor: MichałG

...::QRT::... pisze:
[...]

  Optymista - co za przyjemność jeżdzić w 'getcie'?...
Jechac nalezy tam gdzie jest trudno, a że przy okazji rozwali sie ludziom jedyny dojazd do domu (np. w zimie w górach) to juz mniej ważne... W takich chwilach mam ochote na tą linke...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-04-13 12:05:06
Autor: kml

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq1e3f$av9$1news.onet.pl...

[...]

Tory można modyfikować i zmieniać. Teraz się nikomu nie chce, ale zaraz sie okaże że prywatny tor dla quadów/crossów to żyła złota. Wystarczy wynając kawałek poligonu czy czegoś takiego a potem zmienić zgodnie ż życzeniem użyszkodników. Tak jak Whistler Bike Park.

Data: 2010-04-13 13:34:08
Autor: MichałG
kml pisze:

[...]

Juz Ci Pracownie Na rzecz Wszystkich Nawiedzonych Istot... pokaże co mysli o takiej inwestycji.... ;)

M.

Data: 2010-04-13 14:23:07
Autor: kml

Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq1krh$2hr$2news.onet.pl...
[...]

Na terenie postwojskowym to sobie mogą. Poza tym, jak zwykle, dostaną ze 30 tys "na badania" i będzie po sprawie.

Data: 2010-04-13 15:45:36
Autor: MichałG
kml pisze:

[...]

A mogą, moga ... ;) wystarczy że znajdą ostatnie w jewropie siedlisko slimaczka żóltooczka czy innej glisty... ;) ;)

>Poza tym, jak zwykle, dostaną ze 30 tys "na badania" i będzie po sprawie.

Koszty inwestycji.... :)

M.

Jak reagować na quadowców i crosiarzy?