"Jak rowery moga uratowac swiat"

Data: 2018-12-01 14:06:01
Autor: Ignac
"Jak rowery moga uratowac swiat"
W dniu sobota, 1 grudnia 2018 14:45:48 UTC+1 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:

Okazuje się, że lepiej być grubym i aktywnym niż szczupłym i nieruchawym.
Argument także udokumentowany w książce.

To, wydaje mi się, jest bardzo wartościowe, bo daje nadzieję zwłaszcza tym z nadwagą.
A jak to jest uzasadnione?

Data: 2018-12-02 04:33:47
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu sobota, 1 grudnia 2018 23:06:03 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

To, wydaje mi się, jest bardzo wartościowe, bo daje nadzieję zwłaszcza tym z nadwagą.

Badaniami. Str. 47. Zacytuję pobieżnie. Uniwersytet Cambridge przeprowadził badania, w których przez 12 lat brało udział ponad 300 tys. Europejczyków obojga płci. Celem było sprawdzenie, jaki wpływ na zdrowie mają waga i aktywność fizyczna. Oszacowano, że na 9.2 mln zgonów rocznie 337 tys. jest spowodowanych otyłością. A brakiem ruchu? łącznie 676 tys.

A mnie bardziej przypadło do gustu inne badanie. Na 30 tys. mieszkańcach Kopenhagi przez okres 15 lat. Ryzyko śmierci dla ludzi regularnie jeżdżących do pracy rowerem w trakcie okresu badań było o 40% niższe! :)

"Jak rowery moga uratowac swiat"