Jak rozliczyc AC po stluczce (dzialanosc) ?

Data: 2009-11-23 21:40:19
Autor: Fantom
Jak rozliczyc AC po stluczce (dzialanosc) ?
Witam
Auto zarejestrowane na dzialalnosc gospodarcza jest po stluczce. Ma ubezpiecznie AC.
Pytanie : jak rozliczyc to AC :
- gotowka
- na podstawie faktur
- cesja na ubezpieczyciela

W dwoch pierwszych przypadkach musze zalozyc kase i teoretycznie potem ja odzyskam. Ale tylko w tych dwoch przypadkach dostaje fakture z warsztatu na siebie i moge ja dac w koszty ? w trzecim przypadku faktura idzie na ubezpieczyciela ?

Fantom

Data: 2009-11-23 22:28:04
Autor: cef
Jak rozliczyc AC po stluczce (dzialanosc) ?
Fantom wrote:

- gotowka
- na podstawie faktur
- cesja na ubezpieczyciela

To bez znaczenia od strony technicznej, o ile wogóle możliwe.

[...]

A Ty myślisz o takim przypadku gdy
odszkodowania nie uwzględniasz jako przychód,
ale fakturki kosztowe uwzględniasz?

Data: 2009-11-24 10:00:11
Autor: Fantom
[...]

Wlasnie o to mi chodzi. Jak to dziala ? Mam rozumiec, ze wyplate odszkodowania powinienem wciagnac w przychody a naprawe w koszty ?
Tylko czy czasami odszkodowanie nie idzie na osobe prywatna, a naprawe moge wziac na firme ?

Fantom
ps. tak swoja droga jak osoba prywatna korzysta z AC na prywatny samochod, to musi do przychodow rocznych dodoac odszkodowanie ?

Data: 2009-11-24 10:10:32
Autor: cef
Fantom wrote:

[...]

A to jakaś spółka?
Przecież pisałeś, ze zwykła działalność,
więc i auto jest zarejestrowane na osobę fizyczną,
polisa na nią (tymi ozdobnikami PPH, Fantomex itd się nie przejmuj)
i rozliczenie tego samego podmiotu.

ps. tak swoja droga jak osoba prywatna korzysta z AC na prywatny
samochod, to musi do przychodow rocznych dodoac odszkodowanie ?

O ile dobrze pamiętam o koniecznosci ujmowania odszkodowania
do przychodu decyduje związek składników majątkowych, których odszkodowanie
dotyczy, z prowadzoną działalnością.

Data: 2009-11-24 16:03:53
Autor: SDD

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:heg7v5$cgk$1nemesis.news.neostrada.pl...

Wlasnie o to mi chodzi. Jak to dziala ? Mam rozumiec, ze wyplate odszkodowania powinienem wciagnac w przychody a naprawe w koszty ?

Co wiecej - gdybys nie mial AC i zdarzylaby sie stluczka nie z Twojej winy i dostalbys wyplate z OC sprawcy, to musialbys wciagnac ja w przychody a faktur kosztowych za naprawe juz w koszty wciagnac bys nie mogl (choc niektorzy proponuja rozne myki, by w takim przypadku wyjsc jednak jakos na swoje).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-11-25 22:03:47
Autor: czak norris
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:hegskq$77r$1news.onet.pl...

[...]

Co za absurd, a z czego to dokładnie wynika? :(

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

Data: 2009-11-26 01:37:16
Autor: SDD

Użytkownik "czak norris" <czak@norris.pl> napisał w wiadomości news:hekcrq$gim$1newsread1.aster.pl...

Co za absurd, a z czego to dokładnie wynika? :(

Z ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych.
Okolice art. 23 (wylaczenia spod KUP).

Pozdrawiam
SDD

Jak rozliczyc AC po stluczce (dzialanosc) ?