Jak rozliczyc delegacej cd

Data: 2009-04-27 17:34:13
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
Witam
JAk mam rozliczyc "delegacje" dla jednego z klientow ? Prowadze jednoosobowa DG. Nie ma problemu aby dodoac do roznych skladowych faktury takze ta "pozycje". Ale jak mam to policzyc ? Bilety PKp czy hotel ma 7 % stawke VAT. Zakladajac ze wydalem 100 zl netto na te rzeczy, to zaplacilem brutto 107 zl. A jak mam to "przeksiegowac" po kosztach na fakturze ? MAm tez wystawic z 7 % ??

Fantom

Data: 2009-04-27 18:34:47
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:
Witam
JAk mam rozliczyc "delegacje" dla jednego z klientow ? Ale jak mam to policzyc ?  A jak mam to "przeksiegowac" po
kosztach na fakturze ? MAm tez wystawic z 7 % ??

A Ty handlujesz delegacjami czy noclegami w hotelu?
Zastanów się co Ty sprzedajesz swojemu klientowi.
Jak nie umiesz policzyć ile Cię kosztuje ta usługa, to
my¶lisz, że Ci kto¶ kalkulację zrobi?
Ja zazwyczaj wszystkie koszty poniesione brutto na wyjeĽdzie mnożyłem
razy dwa i do tego VAT. Jak Ci takie rozwi±zanie pasuje, to sobie
przyjmij takie wyliczenie. Nie wiem czy klient wytrzyma :-)
Aha, i 2,00 PLN za kilometr miniumum.

Data: 2009-04-27 19:40:14
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

Za uslugi wykonane na wyjezdize to ja wiem ile biore.
Ale jest to zupelnie inna sprawa. Dodoatkowo mam zapewniony zwrot kosztow "delegacji". I nie mam pojecia jak go rozliczyc aby nie oszukac w tym siebie, zleceniodawcy ani Panstwa :)

Fantom

Data: 2009-04-27 20:39:24
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:

[...]

Jak masz zapewniony u zleceniodawcy zwrot kosztów delegacji,
to zapewne uzgodnione s± warunki tego zwrotu.
Jak nie masz uzgodnionych warunków, to uzgodnij,
 żeby zleceniodawca nie czuł się zaskoczony.

Data: 2009-04-27 22:43:08
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

Sa uzgodnione - "przysluguje zwrot wydatkow".
No i ? Dalej nie mam rozwiazania problemu jak musze zrobic to na fakturze.
Przeczytales wogole w glownym poscie jaki mam problem dokladnie ?

Fantom

Data: 2009-04-27 23:20:33
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:
[...]

Przeczytałem.
Nie rozumiem Twojego problemu. Skoro się umówiłe¶
na zwrot wydatków i uzgodniłe¶ zasady zwrotu, to w czym problem?
Umówiłe¶ się, że będziesz fakturował im wszystko z wyjazdu netto/brutto,
zwróc± Ci tylko wg udokumentowanych faktur, zwróc± Ci ryczałtem te wydatki,
zwróc± Ci wydatki x współczynnik 1,2, czy też  masz rozliczyć delegację
jako ich zleceniobiorca, bo i taka jest możliwo¶ć.
Jak dalej nie wiesz, to przefakturuj w cało¶ci poniesione wydatki+VAT ze stawk± Twojej uslugi
i po sprawie. (pamiętaj, że od pewnych wydatków z wyjazdu nie odliczysz VAT -
np nocleg i musisz je wzi±ć brutto do kosztów)

Data: 2009-04-28 14:42:22
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

No i tu mam dylaemat. Czy moge na fakturze ujac pozycje np " przejazd pkp" z 7 % VATem. Jak dam 22 % to lipa.

Fantom

Data: 2009-04-28 15:37:07
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:

[...]

Vatowcowi kupuj±cemu wszystko jedno.
On patrzy na kwoty netto. A jak Twój zleceniodawca patrzy na brutto,
to mu wytłumacz.

Data: 2009-04-28 13:47:53
Autor: jureq
Jak rozliczyc delegacej cd
Dnia Tue, 28 Apr 2009 15:37:07 +0200, cef napisał(a):

No i tu mam dylaemat. Czy moge na fakturze ujac pozycje np " przejazd
pkp" z 7 % VATem. Jak dam 22 % to lipa.

Vatowcowi kupujÄ…cemu wszystko jedno. On patrzy na kwoty netto.

Nieprawda. Obecnie nie jest mu już wszystko jedno. Jeśli powinno być 7% a dostanie fakturę z 22%, to ma prawo odliczyć tylko 7%. To kiedyś było tak, że odliczał tyle ile na fakturze. Prawo unijne jednak na to nie pozwala i zmienili.

I uwaga dla Fantoma:
Taka pozycja "przejazd pkp" to jest ściąganie kłopotów na kontrahenta. Bardziej dociekliwa kontrola będzie mu próbowała to wyrzucić z kosztów twierdząc, że nie jest to jego koszt tylko twój.

Ogólnie biorąc najlepszym wyjściem jest zawsze fakturowanie swojej usługi w jednej ogólnej pozycji, z jednym właściwym dla niej VAT-em i dołączanie ewentualnego rozpisania na poszczególne elementy na osobnym papierze.

Data: 2009-04-28 15:56:56
Autor: Tomek
Jak rozliczyc delegacej cd
Dnia 28-04-2009 o 15:47:53 jureq <jureq@xusun.to.z.adresu.xop.pl> napisał(a):

[...]

Chyba nie - IIRC chodziło tylko o usługi sprzedaż zwolnioną z podatku

Prawo unijne jednak na to nie
pozwala i zmienili.

A to była standardowa zasłona dymna, powoływali się na jakiś wyrok
z którego wzięli zdania powyrywane z kontekstu.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-28 16:03:32
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
jureq wrote:
[...]

Ale mnie nie chodzi tu o  prawo do odliczenia,
tylko o najzwyklejszÄ… kalkulacjÄ™ w kwotach netto.

Data: 2009-04-28 16:25:20
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

No tak, ale :
1) kupilem bilet za 100 zl netto i zapalcilem w kasie 107 zl brutto
2) wystawie fakture na 100 zl netto + 22 % vat- dostane do kieszeni 122 zl
3) no i wyjdzie, ze na vacie zarobilem 15 zl ?

Fantom

Data: 2009-04-28 16:30:35
Autor: Liwiusz
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom pisze:
[...]

   Zapomniałe¶ o ostatnim punkcie:

4) grzecznie zanoszę 15zł do urzędu skarbowego.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-28 18:07:10
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:

[...]

To znaczy, że to Tobie trzeba wytłumaczyć :-)
Jak kupiłe¶ za 100 i sprzedałe¶ za 100, to nic nie zarobiłe¶.
Jak rozliczysz VAT, to zostaniesz bez grosza.

Data: 2009-04-28 18:31:19
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

No to ja faktycznie nie czaje.
1) kupilem za 100 zl + 7 zl VAT
2) sprzedalem za 100 zl + 22 zl VAT
3) czyli docelowo w kieszeni zostaje mi 100 zl a 15 zl place VATu ?

Fantom
ps. Tematy dochodowego itp pomijam oczywiscie

Data: 2009-04-28 20:07:12
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:
[...]

Kiedy nie należy pomijać, ale policzyć zupełnie odrębnie.
Nie mieszaj sobie operacji typu zapłaciłem 107 a zafakturowałem 122,
tu mi zostaje tyle,a tam tyle.
Policz podatek dochodowy osobno netto i VAT osobno.

Czyli w dochodowym - po cenach netto masz -
za 100 kupiłe¶ i za 100 sprzedale¶ - Twój dochód jest zero.

W VAT masz 22zł naliczonego i 7 zł do odliczenia, czyli do skarbówki
zapłacisz 15 zł.

Zakładaj±c takie same stawki VAT
gdyby¶ za 100zł kupił i za 120 netto sprzedał miałby¶:
w dochodowym zarobek 120-100=20zł
i od tych 20zł dochodu możesz sobie liczyć podatek
i dokonywać odliczeń - kosztów, zusów itp
A w VAT naliczony 26,40 (22% z 120) i do odliczenia 7 zł
czyli do skarbówki 19,40. I jak widzisz VAT jest Tobie
zupełnie obojetny finansowo (pod warunkiem, że kontrahent płaci)

Pomogło? :-)

Data: 2009-04-28 20:11:11
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
cef wrote:

W VAT masz 22zł naliczonego
A w VAT naliczony 26,40

należnego oczywi¶cie

Data: 2009-04-30 11:28:31
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

Nie :)
Bo wlasnie jeszcze w drugim watku dostalem info, ze np nie odlicze VATu od hotelu -cyzli bede w plecy.

Fantom

Data: 2009-04-30 11:05:15
Autor: jureq
Jak rozliczyc delegacej cd
Dnia Thu, 30 Apr 2009 11:28:31 +0200, Fantom napisał(a):

[...]

Czyli w dochodowym - po cenach netto masz - za 100 kupiłeś i za 100
sprzedaleĹ› - TwĂłj dochĂłd jest zero.

W VAT masz 22zł naliczonego i 7 zł do odliczenia, czyli do skarbówki
zapłacisz 15 zł.

Zakładając takie same stawki VAT
gdybyś za 100zł kupił i za 120 netto sprzedał miałbyś: w dochodowym
zarobek 120-100=20zł
i od tych 20zł dochodu możesz sobie liczyć podatek i dokonywać odliczeń
- kosztĂłw, zusĂłw itp A w VAT naliczony 26,40 (22% z 120) i do
[...]

Nadal nie pomogło :)
Nadal nie czujesz, że w wypadku jeśli ty i twój kontrahent macie sprzedaż tylko oVATowaną, to nie ma znaczenia kto będzie o ten VAT w plecy.

Data: 2009-04-30 13:34:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyc delegacej cd
On Thu, 30 Apr 2009, Fantom wrote:

[...]

[...]
Pomogło? :-)

Nie :)
Bo wlasnie jeszcze w drugim watku dostalem info, ze np nie odlicze VATu od hotelu -cyzli bede w plecy.

  Ano będziesz w plecy - 7% VAT ci przepadło i koniec.
  Przepadło W TYM MOMENCIE. W momencie wzięcia f-ry od której nie można
odliczyć VAT.
  Równie dobrze możesz naci±ć się np na allegro, jak sprzedawca pisze
"wystawiamy f-ry VAT", a nie pisze że będzie to VAT-marża :P
albo VAT-zwolniony.

  To czy *póĽniej* opodatkujesz usługę *dla VATowca* 22% czy 0% (przy
eksporcie poza UE) jest (już) bez znaczenia.
  Nam idzie o to, by¶ się odczepił od *póĽniejszego* opodatkowania :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-30 21:02:14
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:

Pomogło? :-)

Nie :)
Bo wlasnie jeszcze w drugim watku dostalem info, ze np nie odlicze
VATu od hotelu -cyzli bede w plecy.

Przecież fakturę z hotelu rozliczysz brutto.
Możesz pokrótce wykazać jak doszedłe¶
do tego, że miałby¶ być w plecy?

Data: 2009-05-02 12:14:19
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

cyt "I nie mieszaj biletu (od którego się ODLICZA VAT) z nocelegiem (przy
którym się *nie odlicza*, i te 7% jest dokumentnie stracone"

Fantom

Data: 2009-05-02 12:44:14
Autor: cef
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom wrote:
[...]

Widzę, że Gotfryd jednak Cię przecenił :-)
Te 7% jest dokumentnie stracone w sensie odliczenia i rozliczenia zakupu netto,
ale w takim wypadku dostajesz prawo ujęcia tego wydatku
w kosztach w kwocie brutto i rozliczenie wygl±da inaczej.

Data: 2009-05-02 18:43:36
Autor: Fantom
Jak rozliczyc delegacej cd
[...]

No i jasne. Np bilety PKP wystawie po tyle po ile kupilem w cena ch netto. A za hotel wystawie netto tyle za ile kupilem brutto.

Fantom
ps. Z ciekaowsic, czemu za hotel nie mozna odliczyc VATu ?

Data: 2009-05-02 19:27:33
Autor: spp
Jak rozliczyc delegacej cd
Fantom pisze:

[...]

Tak stanowi± przepisy?
Może Ustawodawca nie  życzył sobie aby przy okazji usługi hotelopodobne nie były nieopodatkowane?

--
spp

Data: 2009-05-02 19:47:38
Autor: cef

[...]