Jak rozliczyć się z dotacji

Data: 2009-10-30 10:58:20
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
Miałem ostatnio sporo wydatków, zakupionych z pieniędzy z dotacji z
Urzędu Pracy:
- jednostka centralna
- monitor
- tablet
- głośniki
- klawiatura + mysz

To wszystko wchodzi w skład zestawu komputerowego i chyba tak
należałoby to zaksięgować - jako JEDEN środek trwały (ponieważ wartość
tych podzespołów przekroczyła grubo 3500zł, a ich okres użytkowania
jest dłuższy niż rok).

Wartość każdego z pozostałych zakupów:
- biurko
- fotel
- telefon
- urządzenie wielofunkcyjne (działa niezależnie od komputera, dlatego
nie zaliczyłem go do zestawu komputerowego?)

nie przekracza 1500zł więc mam chyba 2 wyjścia:
- nie księgować tego w ogóle
- dodać do rejestru wyposażenia (chodź tu ma wątpliwość)
- dodać do rejestru środków trwałych
?

Powiedzmy, że nie zaksięguje tych wydatków w ogóle. Natomiast zestaw
komputerowy - jak już pisałem - jako środek trwały. Ponieważ jednak:
"Skutkuje to tym, że przychodu z tytułu otrzymania dofinansowania nie
ujmuje się z podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ani w zeznaniu
rocznym składanym przez podatnika.
Reasumując: dotacja z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności
gospodarczej jest zwolniona z podatku dochodowego, wydatki
sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych i
wartości niematerialnych i prawnych w części sfinansowanej dotacją a
podatek VAT od wszystkich wydatków sfinansowanych dotacją podlega
odliczeniu na zasadach ogólnych."
Źródło: http://www.vat.pl/dotacja_z_urzedu_pracy_dla_bezrobotnego_a_podatki_komentarz_vat_interp_3948.php

nie mogę sobie również zaliczyć środków trwałych do kosztów.. A więc
nie dodam do rejestru środków trwałych tego zestawu komputerowego.

Niezależnie od tego mogę sobie odpisać VAT.

Czyli o ile dobrze rozumiem, to w mojej sytuacji mógłby zrobić tak
- nie księguję tych wydatków do KPiR
- nie dodaję ich do rejestrów środków trwałych i wyposażenia
- wszystkie te wydatki dodaję do ewidencji zakupów VAT

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

Data: 2009-10-30 22:59:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Fri, 30 Oct 2009, Rafał K. wrote:

Miałem ostatnio sporo wydatków, zakupionych z pieniędzy z dotacji z
Urzędu Pracy:

  Wątek:
"Rozliczenie dotacji z PUP i kilka innych"
....był 21. bm. - czytałeś?

  Jak nie, to mandat z netykiety ;)

To wszystko wchodzi w skład zestawu komputerowego i chyba tak
należałoby to zaksięgować - jako JEDEN środek trwały

  Owszem.
  Jeszcze napisz na czym polega "zaksięgowanie" :D
  Bo kroki są *dwa*: wyznaczenie wartości początkowej i wpisanie
do EST (jedno) oraz ujęcie *amortyzacji* w koszty (drugie).

[...]

  Quo vadis? ;) (czy to my mamy chodzić? ;))
  Do EW w żadnym razie - wyraźnie zapisali "przekraczające 1500zł"

- dodać do rejestru środków trwałych
?

  No co, jest wybór, prawda?
  Skoro to *jest* środek trwały, to albo można uznać że ze względu na
wartość nie ujmujemy w ewidencji i zaliczamy w koszt (bezpośrednio)
na zasadach "kosztów ogólnych", albo ujmujemy i "normalnie" rozliczamy.
  W ustawie jest "podatnik może" (sprawdź! - koniecznie OSOBIŚCIE sprawdź!)
  Skoro jest NKUP - to w pierwszej wersji nie ma kosztu i już.
  W drugiej jest amortyzacja.
  Ktoś widzi przeszkodę?

Powiedzmy, że nie zaksięguje tych wydatków w ogóle. Natomiast zestaw
komputerowy - jak już pisałem - jako środek trwały. Ponieważ jednak:
"Skutkuje to tym, że
[...]
gospodarczej jest zwolniona z podatku dochodowego, wydatki
sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
przychodów
z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

  No to o co chodzi z unikaniem amortyzacji?

nie mogę sobie również zaliczyć środków trwałych do kosztów.

  Nikt nie może, o ile nie uzna za "niskocenne" i nie skorzysta
z prawa niepoddawania amortyzacji.
  W przypadku ST kosztem nie jest *nigdy* zakup.
  Kosztem jest amortyzacja.

A więc
nie dodam do rejestru środków trwałych tego zestawu komputerowego.

  A to z jakiej paki?

Czyli o ile dobrze rozumiem, to w mojej sytuacji mógłby zrobić tak
- nie księguję tych wydatków do KPiR
- nie dodaję ich do rejestrów środków trwałych i wyposażenia

  IMHO błąd.
  Ująć.
  I amortyzacja w koszty.
  Kto przeciw?

  Bład o tyle niegroźny, że od zmiany w 2003 nie grozi już zarzutem
"usiłowania zaniżenia podatku" (uprzednio sprzedaż "ST używanego
w DG" była przychodem z DG, więc niezaewidencjonowanie mogło prowadzić
do gdyban "pewnie Pan chciał sprzedać za dwa lata i ukryć przychód!
- teraz w końcu jest sensowny warunek "zaewidencjonowanego", dopisany
po wyroku NSA, który pognębił podatnika).

  Niemniej - z faktu, że ew. raty amortyzacji nie pójdą w KUP wcale
nie wynika, że danego ST "nie wolno" ujmować w EST - jest tak,
że niekiedy raty amortyzacji nie są kosztem (albo są tylko
kosztem w części, jak przy samochodach osobowych) to rat
się nie ujmuje i już.

- wszystkie te wydatki dodaję do ewidencji zakupów VAT

  Co racja to racja.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-31 10:08:50
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
"Rozliczenie dotacji z PUP i kilka innych"
...był 21. bm. - czytałeś?

Jeszcze nie czytałem, ale się poprawię :)
Dzięki za namiar.

> To wszystko wchodzi w skład zestawu komputerowego i chyba tak
> należałoby to zaksięgować - jako JEDEN środek trwały

  Owszem.
  Jeszcze napisz na czym polega "zaksięgowanie" :D

Po przeczytaniu Twojej odpowiedzi, zaksięgowałbym to tak:
1. Dodaję do EST.
2. Dodaję do Umorzenia Środków Trwałych.
2. Nie wpisuję do KPiR, ponieważ nie zaliczam w KUP.
3. Dodaję do ewidencji zakupów VAT.

Zaksięgowałbym w ten sposób zarówno ten zestaw komputerowy, jak i te
pozostałe zakupu, o których w pierwszym poście wspominałem, że wartość
każdego z nich nie przekroczy 1500zł. Czy ten sposób księgowania jaki
podałem w tych 4 krokach byłby prawidłowy?

> - dodać do rejestru wyposażenia (chodź tu ma wątpliwość)

  Quo vadis? ;) (czy to my mamy chodzić? ;))

Szkoda, że nie ma opcji EDIT - poprawiłbym :))

  Do EW w żadnym razie - wyraźnie zapisali "przekraczające 1500zł"

Racja. Zapytałem, bo chciałem się upewnić :)

> [...]

  Skoro to *jest* środek trwały, to albo można uznać że ze względu na
wartość nie ujmujemy w ewidencji i zaliczamy w koszt (bezpośrednio)

Ale tak można chyba tylko wtedy jeżeli wartość środka trwałego nie
przekracza 1500zł - wówczas nie trzeba chyba ujmować w EST?

[...]

W moim przypadku nie ma kosztu również w drugiej wersji - jest odpis
amortyzacyjny, ale nie ujmuję tego w KPiR, bo z uwagi na dotację
środek trwały nie jest kosztem uzyskania przychody. Chyba, że znowu
źle coś zrozumiałem? :)

  No to o co chodzi z unikaniem amortyzacji?

Teraz już o nic :)

  Niemniej - z faktu, że ew. raty amortyzacji nie pójdą w KUP wcale
nie wynika, że danego ST "nie wolno" ujmować w EST

Rozumiem .............albo tak mi się tylko wydaje :)

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-10-31 23:55:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Sat, 31 Oct 2009, Rafał K. wrote:

2. Dodaję do Umorzenia Środków Trwałych.

  Y.... znaczy *gdzie* dodajesz?

2. Nie wpisuję do KPiR, ponieważ nie zaliczam w KUP.

  A to "umorzenie" to gdzie?

[...]

  Oj, chyba masz trochę przepisów do prześledzenia.
  1500 zł to limit braku obowiązku ujmowania wyposażenie w EW.
  Limit obowiązku amortyzacji to 3500 zł, jednocześnie jest to limit
amortyzacji jednorazowej.
  Czyli w zakresie 1500..3500 ujmujemy albo w EW (jak zaliczone
w koszt), albo w EST (jak poddane amortyzacji, *nawet jednorazowej*).

[...]

*Sam* zacytowałeś zdanie przeciwne :)
  I w powołanym wątku też twierdzili inaczej.

Rozumiem .............albo tak mi się tylko wydaje :)

  To zjawisko będzie się przez pierwszy rok pogłębiało ;)
  Pamiętam jak sam zacząłem. A czytałem grupę już wcześniej.
  Pospisywałem co tam trzeba i tak dalej.
  Po krótkim czasie "prowadzenia" poszedłem do doradcy z "papierami".
  I zaczęło się na 1. stronie KPiR: "a remanent początkowy gdzie??"
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-01 01:52:14
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 31 Paź, 23:55, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 31 Oct 2009, Rafał K. wrote:
> 2. Dodaję do Umorzenia Środków Trwałych.

  Y.... znaczy *gdzie* dodajesz?

Miałem na myśli dowody umorzenia środków trwałych.

Wcześniej napisałeś:
[...]

Myślałem, że jak są raty amortyzacji to należy sporządzić dowody
umorzenia środków trwałych? Normalnie na podstawie tych dowodów
umorzenia tworzy się chyba wpisy w KPiR?  Ale napisałeś "ew. raty
amortyzacji nie pójdą w KUP". Ja zrozumiałem to w ten sposób - jeżeli
amortyzowany środek trwały nie pójdzie w KUP, to że znaczy, że owszem
trzeba stworzyć co miesiąc dowody umorzenia środków trwałych, ale
ponieważ środek trwały nie pójdzie w KUP, to nie należy na podstawie
tych dowodów umorzenia dokonywać wpisów w KPiR?

  Po krótkim czasie "prowadzenia" poszedłem do doradcy z "papierami".

Ja też tak zrobię. Ten doradca to po prostu księgowy?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-02 08:42:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Sun, 1 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Jeśli "umorzenie" to "wartość poddana amortyzacji" (tylko dla
przezorności i uzgodnienia zeznań ustalam :)), to takim dowodem
wypełniającym dyspozycję rozporządzenia o KPiR jest IMO
zdecydowanie i jednoznacznie numer pozycji w EŚT.
  Nie ma potrzeby wystawiania jakichś "DW" (z p. widzenia rozp.
o KPiR będą i tak "nieskuteczne"), acz jak to Maddy mawia,
"kary za to nie ma", czemu zaprzeczyć nie sposób :)
  Po prostu zbędny papierek, "można ale po co"?

Wcześniej napisałeś:
[...]

  Jakie dowody i po co?
  Taki dowód byłby dowodem *wewnętrznym*, prawda?
  Z zamiarem użycia celem wykazania *kosztu*, prawda?
  No to wykaz dowodów wewnętrznych *dla kosztów*, dopuszczony
zdaniem ministra[1], jest w rozporządzeniu o KPiR,
amortyzacji/umorzenia tam nie ma.
  SPRAWDŹ. Własnoocznie. I nie, nie pomijaj tego punktu (wzięcia
rozporządzenia i sprawdzenia).
  Za to jest (w par.12 bodaj) zapis co musi mieć dowód księgowy,
i ze względu na koniecznosć "oznaczenia numerem lub w inny
sposób" wychodzi, że jest nim (tym dowodem) *pozycja*
w EŚT (ma numer).
[1] osobna sprawa, czy minister nie przekroczył rozporządzenia
  w zakresie praw które daje ustawa - klasycznym przykładem są
  różnice kursowe, określone ustawowo, a dla których minister
  nie przewidział formy ich rozliczenia - i zgodnym zdaniem
  grupowiczów :) "można stosować" (zwyczajowy dopisek: "każdy
  odpowiada za siebie")

[...]

  Znajdź mi przepis, nakazujący tworzenie jakichś "dowodów umorzenia" :D
  Wszystkie *potrzebne* wartości wynikłe z amortyzacji ustala się na
podstawie zapisów w EŚT.

  Po krótkim czasie "prowadzenia" poszedłem do doradcy z "papierami".

Ja też tak zrobię. Ten doradca to po prostu księgowy?

  Nie, była to licencjonowana doradczyni, do tego (jak wyszło) zajmowała
się również "drobnymi" DG z KPiR.
"Statystyczny księgowy", który na codzień urzęduje w firmie na PK,
do tego działający w oparciu "zawsze tak się robiło" ;), może mieć
znajomość niektórych zagadnień "KPiR only" mniejszą od Ciebie, nie
zdziw się.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-02 03:55:58
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 2 Lis, 08:42, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

"kary za to nie ma", czemu zaprzeczyć nie sposób :)
  Po prostu zbędny papierek, "można ale po co"?

Po prostu błędnie myślałem, że dowody umorzenia środka trwałego są
wystawiane właśnie w wypadku gdy amortyzujemy środek trwały.
Ponieważ po Twoim ostatnim poście wszystko mi się pomieszało :))
chciałbym zapytać o taką najprostszą rzecz - powiedzmy, że kupiłem w
10.2009 fotel (powiedzmy że jest to środek trwały) i jest on kosztem
uzyskania przychodu oraz będę go amortyzował wg. metody liniowej. Jak
wobec tego "zaksięgować" ten fotel? Ja zrobiłbym to tak:
1. dodaje do KPiR (pierwsza rata amortyzacji)
2. dodaje do EST
3. dodaje do rejestru zakupów VAT

Wszystkie te 3 operacje przeprowadziłbym 10.2009. Ale skoro będę ten
środek trwały amortyzował w kolejnych miesiącach, to chyba to musi
znaleźć jakieś odzwierciedlenie w tych ewidencjach? Rozumiem, że w
kolejnych miesiącach też muszą być wpisy (właśnie z tytułu kolejnych
rat amortyzacji za fotel) w KPiR? Czy należy przeprowadzić jeszcze
jakieś inne operacje?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-02 14:02:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Mon, 2 Nov 2009, Rafał K. wrote:

Ponieważ po Twoim ostatnim poście wszystko mi się pomieszało :))

  :)

chciałbym zapytać o taką najprostszą rzecz - powiedzmy, że kupiłem w
10.2009 fotel (powiedzmy że jest to środek trwały) i jest on kosztem
uzyskania przychodu oraz będę go amortyzował wg. metody liniowej.

  Dla porządku: kosztem będą raty amortyzacyjne, *nie* sam zakup ST.
  Ile on będzie kosztował?

Jak
wobec tego "zaksięgować" ten fotel? Ja zrobiłbym to tak:
1. dodaje do KPiR (pierwsza rata amortyzacji)

  Źle.
  Skąd wziąłeś ratę amortyzacji, skoro jeszcze nie masz wpisu
do EŚT, a tym samym nie istnieje dowód księgowy, pozwalający
"uznać koszt"?
  Zakup ST *NIE JEST KOSZTEM* - trzeba to rozumieć LITERALNIE,
ale również DOSŁOWNIE.
  Dopiero *po* wpisaniu do EŚT jest podstawa do naliczania kosztu.

2. dodaje do EST
3. dodaje do rejestru zakupów VAT

1. Do rejestru zakupów VAT idzie "wprost", z datą zakupu, niezależnie
  od reszty operacji. Wystarczy "zakup z przeznaczeniem do DG".
2. Po rozpoczęciu używania (*po*!) idzie do EŚT. Tam są wyznaczane
   wartości rat amortyzacyjnych
3. Jako że mowa o "zwykłej" amortyzacji, raty są odliczane wg przyjętej
  dla danych ST "polityki" (ma być jednakowo dla wszystkich podobnych
  środków danego rodzaju, jest wymóg w ustawie), odpowiednio w kolejnych
  miesiącach, kwartałach, półroczach lub latach, ale "poczynając od
  miesiąca następnego" (wybór pozwalający na "miesiąc bieżący" jest
  tylko dla amort. jednorazowej).
   Podstawą wpisu do KPiR - dowodem księgowym - jest numer pozycji
  w EŚT.

Wszystkie te 3 operacje przeprowadziłbym 10.2009. Ale skoro będę ten
środek trwały amortyzował w kolejnych miesiącach, to chyba to musi
znaleźć jakieś odzwierciedlenie w tych ewidencjach?

  Przecież VAT już rozliczyłeś i basta - co prawda *jest* obowiązek
korygowania VAT, ale *tylko* w przypadku zastosowania "współczynnika"
i drogich ST (bodaj od 15 000 zł).

Rozumiem, że w
kolejnych miesiącach też muszą być wpisy (właśnie z tytułu kolejnych
rat amortyzacji za fotel) w KPiR?

  Tak.

Czy należy przeprowadzić jeszcze jakieś inne operacje?

  Na koniec każdego roku "rozliczyć" amortyzację dokonaną oraz pozostałą
do zamortyzowania wartość początkową - w EŚT.
  Jak z tego wyjdą raty am. na kolejny rok - to z tej nowej pozycji
będą przepisywane do KPiR.
  Jeszcze uwaga: piszesz "miesiącach", miej świadomość że to mogą (i by
default są), ale *nie muszą* być miesiące.
  W rzadkich przypadkach, np. kiedy prowadzący liczy się z możliwością
strat i może go interesować obniżenie kosztów, ale jeszcze tego nie wie,
może być interesująca amortyzacja tylko raz na koniec roku.
  Traci się na zaliczkach, ale za to nie ma ryzyka "przymusu" wygenerowania
strat amortyzacją tylko dlatego, że się przyjęło za wysoki "współczynnik"
na początku roku.
  A jak ktoś rozlicza podatek kwartalnie, to po co mu 3 wpisy do KPiR,
skoro wystarczy jeden (przy am. kwartalnej).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-02 23:08:58
Autor: 'Tom N'
Jak rozliczyć się z dotacji
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0911021350190.2432quad>:

On Mon, 2 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]
1. Do rejestru zakupów VAT idzie "wprost", z datą zakupu, niezależnie
  od reszty operacji. Wystarczy "zakup z przeznaczeniem do DG".

Czyż rejestr zakupów VAT nie ma służyć prawidłowemu wypełnieniu deklaracji
VAT-7?

A co za tym idzie wpisaniu w odpowiedniej (VAT-7 nie K) poz. 46 wykazuje się
wartość netto nabytych przez podatnika towarów i usług, które na podstawie
przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez
podatnika do środków trwałych Nie _będą_ zaliczone, ale *są zaliczane*, czyli kolejność jest IMO ważna i
tu ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-11-02 23:54:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Mon, 2 Nov 2009, 'Tom N' wrote:

[...]

  No uwzięli się zabijać ćwieki... ;)

  To ja poproszę o definicję "wykorzystywania" w rozumieniu ustawy o VAT,
bo jak nie, to będziemy 5 lat wstecz korygować zakupy towarów handlowych
  ;>
(przecież "wykorzystywanie" w rozumieniu które sugerujesz, ma miejsce
w momencie sprzedaży, a nie zakupu - co nie pokrywa się z "wykładnią")

  A formalnie, to muszę zwrócić uwagę (niezależnie od tego, co ew. napisali
tacy szarzy podatnicy jak ja), że ustawodawca stosuje w VAT określenie
"wykorzystywanie", zaś w odniesieniu do amortyzacji w PDoOF - "używanie".

  Ratio legis wskazuje, że te określenia są *różne*.

  I teraz nam objaśnisz, czym różni się "używanie" od "wykorzystywania",
a ja się z Twojego objaśnienia podszkolę we wnioskach "w którą stronę owa
kolejność ma znaczenie" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-03 01:43:22
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 2 Lis, 14:02, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

> uzyskania przychodu oraz będę go amortyzował wg. metody liniowej.

  Dla porządku: kosztem będą raty amortyzacyjne, *nie* sam zakup ST.

Oczywiście :)

  Ile on będzie kosztował?

700zł, czyli poniżej 3500, ale czas użytkowania z pewnością będzie
powyżej 12 miesięcy, więc chyba może to być środek trwały? Ponieważ
wartość wynosi poniżej 1500 można również ten wydatek zakwalifikować
to tzw. niskocennego wyposażenia i nie wpisywać ani do EW ani do EST?

> [...]

ale również DOSŁOWNIE.
  Dopiero *po* wpisaniu do EŚT jest podstawa do naliczania kosztu.

Czyli,  najpierw wpisuję do EŚT, i ten wpisy są podstawą do naliczania
co miesiąc (tak jak napisałeś nie koniecznie co miesiąc) kosztów, a
więc również do wpisów do KPiR?

Zakładając, że tak jest, chciałbym wrócić do pytanie które zadałem w
pierwszym poście:
[...]

Czyli rozumiem, że jeżeli jakiś wydatek z dotacji potraktuję jako ŚT,
to należy go dodać do EŚT, ale ponieważ odpisy amortyzacyjne od ŚT
zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
przychodu, to nie należy dokonywać wpisów do KPiR na podstawie tych
odpisów amortyzacyjnych?
> 2. dodaje do EST
> 3. dodaje do rejestru zakupów VAT

2. Po rozpoczęciu używania (*po*!) idzie do EŚT. Tam są wyznaczane
   wartości rat amortyzacyjnych

"po" to znaczy tego samego dnia którego zacząłem faktycznie używać ten
ŚT?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-03 10:44:30
Autor: Tomek
Jak rozliczyć się z dotacji
Dnia 03-11-2009 o 10:43:22 Rafał K. <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com>  napisał(a):

[...]

Mi wychodzi że masz rację

"po" to znaczy tego samego dnia którego zacząłem faktycznie używać ten
ŚT?

A kto to sprawdzi :)

--
Tomek

Data: 2009-11-06 05:34:49
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 3 Lis, 10:44, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 03-11-2009 o 10:43:22 Rafał K. <r.kowalczyk.game...@gmail.com>
napisał(a):

> [...]
> zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
> przychodu, to nie należy dokonywać wpisów do KPiR na podstawie tych

Mi wychodzi że masz rację

Jest jeszcze jedna kwestia. Np. dostałem na zestaw komputerowy 3800zł,
ale okazał on się trochę droższy + doszły koszty transportu.
Powiedzmy, że koszt zestawu wyniósł razem 4000zł, a więc 200zł
dopłaciłem ze swoich. Czy tą "nadwyżkę" można po prostu doliczyć do
tych 3800, czy trzeba jakoś inaczej to "zaksięgować"?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-06 15:05:06
Autor: Tomek
Jak rozliczyć się z dotacji
Dnia 06-11-2009 o 14:34:49 Rafał K. <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com>  napisał(a):

> [...]

dopłaciłem ze swoich. Czy tą "nadwyżkę" można po prostu doliczyć do
tych 3800, czy trzeba jakoś inaczej to "zaksięgować"?

W updof którymś art. 22(x) jest przepis na wartość początkową ŚT
i tam jest wyszczególnione co trzeba doliczyć. Iirc koszy transportu
i montażu wchodzą do WP, ale sprawdź.

--
Tomek

Data: 2009-11-04 00:45:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Tue, 3 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  To *JEST* ST, chciałeś spytać, czy można go poddać amortyzacji ;)
(oczywiscie można)

Ponieważ
wartość wynosi poniżej 1500 można również ten wydatek zakwalifikować
to tzw. niskocennego wyposażenia i nie wpisywać ani do EW ani do EST?

  Ano

Czyli,  najpierw wpisuję do EŚT, i ten wpisy są podstawą do naliczania
co miesiąc (tak jak napisałeś nie koniecznie co miesiąc) kosztów, a
więc również do wpisów do KPiR?

  Nie inaczej.

"wydatki sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów
uzyskania
przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych

  W tym zakresie mam mętlik, więc się nie wypowiadam.

  Mam pytanie.
  Czy PRZECZYTAŁEŚ PRZEPISY?

  Nie, to nie jest śmieszne :)
(niezależnie od pytania/uwagi Tomka)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-06 05:41:56
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
> "wydatki sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów
> uzyskania
> przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych

  W tym zakresie mam mętlik, więc się nie wypowiadam.

Pisząc to, opierałem się na tej interpretacji:
> [...]

> "po" to znaczy tego samego dnia którego zacząłem faktycznie używać ten

Niestety jeszcze nie czytałem przepisów. Jedynie gdy tutaj na grupie,
ktoś odeśle do jakiegoś przepisu, to wówczas się z nim zapoznaję.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-07 07:53:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Fri, 6 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Zmień podejście.
  To właśnie wg przepisów jesteśmy "rozliczani", opisowe podejście ma
swoje plusy - choćby dlatego że normalny człowiek :] nie wyłapie
wszystkich "haczyków", przynajmniej za pierwszym podejściem, ale
*nie* zastąpi tychże przepisów - choćby z tego powodu, że najlepszy
opis skupiający się na jakimś kontekście zdarzenia czy operacji
będzie pomijał/upraszczał zależności opisane w przepisach.

  Masz np. tu:
....od art.22a "wszystko" o ST.
"Wszystko" a nie wszystko, bo dochodzi art.23 na stronie obok :)
(zawierający objaśnienia, kiedy WP ST *jednak* staje sie kosztem
i kiedy raty amortyzacyjne nie są kosztem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-09 11:18:40
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
  Masz np. tu:http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,4.html
...od art.22a "wszystko" o ST.

W art.22g jest:
"3. Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o
koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka
trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w
szczególności o koszty transportu,"
Czyli koszt transportu pocztą można wliczyć w wartość początkową ŚT.

Tylko nie wiem, co zrobić gdy kupiłem ŚT za np. 5000:
4000 - dotacja
1000 - moje pieniądze

Najprościej byłoby całą kwotę "zaksięgować" tak jakby była z dotacji -
czyli jako że odpisy amortyzacyjne od środków trwałych nie podlegają
zaliczeniu do KUP, nie będzie wpisów w KPiR (co zresztą jest trochę na
moją niekorzyść, bo przecież ten 1000zł wyłożyłem z własnej kieszeni,
więc ""wydatki sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów
uzyskania przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków
trwałych" nie ma tu zastosowania i z tego 1000zł mógłbym teoretycznie
zaliczać w koszty odpisy amortyzacyjne).

Tylko czy można tak zrobić? Załóżmy, że środek trwały zalicza się do
KUP. Czy mogę mimo wszystko nie dokonywać wpisów w KPiR? Będzie to
przecież ze szkodą dla mnie, a nie dla US, bo nie zmniejszam podstawy
opodatkowania, mimo że mam taką możliwość.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-09 20:42:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Mon, 9 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Może należy nie poprzestawać na art.22g? ;)

[...]

  Znaczy pytasz, czy można nie uznać oczywistych KUP za KUP?
  No niby kary nie widać.
  Ale po co, skoro jest przepis:
Art. 23.
1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
[...]
45) odpisów z tytułu zużycia œrodków trwałych oraz wartoœci
  niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad
  okreœlonych w art. 22a-22o, od tej częœci ich wartoœci,
  która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub
  wytworzenie we własnym zakresie tych œrodków lub wartoœci
  niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy
  opodatkowania podatkiem dochodowym
  albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie,
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
-- -

Załóżmy, że środek trwały zalicza się do KUP.

  Nigdy się nie zalicza :)
  Co najwyżej jego amortyzacja się zalicza.
  W całości lub w części :O

Czy mogę mimo wszystko nie dokonywać wpisów w KPiR? Będzie to
przecież ze szkodą dla mnie, a nie dla US, bo nie zmniejszam podstawy
opodatkowania, mimo że mam taką możliwość.

  Pytaniem jest, czy choćby ze względu na wymagania UP, można
nie ująć tego ST w EST?
  Bo jak zostanie ujęty, to i tak 98% roboty jest za nami,
przynajmniej w przypadku amortyzacji "raz do roku".
  Zaś jak nie zostanie ujęty, to na nowo trzeba prześledzić
czy przysługuje prawo do odliczania VAT (nie pamiętam jakimi
słowami w ustawie ujęto "zaliczenie do ST" jako warunek
prawa do odliczenia).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-09 12:41:29
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
<b>test</b>

Data: 2009-11-09 12:42:25
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
[b]test[/b]

Data: 2009-11-09 23:40:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Mon, 9 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[b]test[/b]

NTG!

-> pl.test

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-09 12:53:58
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 9 Lis, 20:42, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

> 4000 - dotacja
> 1000 - moje pieniądze

  Może należy nie poprzestawać na art.22g? ;)

Ano fakt :)

  Ale po co, skoro jest przepis:http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,4.html
Art. 23.
1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
[...]
45) odpisów z tytułu zużycia  rodków trwałych oraz warto ci
  niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad
  okre lonych w art. 22a-22o, od tej czę ci ich warto ci,
  która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub
  wytworzenie we własnym zakresie tych  rodków lub warto ci
[...]

"od tej części ich wartości", czyli odpisy z tytułu zużycia ŚT od tej
POZOSTAŁEJ części (czyli tutaj tej NIE sfinansowanej z dotacji, czyli
ten 1000zł) można zaliczyć chyba w koszt?

"zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie", czyli np. zwróconym z
dotacji?

> Załóżmy, że środek trwały zalicza się do KUP.

  Nigdy się nie zalicza :)

Tak, ale to taki skrót myślowy ;)

> [...]

> opodatkowania, mimo że mam taką możliwość.

  Pytaniem jest, czy choćby ze względu na wymagania UP, można

To znaczy, ja chciałem to ująć w EST, tylko nie chciałem dokonać
wpisów w KPiR, tak jak już wcześniej napisałem:
[...]

Wszystko byłoby proste, gdyby cała kwota była z dotacji. Jeżeli dobrze
zrozumiałem ten Art. 23.1.45 to poprawiłbym to na:
"Jeżeli jakiś wydatek z dotacji W CZĘŚCI JEST SFINANSOWANY Z WŁASNYCH
PIENIĘDZY i potraktuję go jako ŚT ,
to należy go dodać do EŚT (W CAŁEJ KWOCIE), ale ponieważ odpisy
amortyzacyjne od ŚT
zakupionych z dotacji NIE podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania
przychodu (W CZĘŚCI SFINANSOWANEJ DOTACJĄ), TO NALEŻY dokonywać wpisów
do KPiR na podstawie tych
odpisów amortyzacyjnych, ALE POMNIEJSZONYCH O TĄ CZĘŚĆ POKRYTĄ Z
DOTACJI".
Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
zakładając dla uproszczenia, że będzie tylko jeden odpis
amortyzacyjny.

Inna sprawa, czy to co prze chwilą napisałem ma jakikolwiek sens? :)

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-09 23:45:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
[...]

  Zwróć uwagę: wyznacza się *całą* ratę amortyzacji, a dopiero
*później* dzieli.
  W przypadku kiedy ST przekracza WP 3500zł może mieć to
znaczenie krytyczne.

"zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie",
czyli np. zwróconym z dotacji?

  No a jak inaczej? :)

[...]

  Ale zasada wpisywania "w całej kwocie" jest ogólna.
  Skoro żaden przepis szczegółowy jej nie uchyla, to obowiązuje.
  Nie czepiam się "wersji przetłumaczonej", stwierdzam fakt,
że sprzeczności nie widzę :)

Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
zakładając dla uproszczenia, że będzie tylko jeden odpis
amortyzacyjny.

  Czyli skorzystasz z *kolejnej* pomocy publicznej, poddając
amortyzacji jednorazowej ST o WP >5000 zł, dobrze rozumiem?
  ;)

Inna sprawa, czy to co prze chwilą napisałem ma jakikolwiek sens? :)

IMVHO jedynie poprzestawiałeś wartości w równaniu ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-10 01:56:01
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 9 Lis, 23:45, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  Czyli skorzystasz z *kolejnej* pomocy publicznej, poddając
amortyzacji jednorazowej ST o WP >5000 zł, dobrze rozumiem?

Czy jeżeli ST ma WP>5000 to nie mogę skorzystać z amortyzacji
jednorazowej?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem art.22.k.7:
"7. Podatnicy, w roku podatkowym, w którym rozpoczęli prowadzenie
działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 11, oraz mali
podatnicy, mogą dokonywać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od
wartości początkowej środków trwałych zaliczonych do grupy 3-8
Klasyfikacji, z wyłączeniem samochodów osobowych, w roku podatkowym, w
którym środki te zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych
oraz wartości niematerialnych i prawnych, do wysokości
nieprzekraczającej w roku podatkowym równowartości kwoty 50.000 euro
łącznej wartości tych odpisów amortyzacyjnych. "
ale wynika chyba z niego, że nie ma żadnych zastrzeżeń że nie można
poddać amortyzacji ST o WP powyżej 5000?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-10 20:43:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Tue, 10 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Ależ możesz.
  Tyle, że to jest *pomoc publiczna*.
  Można z niej skorzystać samemu, bez niczyjej zgody, bez wypełniania
stosu "papiórków"... i pewnie dlatego źle kojarzysz (wcale znaczy :)).
  FORMALNIE jest to taka sama pomoc, jak "dotacja do otwarcia".

[...]

....poza koniecznością doliczenia do pomocy publicznej, żeby nie
zapomnieć i limitu nie przekroczyć.
  Przejrzyj w ustawie, tam gdzieś jest uwaga że am. jednorazowa
3500 zł *jest* pomocą publiczną.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-12 04:56:06
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 10 Lis, 20:43, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

stosu "papiórków"... i pewnie dlatego źle kojarzysz (wcale znaczy :)).
  FORMALNIE jest to taka sama pomoc, jak "dotacja do otwarcia".

Teraz już chyba skojarzyłem :))
art.22.k.10:
"10. Pomoc, o której mowa w ust. 7, stanowi pomoc de minimis udzielaną
w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących
aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de
minimis. "
Więc masz w pełni rację.

> [...]

zapomnieć i limitu nie przekroczyć.
  Przejrzyj w ustawie, tam gdzieś jest uwaga że am. jednorazowa

Poniżej 3500zł chyba też?

Załóżmy więc, że wybiorę inną formę amortyzacji, np. liniową. Czy
wobec tego, to co wcześniej:
[...]
zakładając, że będzie to np. amortyzacja liniowa"
Czy teraz ma to sens?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-12 05:50:21
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
zakładając, że będzie to np. amortyzacja liniowa"

Oczywiście 1000zł NIE wpiszę do KPiR jednorazowo, tylko kwota ta
zostanie rozłożona na wiele miesięcy jako, że wybrałem amortyzację
liniową.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-12 23:25:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Thu, 12 Nov 2009, Rafał K. wrote:

Oczywiście 1000zł NIE wpiszę do KPiR jednorazowo, tylko kwota ta
zostanie rozłożona na wiele miesięcy jako, że wybrałem amortyzację
liniową.

....uff.. a już się taki dobry flejm szykował ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-15 12:53:45
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 12 Lis, 23:25, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]
> liniową.

...uff.. a już się taki dobry flejm szykował ;)

Jeszcze będziesz miał nie jedną okazję :) może nawet po moim kolejnym
poście :)

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-12 06:03:09
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
zakładając, że będzie to np. amortyzacja liniowa"

Oczywiście tych kwotł NIE wpiszę do EŚT oraz KPiR jednorazowo, tylko
kwoty te
zostaną rozłożone na wiele miesięcy jako, że wybrałem amortyzację
liniową.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-12 23:24:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji

On Thu, 12 Nov 2009, Rafał K. wrote:

Teraz już chyba skojarzyłem :))
art.22.k.10:

  O to to :)
  A pisałem, coby czytać (nie posty, a przepisy :))

  Przejrzyj w ustawie, tam gdzieś jest uwaga że am. jednorazowa
3500 zł *jest* pomocą publiczną.

Poniżej 3500zł chyba też?

  Nie, dlatego że do 3500 zł obowiązuje przepis ogólny, który może
zastosować każdy. Art.22d.1 czy .2, jakoś tak.

[...]

  No to jedziemy.

Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł,

  Ano.
  I jeszcze fafnaście innych pozycji, wymienionych niżej.

  Najpierw określamy:
- metodę amortyzacji (już wiemy: liniowa, i to jedyne co zapodałeś)
- częstotliwość amortyzacji; skąd mamy wiedzieć, czy miesięcznie,
   kwartalnie, półrocznie czy rocznie?
- stawkę amortyzacji, o której mowa w art.22i (oraz .22j, ale
   nie dotyczy)
- ew. "współczynniki", jako że w przypadku kompa możliwe jest
   korygowanie zarówno w górę ("poddanych szybkiemu postępowi",
   to cytat, znajdź w ustawie przez CTL-F) jak i w dół, co
   z kolei jest w art.22k

  Wyznacz się ratę. Kwotowo.
  W EST! (tam wychodzi WP, ile zostanie zamortyzowane, z ilości
rat w roku wyjdzie od 1/12 do 1/1 na ratę oraz ile ma zostać
na koniec roku niezamortyzowanego).

  I dopiero tę ratębierzmy za podstawę wpisu do KPiR.
  Wyznaczając z niej 1/5 (1000/5000) część!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-15 12:52:24
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 12 Lis, 23:24, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

na koniec roku niezamortyzowanego).

  I dopiero tę ratębierzmy za podstawę wpisu do KPiR.
  Wyznaczając z niej 1/5 (1000/5000) część!

W przypadku zestawu komputerowego wybrałbym takie wartości tych
pozycji:
Metoda amortyzacji: liniowa
Symbol KŚT:  491
Stawka amortyzacji: 30,00 %
Współczynnik amortyzacji: 1
Częstotliwość amortyzacji: miesięczna

Przykładowo, jeżeli zestaw komputerowy kosztował 5000zł i kupiłem go w
10.2009 to wprowadziłbym takie kwoty w następujących terminach:
10.2009 - całe 5000zł do ewidencji zakupów VAT
10.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - oczywiście
raty amortyzacji zaczynają się dopiero od następnego miesiąca
11.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - zaczyna się
pierwsza rata, obliczyłbym ją w ten sposób:
5000zł * 30% (stawka amortyzacji) = 1500zł
I tyle mam prawo odliczyć na rok.
Więc wychodziłoby, że średnio miesięczna rata amortyzacji wyniesie:
1500zł / 12miesięcy = 125zł
11.2009 - wpis do KPIR, jako że 4000zł jest z dotacji, a 1000zł (czyli
1/5) z mojej kieszeni:
124/5 = 25zł

Czy popełniłem jakieś błędy w tych obliczeniach?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-16 10:58:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak rozliczyć się z dotacji
On Sun, 15 Nov 2009, Rafał K. wrote:

W przypadku zestawu komputerowego wybrałbym takie wartości tych
pozycji:
Metoda amortyzacji: liniowa
Symbol KŚT:  491

  Załóżmy, nie chce mi się sprawdzać :)

[...]

  No popatrz.
  Prezydenta (w mieście - samodzielnym powiecie) albo jakiegoś
innego burmistrza chcesz wygryźć???
(ewidencję DG prowadzi gmina :))

11.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - zaczyna się
pierwsza rata, obliczyłbym ją w ten sposób:
5000zł * 30% (stawka amortyzacji) = 1500zł
I tyle mam prawo odliczyć na rok.

  Jakoś nie mam przekonania do zrobienia *dwu* wpisów do EST.
IMVHO "typowa konstrukcja" EST jest taka, że wszystkich wyliczeń
da się dokonać jednym wpisem, i tak powinno być; po prawdzie
przepis nie nakazuje żadnej szczególnej formy prowadzenia
EST (oprócz wymienienia pozycji które muszą być ujęte),
ale biorąc pod uwagę "jednolitość amortyzacji" w danym
roku nie ma sensu rozbijanie danych na "dwie pozycje".
  Wpis jest JEDEN na cały rok. Co najwyżej niektóre pozycje
(rubryki) pozostają puste.
  Co najmniej taka jest "ogólnie przyjęta konwencja" :)
  Robiąc dwa wpisy, musiałbyś odpowiedzieć na pytanie: a jak
PONUMERUJESZ te dwa wpisy? "1 i 1a"? "jeden bis"? ;)

[...]

  Chwilowo nie widzę :)
BTW: masz powód, żeby nie "podnieść współczynnika"?
  Bo ja bym się nie zastanawiał na daniem x2, chyba że "nie potrzebujesz
kosztów".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-16 08:59:18
Autor: Rafał K.
Jak rozliczyć się z dotacji
On 16 Lis, 10:58, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  No popatrz.
  Prezydenta (w mieście - samodzielnym powiecie) albo jakiegoś

Przepraszam, chodziło mi oczywiście o KPiR :) Pomyliłem nazwy pewnie
ze zmęczenia i dość późnej pory kiedy pisałem ten post :)

> [...]

roku nie ma sensu rozbijanie danych na "dwie pozycje".
  Wpis jest JEDEN na cały rok. Co najwyżej niektóre pozycje

Ale w EŚT w tabelce są takie pola "Kwota odpisu za rok... i
narastająco". Wartość tych pól w każdym miesiącu będzie chyba się
zwiększać (właśnie z powodu odpisów amortyzacyjnych) ? Więc myślałem,
że tą tabelkę trzeba co miesiąc uaktualniać - drukować i uzupełniać na
nowo, jako że właśnie te pola się zmieniają. Wpis do EŚT w każdym
miesiącu za poszczególny Środek Trwały będzie oczywiście tylko JEDEN,
ale co miesiąc trzeba tą EŚT chyba uaktualniać? Czy tak to należy
rozumieć?

BTW: masz powód, żeby nie "podnieść współczynnika"?
  Bo ja bym się nie zastanawiał na daniem x2, chyba że "nie potrzebujesz
kosztów".

Oczywiście nie mam takiego powodu, więc może być x2, bo to nawet dla
mnie lepiej :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-11-17 07:53:37
Autor: jureq
Jak rozliczyć się z dotacji
Dnia Mon, 16 Nov 2009 08:59:18 -0800, Rafał K. napisał(a):

[...]

To "narastająco" wypełnia się na początku każdego roku.

Jak rozliczyć się z dotacji